Şimdi Ara

Dizel motor enjektör temizliği hakkında (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
140
Cevap
13
Favori
381.258
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • hayır nuri bey gaza baya bir yüklenmeme rağmen siyah duman atma yok. hatta bu işi egzozun altına peçete koyup yapıyorum. çok çok az bir siyahlık oluyo. daha önce sürekli benzinli araç kullandım. ilk defa dizel bir araç aldım. bu sebepten olacak ki sesi her zaman fazla gibi geliyo bana acaba bişey mi var diye sürekli evhamlanıyorum o yüzden sordum zaten ustaya herhangi birşey var mı diye.
  • bugün aracımı delphi enjektör testine götüreceğim bakalım ne çıkacak?
  • selamlar,

    82000 Km'de 2008 model Fiat Bravo 1.6 Mjet araç satın aldım. İlk sahibi emekli bir öğretmen. Yılda 10000 Km gibi bir ortalama yapmış ve sanırım devirsiz kullandığı için araçta bir sağırlık ve çekiş düşüklüğü var. Dizelin torkunu hissettirmiyor. Forumda bayağı okuduktan sonra Fiat Servisini aradım ve CC uygulaması konusunda bilgi istedim. Fabrika tavsiyesinin dizel araçlar için 40000 Km'de bir yapılması olduğunu söylediler (80 TL). Şimdi Wurth ile CC arasında kaldım. Hangisini tavsiye edersiniz veya tavsiye eder misiniz?

    Teşekkürler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: avnibasar

    selamlar,

    82000 Km'de 2008 model Fiat Bravo 1.6 Mjet araç satın aldım. İlk sahibi emekli bir öğretmen. Yılda 10000 Km gibi bir ortalama yapmış ve sanırım devirsiz kullandığı için araçta bir sağırlık ve çekiş düşüklüğü var. Dizelin torkunu hissettirmiyor. Forumda bayağı okuduktan sonra Fiat Servisini aradım ve CC uygulaması konusunda bilgi istedim. Fabrika tavsiyesinin dizel araçlar için 40000 Km'de bir yapılması olduğunu söylediler (80 TL). Şimdi Wurth ile CC arasında kaldım. Hangisini tavsiye edersiniz veya tavsiye eder misiniz?

    Teşekkürler


    Size tavsiyem würth değilde iyi bir enjektörcü bulursanız bosch Diesel servis olabilir mesela enjektör temizliği ve ayarı yaptıktan sonra, 3. Viteste 3000 devir altına düşmeden 20-25 km sabit hızda sabit devirde gidin bu dpf yi temizleyecektir. Bide hava filtresini değiştirin. Sonrasında 5000 km de bir hava filtresini değiştiriseniz arabanız hem az yakacak hemde performansı fazla olacaktır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • aracımda motor soğukken rolanti 900 d/d 800 d/d anlık olarak 30-40 sn de bir inip çıkıyordu, servise 3-4 kez gittim bilgisayara bağladılar arıza yok dediler gönderdiler, en sonunda aracı buraya bırak dediler bırakmadım, daha sonra yabancı forumları araştırırken arızanın nereden kaynaklandığını buldum ve pompacılara giderek bilgisayara bağlattım ve nokta atışı yaptım ki yabancı forumlarda bahsi geçen basınç sensörü arızalı değişecek dediler. teyit etmek için bir başka pompacıya daha gittim ondan da aynı cevabı alınca, iyice kanaat getirmiş oldum, servise parçayı sordum ellerinde yoktu fakat 874 TL fiyatı varmış istersem getirteceklermiş, ebayda buldum, 70-130 euro fiyatları vardı, aliexprese baktım en ucuz 65 dolar, sonra yerli parçacılardan araştırdım 200-250-300-350 TL fiyatlar çektiler, ilk bakan pompacı işcilik dahil 300 TL değişir demiştiikincisi ise 250 tl. fiyat çekti, artık karar verdim değiştirecem ve konyada 250 tl ye üzerinde mais yazan ve tüm parça numaraları aynı olan orijinal parçayı buldum tam sipariş verecektim ki, vaz geçtim, pazar gün gözümü kararttım ve parçayı kendim söktüm, palata temizleme spreyi ile bir güzel temizledim ve taktım yerine en fazla araç çalışmazdı, ve ustayı getirtir 300 tl ye yenisini taktırırdım diye düşünüyordum, neyse işi bitirdim marşa bastım aracım çalıştı, laptop ve EBD 2 soketi yanımdaydı yakıt basıncını ölçtüm gayet güzeldi, bu arada motorun çalışma sesi daha bir güzel olmuştu tok ses veriyordu, neyse tecrübeye çıktım ki araç atikleşmiş serileşmişti.

