Şimdi Ara

DİZEL ARABA ALMAK ARTIK RİSKLİ Mİ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
161
Cevap
0
Favori
7.615
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Firmalar teker teker artık Dizel araç üretmeyeceklerini açıkladıkları bu zamanda sıfır ya da ikinci el dizel araç almak riskli mi?

    Tüm gelişmiş ülkelerde dizel araç kullanımı yasaklansa bile ülkemizde 10-15 yıl daha gider diyenler var ama nasıl?

    Ayrıca dizel araçlarda fiyat düşmesi ne zaman başlar?
    Zarar etme riski varsa ne zaman elden çıkarmak mantıklı?
    Son olarak da mevcut dizel araçlar ne olacak öyle bir gün geldiğinde?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • madem bu kadar çekingelerin var benzinli al sen de



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Radikal ve Sert -- 10 Mayıs 2020; 13:18:45 >
  • Radikal ve Sert R kullanıcısına yanıt
    Ben zaten 3 ay önce almıştım da işin aslını merak ediyorum bu dizeller ne olacak herkes yasaklıyor diye?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yeni dizellerin artık sıkıntısı çok. Dpf (partikül filtresi) tıkanması, adblue tankı bozulmaları, adblue eklenmesi, şehir içinde durmaya yakın sürüşlerde turbo devreye girinceye kadar çekilen işkence gibi (şimdi dizelciler diyecek ki 1750 devirde veriyor torku diyecekler. Öyle bşr şey yok 2000 devirden önce dizelde atiklik ve serilik göremedim kullandığım dizel araçlarda. Bu konuda da dizelcilerle sonuna kadar münakaşa ederim. Hatta forumda ceza yemeye kadar. ) can sıkıcı yönleri var. Eğer lpgye karşı değilseniz lpgli en mantıklı bence. Ama başkasına göre turbo benzinlidir, bazına göre de hâlâ dizeldir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kim diyor yasaklanıyor diye ? Delinin biri kuyuya taş atıyor bin akıllı peşinden atlıyor.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu ulkede insanlar hala 90 model araclara biniyor cunku yeni araba almak icin x para biriktiriyorlar ama arabalar 3x artiyor ayni yil.


    Dizeli yasaklayacak ekonomimiz de yok zihniyetimiz ve hazirligimiz da yok. Dizeli yasakladin peki insnalara ne alternatif sunacaksin kaykay mi ?

    Bu konuda iki zit kutup ben ve edgar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi TheCaliph_ -- 10 Mayıs 2020; 13:34:36 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • daha önce de sorduk cevap alamadık, yine bir kez daha soralım, bu dizeli hangi ülke yasaklamış, hangi firma artık dizel araç üretmeyeceğini açıklamış, bir söyleyin de biz de inanalım. artık bu dizel konularının sırf polemik olsun diye açıldığına inanıyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nebel -- 10 Mayıs 2020; 13:44:9 >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hayalet sürücü 33

    Yeni dizellerin artık sıkıntısı çok. Dpf (partikül filtresi) tıkanması, adblue tankı bozulmaları, adblue eklenmesi, şehir içinde durmaya yakın sürüşlerde turbo devreye girinceye kadar çekilen işkence gibi (şimdi dizelciler diyecek ki 1750 devirde veriyor torku diyecekler. Öyle bşr şey yok 2000 devirden önce dizelde atiklik ve serilik göremedim kullandığım dizel araçlarda. Bu konuda da dizelcilerle sonuna kadar münakaşa ederim. Hatta forumda ceza yemeye kadar. ) can sıkıcı yönleri var. Eğer lpgye karşı değilseniz lpgli en mantıklı bence. Ama başkasına göre turbo benzinlidir, bazına göre de hâlâ dizeldir.
    Siz önce turbonun her zaman devrede olduğunu öğrenin diğerlerini sonra konusuruz

