Şimdi Ara

Yağ seçimi (Mobil 1 ESP - Mobil super 3000)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
29
Cevap
2
Favori
28.544
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • "Mobil 1 ESP formula" yağının benzinli veya dizel araçta kullanılması bişey değiştirir mi?

    Ayrıca bir araçta "Mobil super 3000 FE" kullanmak ile "mobil 1 ESP formula" kullanmak arasında ne fark olur?



  • rica ederim,

    "Yarım doktor" da umarım yanlış anlaşılmıyor. Foruma bu soru çok sık geliyor. Piyasadaki genel ESP ısrarına karşı "meclisten dışarı" bir fikirle yazdım.

    Viskoziteyi kontrol eden standard SAE J-300'dür. Mobil 1 5W-30 ESP'nin, SAE 40 viskoziteye ne kadar yakın olduğu SAE J-300 tablosunda görüebilir. Bu yağ SAE 40'ın 150°C'deki dinamik viskozite değerini karşılıyor. Eğer sürücü, seste ve gidişte 30 ve 40 arasında bir fark sezinleyebiliyorsa, Mobil 1 ESP 5W-30, alıştığımız ACEA A1 veya A5 5W-30 bir yağa kıyasla, 40'lık bir normal bir yağa yakın davranacaktır. Aşağıdaki tabloda dinamik ve kinematik viskozite sınıfları metrik olarak görülebilir.

    "-3" bir yazım hatasıdır. SAE 5W, -35°C'de pompalama performansı istiyor. Mutlaka -35°C veya daha düşük bir sıcaklık olmalıdır, ikinci hane çıkmamış.




    Bütün bu viskozite artırımı, eksilen katkıları kompanse etmek içindir. Saflaştılmış bazyağlar veya safa yakın parafinler is bırakmadan yanarlar. Yanmada kalıntı bırakanlar, yardımcı katkı maddeleridir. Bunlar da ekseriyele aşırı basınç katkıları ve (ironik şekilde) deterjan, sürfaktan katkılardır. Sülfat külü değerini (yanmadan sonra yağ kalıntısını ölçen bir testtir bu) düşürmek için bu katkılar azaltılmıştır. Yeni motorlarda bunlara karşı önlemler vardır. Daha temiz yağ için daha iyi karter havalandırması, veya sadece devire göre değil yüke göre de sirkülasyonu artırabilen elektrikli yağ pompaları gibi. "Roller cam" diye geçen iğne rulmanlı kam mileri çok yaygındır. Eski motorların sürtünmesi yüksek kam milleri fosfor, çinko, molibden, bor, baryum, kalsiyum gibi yumuşak metal aşırı basınç katkılarına bu yüzden ihtiyaç duyarlar.

    1915'den beri güncellenen API standartlarına göre gidersek. Yakın zamana kadar, sonra çıkan standartlar her zaman önceki standartları isteyen motorlara uygundu. En son standardın yağları bütün teknolojiler için her zaman en iyi ürünlerdi. Ancak API SJ'den başlayarak, ama daha yoğun şekilde SM ve SN ile birlikte fosfora limit getirildiği için, ilk defa eski motorlarda soru işaretleri belirdi. ESP yağlar ise yanma artıklarını düşük tutmak için (yanan yağdaki artıklar, yakıtla ilgisi yok) diğer katkıları da düşürdüler. Yakın zamanda, Türkiye'de de üretilmiş Euro 4 bir motor, veya eski bir motor API SL-SJ ve SAE 15W-40 yağ istiyorsa bunu ciddiye alıp aynı standardı takip etmek gerekir. ESP (low SAPS) yağlar ekseriyetle API SL veya SJ'yi karşılamazlar. Karşıladıklarında da ek viskoz sürtünmeleri buna değmiyordur. Çünkü büyük ihtimalle API SL, SJ'den daha iyi bir iş yapmayacaktır o motorda. Kötü ihtimalle de kam mili aşınacak, yavaş yavaş valfler "lift"lerini kaybedecektir.
    Buradaki bilgiler Ümit Bağıran’ın Yağlar Hakkında derlemesinden alıntıdır:



    Bunları daha önce çok kez dile getirmiş olmama rağmen, teknik bilgiler nedense çok sevilmiyor. Şimdi bir ağabeyimiz gelir, 10w40 en iyisidir, usta öyle dedi der, herkes dağılır.



    Bilgiyi seven ve motorunu korumak isteyen kim varsa gelsin bu konuyu okusun.



    Bir yağda üretim şekli ya ekonomi amaçlıdır ya da yüksek performanslı kullanıma dayanıklılık amaçlıdır. Birde orta kararlılar vardır, ne şiş yansın ne kebap mantalitesinde. 5w-30’lara bakarsınız mesela fuel economy full economy gibi şeyler yazar. 10w60’a bakarsınız yarış pisti resimleri falan vardır, yüksek performans vb. ibareler görürsünüz. Bu değerlendirmeyi yapan en önemli ölçüm birimlerinin başında HTHS oranı gelir. High Tempature High Shear yani yüksek sıcaklık yüksek kayma. Shear burada, iki cisim arasındaki kaymayı ifade ediyor. Dayanıklılık HTHS ile ölçülür. Yüksek HTHS yüksek dayanıklılık ifader ederken düşük HTHS ise düşük yakıt tüketimi anlamına gelir.



    Birde cSt denilen bir olay var.



    Viskozite ; aslında kıvam demektir. Akışkanın akmaya karşı gösterdiği direnci gösterir. Dinamik viskozite yani kinematik akmazlık cSt ile ölçülür. 20 derecedeki suyun viskozitesi 1 cSt kabul edilir.



    Formülü de şu şekildedir;



    1 cSt = 1 mm^2·s^−1 = 10^−6 m^2·s^−1



    Bilinen materyaller üzerinden örnekler vermek gerekirse;



    Oda sıcaklığında su: 1 cSt



    Antifreeze: 15 cSt



    Motor yağları: 50-200 cSt – Gress yağa doğru 2,000 cSt



    Bal: 2,500 cSt



    Şokella: 15-20 000 cSt



    Ketçap: 50,000 cSt



    Domates salçası veya fındık ezmesi: 150,000-200,000 cSt



    Macun: 100,000,000 cSt



    Silikon 200,000 cSt den 20,000,000 cSt’ye kadar değişir.



    Yağlarında viskozite değerlerini her yağın teknik tablosundan okumak gerekir. İlgili yağın web sitesinde döküman olarak bulabilirsiniz. Örneğin, Google amcaya Mobil 5w30 TDS yazdığınızda ilgili Technical Data Sheet karşınıza çıkacaktır.



