Şimdi Ara

Dizel motor enjektör temizliği hakkında (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
140
Cevap
13
Favori
381.322
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • muhabd M kullanıcısına yanıt
    Abdullah Hocam selamlar.

    Yukarıda yazdığım tarihten beri aracım serviste. Durumu özetleyeyim,

    2 numaralı enjektör arızalı, sıfırı 1600, bakım yapılır ise 600 dediler. Dedim, bakım yapılınca ne kadar gider, bi zaman daha sorun olmadan kullanırsın. Dedim, bakım yapalım.

    Yapıldı, araç teslim edildi. Mazot kokusu duymaya başladım araçta, 1 - 2 güne servise gittim, sorun yok dediler. Çıktım, aracı fazla kullanmıyorum, hafta sonundan hafta sonuna. Hafta sonu bindim, gittiğim yol 2 km yok, yine mazot kokusu, kaputu bi açtım, enjektörden duman geliyo ve mazot kaçağı var. Doğru servise !

    Usta baktı, etti, sıkıştırdım, söktüğümüz menteşe atmış falan dedi. Pc ye bağladı yazılım tarafını baktı, sildi. Tmm dedi, verdi arabayı. Servisten çıkıp ilk döner kavşağa gelene kadar motor arızası verdi. Geri döndüm, p.tesi getir dediler. P.tesi bıraktım sabahtan. Dedim, ustam koku var, beyaz duman atıyor, hayra alamet değil. Bunda donanımsal bir sorun var, olmuyorsa zorlamayalım, enjektörün yenisine bakalım ara rakamı düşelim. Yok efendim biz bakarız, hallederiz.

    2 saat geçmeden aradılar, tmm gel al diye. Alırken sordum, durum ne? Dediler ustalar halletti sorun yok. Getirdim aracı, işime gittim. Cumartesi bindim aracıma 10km kadar yol gittim. Arabayı gittiğim yerin kapısına çekip stop ettiğim anda kaputtan beyaz duman bulutu yükselmeye başladı. Kaputu açayım dedim, ilk başta açamadım, araladım baktım alev almış yanıyır bi yer. Acele ile kaputu açtım, telaş ve heyecanla kendi yangın tüpümü, bulunduğum yer kırsal idi, ama şansıma denk gelen birinin yangın tüpünü ve 3-4 bidon su ile çıkan yangını söndürebildim.

    Kaskom yok !!! :(

    Servisten görüştüğüm kişiyi aradım, Sizin yaptığınız işide, sizi de... dedim yandı arabam ne olacak ? Kasko, yok ! Dedi yerini bildir çekici yolluyorum. Geldiler, yükledik, servise bıraktık. O gün bu gün araç serviste.

    Kasko olmadığı için ilk başta sorunu kullanıcı ve aracın yaşı km si göz önüne alınarak elektrik aksamına yükleyip kurtulmak istediler, dişli çıktığımı görünce, alevlenmenin direk 2 numaralı enjektör çevresinde ve neden bu enjektörden sızan mazottan dolayı çıktığını bana ve gerekirse hakkımı arayacağım mahkemede anlatırsınız deyince geri adım atıp biz masrafları karşılayacağız dediler. Bekliyorum hala. Eminim kaskom olsaydı 50 kere yapılmıştı şimdiye kadar.

    Kısaca, bu dediğim servis, bulunduğum ildeki sıfır araç satışını da yapan, tek, yetkili servis, sanayideki veletdalin bi dükkan değil yani.


    Kısaca, tamir yolunu değilde pahallı olsa da sıfır parça ile çözüm yolunu kullanın derim. Tecrübe ile sabit. Saygılar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Geçmiş olsun hocam, umarım zararınızı karşılamışlardır. Benim araç da rölantide tekleme vuruntu olayı düzelmeyince Yetkili servise getirdim, Bilgisayara falan takmadan direkt enjektordendir dediler, Sokup temızletmem için iki tane enjektorcu adresi verdiler. Ben bosch dizel servisine gittim sokmeden olcum yaptırdım sorun yok senın enjektorlerde dediler.Servise gittiğimde yok sokulmeden anlasılmaz dedıler, yıne aracıma bakmadan soyledıgı enjektorculere gonderdıler.Sefakoydekı enjektorculerıne gıttıgımde ise usta bunun enjektorlerınde bısey yok ben sokmem bunları dedı.Servıse yıne geldım durumu anlattım, yok sen bırde basaksehırdekıne gıt, orası en ıyıdır dedıler. Oraya gıttıgımde bılgısayar ıle rail basınıcının sureklı degıstıgını gorduler.Enjektorde sorun olmadıgını rail basınc sensoru veya pompada olabılır dedıler.
    Servıse yine gıdecektım fakat adamlarda bu yakıt basınc degerlerını gorebıleceklerı program oldugu halde bakmayıp baska enjektorculere yonlendırmesı, sağa sola para sacmamıza sebeb olması hıc hos degıldı. Haftlarca benı ordan oraya kosturdular kendı tembellıklerı yuzunden. Daha sonra kendım sanayıde rail sensorunu ve maf sensorunu temızlettım sorun duzeldı.