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • nebel N kullanıcısına yanıt
    Dünyanın en büyük alternatif yakıt sistemleri üreticisi BRC'nin Türkiye CEO'su Kadir Örücü, dizel araçlara olan talebin bir tek Türkiye'de arttığına dikkat çekerek, "2030 yılına kadar dizel araçlar kademeli olarak üretimden kalkacak. Özellikle nüfus yoğunluğu yüksek ve tarihi dokusu olan şehirlerde bu tarih çok daha erkene çekilebilir. Avrupa'da başlatılan 'greenzone' uygulamalarını büyük şehirlerimizde görebilmemiz mümkün. Dizel araçlar yolun sonuna geldi. Ülkeler birbiri ardına dizel otomobillerin satışını yasaklayan kanunları onaylıyorlar. Costa Rica'da yürürlükte olan kanuna göre 2021 yılından itibaren eski - yeni ayırt etmeksizin tüm dizel araçların satışı yasağı uygulanmaya başlanacak. Bu yönde dizel araç satışını yasaklayan kanunlar çıkaran diğer ülkelerden Danimarka, İrlanda, İsrail, Hollanda, İsveç ve Hindistan'da ise bu yasaklar 2030 yılından itibaren uygulanacak. İskoçya'da 2032, İngiltere, Çin ve Fransa'da ise 2040 yılından itibaren dizel araç satış yasağı uygulanmaya geçilecek" ifadelerini kullandı.

    Dizele karşı en sert tedbirler Milano'da uygulanıyor


    İtalya'nın Milano kentinde uygulanmaya başlanan 'greenzone' uygulaması en katı dizel karşıtı yasakları içeriyor. Kent Meclisi'nde alınan karara göre, tüm dizel araçlar yasaklandı. Şehre yalnızca, Euro 5 ve 6 benzin kullanan araçlar, LPG, Metan, Çift yakıt, hibrid ve elektrikli araçlar, 2 zamanlı Euro 5 ve 4 zamanlı Euro 4-5 motosikletler, LPG'li motosikletler giriş yapabiliyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rewkdark -- 10 Mayıs 2020; 13:48:59 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Kesin öyledir

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • TheCaliph_ kullanıcısına yanıt
    Bu mesajı word dosyasına kopyalamıştım dizel yasak konuları için. Fabrika kapalı, yürüyen işler durdu, uzun süredir emisyonla ilgilenmiyorduk iyi oldu

    Tam zıt kutuplar değiliz aslında, ekonomik ve sosyolojik olarak aynı noktadayız ancak herkes işin teknik arka boyutuna hakim olmadığı için gelen dalgayı tam kavrayamıyor.

    "Dizel otomobil tarafında hem idari greenzone kararları ile hem de üretimdeki emisyon şartları sebebiyle kullanılamaz ve üretilemez hale getiriliyor adım adım. Son darbe ise euro 7 ile çok muhtemelen 2023-2025 gibi vurulacak.

    Diğer taraftan EU bünyesinde dizel sonlandırılırken benzinli araçlara da bir rahatlık tanınmış değil, dizel araçlar çok sert NOx, PM, PN sınırları ile zorlanırken benzinli araçlar ise CO2 sınırı ile zorlanıyor.Şu an istenen ve pazarın gittiği yer ya tamamen elektrikli araç üreteceksiniz ya da ultra düşük emisyon sınıfında 50 gr altı hybrid benzinli araçlar üreteceksiniz.Eğer bu araçlardan yüksek miktarda satış rakamları sağlayabilirseniz downsizing turbo benzinli araçları da bir miktar tolere edebilirsiniz ancak tamamı bu. Otomobil tarafında orta vadede üretimi yapılabilecek araçlar bunlar.

    Diğer taraftan bizim greenzone alanlarına dahil olmamız ya da kendi CO2 sınırlarımızı yayınlamamız da gerekmiyor orta vade için. Çünkü tip onayı tarafında direkt olarak Avrupa ile entegreyiz firmalar geliştirme faaliyetlerini sonlandırması durumunda bizim ülkemizde de araç satamayacak duruma gelmiş oluyorlar doğal olarak.

    Hala konu altında da olduğu gibi "Dizel Yasaklanacak" tabiri kullanımını, araç yasaklanacak, birgün elimden alınacak vs gibi algılayan ve buna yönelik refleks gösteren ya da böyle algılayan kişiler var. Arkadaşlar Türkiye için kullanımdaki dizel araçlar çok çok ekstrem bir durum olmadıktan sonra ilanihaye yasaklanmayacak, kullanımdan çekilmeyecek, kullanımı zorlaştırılmayacak.