    Birde yağların grupları var, üretimde kullanılan teknik ve materyale göre, hani şu meşhur tam sentetik yok, yarı sentetik muhabbeti var ya, işte o durumda grup denilen sınıflandırmalara göre ayrılır:



    Grup I – mineral



    Grup II/II+ – hydrocrak (VI <120)



    Grup III – hydrocrack ( VI >120, Mineral kökenli “Sözde Sentetik” )



    Grup IV – polyalphaolefin ( insan yapısı Sentetik )



    Grup V – Ester & benzeri tam sentetik maddeler ( Ester veya Polyolester, süper üstün seviye Sentetik, jet uçak motorları için).



    Örneğin:



    Redline ( Grup V Polyester ) Motul 300V ( Grup V Polyester )



    Motul 8100 E-Tech 0W40 ( Grup IV/V Karışımı )



    Mobil 1 ( Grup IV )



    Motul 8100 xcess 5w40 (Grup IV) ~$60 – ( Tam bir F/P Ürünü, en uygun POE Yağdır )



    Alman Castrol SynTec 0w30 ( Grup IV )



    Amerikan Castrol SynTec 5w40 ( grup III ) ( Bazı kaynaklara göre içinde Grup 4 de var )



    Castrol Edge Sport 5w30 veya 10w60 ( Grup III )



    Motul 4100 Turbolight (Grup II? )



    Listeyi biraz daha sadeleştirecek olursak:



    Grup 1 – 20w50 gibi tam mineral yağlar



    Grup 2 – 15w40 gibi yeni nesil mineral yağlar



    Grup 3 – 10w40 gibi yarı sentetik, sentetik bazlı mineral yağlar



    Grup 4 – 5w40-10w60-0w30 vb. gibi tam sentetik PAO( polyalphaolefin ) yağlar



    Grup 5 – 5w40-10w60-0w30 vb. gibi tam sentetik POE( poly ester ) yağlar



    POE baz yağı Motul ve Redline kullanıyor. PAO’yu ise Castrol, Mobil vs kullanıyor.



    SAE



    Birde yağın SAE standardında viskozitesi verilirken kullanılan iki değer vardır.



    Örneğin 10w40’da 10w winter, yani kış değeri, yani soğuk değeridir. 40 ise sıcak değeridir. Yağların sıcaklık performanslarını kıyaslarken bu rakamları kıyaslayabilirsiniz. Örneğin 0w40 bir yağ 10w40 bir yağa göre soğukta çok daha iyi yağlama sağlarken sıcakta da 10w40 ile aşağı yukarı aynı yağlamayı sağlayabiliyor demektir. Aynı şekilde 10w40 ile 10w60 kıyaslanırsa soğuk motorda her ikisi de 10w değerine sahipken, yani benzer yağlama sağlayacakken, sıcak motorda 10w60 60 sıcak değerinden ötürü çok daha yüksek sıcaklıklara dayanacak ve yağlama performansını sürdürecektir. Tabi ki SAE viskozite kodu tek başına her şeyin göstergesi değildir. Aynı SAE koduna sahip yağlar arasında yağlama farkları olabilir. Ama SAE viskozite endekslerinden genel olarak fikir sahibi olunabilir.



    Toparlamak gerekirse,



    Yağların maddeye göre gruplandırılması,



    –SAE‘ göre yani sıcaklıklara göre numaranldırılması,



    –cSt yani X sıcaklıklara göre Y kadar vizkozitesi,



    –HTHS ( High Tempature High Shear ) dedik.



    Peki bunlara nereden ulaşacaktık, TDS yani ilgili markanın technical data sheet’ine göre.



    HTHTS değerlerine bir göz atalım..



    Ne kadar Yüksek HTHS, o kadar koruyuculuk. Sanayi dilinde yağ filmi dedikleri şey var ya, hah, işte bu o.



    -Mobil1 0w40 3.6,



    -Castrol Edge 0w40 3.7 HTHS değerine sahip.



    -Motul 300V 5w40 POE (poly ester) yapısından dolayı 4.53 HTHS değerine sahip.



    -Mobil1 5w50 4.4 HTHS değerine sahip.



    -Mobil1 10w60 5.7 HTHS değerine sahip.



    Her yağın hthts değeri 40 derecedeki viskozitesi 100 derecedeki vizkozitesi ve 150 derecelik HTHS ölçüm değeri TDS’de yazmaktadır.



    Mesela aşık olduğum, subap şıkırtısını duyunca ( ısındığında koruma sağlamadığının işareti) aşktan nefrete döndüğüm meşhur mobil 1newlife 0w40 değerine bakalım:



    Mobil 1 0W-40



    ValueViscosity, cSt (ASTM D445) @ 40º C 75@ 100º C 13.5



    Viscosity Index 185MRV at -40ºC, cP (ASTM D4684) 31,000HTHS Viscosity,



    mPa•s @ 150ºC, (ASTM D4683) 3.8



    Total Base Number (ASTM D2896) 11.8



    Sulfated Ash, wt% (ASTM D874) 1.3



    Phosphorous, wt% (ASTM D4981) 0.1



    Flash Point, ºC (ASTM D92) 230



    Density @15.6 ºC, g/ml (ASTM D4052) 0.85



    Bu da meşhur motul 8100xcess 5w40:



    PROPERTIESViscosity grade SAE J 300 5W-40



    Density at 20°C (68°F) ASTM D1298 0.850



    Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 86.2 mm²/s



    Viscosity at 100°C (212°F) ASTM D445 14.2 mm²/s



    HTHS viscosity at 150°C (302°F) ASTM D4741 3.7 mPa.s



    Viscosity Index ASTM D2270 170Pour point ASTM D97 -36°C / -32.8°F



    Flash point ASTM D92 230°C / 446°F



    Sulfated ash ASTM D874 1.1% weightTBN ASTM D2896 10.1 mg KOH/g



    Bakınız, burada parantez içinde yazanlar ölçüm metodlarıdır. ASTM D4683 gibi. Mobil 0w40 motulden 0,1 puan daha yüksek almış ama orada ölçüm metodu farkı var bunu da göz önünde bulundurmak lazım. Klasik mobil pazarlama taktiği işte, nereden anlayacağız bu farkları dediğinizi duyar gibiyim, kulak ile aracınızı tanıyarak gaz tepkilerinizi ölçerek hissederek, motor suyu sıcaklığını ve hangi sıcaklıkta ne tür reaksiyonlar verdiğini hissederek, her şeyden önemlisi, yağın içeriğini inceleyip yukarıda saydığım verileri göz önünde bulundurarak.



    Liqui Moly



    Liqui severler içinde birşey söyliyeyim. Ayrıca MoS2 (molybdenum sulfide) ile sürtünmeyi azaltan bir katman oluşturduğunu iddia ediyor. Ama bu çok eski bir iddia. Moly’nin bu katkı maddesi genelde gres olarak kullanılıyor. Yani aslında kalite yok, hile var.



    Peki neden fabrika 5w30 diyor, 0w20 Diyor, biz mühendis amcalardan daha mı iyi biliyoruz ?



