Şimdi Ara

Az km için dizel neden mantıksız olsun (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
124
Cevap
4
Favori
6.904
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
7 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • kisa uzun mesafe farketmez lpg illetinden se dizel candir 6 seneye yakin lpg li kullandim illallah ettim artik teklemesi bakimi kışı yazi bi dert yokus yok devir yuksek tutmak gerekiyor aldim dizel simdi rahatim cok sukur symbol aldim 2013 bos paket istedigi kadar bos olsun arka cam kollu sadece herseyiyle bana yetiyor performans yakit yedek parca herseyi uygun memnunum ayda 1000 km ye yakin sehir ici yol yapiyorum ideal benim icin tavsiye ederim

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Dizel araç kullanıyorum. Bir daha sıfır araç alırsam kesinlikle turbo benzin tercih ederim. Sebebi, yıllık 12-15 bin km yol yapıyorum ve bunun yarısı kısa mesafe şehir içi. Ama sıfır değilde 2.el alacak olursam yine dizel düşünebilirim. Bana göre dizel 2.el alımda daha mantıklı oluyor, sıfır ise benzin ama atmosferik değil özellikle turbo benzin çok keyifli.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben dizel kullanıyorum ama tamamen arabanın sesini sevdiğim için, konuya farklı bir bakış açısı getireyim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ergen muhabbeti gibi bitmedi gitti. arabası olmayan olandan daha çok konuşuyor.

    yok arabanın sesi, yok virajı iyi dönüyor, benzinlinin sürüş keyfiymiş, dizel traktörmüş.. oradan aslan besleyen yemini düşünmezmiş, egea çöpmüş, golf kralmış.......
    ....
    ....
    ......
    ....
    ....
    .....
    .....
  • Bu başlığı bir fikir edinmek için baştan aşağı okuyayım dedim her okuduğum mesaj sonrası fikir değiştirdim.
    Her yazan da şaşırtıcı şekilde kendinden o kadar emin ki ama ben yine kararsız kaldım yılda 10 bin km yapan biri olarak.
  • LPG'li araç kullanıyorum

    Bir ayağım serviste değil, sadece periyodik bakimlara gidiyorum

    Şimdiye kadar kapalı alana girme sıkıntım olmadı

    Aracımda lpg takılı olmasından kaynaklı sürekli sorun çıkma ihtimali yok

    Kışın Ankara soğuğunda en soğuk havalarda bile benzinden lpgye geçişte sorun yaşamıyorum. Araç kısa bir süre isindiktan sonra lpgye otomatik olarak geçiyor, farketmiyorum bile

    Aracın yokus performansını dengelemek için ekstradan yüksek devirde kullanmama gerek kalmıyor. Lpg takılan araclarin çoğu atmosferik benzinli araclar olduğu için zaten istenilen torku elde etmek için belli bir miktar devirde kullanmak gerekiyor. Atmosferik motorların yapısı gereği oluyor bu lpg den kaynaklı bir durum değil.

    LPG ve benzin arasında araçta herhangi bir performans farkı hissetmiyorum.



    Aracımda atikerin orta ayar bir kiti takılı öyle ahım şahım bir şey de değil. Ona rağmen şükür hiçbir sıkıntı yaşamıyorum. Siz lpg yi gözünüzde çok büyütüyorsunuz. Halbuki motora benzin yerine lpg veren basit bir sistem. Çalışma prensibini anlasanız belki de bu kadar gözünüzde buyutmeyeceksiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • soruda mantıksızlık var :)

    az araç kullanan birisi neden lpg. taktırsın ?
    dizel yada lpg. nin mantığı çok kullanım nedeniyle daha çok tasarruf etmek değil mi ?

    az araç kullanan birisi yüksek tork ,yokuş performansı ,yakıt tasarrufu gibi şeyleri düşünmez zaten

    dediğim gibi mantık hatası var :)
  • Suprémacy kullanıcısına yanıt
    Bence bu forum için çok şey istedin...

