Şimdi Ara

Az km için dizel neden mantıksız olsun (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
124
Cevap
4
Favori
6.904
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
7 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Belli bir km yapmıyorsanız LPG taktırmak da mantıksız zaten. Lpg ye edeceğiniz masraf ve motora vereceği zararı da göz önünde bulundurun.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Burakk0131 -- 12 Haziran 2019; 12:0:42 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2. el 2 yaşında dizel araç aldım, benzinlisiyle arada max. 5000 lira vardı.
    Krediyle almadığım için o da sorun olmadı.

    Tork mork demeyecem ben az yaksın kasmadan basayım diye aldım.
    Benim dizeli kullanma tarzımla aynı yakan benzinli varsa alayım.

    Değil 10 bin 5 bin km bile yapsam rahat rahat gaza basabilmek için bile dizel alırım, memnunum.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • en mantiklisi eski ve ucuz bi araba al kalan parayida faize yatir bedavaya gez
    30bine efsane kasa coralayi cek altina kalan parayida at faize elektirikli arabadan bile ucuza gezersin
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dış kapının iç mandalı

    Biz milletçe 25 yıllık 1.6 lt atmosferik motorlardan fazlasını bilmiyoruz. Ya 1.6 lt atmosferik ya da lpg uyumu olmayan tsi motorlar.

    1.4 multiair giu alır tüp taktırırsınız cidden az yakan bir aracınız olur. Rampa dizel tork hikayesi de yalan olur gider.
    sebepleri malum . bozulunca yapacak adam yok . her motora 10-40 koyan ,el torku saçmalığıyla elini attığı her şeyi kıran kaprili atletli abiler sağolsun . turbo hortumu çatlamış hava alıyor ,adam revizyon diyor. ölür müsün öldürür müsün ?
  • bende 1.5 dizeli satıp 1.2 turbo benzinliye geçtim. Benzinli çok Daha çabuk ısınıyor. benzinli çok daha sessiz. hele rolantide aşırı bir fark var. turbo benzinlinin sürüş esnekliği ve devir çevirebilirliği sakin yada performanslı kullanımda ayağınızın altında istediğinizi yapabilme hissi veriyor.
    dizelde bir sıkışmışlık hissi var. ölü 1500 devir altı. 2000 de ani patlayan tork ve 3000 devir civarların da kesilen güç. Dizele alışan benim için, turbo benzinde 3000 devirden den sonra aaa neden hızlanıyor bu? şaşkınlığı oluyor.(olumlu yönde) daha alışamadım demekki:)
    özetle dizelde sürekli tabana pedalı yapıştıran ben. Benzinde ayağımın ucuyla gaza basan ben'e dönüştü.(tüketim düşürmek içn değil istemsizce) Arada 1.5-2 lt maximum tüketim farkı için yılda 10.000 km yapan için dizel gereksiz.

    aradaki 40.000 tl cepte kalan araç bedel farkını saymıyorum daha :)




  • Türkiyede hiçbirşekilde benzinli,turbobenzinli araba kullanılmaz lpg'cilerinde kafası iyi her arabaya tüp takma derdindeler güzelim güçlü benzinli arabalar tüpçüler tarafından katlediliyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-39A3D5E9A -- 12 Haziran 2019; 12:12:2 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Lpg konusundaki endiselerinizin tamami kulliyen yanlis, ne kisin problem oluyor nede yokusta benzinden farki var.

    Iyi bir kit ve montaj sonrasi uzun yol testi ve ayari ile aracin lpg de olduğunu lpg gostergesinden anliyorsunuz ancak.

    Ama tsi lere lpg atmosferik kadar sorunsuz olmuyor diye biliyorum.

    Yakinda kapalı yerlerede girilebilecek kanun hazirlaniyor.

    Hayirli gunler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Gecenlerde yine buna benzer bir konu vardı, Müşavir arkadaş kendi hesabını yapmıştı bende onun hesabı üzerinden kendi hesabımı yaparak dizel-benzin kıyası yapmıştım. Arkadaşta hatırlayacaktır.