    Emisyon kanunları.. Emisyon emisyon emisyon.. Hep karşımıza çıkacak bunlar.



    Düşük vizkozitede akışkana karşı direnç daha az oluşur. İlk hareket daha kolaydır. 0,0123456789gr bilmem ne kadar küsur daha az emsiyon sağlarsınız, daha az yakıt tüketirsiniz. Araç üreticilerinin 0,01 lt ve 0,01gr CO emisyonu için yırtındıklarını düşündüğümüzde, bu tür küçük detaylar hiçte azımsanmayacak kadar etki oluşturuyor. Michelin energy saver da buna bir örnek mesela, bu ekonomi yağları genelde 5w30 0w30, 0w20 gibi yağlardır; fakat farklı iklim koşullarında motorunuzun özelliklerine göre yağ seçmek zorundasınız. Zorundasınız diyorum bakın, hiç Sibirya soğuğundaki motorda çalışacak yağ ile çöl sıcağında çalışacak yağ bir olur mu? Nedir yani, fabrika 5w30 dedi diye, kanun mu bu onu mu kullanacağız?



    Şu HTHS üzerinde biraz daha duralım



    Yüksek HTHS’ye sahip yağlar arasında da bir dayanıklılık kıyaslaması yapmak gerekirse, mpa.s değerleri kıyaslanabilir. Ama genel olarak 100 derecedeki cSt cinsinden viskozite değeri HTHS değeri ile orantılı olacaktır.



    Mobil 0w-40 ile motul 5w-40 örneğinde iki yağın 100 derecedeki cSt değerleri arasında da HTHS değerleri ile aynı doğrultuda bir fark vardır.



    Sonuç olarak, gerek 100 derecedeki viskozite değerleri, gerekse 150 derecedeki HTHS değerleri bize özellikle yüksek ısıda yağın işlevselliği, dayanımı ile ilgili bilgi verir. Esasen 150 derecedeki dayanım bizi daha çok ilgilendiriyor. Mesela Amerikan pazarındaki mobil 1 0w-40 ın teknik özellikleri ( mobil ve castrol ülke ülke aynı mal olduğu halde, özelliklerini değiştiriyor! ):



    Mobil 1 0W-40SAE Grade 0W-40



    Viscosity, ASTM D 445cSt @ 40ºC 80cSt @ 100ºC 14.3



    Viscosity Index, ASTM D 2270 187



    Sulfated Ash, wt%, ASTM D 874 1.2



    HTHS Viscosity, mPa-s @ 150ºC, ASTM D 4683 3.6



    Pour Point, ºC, ASTM D 97 -54



    Flash Point, ºC, ASTM D 92 236



    Density @ 15ºC kg/l, ASTM D 4052 0.855



    Bu da motul super300V 5w-40 ın özellikleri:



    Viscosity grade SAE J 300 5W-40



    Density at 20°C (68°F) ASTM D1298 0.895



    Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 74.2 mm²/s



    Viscosity at 100°C (212°F) ASTM D445 13.1 mm²/s



    HTHS viscosity at 150°C (302°F) ASTM D4741 4.53 mPa.s



    Viscosity Index ASTM D2270 180Pour point ASTM D97 -36°C / -33°F



    Flash point ASTM D92 216°C / 420°F



    Sulfated ash ASTM D874 1.17% weightTBN ASTM D2896 10.3 mg KOH/g



    Şu hususa dikkatinizi çekmek istiyorum, viskozite Motul’un daha kalın gibi gözükse de 40 derecede de, 100 derecede de daha akışkan gözüküyor. Ayrıca HTHS değeri yani ısıya dayanımı Mobil’e kıyasla oldukça fazla. Burada Motul yağın hem ne kadar stabil hem de ne kadar Wide Range, yani stabil ve uzun aralıklı ısılarda sabit hem de film kopması dediğimiz şeye karşı ne kadar da üstün geldiğini anlatmak istiyorum. Tabii bu sihirli bir buluş değil, derler ya hani, kalite detayda gizlidir. Ha işte aynen öyle. Piyasa ürünü yağların çoğu sentetik yazar ama aslında madeni yağ karışımı ithiva eder.



    Full sentetik ile %100 setetik kelimelerine dikkat ediniz, burada büyük kelime oyunu var. Detay ve kaliteden kastım da kullanılan malzemenin özelliğinden ileri geliyor. REDLINE ve MOTUL haricinde POE bazlı yağ yok. Bunun için bu kadar üstün ve pahalılar.



    HTHS ölçümü 150 derecede yapılır. 3.5’un altı spor kullanım için risktir. 4 ve üzeri tercih sebebidir.



    Motul kullanan bir ağabeyimizden not şöyle ;



    Motul ile 6k km oldu sanırım bu gün. Harbiden farkını hissettiriyor ama bunu anlamak için EGT saatiniz olması şart. Mesela aynı dış hava sıcaklığı aynı yolda aynı viteste Mobil1 ve Castrol ile devir kestirdiğinizde birde Motul 300v ile devir kestirin. EGT birinde 900 iken diğerinde 850 yi göstermekte zorlanıyorsunuz. 300v’nin EGT ye bile etki etmesi bende bu yağın kalitesini anlamama olanak sağladı. ( EGT = EXHAUST GAS TEMPATURE, Türkçe meali: egzoz gaz sıcaklığı )



    Katkı Maddeleri Konusu



    Yağın motoru koruması fosfor ve çinkoya bağlıdır. Aslında emisyon da bu değerlere bağlıdır. Bu oranlar ne kadar az ise çevreye o kadar az zarar verir ve bu degerler ne kadar çok ise motoru o kadar çok korur. Mobil’de racing ve normal yağların arasındaki fark da budur zaten.



    Mesela Valvoline Racing yağlarda da yüksek oranda çinko ve fosfor vardır ve bununla da övünür. Yarış içindir ibaresi aslında buradan gelmektedir. Yüksek fosfor ve çinkoya sahip yağları günlük diye piyasaya süremezsiniz, yasak hemşerim yasak, emisyon var.



    Araştırısanız bu konuda çok kaynak bulursunuz.



    Şimdi konuya dönelim, en iyi 5w30 veya 5w40 derken yağlarda bu başlık altında bahsettiğimiz temelde birkaç ayrım var;



    Birinci ayrım, tam sentetik, yarı sentetik. 10w40, 15w40, 20w50 haricindeki 5w30, 5w40, 10w60 gibi yağlar zaten tam sentetik. Tabi ki tam sentetik olanı tercih ediyoruz. Burada sorun yok. İkinci ayrım ise tam sentetikler arasında;



    Bir polyester bazlı POE yağlar var ki Motul en önemlisi. Diğer tarafta ise PAO bazlı yağlar var. Her ikisi de tam sentetik olmasına rağmen POE bazlı yağlar aynı viskozitedeki PAO bazlı yağlardan daha dayanıklılar.