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Neden araçları kıyaslarken hep sıfır fiyatlarıyla kıyaslıyorsunuz? İkinci el aldığım 2015 model dizel araç için 65 bin tl ödedim, satarken de benzinliye istinaden daha çok fiyata satacağım. Bana kalırsa dizelin tork ve tadını alan adam bir daha zor benzinli veya tüplü araca biner.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: NazımHikmetRan

    Bence bu forum için çok şey istedin...
    7 sene aon sistem lpg kullandım hiç bir sorun yaşamadım yinede alışamadım birdaha lpgli araç almayı düşünmüyorum

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dentist24

    Bu başlığı bir fikir edinmek için baştan aşağı okuyayım dedim her okuduğum mesaj sonrası fikir değiştirdim.
    Her yazan da şaşırtıcı şekilde kendinden o kadar emin ki ama ben yine kararsız kaldım yılda 10 bin km yapan biri olarak.
    1.0 goşf bakın

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Rek-lam-lar

    Araç maliyet hesaplaması için aşağıdaki linkten faydalanabilirsiniz
    https://forum.donanimhaber.com/arac-maliyet-hesaplama-dosyasi--136673357#136673357


    İkinci el araç alımında çok kafa yormuştum bu konuya, bu esnada böyle bir zımbırtı da hazırladım. En sonunda dizel almaya karar verdim çünkü ikinci elde dizel ile benzinli arasındaki fark çok az.

    Sıfır araba alırken yıllık yapılacak olan km önemi çok daha fazla.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 0nur! -- 13 Haziran 2019; 8:7:22 >




  • Mesajların tamamını okudum. Kimsenin deginmedigi bir kaç konuya dikkat çekmek istiyorum. Birincisi ve en önemlisi yakıt meselesi. Hile hurdanın en rahat yapılabildiği yakıt türü mazottur. Aynı güzergahta birbirine yakın istasyonlarda Litrede 1,5 TL fark bile gördüm. Lpg de fark max 15-20 kuruş benzinde ise ortlama 40-45 kuruş. Bu durumu sırf sadece sürümden kazanmayla açıklanamaz. Mazota su koyan mı dersin,10 numara yağ koyan mı dersin türlü türlü hile yolları var..O hileli mazotla enjektörlerin hâli nice olur?
    Enjektörlerin fiyatı ve işçiliği ne kadarmış bir araştırın bakalım.

    Performans ve Tork konusuna gelince tüm 1.6 Dizeller arasinda en performanslı olanlar Opelin 1.6 CDTİ 136 HP 320 Tork ve PSA 'nın 1.6 BlueHDİ 120 HP 300 nm tork motorlarıdır. 0-100 ü 10 sn altında olan sadece bu ikisi var.(CDTİ 9,2-PSA 9,6) Turbo benzinlide Giulietta var 1.4 TB 170 HP 250 Tork üstelik LPG uyumlu. 1.2 Puretech var PSA motoru 230 Tork var. Milletin ayılıp bayıldığı 1.6 TDi larda 250 tork var. Adamlar 1.2 Puretech motorla neredeyse 1.6 TDi torkunu yakalamış. 1.2 Puretech gerçek yol şartlarında test edilip az yakıt tüketiminde rekor kırmış yıllardır üst üste yılın motoru ödülünü almış. Alt MTV diliminde olması da bonus. Benzinli 308 in servisteki bakım ücreti 900 küsür lira Dizelin 1200 küsür Lira. Hepsini göz önünde bulundurunca Dizelin pek bir avantajı kalmiyor. Yine de ille de dizel alacam binecem üstüne vuracam kırbacı vuracam kırbacı diyorsanız siz bilirsiniz. Sizin kararınız. Herkesin hayatına kimse karışamaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • MyWorldLife kullanıcısına yanıt
    Satarken de dizel diye satıyorsun sonuç olarak 😄odedigin paranın tamamı olmasada çocukluk kısmını zaten geri almış oluyorsun . Aynı şekilde benzinli de öyle düşük fiyata alıp aynı oradan satıyorsun .