    bunları neden anlattım,
    1 servis 3-4 kez gitmeme rağmen arızayı bulamamıştı, dışarıda renodan ayrılan 2 ustaya gittim onlarda bulamadılar, ve pompacı buldu 300 TL ye bana parçayı takıp gönderecek benden çıkanıda temizleyip bir kenara koyacak başka birinden daha 300 TL daha alacaktı,
    siz siz olun iyice araştırmadan sağlam usta bulmadan kesinlikle aracınızı teslim etmeyiniz. bilhassa servislerdeki toy, tecrübesiz ustalara kesinlikle güvenmeyin, zaten biraz tecrübe edinen de servislerden ayrılıp gidip kendi dükkanını açıyor.




  • psikopatim60 P kullanıcısına yanıt
    İşeme sorununu anlamak için ilk soğuk çalıştırmada motorda sarsıntı varmı ve egzastan çok kötü kokulu duman veya beyaz duman çıkıyormu? Yakıt yüksek ve çekiş düşük mü?Varsa evet bu arıza araçta var diye biliyorum.
  • Reno Kango aracım 2004 model ve 210 000 km.Enjektörlerin ikisi bitmek üzere gerçi şu an bir sıkıntısı da yok ama olacak nasılsa.
    Ne yapsam karar veremiyorum, 1300 liraya yeni enjektör mü alsam,yoksa 900 liraya Ankara da enjektör tamiratı temizliği yenilenmesi mi yaptırsam ?
    Enjektör tamiratı yaptıran arkadaşlar var mı, sonuç nasıl randıman veriyor mu yani sıfır gibi oluyorlar mı?
  • Benimde bir sorum olacak 95 model bmw e36ım var 3.25 tds diesel aracım würt aldım tam olarak nasıl kullanırım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 3.25Tds 3 kullanıcısına yanıt
    Hocam kutunun üzerinde yazıyor aynısını uygulayın

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • drawcoo D kullanıcısına yanıt
    Merhaba;
    Vermiş olduğunuz bilgiler kesinlikle yanlıştır.
    Rail borularının ıcersinin genişleme gibi bir sonuç asla olmaz. Katkı belki kurumları yok eder ancak dediğiniz gibi bir sonuç çıkarmaz.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dizel Hakkı'nda merak ettikleriniz tüm soruların cevaplarını alabilirsiniz...
    Dizel motorlar Hakkında her türlü sorularınız ve sorunlarınız uzmanlığımızla cevaplandırılır.
    Bu mesaja eklenen görseller:

     Dizel motor enjektör temizliği hakkında

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • bu problem yüzünden aracı servise götürdüm. 2008 model s-max, otomatik, 2.0 tdci

    184 bin km de. ilk çalıştırışta aynen dediğiniz gibi haldur huldur titremeler, stop etme sorunlarını yaşamıştım.

    servis dün aradı, 2 numaralı enjektör sorunlu dedi, yenisi 1600 tl. dedi,

    dedim yandım anam !

    izin verirsen söktürüp başka ustaya baktıracağım dedi,

    (yukarıda yazan arkadaşa katılıyorum, servis bilmiyor, izin ver başka ustaya baktırayım diyor)

    dedim uygun bişii çıkarın. haber bekliyorum.

    Sormak istediklerim;

    * bu neden olur_?