    Motul 300V 5w40 hemen hemen Mobil1 5w50 ile aynı sıcaklık dayanımına sahip. Ama viskozitesi Mobil1 5w50 kadar yüksek değil.



    Üçüncü farklılık ise aynı bazlı ve aynı viskoziteli yağlar arasındaki formülasyon farkı. Mobil1 5w30 ile Castrol Edge 5w30 arasındaki veya Mobil1 10w60 ile Castrol Edge 10w60 arasındaki küçük farklılıklar gibi.



    Eğer ben uçmam kaçmam basmam sıkışık trafikte kalmam serin havalarda kullanırım diyorsanız HTHS 3.5 ve altı tavsiye edilebilir.



    Dizelin EGT’si, sakin kullanımda 150 derce civarında dolaştığı bilinir ama süper performans kullanırım otobanda çevreyolunda sıkar babam sıkarım derseniz hths 3.5 üstü hatta 4.5 civarı sizin motoru ancak koruyacaktır. Ne kadar düşük hthts o kadar soğuk çalışma koruması ve ekonomi. Ne kadar yüksek hths o kadar soğuk çalıştırma yıpranması + fazla yakıt ( 0,1234654 ) küsur fazla olur.



    Şimdi burada yine başa döndük



    Amaç yüksek koruma mı yoksa sakin takılıp ekonomi yapmak mı?



    Ben yine de kafanızı karıştırmayayım, yaz ayları 5w40, kış ayı için 5w30 kullanılabilir. İlk çalıştırmada daha fazla koruma sağlar, kış ayında motor daha çabuk ısınır. Daha ciddi koruma hedefleyen ve hatta aracı yazılımlı olan arkadaşlarım %100 sentetik yağ tercih etmeliler. Bakınız full sentetik demiyorum orada pazarlama kelimesi oyunu var. Full sentetik yazanların hepsi minimum %30 mineral yağ barındırır içinde..



    Benim favorim;



    kısa aralıklarla değiştirdiğim motoru temiz tutma hedeflediğim için Selenia 5w40 ama ciddi yaz sıcaklarında motul 8100 xcess 5w40 %100 sentetik.

    ALINTIDIR
  • Aralarinda Cok fark var, bir degerleri arastirin derim.

    Mobil Super 3000 X1 Formula FE 5W-30
    Viskozite 5W-30
    cSt @ 40ºC 53
    cSt @ 100ºC 9,8
    Sülfatlanmış Kül, % Ağırlık, ASTM D 874 0,8
    Fosfor 0,05
    Parlama Noktası, °C, ASTM D 92 192
    Yoğunluk @ 15°C, kg/l, ASTM D 4052 0,85
    Akma Noktası, °C, ASTM D 97 -3


    Mobil 1 ESP Formula 5W-30
    SAE Sınıfı 5W-30
    Viskozite, cSt, (ASTM D445)
    @ 40°C 72.8
    @ 100°C 12.1
    Viskozite İndeksi 164
    Sülfatlanmış Kül, % Ağırlık, (ASTM D874) 0.6
    HTHS Viskozite, mPa•s @ 150°C, (ASTM D4683) 3.58
    Akma Noktası, °C, (ASTM D97) -45
    Parlama Noktası, °C, (ASTM D92) 254
    Yoğunluk @ 15,6°C, g/ml, (ASTM D4052) 0.850



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AIRBOSS -- 1 Mart 2016; 23:46:47 >
  • fbuyukbalkan kullanıcısına yanıt
    1.5 dci aracımda yıllarca Mobil super 3000 kullandım, şimdi 1.6 multijet aracımada 5-30 süper 3000 kullanmak istiyorum illa esp formula kullan deniyor araçta dpf yok kararsız kaldım bende
  • Yarım doktor insanı sağlığından edermiş.

    ESP (daha doğrusu "low SAPS") ürünlerde bazyağlar daha kalitelidir ama bunlar ilaç değil. Bazyağlar önemli ama tek önemli şey değil. Sadeece bazyağa bakıp, bunları çok kaliteli yağ ilan ettiler. Eski motorlar içn bir faydası yok, duruma göre zararı olabiir.

    Bu yağlar, yeni hassas konvertörleri bozmaması için katkıları azaltılmış yağlardır. Bu azalan katkıları dengelemek için de biraz bazyağlar kalitelidir, biraz da daha kalın tutulurlar. Böylece eksantrik gibi zor yerlerde idare ederler. Yukarda arkadaşın gönderdiği örnek ESP, 40 viskoziteye epey yakın mesela. Biraz daha kalın olsa SAE 5W-40 olarak etikenecek.

    Mobil ESP :
    @ 100°C 12.1 (12.5 cSt'den daha yüksek olsa, SAE 40).
    HTHS 3.58 mPa·s, SAE 40 olmaya zaten müsait.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12

    Yarım doktor insanı sağlığından edermiş.

    ESP (daha doğrusu "low SAPS") ürünlerde bazyağlar daha kalitelidir ama bunlar ilaç değil. Bazyağlar önemli ama tek önemli şey değil. Sadeece bazyağa bakıp, bunları çok kaliteli yağ ilan ettiler. Eski motorlar içn bir faydası yok, duruma göre zararı olabiir.

    Bu yağlar, yeni hassas konvertörleri bozmaması için katkıları azaltılmış yağlardır. Bu azalan katkıları dengelemek için de biraz bazyağlar kalitelidir, biraz da daha kalın tutulurlar. Böylece eksantrik gibi zor yerlerde idare ederler. Yukarda arkadaşın gönderdiği örnek ESP, 40 viskoziteye epey yakın mesela. Biraz daha kalın olsa SAE 5W-40 olarak etikenecek.

    Mobil ESP :
    @ 100°C 12.1 (12.5 cSt'den daha yüksek olsa, SAE 40).
    HTHS 3.58 mPa·s, SAE 40 olmaya zaten müsait.


    Merhaba asagida iyi niyet ile yaziyorum yanlis anlasilmasin,


    Ben burada ne yazdiginizi anlamadim. Eger dogru anliyorasam Mobil1 in duruma gore zarari olabilir dediginizi anliyorum, bunu neye gore dediniz?

    Yagi neye gore kalin ince olarak atfediyorsunuz?

    En azindan 3000 fe yagin -3 dereceden dusuk dis sicakliklarda akiskanligini yitirdigini ilk calistirmada kis sartlarinda yipranma olabilecegini ve trafikte olabilecek turbo isisina gore cok daha cabuk kullenecegini goruyorum.

    Viskozite ile eski motorlara zararini aciklayabilirseniz sevinirm

    Teşekkürler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AIRBOSS -- 2 Mart 2016; 22:20:08 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • rica ederim,

    "Yarım doktor" da umarım yanlış anlaşılmıyor. Foruma bu soru çok sık geliyor. Piyasadaki genel ESP ısrarına karşı "meclisten dışarı" bir fikirle yazdım.