    Ülkemizin mevcut durumu ve otomotiv pazarı ile Avrupa tamamen farklı hatta Avrupa pazarı da doğu ve batı avrupa olmak üzere aslında ciddi farklı. Özellikle alım gücü yüksek ve gelişmiş batı avrupa ülkeleri veya şehirlerinde dizel yasakları ilan ediliyor veya edilmesi planlanıyor. Birçok şehirde ilk etapta Euro 4 ve Euro 5 altı dizellere yönelik yasaklamalar gelirken bazı batı avrupa şehirleri takvimlerini de açıklayabiliyor. Örneğin geçen yıl alınan 6b dizel araç 2024-2026 gibi yasaklanabiliyor. Ancak burada önemli olan aracın değiştirilme hızı ve alım gücü.

    Ortalama araç yaşı özelikle alım gücü yüksek batı avrupa ülkelerinde 6-8 arasında geziyor ve bu ülkelerde ikinciel araç ihracatı denilen bir kurumda ayrıca tesis edilmiş durumda, keza abd ve japonyada da benzer bir durum var. 2019 yılında 20 bin euro bedelle dizel araç alan bir avrupalının aracı zaten 2026da ortalama araç yaşı bandına ulaşacak ve bu araç hemen herkesin bildiği gibi ülkemiz ile kıyaslandığında komik rakamlara satılacak hale geliyor. Bu araç o ülkede ya da şehirde kullanılamaz hale geldiyse ya doğu avrupaya kayacak ya da ikinciel ihracat kapsamında afrika ya da asya ülkelerinden birine gönderilecek. Şimdi bu avrupalının mali olarak aslında bir kaybı yok zorlamalar sadece onun araç alım fikrini ve kullanımını değiştirmeye yönelik.

    Bu zorlamalar ve fikir değişimleri ile birlikte dizel pazarı %55 seviyesinden %29 seviyelerine geriledi avrupada 3-4 yıl içinde. 1 ocak 2021'de devreye girecek 6d ile birlikte birçok firmanın dizel araç arzında kısıtlamaya gitmesi ile birlikte muhtemelen 90ların başındaki %15-20 seviyelerine dönecek dizel araç payı Avrupa'da.

    Avrupa için araç geliştirmeyen firmalar doğal olarak ülkemiz içinde araç geliştirmemiş olacak ve bizde de sıfır dizel arzı kısıtlanmış olacak, yani bizdeki dönüşüm avrupadaki kadar hızlı gelişmeyecek, bugün aldığınız dizel aracınızı belki 15-20 yaşına kadar kullanabileceksiniz, çünkü siz bir avrupalının araç değiştirme sıklığına sahip değilsiniz ve ayrıca ikinciel değeri sebebiyle ülkede yasaklanacak bir aracı ikinciel ihracat kapsamında satabilecek durumda da değilsiniz. Bizde ki dönüşüm kullanım değil üretim tarafında terk edilme ile gelecek, 2025'e gelindiğinde dizel otomobil kısıtlı markada ve modelde olacak devamında 2030'lara geldiğimizde ise otomobil tarafında avrupa ve doğal olarak bizim için sıfır dizel otomobil almak mümkün olmayacak ekstrem örnekler haricinde.

    Yani bugün her konuda başarabildiğimiz gibi basit bir makinanın yakıt tipinde bile kutuplaşmayı ve gerçekleri görmemeyi başarabiliyoruz. Ne bugün dizel araç alanlara karşı taraftan söylenenler gibi olumsuz durumlar olacak ne de dizel araç alanların ifade ettiği gibi dizel 20-30 yıl daha otomobillerde devam edecek.