  • Merhaba
    2004 model 230.000 km 2.2hdi Peugeot 807 aracım var. Bu araç eurovan diye tabir edilen, Peugeot, citroen, Fiat ve lancianın ortaklaşa çıkardıkları modelden birisi.
    Aracı 180.000 km de almıştım. Önceki sahibi ne yaptı Nasıl kullandı hiç bir fikrim yok. Servis defteri de 120.000 km kadar doldurulmuş. Araçta dpf var ve 120.000 km bu değişmiş. Ayrıca tirger kayışı ve turbosu 180.000 de değişti.
    Muayene istasyonunda yapılan kontrollerde full gazda aracın siyah duman attığı ama saldığı zararlı gazların sınır değerler altında olduğu söylendi.
    Aracın çekişini çok beğenmiyorum. Birden ateşlemiyor basınç sensörü vs değişti. Turbo olabilir mi diye bir usta ile gezdik turbo sorunu yok ancak enjektör olabilir dedi.
    Forumu baştan sona okudum;
    Bu yakıt katkı maddesi ile enjektör temizletme bu km de yarar sağlar mı?
    Enjektörleri söktürüp temizletme (kırılma riskini almak) yapılınca çekiş farkedilir derecede artacak mı?
    Enjektör ölçümü diye bir şeylerden bahsedilmiş. Bu ölçümün enjektör sökülmeden imkansız olduğunu biliyorum. Ölçüm yapıyoruz diye masal dinlemek istemiyorum. Böyle bir ölçüm gerçekten var mı?
    Aracın motor performansını iyi kötü vs şeklinde değilde bilimsel verilerle yapabilen ölçümler var mı?
    Ankara'dayım bunu da belirtmek istedim. Çünkü sanayi dolaşıp zaman kaybetmek istemiyorum. Nokta yerler verirseniz sevinirim.
    Selamlar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Gördüğüm kadarıyla benzinli veya dizel araçlarda bu tür temizleyicileri kullananların en sık yaptıkları hatalar
    1- Yarım depoya 1 kutu atmak: Üretici 1 depo için 1 kutu diyor daha fazlası fazla temizlik yapıyor ama zararlı oluyor.
    2- Yüksek kilometreli araçlarda kullanmak: Daha önce hiç temizlik bakım yapılmamış sistemde yılların pisliği bir anda çözülünce problem oluyor.

    Bu ürünler AB şartlarına göre test ediliyor, adamların yakıtı temiz yağı kaliteli. Ülkemizde kullanırken dikkat etmek lazım.
    Yüksek kilometreli araç sahibi olup illa kullanacağım diyenler bir depoya yarım kutu gibi daha seyrek ölçülerde kullansınlar.

    Ek: Olaya sadece enjektör temizliği açısından bakmayalım.
    quote:

    Araçta temizlenmesi gereken iki ayrı ana sistem mevcut. Yakıt besleme sistemi ve yolları + kirli egsoz gazının atılması sistemi/yollarıdır. Siz zaten düzenli olarak yakıt katkısı atarsanız besleme sistemini temzileyen bu katkılar ayı zamanda egsozdan atılırken belli oranda EGR+Katalitik konvertör yolları+DPF Filtresi v.b. yollarıda temizleyecektir. Aynı şekilde emme manifold temizliği yaparsanız buradan hava ile giren karışım ardındaki tüm sistemleri egsozdan atılıncaya kadar temizleyecektir. Temelde tüm temzileyiciler aynıdır. İkiye ayrılırlar solvent bazlı olanlar/ deterjanlı olanlar diye. Ben denedim hiç fark etmiyor. Ucuz olanlar solvent bazlı olanlardır. Mantık şu. Aracınız hava + yakıt karışımını yakıp egsozdan atıyor. Siz temizleyiciyi bu sistemlerin ilk başlangıç yerlerinden koyarsanız en son atıldığı yerlere kadar tam temizlik sağlarsınız. Aksi taktirde sonra nasıl olsa sonra temizletirim diye beklerseniz geç kalırsınız ve partiküller sakızlaşır temzilemesi zorlaşır. https://forum.donanimhaber.com/fb.asp?m=97678343



