Şimdi Ara

Az km için dizel neden mantıksız olsun (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
124
Cevap
4
Favori
6.890
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
7 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BekirARSLAN

    Dizel 2 saniyelik sırt yapıştırıyor neresi zevkli atmosferik öyle mi alacan 3.0 V6 veya V8 atmosferik devir çevire çevire gidecen

    Alıntıları Göster
    Tamam söylediğin güzel fakat ancak amerikada olur bu iş. V8 araca bu benzin fiyatlarıyla türkiyede ancak hayallerle binilir.. Ulaşabildiğimiz çaptaki araçları seviyoruz gidipte bizde isteriz mersedesin 9 bin devir çeviren aracına binmeyi fakat hayalle yaşamamak lazım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: OrQuN

    Tamam söylediğin güzel fakat ancak amerikada olur bu iş. V8 araca bu benzin fiyatlarıyla türkiyede ancak hayallerle binilir.. Ulaşabildiğimiz çaptaki araçları seviyoruz gidipte bizde isteriz mersedesin 9 bin devir çeviren aracına binmeyi fakat hayalle yaşamamak lazım.

    Alıntıları Göster
    İşte bende bu yüzden 1.4 turbo benzine biniyorum dizel den daha keyifli

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    Peki araç veya motor seçeneği konusunda sizin tavsiyeniz nedir ?
  • Dizele vereceğim farkı faize koyduğumda harcayağım yakıt farkından çok daha kazançlı oluyor. Üstüne daha performanslı ve konforlu bir kullanım sunuyor. Ciddi km'ler yapmadıkça hiç mantıklı gelmiyor bana.
  • zotacing kullanıcısına yanıt
    Gerçekten Focus gibi hissettireceğine kendiniz de inanıyor musunuz
  • birader yılda 120 bin km yol gidiyor. bir ara benzinli alayım dedi. menzil konusunda sıkıntı yaşarsın dedim. şimdi dizel alacak..
  • Ben senede 5bin km zor yapiyorum . O yuzden dizel almadim benzinli aldim . 6,5 litre ortalama benzin yakiyorum lpg ihtiyacim yok . Dizel almis olsam aracim genelde yattigi icin yok mazot sulandi yok enjektor gitti yok turbo paslandi vs bir suru seyle ugrasicaktim . Dizel 15 binde bir bakima giriyor benzinli 20 binde bir . Senede 20 bin km yol yapiyor olsam burdan da kazanirdim . Ama senede 5 bin ancak yaptigim icin her sene degil 1,5 senede bir yetkili serviste yaptiriyorum bakimlarini 400 lira tutmustu en son . Ayrica dizelin enjektorleri gitse 7-8 bin masraf cikiyor en ucuz aracta . Benzinli motorda bujilerin tanesi 20 lira yetkili serviste . Sorun yok ariza yok yolda kalirmiyim derdi yok . Benim gibi az km yapiyorsaniz basit araba ve ayni zamanda motoruda basit bir araba almalisiniz .
    Senede 15 bin km uzeri yol yapiyorsaniz tabiki dizeli tercih etmelisiniz . Ama onda da eski model bir dizel degil yeni olmali . Yoksa dizel motor sorun cikarmaya baslarsa isin icinden cikamazsiniz .

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • falterubbix kullanıcısına yanıt
    DPF temizliği esnasında Yakıt tüketimini düşürmek için size tavsiye vereyim. DPF doldu sürmeye devam edin diyor yada aracınız pasif temizlik yapıyorsa motor ısısı orta seviyeye gelince aracı kullanmak yerine durup bekleyin. Yaklaşık 4dk içersinde temizlik bitiyor. Gezip fazla yakıt yakacağınıza bu şekilde 1 tık daha ekonomik oluyor. Hareket halinde temizlik esnasında araç resmen mazotu içiyor.

    Kışın ise aracın ön ızgarasını kapatarak motorun daha hızlı ısınmasını sağlayabilirsiniz. Yanlız uzun yolda tekrar açmanız gerekir.

    Euro5 ve sonrasında dizelin ekonomikliği ciddi manada azaldı. Euro4 corsa ile şehir içi 5lt ile gezerken Euro 6 1.6 cdti Astra ile 6.5 ile geziyorum. Kağıt üstünde Astra daha ekonomik olmasına rağmen.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yusuf24 -- 15 Haziran 2019; 0:17:51 >
  • zotacing kullanıcısına yanıt
    Sana saçma sapan bir motor gelebilir, ama benim için yeterli ve abartılı da değil.
    Herşey arabanın torku değil. Sorunsuz olması yeterli.
    Siz hacimli motoru seversiniz ona binersiniz.
    Bende 1.6 yeterli der, kalan paramı hesabımda gördükçe mutlu mesut olurum.
    Bununla beraber f10da5.25 xdrive ile yeterince gönlümü eğlendirdim, onun öncesinde de w212 e350 cdi ile.