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • MyWorldLife kullanıcısına yanıt
    satarken benzinli parasına mı satıyor sanki yine aynı değerde gidiyor ne fark eder.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-39A3D5E9A

    Türkiyede hiçbirşekilde benzinli,turbobenzinli araba kullanılmaz lpg'cilerinde kafası iyi her arabaya tüp takma derdindeler güzelim güçlü benzinli arabalar tüpçüler tarafından katlediliyor
    Kullanana nasıl kullanıyor. Ben çok memnunum. Tsi bence çok güdrl bir motor teknolojisi. 1.6 atmosferikten daha hesaplı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: forever eagle

    doğru tsi az yakıyor gerçekten şaşırtıcı derecede az yakıyor. ama dikkatli kullanmak lazım. az bazsan vay anam vay. dizelde tabiri caizse hayvan gibi bassam max 9Lt yakıyor hadi abartalım 10lt. tsi yada herhangi bir turbo benzin ( hondanın da turbo benzini var adını bilmiyorum) bastın mı yakıyor. basmıcan sakin sakin kullanıcan.
    özellikle istanbulda turbo benzin kullanacaksan çok sakin olmak lazım. at gözlüğü ve dede gibi kullanmalısın.
    ben öyle kullanamam.
    ileride tsi alırsam mecburen sakin kullanırım zaten yaş 44 oldu yavaş yavaş dede moduna giriyoruz
    basınca dizele göre fazla yakıyor ama yine de atmosferiklere göre çok daha iyi. ben de öyle çok ayağımın altında yumurta varmış gibi kullanmadım hiçbir zaman zira tsi zaten çekişiyle biraz da insanı dürtüklüyor, atmosferik gibi gitmeyince insan zevke gelip basıyor, özellikle yokuşlarda çok hoş oluyor tsi ile basması. corolla'lar filan sapır sapır dökülürken yokuş tırmanmak güzel oluyor.

    turbo motoru atmosferik gibi kullanmamak lazım, işin anahtarı orda.




  • Babangida Babayaro kullanıcısına yanıt
    gücüne kimse laf etmiyor ama ömrü çok az turbobenzinlinin ve fındık motor olmasına rağmen fazla yakıyor 1.6 dizel motora karşı.
    normal benzinli kullanmaya çoğu kişinin arkası yemiyor zaten şehirde 12litre bile görülür sanarsınki SUV ama dandik bir otomobil oyüzden hepsi tüple geziyor.
    P.S :3600 motor jeep'e tüp takanlar gördüm :/



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-39A3D5E9A -- 13 Haziran 2019; 9:3:21 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • imzamdaki aracı alırken de benzin dizel farkı 20.000 tl idi. bu durum yıllardır böyle.
    sadece bizim ülkemize özgü olan bir durum bu. (dizel aracın pahalı olması)
    ayrıca mazotun benzin fiyatını hala geçmemesini hayretle izlemekteyim, hükümetin bu işe el atması lazım!
    yılda 7-10 bin km yapıyorum. 3 aracım da benzinli idi. bu yüzden normal kullanımda dizel gibi yakan aracıma neden lpg taktırayım ki ya da neden 20 bin tl fazla verip dizel alayım?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Suprémacy

    LPG'li araç kullanıyorum

    Bir ayağım serviste değil, sadece periyodik bakimlara gidiyorum

    Şimdiye kadar kapalı alana girme sıkıntım olmadı

    Aracımda lpg takılı olmasından kaynaklı sürekli sorun çıkma ihtimali yok

    Kışın Ankara soğuğunda en soğuk havalarda bile benzinden lpgye geçişte sorun yaşamıyorum. Araç kısa bir süre isindiktan sonra lpgye otomatik olarak geçiyor, farketmiyorum bile

    Aracın yokus performansını dengelemek için ekstradan yüksek devirde kullanmama gerek kalmıyor. Lpg takılan araclarin çoğu atmosferik benzinli araclar olduğu için zaten istenilen torku elde etmek için belli bir miktar devirde kullanmak gerekiyor. Atmosferik motorların yapısı gereği oluyor bu lpg den kaynaklı bir durum değil.

    LPG ve benzin arasında araçta herhangi bir performans farkı hissetmiyorum.



    Aracımda atikerin orta ayar bir kiti takılı öyle ahım şahım bir şey de değil. Ona rağmen şükür hiçbir sıkıntı yaşamıyorum. Siz lpg yi gözünüzde çok büyütüyorsunuz. Halbuki motora benzin yerine lpg veren basit bir sistem. Çalışma prensibini anlasanız belki de bu kadar gözünüzde buyutmeyeceksiniz.
    Araç ne hocam

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.