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Alphace -- 11 Haziran 2017; 23:9:17 >




  • Benim kullandığım araç km olarak fazla (230.000km) ancak hep Avrupa'da kullanıldı. Yani yakıt ile ilgili sıkıntı yok. Yağ sürekli 3/50 tam sentetik konu life yağlar. Yazları yollardan aldığmız yakıtları bilemiyorum tabii ki. Sanayide çekiş şikayeti ile ilgili olarak ustanın enjektör demesi üzerine kirlenmiş olabileceğini düşündüm. Korkum bu katkı maddesi ile depodaki kirleri de hortlatıp aracı tamamen tıkamak. İşin ilginç yanı bir çok arkadaş servislerde periyodik bakımlara ilave enjektör temizliği yapıldığından bahsetmiş. Bulunduğum yerdeki tamirciler enjektör arızalanmadı ise bakım temizlik vs den bahsetmiyor. Carbon clean için bir çok forumda kesinlikle negatif yorumlar var. Ustanın enjektör olabilir demesi kafamı karıştırdı ve kullanıp kullanmakta kararsızım. Bir risk alıp dönüş yolunda tam depo(80litre) içine katkıyı katıp deneyim mi diyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yağ 5/30 BMW long life ve ger 15.000 km de değiştiriyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mustafaozhan M kullanıcısına yanıt
    Yakıt deposunu temizletme imkânınız var mı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Alphace -- 28 Temmuz 2016; 21:54:40 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar merhaba; mesleğim otomotiv öğretmeni. Yakıt ve motor katkı maddeleri gibi maddelere kesinlikle aldanmayın. Yakıt ve yağların kendileri zaten temizleyicidir. Mesela çoğu zaman ellerimizi yada atölyemizi temizlmek için benzin yada mazot kullnırız. Yağ ve benzerleri de böyledir. Motorlar v.s. yapılırken o an piyasadaki yakıt yada yağlar referans alınarak imal edilirler. Bizlerin sonradan kullanacağımız katkılar kesinlikle referans alınamaz, ki zaten çoğu uyumsuzdur. Temizlik yada bakım konusunda yapılacak tek şey, 100.000km'de bir enjektörlerin işin ehli olan pompacılara garantili olarak bakım yaptırılmasıdır. Ucuz pompacılara göre biraz can yakıyor ama garanti veriliyor. Reklam olmasın Delphi bu konuda iyi. vermiyorsa kesinlikle elletmeyin. Enjektörlerin kodlanması da çok önemli. Günümüz piyasasında bırakın ustayı tamirci bile yok artık, çok dikkatli olun. Heryer sahtekar dolu. Son olarak üretilen arabanın markası hangi ülkeninse yakıtı ve yağı da o ülkenin markası olanı tercih edin. Reno-peugeot total, ford shell gibi. Diğerlei için fabrikanın önerdiği marka yada bp opet. 50-100 liralık katkı maddesinin açabileceği hasarı gidermek için 6000tl yetmez. Bakımları ülkemizin şartlarına göre zamanında titizlikle yaptırın, motoru yağsız susuz bırakmayın, sonra arkanıza rahatça yaslanın, kesinlikle korkmayın, hiç bir sorun yaşamazsınız.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ahmet.golec -- 27 Ağustos 2016; 22:28:13 >




  • ahmet.golec A kullanıcısına yanıt
    Kaliteli yağ ;Orjinal Filtre
  • Arkadaşlar burdaki, nerdeyse bütün msjları okudum.

    Benim de arabamda güçten düşme var ve yakıt tüketimi nerdeyse 2 katına çıktı. Oldukça arttı. İzmirdeki bir usta ses enjektör arızasını işaret ediyor dedi. 1500-2000 TL arası bir masraf çıkar dedi.

    5 enjektör temizlemesi, meme kısımlarının tamiri. Pompacı değildi ben 200e çıkarır takarım arka dükkandaki pompacı arkadaş tanesi 300-400e yapar dedi.

    Araç MB 2001 ML270CDI. İzmir, Aydın, Muğlada işin ehli ve dürüst, fiyatı uygun veren bir usta arıyorum. Pompacı oluyor herhalde. Muhtemelen enjektörlerin püskürtmesi kontrol edilip hangileri arızalıysa onların uçları temizlenecek.