    Emin olun ne kadar gerektiğini, ne kadar gerekmediğini zaman gösterdi bana.
    Kullanımımda özen gösterme olayını anlayamadım, ama ortalama hızım dediğim gibi 30 ancak vardır.
    İş ev arası 3 km, haftada 2 kez de 70km lik parkur. G30 da durum buyken,

    F10 5.20i aracımda dediğinize kısmen katılıyorum, ilk kalkışı ağırcanlı ve esnek hızlanmalara sahip değil. Ve yakıtı da 11 litrelerde.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Senede 6-7 bin km kullanıyorum dizelden başka binmem ,psikolojik olarak rahatım,satarkende az km olduğundan altın değerinde oluyor araçlarım.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Bir ekleme yapayım, eğer g30 da dizel alsaydım, elimdeki f10 kadar fazla para çıkacaktı. Şimdi tamam yakıtı bir dizele göre çok olsada, 2 adet 5 serisin olması çok başka keyif. 1 adet 2.0 mtvsi, 2 adet 1.6 mtvsi ediyor, kasko oranı da neredeyse kafa kafaya geliyor,

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Arkadasim 2011 model caddy ile yolda kaldi bayramin birinci günü, araç 75 binde. Enjektorlerden biri gitmiş 3200 tl. Allahtan 4 ü gitmemiş, al sana kâr. Mazotla benzinin neredeyse fiyatinin ayni olupta ilk aliş maliyeti arasinda 20-30-40 bin tl ler fark varsa birde az biniyorsan boyle bir ariza çikar hem rezil olursun hemde yaptiğini zannettiğin kâr uçar gider.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba arkadaslar. Astra k 1.6 cdti manuel enjoy aldik 2016 kasim da 16 jant falan gayet hizli bir otomobil. Alirken astra k benzin 68, bizim dizel 72 bir de a3 hb 1.0 tsi dsg kampanya vardi 83 bin lira civariydi. Bana sorarsaniz yurt disinda reelde olan farklar bunlar ve bizim pazarda da olmasi gereken farklar bunlar. Arac yerinden kalktigi zaman minimum 30 40 km gittigi ve soguk bir iklimde yasamadigimiz icin dizel tercih ettik, hic bir zaman acaba falan da demedik performans kullanim anlaminda. 40 bin gecildi 1 kere mecburen farkli bir markadan yakit aldigimizda dpf yandi o da 10 dakika sonra kayboldu devirli gidince... Yuzde 10 dan fazla ilk alim maliyeti var ise ayni marka model dizel benzinli arasinda pek akla yatkin alisveris oldugunu dusunmuyorum. Ayni donem yeni civic cikmisti ve en bos atmosferik benzin manuel araca 74kusur den bi kurus asagi inmediler. Bana gore o donem asiri sacma bir fiyatti o otomobil icin. İhtiyaclarin net analizini yaparsak dizel de benzinli de yeni otomobiller gayet yeterli ve makul her acidan... Astra 1.6t 200hp tork konvertorlu, fr dan, tsi act golfler den falan cok daha uyguna satilan otomobil bu ulkede satmadi mesela. Satin alma kararlarimiz ve analiz yetimiz bu konularda milletce biraz yetersiz, algilara ve reklamlara cok acik. Herkese saygilar sevgiler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Senede 10 bin km yapmayacak adam için 0.9 .1.0 1.2 gibi düşük vergi dilimindeki aracı almak dizel araç almaktan çok daha mantıklı. Hem az yakaca hem dizel gibi çekişi olacak hem düşük vergi diliminde olacak
  • Baştan peşin peşin benzin parasını veriyorsun.
    Honda Civic hb 1.5 t. 150 k
    Honda Civic hb dizel 180 k
    Daha performanslı hem daha ucuz.
    Kalan 30 k yı dolar al sat yap. Benzin paranı çıkart. Beyin bedava.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • birgarip2019 kullanıcısına yanıt
    biri 5 lt diğeri 12 litre yakıyor. arada 2.5 katı fark var. Döviz işinde her alım satımda 2.5 katı kar sağlayabilir misin ki
  • Gercekten dizel araçlarin bakimi onarimi problemleri büyük dert ve büyük sorunlar açtiginda cikan masraflar servis veya servis dişindaki ücretler cep yakiyo tmm dogru dizel yakmiyo bir depoyla kisacasi 350 tl ile 800-900km yapiyosun uzun yolda 4.5 5.0 lt yakiyo ama sorunlari cok büyükk..ve yüksek km yaklaştikça sesler ve motorda performans veya problemler ortaya cikabiliyo,benzinli araç tabi dizele göre 50 krş daha fazla dizel 4.5 5 veya 6 litre yakiyosa benzin 8-9litre yakiyo kisacasi 20 tl fazla yakiyo belki 30 tl fazla yakiyo hem bakimdan hem problemlerden uzak duruyosun ama marka modele göre değişebilir şuan en benzinde yakan araç opel ve hyundai diye gözlemledim diger markalari bilmiyorum..bütçe sıkıntım yok lpg ile ugraşamam diyosan benzin alip kullanirsin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.