    Viskoziteyi kontrol eden standard SAE J-300'dür. Mobil 1 5W-30 ESP'nin, SAE 40 viskoziteye ne kadar yakın olduğu SAE J-300 tablosunda görüebilir. Bu yağ SAE 40'ın 150°C'deki dinamik viskozite değerini karşılıyor. Eğer sürücü, seste ve gidişte 30 ve 40 arasında bir fark sezinleyebiliyorsa, Mobil 1 ESP 5W-30, alıştığımız ACEA A1 veya A5 5W-30 bir yağa kıyasla, 40'lık bir normal bir yağa yakın davranacaktır. Aşağıdaki tabloda dinamik ve kinematik viskozite sınıfları metrik olarak görülebilir.

    "-3" bir yazım hatasıdır. SAE 5W, -35°C'de pompalama performansı istiyor. Mutlaka -35°C veya daha düşük bir sıcaklık olmalıdır, ikinci hane çıkmamış.

     Yağ seçimi (Mobil 1 ESP - Mobil super 3000)


    Bütün bu viskozite artırımı, eksilen katkıları kompanse etmek içindir. Saflaştılmış bazyağlar veya safa yakın parafinler is bırakmadan yanarlar. Yanmada kalıntı bırakanlar, yardımcı katkı maddeleridir. Bunlar da ekseriyele aşırı basınç katkıları ve (ironik şekilde) deterjan, sürfaktan katkılardır. Sülfat külü değerini (yanmadan sonra yağ kalıntısını ölçen bir testtir bu) düşürmek için bu katkılar azaltılmıştır. Yeni motorlarda bunlara karşı önlemler vardır. Daha temiz yağ için daha iyi karter havalandırması, veya sadece devire göre değil yüke göre de sirkülasyonu artırabilen elektrikli yağ pompaları gibi. "Roller cam" diye geçen iğne rulmanlı kam mileri çok yaygındır. Eski motorların sürtünmesi yüksek kam milleri fosfor, çinko, molibden, bor, baryum, kalsiyum gibi yumuşak metal aşırı basınç katkılarına bu yüzden ihtiyaç duyarlar.

    1915'den beri güncellenen API standartlarına göre gidersek. Yakın zamana kadar, sonra çıkan standartlar her zaman önceki standartları isteyen motorlara uygundu. En son standardın yağları bütün teknolojiler için her zaman en iyi ürünlerdi. Ancak API SJ'den başlayarak, ama daha yoğun şekilde SM ve SN ile birlikte fosfora limit getirildiği için, ilk defa eski motorlarda soru işaretleri belirdi. ESP yağlar ise yanma artıklarını düşük tutmak için (yanan yağdaki artıklar, yakıtla ilgisi yok) diğer katkıları da düşürdüler. Yakın zamanda, Türkiye'de de üretilmiş Euro 4 bir motor, veya eski bir motor API SL-SJ ve SAE 15W-40 yağ istiyorsa bunu ciddiye alıp aynı standardı takip etmek gerekir. ESP (low SAPS) yağlar ekseriyetle API SL veya SJ'yi karşılamazlar. Karşıladıklarında da ek viskoz sürtünmeleri buna değmiyordur. Çünkü büyük ihtimalle API SL, SJ'den daha iyi bir iş yapmayacaktır o motorda. Kötü ihtimalle de kam mili aşınacak, yavaş yavaş valfler "lift"lerini kaybedecektir.




  • Tekrar tesekkur ederim, SAPS ve HtHS konularinda detayli bir aciklama olmus tablo da cok basarili. İlginize de cok teşekkürlerimi sunarim.
    Herhangi bir alinma yapmadim lakin verileri sundum ben ureticiden aldigim.

    Avrupada yogun kullanilan Acea C"x" standardlari da kullenme ve hths degerlerine gore bir baglanti kuruyor bildigim.Fosfat sinirlamasi da burada ortaya cikiyor.


    Benim sorum camshaft ve roller cam ile yagin sae-40 veya 30 olmasiyla. Bunu ilk defa sizden duymuyorum. Bir kac yerde laf arasinda tek cumle ile gecen dikkat ceken bir husus bu. Hatta ses yaptigini bile soyleyenler var.

    Ornekleme ile gidersem
    psa 1.6 dizel motorunda mobil1 5-30w dan kullanim sartlarima gore 0-40 esp ye gectim kayda deger olumlu performans artisi farkettim. Motorun isinmasi sogumasi ve devirlenmesi konularında.

    2.0 litrelik tdi motorda da bu basariyi sezinledik. Youtube da 1.6tdi 105lik motorda ise ses geldiginin videosunda yorumlardan biri camshaft yaglamasi ve 0-40 yag ile alaklaliydi. Arastirdim ama tam mantığını anlamadim, siz de yazinca anlamlandirmak istedim.

    Teşekkürler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AIRBOSS -- 3 Mart 2016; 5:58:10 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Arkadaşlar bir sorum olacak;

    Aracım 2006 Opel Zafira B Z16XEP LPG'li motor. Arkadaş önerisiyle Mobil Super 3000 X1 5W/40 Fully Sentetic yağ aldım ama henüz koydurmadım.

    Bu yağ mı yoksa Mobil 1 ESP mi aracıma uygun olur?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • mobil 1 new life 0-40 tavsiye ederim.
  • Buradaki bilgiler Ümit Bağıran’ın Yağlar Hakkında derlemesinden alıntıdır:



    Bunları daha önce çok kez dile getirmiş olmama rağmen, teknik bilgiler nedense çok sevilmiyor. Şimdi bir ağabeyimiz gelir, 10w40 en iyisidir, usta öyle dedi der, herkes dağılır.



    Bilgiyi seven ve motorunu korumak isteyen kim varsa gelsin bu konuyu okusun.



    Bir yağda üretim şekli ya ekonomi amaçlıdır ya da yüksek performanslı kullanıma dayanıklılık amaçlıdır. Birde orta kararlılar vardır, ne şiş yansın ne kebap mantalitesinde. 5w-30’lara bakarsınız mesela fuel economy full economy gibi şeyler yazar. 10w60’a bakarsınız yarış pisti resimleri falan vardır, yüksek performans vb. ibareler görürsünüz. Bu değerlendirmeyi yapan en önemli ölçüm birimlerinin başında HTHS oranı gelir. High Tempature High Shear yani yüksek sıcaklık yüksek kayma. Shear burada, iki cisim arasındaki kaymayı ifade ediyor. Dayanıklılık HTHS ile ölçülür. Yüksek HTHS yüksek dayanıklılık ifader ederken düşük HTHS ise düşük yakıt tüketimi anlamına gelir.



    Birde cSt denilen bir olay var.



    Viskozite ; aslında kıvam demektir. Akışkanın akmaya karşı gösterdiği direnci gösterir. Dinamik viskozite yani kinematik akmazlık cSt ile ölçülür. 20 derecedeki suyun viskozitesi 1 cSt kabul edilir.