    Ayrıca Yakıt Deposunda partekülller varsa temizlenebilir. Önceden fikir edinip ustalarla konuşmak istiyorum. Çok farklı yorum ve rakamlar söylüyorlar çünkü.

    https://www.youtube.com/watch?v=GqMeI1Sc94Y

    https://www.youtube.com/watch?v=q-s2CR8DfeU

    (Bu kadar basit bişey mi sadece uçların temizliği.)

    https://www.youtube.com/watch?v=jpQFqp3geg8

    (Ses bu kadar bariz değil hatta ben anlayamadım tam garipliği,)

    * Uzun zaman bu şekilde ş.içi-dışı kullanırsak daha büyük hasara yol açabilir mi?

    Önerilerinizi ve bilgilerinizi bekliyorum, Saygılar.




  • iyi bi pompacı bulun (bursadakiler için beşyolda önerebileceğim iyi bi pompacı var isteyen mesaj atsın)
    enjektörleri söküp verin tıkalıysa açıyorlar meme değişimi isterseniz değiştiriyorlar işlem kısa sürer fiyatı uygun olur kesin ve garanti çözüm. yakıt katkılarını önermiyorum.
  • Tşkkrler, dün iş çıkışı sanayiye uğradım rastgele, kara duman atıyor gaza basınca gördük, kablo gibi bir uyarı ışığı ondan yanıyor dedi bazen sönüyor. Tmm Ama adam hemen 5 enjektör çıkarılıp hepsi birden direkt memeler değişecek dedi. Ve manifolt da arıza ise o da değişir dedi. 1-2 gün sürer falan dedi.

    İyi de belki temizlenebilir, hemen değişecek deyip (elinde varmış)minimum malzeme fiyatı verdi. Birbirine uymaz dedi ama uyma ihtimali de vardır belki.

    Neyse bu arada paylaştığım video basit,elle uygulanan yöntemmiş. Makinada olanı da varmış daha profesyonel ve hassas. (km 170bin)

    http://www.ankaraenjektortemizligi.com/asnu-gdi-enjektor-temizleme/




  • 2012 Model Kangoo Multix 100 Bin Km'de Her 10BİN Km'de Würt Enjektör temizleyici katkıyı kullanıyorum.
    2008 model Master 2.8 Her 10 Bin km 'de depo temizleyici ve enjektör temizliyici katkı kullanıyorum. Buradan satın alabilirsinizhttp://www.otoaksesuari.com/wurth-dizel-enjektor-temizleyici
  • vedatkerem V kullanıcısına yanıt
    Merhaba,
    Açıklamanız için çok teşekkür ederim.Sanayiye işi düşenler için referans bir yazı olmuş(Ankara için).
  • Benimde 1.3 Multijet aracım kalkışlarda ilkten gaz yemiyordu sonrasındada sarsıntılı bi şekilde kalkıyordu. motor çok titriyordu. Önceleri soğuk kış günleri bunun olağan olduğunu düşünmüştük. Sonra ustamızın yönlendirmesiyle bir pompacıya gittik. Tekleme olduğunu söyledi enjektörlerle iki oynadı. sonrasında tüm enjektörler değişecek diyip yüklü bir hesap çıkarttı. Sonra başka bir tavsiyeyle Bursa beşyolda bir pompacıya gittik. Usta gerekli testleri yaptı ve masrafımızı çok cüzzi seviyelere düşürdü. Enjektörlerin 3 ü temizlendi 1 tanesi ise epey bir yıpranmıştı sadece o değişti.Sorunumuz çözüldü.
    Ustamızın eline sağlık güvenle aracınızı emanet edebileceğinz bir esnaf.
  • takıp
  • Takip

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • würt türkiye enjektör temizleyici sahtekarlığı hakkında kısa bir yazı.
    sekiz silindir
    Türkiye'de satılan Würth Dizel Enjektör Temizleyici'de hata mı var? - Sekiz Silindir
    http://www.sekizsilindir.com/2017/03/wurth-enjektor-temizleyici.html



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-38F9BBB0B -- 27 Mart 2017; 18:3:47 >




  • bunları okuyunca lpgeyi öpesim geliyor :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: özgürkuaför

    bunları okuyunca lpgeyi öpesim geliyor :)


    10 yıldan beri LPG li ve Benzinli araçlarım oldu, son 4 aydır Dizel aracım var, emin ol bende dizel aracımı öpesim geliyor, yıllarca ölmüşüz de haberimiz yokmuş.
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.