    * yenisini mi almalı, eskiyi mi temizletmeli_?

    * olmaması için neler yapmalı_?

    * bu katkı olayını ne sıklıkta yapmalı_? (satıcıya bıraksan her depoda der)

    * bu önemli bir şeymiş, yaşayınca anladım. başka nelere dikkat etmek gerekir, kendisi gittim ben demeden önce_?

    saygılar.




  • 2 ay once 90 000 km deki dizel aracıma shell den katkı koydurttum. Şimdi enjektorlerde sorun var sanırım. Çekiş düştü , motorda tekme var. Kesınlıkle yuksek km de kı araclara katkı koydurtmayın arkadaslar. Tamamen pıslıklerı enjektorde topluyor sanırım.
  • muhabd M kullanıcısına yanıt
    Shell'den Vpower mı aldınız Fuelsave'e katkı mı koydurdunuz?
  • Dizel nitro olan yakıttan aldım.Würth katkı maddesi koyduracaktım.Bizde würth yok dediler, 10tl lik kendi katkı maddeleri var ondan koydular.
    Forumlarda Würth şöyle würth böyle diye millet övünce koydurmaya karar vermiştim.Ama masraf çıkardı sonucta.Şimdi enjektörleri temizletecegim yer bakıyorum.Bir yere gittim 1000tl yi gözden çıkar dediler.
    Yani anlatmak istediğim Boşuna maceralara girmeyin arkadaslar.
  • Aşagıdaki linkte motorun durumu...Dün biraz devirli kullandım, sanırım yag akıttı veya 1. numaralı enjektorden mazot kaçırıyor. Motorda titreme tekleme durumu var. Enjektörcü bakmaya devam..


    https://www.youtube.com/watch?v=av6pZop637o
  • Enjektör bakımı ile ilgili bir servis bana ayar olayının olmadığını (yalan) tamir veya ultrasonik temizlik yapıldığını söyledi ve uygun fiyata temizlik yapılmıştı. Faydasını çalışma ve gidişinde biraz gördüm. Kartal oto sanayide, E5 köy hizmetleri caminin oradan saparak sanayiye giriş ve 150m ileride solda. yanında lastikçi vardı galiba. Erkan usta (Boşnak). Bilgisayarda veya testlerde Enjektör değerleri normal değerlerdeyse ulrtasonik temizlik, işeme vs sorun varsa tamir veya değişim yoluna gidilmeli''' diye biliyorum.
  • Tesekkurler ama ben avrupa yakasında oturuyorum.Bahçelievler de. Bu yakada dürüst ve fiyatı uygun bir enjektörcü tavsiyesi olan var mı?
  • Maslak sanayide mutlaka iyi bir dizel servis vardır. Orada aracınızın markasına bakan servislere tavsiye edebileceği yerleri bir danışın isterseniz.
  • Arabayı bilgisayara baglattık, her hangi bir sorun görünmedi.Ama devirli kullanmaya devam ettikçe titreme , ses azaldı baya. Biraz daha boyle devam edersem sanırım sorun çözülecek.Aslında şöyle bir araç kullanım durumumu gözden geçirdiğimde, Ben dizel aracı sadece haftasonları kullanıyorum ve yakın mesafelere gidiyorum(En fazls 5 km).Motor daha ısınmadan kontagı kapatmıs oluyorum. Dizel motorda , motor ısınmayınca biriken kurumlar yakıt sisteminde tıkanıklıklara yol acıyor. Yanı benim gibi kısa mesafede kullanan ve yıllık az km yapan dizel kullanan arkadaslar, iki haftada bir kezde olsa motoru normal calısma sıcaklıgana getırıp, yuksek devırlı kullanması gerekıyor.Yuksek devırde kullanıldıgında bırıken ufak tefek kurumlar ısınarak yakıt sıstemınden fıltrelerden gecıyor.Boylece ust uste bırıkıp tıkanmalara yol acmıyor.Benım 1 haftadır forumlardan okuyup anladıgım kadarıyla durumun ozetı bu.
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.