    Burada önemli olan durum sizin aracı nasıl ve ne şartlarda kullanacağınız.
    Aracı 2. el aldığınızı düşünürsek, benim araçta (Astra J 1.6 136 cdti) aynı model ve dolulukta yaklaşık 10K fark var. Buradan yola çıkarsak eğer hesaplama şöyle sonuçlanıyor;

    yıllık km 12.000 civarı
    ortalama yakıt 6.8 (program üzerinden kayıt tutuyorum, araç bilgisayarı verisi DEĞİLDİR)
    6,8x6,25TL = 42,5TL 100kmde
    12000km de 5100TL

    beninli 1.4T olsaydı eğer
    ortalama yakıt 7.8 kabul edecektim (kullandığım güzergaha göre kabaca yakacağını tahmin ettiğim ortalama miktar)
    7,8x6,78TL = 52,88
    12000 km de 6346TL

    fark 6346-5100 =1246TL Benzinli bir araca göre bana sağladığı kar.

    kaskom 1050TL
    Trafik 560TL
    Bu hesaba göre dizel kullandığım için kaskomun tamamı ve trafiğin bir kısmı için kar elde etmiş oluyorum.

    Ortalama 10K verdiğim farkı da aracı satınca geri alıyorum.

    Burada dikkat edilmesi gereken nokta, km arttıkça yapılan tasarruf miktarı da artmaktadır. Bakım fiyatları farkı her 2 araç içinde yakın rakamdır. Filtreler sarf malzemeler fren balata lastik vs birbirine yakın fiyattalar.

    3000km kullanım için illa ki fark olur ama değer mi değmez mi orası tartışılır.
    Bence değmez dizel almaya.




    @elweda
    @MÜŞAVİR



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi genckaptan -- 12 Haziran 2019; 12:19:50 >




  • dizel ile 7lt yaktığım yerde aynı aracın tsi motoru ile çok dikkatli kullanmama rağmen 10lt altına düşüremedim. (sırayla maslak doğuş otodan çıkıp sarıyer sahile indim geri döndüm 13km.2 aracında motoru soğuktu. hafif trafik kırmızı ışıklarda beklendi)
    valla öyle 1-2 lt oynamıyor fark daha fazla. hele gaza hafif yüklen tsi sahibine acımıyor
    ses olayı evet dizel daha sesli ama 3 silindir tsi de süper sessiz değil. (dizel sesinden rahatsız oldum benzinli alayım )
    ayrıca tsi motor 60-70k motor arıza yapma ihtimali çok yüksek (tsi motordan anlayan tanıdık dürüst bir ustanız varsa sorun söyler)

    şimdi araç alacak olsam 30k fark varsa dizel alır mıyım? almam.(ben alırken bu kadar fark yoktu)
    bu kadar fark varsa mecburen tsi sonrasında hybrit olabilir
    lpg atmosferik zaten almam (atmosferik motor kullandım çekilecek gibi değil)

    o zaman ne diyoruz tsi candır




  • vetenes kullanıcısına yanıt
    Mesela hangi dizelden daha performanslı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam dizelde motor geç ısındığı için az km gidip arabayı kapatmak motora zarar verir kanaatindeyim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • hfguler kullanıcısına yanıt
    Yılda 3 bin km yapcak, yani km artmıcak

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2016 model focus atmosferik motor aracim var. Atiker son cikmis lpg sistemim var (piyasadaki en ucuz kit oparak biliyorum ). Artik yeni nesil lpg sistemlerinde eskilerdeki gibi yok lpg gecmede sorun yok ayarlanmak icin surekli sanayi yolu gibi problemler yasanmiyor. Yillik 20k km yol yapiyorum ve aracima lpg takilali 40k km oldu. Lpg bakimlari haric hic sanayiye gitmedim. Sizi lpg korkutmasin. Yazdiklarim sadece tavsiye niteligindedir dizel yakitli araclari kotulemem fakat herkesteki lpg algisinin artik degismesi gerektigini dusunuyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • dizel aracın 2. elinin çok daha güçlü olduğu gerçeğini göz ardı ediyor bunu söyleyenler. passat dizel daha 4binde amorti ediyor kendini:
    Sekiz Silindir
    VW Passat dizel mi benzinli mi daha mantıklı olur?
    https://www.sekizsilindir.com/2017/06/dizel-passat-mi-benzinli-passat-mi.html