    Formülü de şu şekildedir;



    1 cSt = 1 mm^2·s^−1 = 10^−6 m^2·s^−1



    Bilinen materyaller üzerinden örnekler vermek gerekirse;



    Oda sıcaklığında su: 1 cSt



    Antifreeze: 15 cSt



    Motor yağları: 50-200 cSt – Gress yağa doğru 2,000 cSt



    Bal: 2,500 cSt



    Şokella: 15-20 000 cSt



    Ketçap: 50,000 cSt



    Domates salçası veya fındık ezmesi: 150,000-200,000 cSt



    Macun: 100,000,000 cSt



    Silikon 200,000 cSt den 20,000,000 cSt’ye kadar değişir.



    Yağlarında viskozite değerlerini her yağın teknik tablosundan okumak gerekir. İlgili yağın web sitesinde döküman olarak bulabilirsiniz. Örneğin, Google amcaya Mobil 5w30 TDS yazdığınızda ilgili Technical Data Sheet karşınıza çıkacaktır.



    Birde yağların grupları var, üretimde kullanılan teknik ve materyale göre, hani şu meşhur tam sentetik yok, yarı sentetik muhabbeti var ya, işte o durumda grup denilen sınıflandırmalara göre ayrılır:



    Grup I – mineral



    Grup II/II+ – hydrocrak (VI <120)



    Grup III – hydrocrack ( VI >120, Mineral kökenli “Sözde Sentetik” )



    Grup IV – polyalphaolefin ( insan yapısı Sentetik )



    Grup V – Ester & benzeri tam sentetik maddeler ( Ester veya Polyolester, süper üstün seviye Sentetik, jet uçak motorları için).



    Örneğin:



    Redline ( Grup V Polyester ) Motul 300V ( Grup V Polyester )



    Motul 8100 E-Tech 0W40 ( Grup IV/V Karışımı )



    Mobil 1 ( Grup IV )



    Motul 8100 xcess 5w40 (Grup IV) ~$60 – ( Tam bir F/P Ürünü, en uygun POE Yağdır )



    Alman Castrol SynTec 0w30 ( Grup IV )



    Amerikan Castrol SynTec 5w40 ( grup III ) ( Bazı kaynaklara göre içinde Grup 4 de var )



    Castrol Edge Sport 5w30 veya 10w60 ( Grup III )



    Motul 4100 Turbolight (Grup II? )



    Listeyi biraz daha sadeleştirecek olursak:



    Grup 1 – 20w50 gibi tam mineral yağlar



    Grup 2 – 15w40 gibi yeni nesil mineral yağlar



    Grup 3 – 10w40 gibi yarı sentetik, sentetik bazlı mineral yağlar



    Grup 4 – 5w40-10w60-0w30 vb. gibi tam sentetik PAO( polyalphaolefin ) yağlar



    Grup 5 – 5w40-10w60-0w30 vb. gibi tam sentetik POE( poly ester ) yağlar



    POE baz yağı Motul ve Redline kullanıyor. PAO’yu ise Castrol, Mobil vs kullanıyor.



    SAE



    Birde yağın SAE standardında viskozitesi verilirken kullanılan iki değer vardır.



    Örneğin 10w40’da 10w winter, yani kış değeri, yani soğuk değeridir. 40 ise sıcak değeridir. Yağların sıcaklık performanslarını kıyaslarken bu rakamları kıyaslayabilirsiniz. Örneğin 0w40 bir yağ 10w40 bir yağa göre soğukta çok daha iyi yağlama sağlarken sıcakta da 10w40 ile aşağı yukarı aynı yağlamayı sağlayabiliyor demektir. Aynı şekilde 10w40 ile 10w60 kıyaslanırsa soğuk motorda her ikisi de 10w değerine sahipken, yani benzer yağlama sağlayacakken, sıcak motorda 10w60 60 sıcak değerinden ötürü çok daha yüksek sıcaklıklara dayanacak ve yağlama performansını sürdürecektir. Tabi ki SAE viskozite kodu tek başına her şeyin göstergesi değildir. Aynı SAE koduna sahip yağlar arasında yağlama farkları olabilir. Ama SAE viskozite endekslerinden genel olarak fikir sahibi olunabilir.



    Toparlamak gerekirse,



    Yağların maddeye göre gruplandırılması,



    –SAE‘ göre yani sıcaklıklara göre numaranldırılması,



    –cSt yani X sıcaklıklara göre Y kadar vizkozitesi,



    –HTHS ( High Tempature High Shear ) dedik.



    Peki bunlara nereden ulaşacaktık, TDS yani ilgili markanın technical data sheet’ine göre.



    HTHTS değerlerine bir göz atalım..



    Ne kadar Yüksek HTHS, o kadar koruyuculuk. Sanayi dilinde yağ filmi dedikleri şey var ya, hah, işte bu o.



    -Mobil1 0w40 3.6,



    -Castrol Edge 0w40 3.7 HTHS değerine sahip.



    -Motul 300V 5w40 POE (poly ester) yapısından dolayı 4.53 HTHS değerine sahip.



    -Mobil1 5w50 4.4 HTHS değerine sahip.



    -Mobil1 10w60 5.7 HTHS değerine sahip.



    Her yağın hthts değeri 40 derecedeki viskozitesi 100 derecedeki vizkozitesi ve 150 derecelik HTHS ölçüm değeri TDS’de yazmaktadır.



    Mesela aşık olduğum, subap şıkırtısını duyunca ( ısındığında koruma sağlamadığının işareti) aşktan nefrete döndüğüm meşhur mobil 1newlife 0w40 değerine bakalım:



    Mobil 1 0W-40



    ValueViscosity, cSt (ASTM D445) @ 40º C 75@ 100º C 13.5



    Viscosity Index 185MRV at -40ºC, cP (ASTM D4684) 31,000HTHS Viscosity,



    mPa•s @ 150ºC, (ASTM D4683) 3.8



    Total Base Number (ASTM D2896) 11.8



    Sulfated Ash, wt% (ASTM D874) 1.3



    Phosphorous, wt% (ASTM D4981) 0.1



    Flash Point, ºC (ASTM D92) 230



    Density @15.6 ºC, g/ml (ASTM D4052) 0.85



    Bu da meşhur motul 8100xcess 5w40:



    PROPERTIESViscosity grade SAE J 300 5W-40



    Density at 20°C (68°F) ASTM D1298 0.850



    Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 86.2 mm²/s



    Viscosity at 100°C (212°F) ASTM D445 14.2 mm²/s



    HTHS viscosity at 150°C (302°F) ASTM D4741 3.7 mPa.s



    Viscosity Index ASTM D2270 170Pour point ASTM D97 -36°C / -32.8°F



    Flash point ASTM D92 230°C / 446°F



    Sulfated ash ASTM D874 1.1% weightTBN ASTM D2896 10.1 mg KOH/g



    Bakınız, burada parantez içinde yazanlar ölçüm metodlarıdır. ASTM D4683 gibi. Mobil 0w40 motulden 0,1 puan daha yüksek almış ama orada ölçüm metodu farkı var bunu da göz önünde bulundurmak lazım. Klasik mobil pazarlama taktiği işte, nereden anlayacağız bu farkları dediğinizi duyar gibiyim, kulak ile aracınızı tanıyarak gaz tepkilerinizi ölçerek hissederek, motor suyu sıcaklığını ve hangi sıcaklıkta ne tür reaksiyonlar verdiğini hissederek, her şeyden önemlisi, yağın içeriğini inceleyip yukarıda saydığım verileri göz önünde bulundurarak.



    Liqui Moly



    Liqui severler içinde birşey söyliyeyim. Ayrıca MoS2 (molybdenum sulfide) ile sürtünmeyi azaltan bir katman oluşturduğunu iddia ediyor. Ama bu çok eski bir iddia. Moly’nin bu katkı maddesi genelde gres olarak kullanılıyor. Yani aslında kalite yok, hile var.



    Peki neden fabrika 5w30 diyor, 0w20 Diyor, biz mühendis amcalardan daha mı iyi biliyoruz ?



    Emisyon kanunları.. Emisyon emisyon emisyon.. Hep karşımıza çıkacak bunlar.



    Düşük vizkozitede akışkana karşı direnç daha az oluşur. İlk hareket daha kolaydır. 0,0123456789gr bilmem ne kadar küsur daha az emsiyon sağlarsınız, daha az yakıt tüketirsiniz. Araç üreticilerinin 0,01 lt ve 0,01gr CO emisyonu için yırtındıklarını düşündüğümüzde, bu tür küçük detaylar hiçte azımsanmayacak kadar etki oluşturuyor. Michelin energy saver da buna bir örnek mesela, bu ekonomi yağları genelde 5w30 0w30, 0w20 gibi yağlardır; fakat farklı iklim koşullarında motorunuzun özelliklerine göre yağ seçmek zorundasınız. Zorundasınız diyorum bakın, hiç Sibirya soğuğundaki motorda çalışacak yağ ile çöl sıcağında çalışacak yağ bir olur mu? Nedir yani, fabrika 5w30 dedi diye, kanun mu bu onu mu kullanacağız?



    Şu HTHS üzerinde biraz daha duralım



    Yüksek HTHS’ye sahip yağlar arasında da bir dayanıklılık kıyaslaması yapmak gerekirse, mpa.s değerleri kıyaslanabilir. Ama genel olarak 100 derecedeki cSt cinsinden viskozite değeri HTHS değeri ile orantılı olacaktır.



    Mobil 0w-40 ile motul 5w-40 örneğinde iki yağın 100 derecedeki cSt değerleri arasında da HTHS değerleri ile aynı doğrultuda bir fark vardır.



    Sonuç olarak, gerek 100 derecedeki viskozite değerleri, gerekse 150 derecedeki HTHS değerleri bize özellikle yüksek ısıda yağın işlevselliği, dayanımı ile ilgili bilgi verir. Esasen 150 derecedeki dayanım bizi daha çok ilgilendiriyor. Mesela Amerikan pazarındaki mobil 1 0w-40 ın teknik özellikleri ( mobil ve castrol ülke ülke aynı mal olduğu halde, özelliklerini değiştiriyor! ):



    Mobil 1 0W-40SAE Grade 0W-40



    Viscosity, ASTM D 445cSt @ 40ºC 80cSt @ 100ºC 14.3



    Viscosity Index, ASTM D 2270 187



    Sulfated Ash, wt%, ASTM D 874 1.2



    HTHS Viscosity, mPa-s @ 150ºC, ASTM D 4683 3.6



    Pour Point, ºC, ASTM D 97 -54



    Flash Point, ºC, ASTM D 92 236



    Density @ 15ºC kg/l, ASTM D 4052 0.855



    Bu da motul super300V 5w-40 ın özellikleri:



    Viscosity grade SAE J 300 5W-40



    Density at 20°C (68°F) ASTM D1298 0.895



    Viscosity at 40°C (104°F) ASTM D445 74.2 mm²/s



    Viscosity at 100°C (212°F) ASTM D445 13.1 mm²/s



    HTHS viscosity at 150°C (302°F) ASTM D4741 4.53 mPa.s



    Viscosity Index ASTM D2270 180Pour point ASTM D97 -36°C / -33°F



    Flash point ASTM D92 216°C / 420°F



    Sulfated ash ASTM D874 1.17% weightTBN ASTM D2896 10.3 mg KOH/g



    Şu hususa dikkatinizi çekmek istiyorum, viskozite Motul’un daha kalın gibi gözükse de 40 derecede de, 100 derecede de daha akışkan gözüküyor. Ayrıca HTHS değeri yani ısıya dayanımı Mobil’e kıyasla oldukça fazla. Burada Motul yağın hem ne kadar stabil hem de ne kadar Wide Range, yani stabil ve uzun aralıklı ısılarda sabit hem de film kopması dediğimiz şeye karşı ne kadar da üstün geldiğini anlatmak istiyorum. Tabii bu sihirli bir buluş değil, derler ya hani, kalite detayda gizlidir. Ha işte aynen öyle. Piyasa ürünü yağların çoğu sentetik yazar ama aslında madeni yağ karışımı ithiva eder.



    Full sentetik ile %100 setetik kelimelerine dikkat ediniz, burada büyük kelime oyunu var. Detay ve kaliteden kastım da kullanılan malzemenin özelliğinden ileri geliyor. REDLINE ve MOTUL haricinde POE bazlı yağ yok. Bunun için bu kadar üstün ve pahalılar.



    HTHS ölçümü 150 derecede yapılır. 3.5’un altı spor kullanım için risktir. 4 ve üzeri tercih sebebidir.



    Motul kullanan bir ağabeyimizden not şöyle ;



    Motul ile 6k km oldu sanırım bu gün. Harbiden farkını hissettiriyor ama bunu anlamak için EGT saatiniz olması şart. Mesela aynı dış hava sıcaklığı aynı yolda aynı viteste Mobil1 ve Castrol ile devir kestirdiğinizde birde Motul 300v ile devir kestirin. EGT birinde 900 iken diğerinde 850 yi göstermekte zorlanıyorsunuz. 300v’nin EGT ye bile etki etmesi bende bu yağın kalitesini anlamama olanak sağladı. ( EGT = EXHAUST GAS TEMPATURE, Türkçe meali: egzoz gaz sıcaklığı )



    Katkı Maddeleri Konusu



    Yağın motoru koruması fosfor ve çinkoya bağlıdır. Aslında emisyon da bu değerlere bağlıdır. Bu oranlar ne kadar az ise çevreye o kadar az zarar verir ve bu degerler ne kadar çok ise motoru o kadar çok korur. Mobil’de racing ve normal yağların arasındaki fark da budur zaten.