  • bunu matematik söylüyor biz söylemiyoruz. dizel - benzinli araç fiyat farkını (20-30 bin tl arası olabiliyor) km başına tüketim farkına bölünce değer mi değmez mi ortaya çıkıyor. bir de dizelin nispeten hassaslığı, bakım maliyeti fazlalığı cabası.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • metinTasci M kullanıcısına yanıt
    Yılda 3000 km çok az. Ayda 300 km gibi bir rakam. Bu rakamı uzun yol olarak yapıyorsak araç kiralamak, şehir içi içinse taksi bile kullanılabilir. yok sık ama çok kısa mesafe kullanılacaksa benzinli araç en mantıklısı. Kaldı bir testte 3 kilometrelik mesafede tsi golf motor daha çabuk ısındığı için tdi golften az yakıyordu. Uzun lafın kısası yılda 3000 km için araç almak bana çok mantıksız geldi. Kaskosu, vergisi, sigortası, bakımı derken çok gereksiz olur. Yılda 3000 kilometre için aracın yakıt tüketimini konuşmaya gerek yok.

    Kendimden örnek vereyim.Ben yılda 8000-10000 km yapıyorum. Ayda 650 850 km yapıyorum. Benzinli symbole biniyorum. Aylık benzin giderim 350,00 TL -450,00 TL arası. Aracım dizel olsa bu rakam belki 250,00 TL - 350,00 TL olacak. Ama 6 ayda bir silindir hacminden dolayı daha fazla vergi vereceğim. Kaskoya daha fazla ödeyeceğim. Ve alırken de araca daha çok para bağlayacağım. Çıkartabileceği enjektör turbo vs. arızaları da çabası. Açıkçası benim için şuanda aracın ne yaktığının bir önemi yok. 100 kilometre de 10 litre yaksa ayda 560,00 TL akaryakıt giderim olur. Ayda 300 kilometre yapan için aylık 75,00 tl - 100,00 TL yakıt farkı olur. Ayda 100 TL az yakıt parası vermek daha fazla araca para bağlamak mantıksızdır. Hatta bu kadar az km için araca para bağlamak mantıksızdır.

    3000 kilometre için araç kiralarım net.




  • mrvolkan kullanıcısına yanıt
    Aracım 1.0 tfsi Audi a3 0-100 verisi 9.8 saniye son hız 206 km/h

    En yakın rakibi a180d 0-100 verisi 11.3 saniye son hızı ise 190
    Yine BMW 1 serisi 0-100 verisi 10.3 saniye son hızı 200

    Şimdi özellikle şunu belirteyim. Bu benim daha ekonomik olsun ve MTV düşük olsun diye tercih ettiğim bir araç. Yine ekonomi olarak yakın olan ve daha güçlü olan 1.2 130 HP Peugeot modelleri, 1.4 veya 1.5 TSİ motorlar, opelde mevcut olan 1.4 150 HP motor dizelden özellikle şehir içi biraz daha uzak olsa da performans olarak dizellerden daha belirgin önde.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MÜŞAVİR

    Kendi aracımdan örnek;

    Egea HB urban plus benzinli 98.400 ₺
    Egea HB urban Plus dizel 132.400 ₺

    Fark: 34.000 ₺ / 6,90 = 4.900 lt benzin

    1 lt benzin ile 10 km yol gidiyor desek; 4.900 * 10 = 49.000 km yol.

    Yani senede 10 bin km kullanacak bir kişi (Örneğin benim 16 ayda ki km 7.400) 5 sene bedava gezecek, daha az bakım parası ödeyecek, daha sessiz ve konforlu gezecek. Sizin hesaba göre senede 3 bin km yapan birisi 16 sene bedavaya gezecek. Tek kaybı dizel kadar güçlü bir motoru olmayacak.
    Yalnız hocam bu her Zaman böyle olmuyor
    ÖTV dilimi muhabbeti var
    Yani 100liralik egea da 30lira benzin mazot farkı varken
    300liralik Mercedes de 20lira fark olabiliyor

    O yüzden sizin örneği genellememek lazım

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yılda yaklaşık 7000 km yapıyoruz ve 1.2 TSI sahibiyiz. Araç genelde max 10km yollarda veya şehirlerarası yollarda kullanılıyor bu şartlar altında dizel farkına vereceğimiz parayla daha üst model bir araç almak daha mantıklı. Ayrıca motor sesi ve dpf varken TSI bizim için daha uygun.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.