    Mesela Valvoline Racing yağlarda da yüksek oranda çinko ve fosfor vardır ve bununla da övünür. Yarış içindir ibaresi aslında buradan gelmektedir. Yüksek fosfor ve çinkoya sahip yağları günlük diye piyasaya süremezsiniz, yasak hemşerim yasak, emisyon var.



    Araştırısanız bu konuda çok kaynak bulursunuz.



    Şimdi konuya dönelim, en iyi 5w30 veya 5w40 derken yağlarda bu başlık altında bahsettiğimiz temelde birkaç ayrım var;



    Birinci ayrım, tam sentetik, yarı sentetik. 10w40, 15w40, 20w50 haricindeki 5w30, 5w40, 10w60 gibi yağlar zaten tam sentetik. Tabi ki tam sentetik olanı tercih ediyoruz. Burada sorun yok. İkinci ayrım ise tam sentetikler arasında;



    Bir polyester bazlı POE yağlar var ki Motul en önemlisi. Diğer tarafta ise PAO bazlı yağlar var. Her ikisi de tam sentetik olmasına rağmen POE bazlı yağlar aynı viskozitedeki PAO bazlı yağlardan daha dayanıklılar.



    Motul 300V 5w40 hemen hemen Mobil1 5w50 ile aynı sıcaklık dayanımına sahip. Ama viskozitesi Mobil1 5w50 kadar yüksek değil.



    Üçüncü farklılık ise aynı bazlı ve aynı viskoziteli yağlar arasındaki formülasyon farkı. Mobil1 5w30 ile Castrol Edge 5w30 arasındaki veya Mobil1 10w60 ile Castrol Edge 10w60 arasındaki küçük farklılıklar gibi.



    Eğer ben uçmam kaçmam basmam sıkışık trafikte kalmam serin havalarda kullanırım diyorsanız HTHS 3.5 ve altı tavsiye edilebilir.



    Dizelin EGT’si, sakin kullanımda 150 derce civarında dolaştığı bilinir ama süper performans kullanırım otobanda çevreyolunda sıkar babam sıkarım derseniz hths 3.5 üstü hatta 4.5 civarı sizin motoru ancak koruyacaktır. Ne kadar düşük hthts o kadar soğuk çalışma koruması ve ekonomi. Ne kadar yüksek hths o kadar soğuk çalıştırma yıpranması + fazla yakıt ( 0,1234654 ) küsur fazla olur.



    Şimdi burada yine başa döndük



    Amaç yüksek koruma mı yoksa sakin takılıp ekonomi yapmak mı?



    Ben yine de kafanızı karıştırmayayım, yaz ayları 5w40, kış ayı için 5w30 kullanılabilir. İlk çalıştırmada daha fazla koruma sağlar, kış ayında motor daha çabuk ısınır. Daha ciddi koruma hedefleyen ve hatta aracı yazılımlı olan arkadaşlarım %100 sentetik yağ tercih etmeliler. Bakınız full sentetik demiyorum orada pazarlama kelimesi oyunu var. Full sentetik yazanların hepsi minimum %30 mineral yağ barındırır içinde..



    Benim favorim;



    kısa aralıklarla değiştirdiğim motoru temiz tutma hedeflediğim için Selenia 5w40 ama ciddi yaz sıcaklarında motul 8100 xcess 5w40 %100 sentetik.

    ALINTIDIR



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi RenaCC -- 5 Mart 2017; 8:53:1 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 2010 model opel corsa araç için mobil 1.esp mi daha uygundur yoksa mobil 3000 mu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhabalar benim de 2015 fluence dizel EDC şanzıman aracım var
    Mobil kendi sitesinde Mobil Süper 3000 F-R 5W-30 4lt Renault Benzinli Dizel Motor Yağı'nı öneriyor (RN0720)
    Ancak Mobil 1 ESP Formula (yeşil kapak) ile arada kaldım. Aracıma hangisinin uygun olduğunu düşünürsünüz?
  • arabanın yağ spesifikasyonlarını sağlayan bir ürün alınmalı. çok iyi denilen bir ürün eski araca zarar verebilir. %1 bile olsa ihtimal, ihtimaldir.
  • Merhabalar aracın ford fiesta 2011 dizel Mobil 3000 aracına uygun görünüyor ford onaylı yağ ancak daha önce castrol edge kullanıyordum değiştirince performans düşer mi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ibram369

    Merhabalar aracın ford fiesta 2011 dizel Mobil 3000 aracına uygun görünüyor ford onaylı yağ ancak daha önce castrol edge kullanıyordum değiştirince performans düşer mi
    motul 5-30da kullanabilirsiniz.

    castrol türkiyede yapılıyor deniliyor kalite olarak mobil ve motul daha önde.
  • RenaCC R kullanıcısına yanıt
    Elinize emeginize fikirlerinize Teşekkürler
    yazının hepsini okudum, hem beynim yandı hemde anlamadım,,,
    benim araç 2008 renaut benzinli 1.4 ... genelde 2500 devirlerde aracı fazla yormadan kullanırım,,, 50-150km mesafelerde ise 4000 deviri geçmez veya görmez. internetin önerisi 5/30 ... aklımda olan mabil 1 esp 5w30,, diğer tercih ise mobil süper fe 5w30.. öneriniz ne olur.
    Hayırlı Günler
  • Emin-Firtina kullanıcısına yanıt
    Hocam merhaba uzun zamandır giriş yapmıyordum şimdi gördüm mesajınızı. Mobil 1 esp 5w30 kullanmanızı tavsiye ederim.Yalnız benzinli araç için motor sağlığınızı korumak adına biraz daha yüksek devirlerde kulllanmanızı öneririm.
  • 2015 Toyota Corolla 1.33 benzinli araç için 5w30 Mobil Super 3000 Fe mi, Mobil 1 ESP 5w30 mu?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2015 1.0 MPİ atmosferik aracıma ne kullanmalıyım


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Konu biraz hort olacak ama


    2010 model Cruze’da ben hep dexos2 onaylı yağ kullandım çünkü fabrika bu onaylı yağı istiyor fakat şöyle bir durum var dexos2 onaylı yağların hepsi de dpfli yağlar. Dpfsiz dexos2 onaylı yağ yok resmen.


    Bu zamana kadar birkaç marka kullandım en sevdiğim ise mobil1 esp 5w30 oldu. Dexos2 onaylı.


    Fakat millet çatır çatır dexos2 onaylı olmayan yağları bu arabalara koyuyor sırf dexos2ler dpfli gerek yok diye. Ben mi yanlış yapıyorum onlar mı? Mobil1 esp elbette kaliteli fakat benim euro5 A16XER motora faydadan çok zararı mı dokunuyor uzun vadede? Üstüne bir de diğer yağlardan pahalı olmasına rağmen


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.