    Aslında bunu hepimiz birkaç ay önce yaşadık ancak kimse farkında değil. Ülkemizde lpg çeşitli sebeplerle talep gören bir yakıt ve bununla uyumlu atmosferik motorlu, uyumlu araçlarda talep görüyor. Ancak megane ve egea'daki lpg uyumlu ve ülkemizde de sevilen iki adet atmosferik 1.6 motor birden bırakıldı. Aslında buna talepte vardı insanlarda ülkemizde talep ediyor ancak bırakıldı. Bu motorlar yeni norma entegre edilip kullanılabilir miydi evet kullanılabilirdi ancak kullanılmadı. Sebebinin ülkemizle uzaktan yakından alakası yok aslında bizim ülkemizde uygulanmayan CO2 sınırları sebebiyle her iki markada avrupada 95 gr CO2 ortalaması hedefine uyumu zorlaştırdığı için bu iki motorun kullanımını bıraktı. Şimdi biz bu motorları ülke olarak istiyoruz, bizde CO2 sınırı uygulaması da yok ama geliştirilme bırakıldığı için aslında bizim ülkemizde kullanılabilir olan motorlar kullanılamıyor.

    Aynısını dizel içinde yaşıyoruz ve yaşayacağız, biz dizeli sevebiliriz, bizim şehirlerimizde yasaklar olmayabilir, bizde emisyona dayalı vergilendirme olmayabilir ancak bir firma avrupa pazarı için dizeli bıraktığı anda bizim içinde yukarıdaki örnekte olduğu gibi bırakmış oluyor. Ancak üstte de belirttiğim gibi Türkiye'de bugün ya da 2025 ya da 2030a kadar aldığınız dizel otomobilin kullanımı yönünde bir kısıtlamaya gidilmez, gidilemezde zaten. Bir ihtimal avrupadan gelen bu çevrecilik rüzgarı neticesinde devlete de gelir görülerek mtv'de farklılaştırmaya gidilebilir, ancak onun dahi ihtimalinin yüksek olduğunu düşünmüyorum."



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi edgar1899 -- 10 Mayıs 2020; 15:15:0 >




  • Bu Cafer hiç bişey bilmemesine rağmen konuşan bir arkadaş madem hiç bir konudan haberin bilgin yok öğrenmeye caliş

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • ben sizden kanıt istedim siz tuttunuz volkswagen'in CEO'su, PSA'nın CEO'su atıyorum mercedes'in CEO'su yerine araç üretmekle hiçbir alakası olmayan birini burada delil olarak sunuyorsunuz ve bizim de buna inanmamızı bekliyorsunuz, öyle mi? siz de inandınız değil mi?

    şu ana kadar benim bildiğim hiçbir otomobil firması kendi ağzından biz 2021'de dizeli bırakıyoruz demedi. aksine geçenlerde herhalde volkswagen CEO'su olabilir, dizel motorların daha uzun zaman bizimle beraber olacağını açıkladı. mercedes ve PSA grubu daha yeni dizel motor geliştirip tüm dünyada satışa sundu. yani şimdi bu firmalar aptal mı da 2021'de size göre artık satamayacağı dizel motorlu araçları üretmiş.

    aslında burada söylenecek çok şey var da, uzatmayalım. bakın ben size olacağı söyleyeyim. evet, norveç gibi bazı aykırı ülkelerde ya da avrupa'da birkaç bazı şehirlerde dizel hassasiyeti var. bu hassasiyet de zaten şehir merkezlerini kapsıyor. ayrıca bu hassasiyet euro 5 ve euro 6 normundan daha eski dizel araçları kapsıyor. bu hassasiyetin tüm gelişmiş refah ülkelerine yayılması bence 15-20 yılı bulur. türkiye'yi sorarsanız da bizde dizelin kullanımının iyice azalmasını ve tüm araçların benzinli ve elektrikli olmasını ne siz görebilirsiniz ne de ben. yani bizim ömrümüz yetmez de bizim çocuklar görür. fakat siz çok gençseniz siz de görebilirsiniz. ayrıca bazı arkadaşlar yasaklamaktan filan bahsetmiş, saçmalamışlar. türkiye'de hala eskidiğinden ve teknolojik geriliklerinden dolayı kullanımı tehlikeli olan 1980-1990 model milyonlarca araç yollarda geziyor ve hala piyasası çok iyi, peynir ekmek gibi satılıyor. öncelikle bu araçlar için trafikten men etme gibi bir duyumunuz var mı? varsa bize bunu aktarın. dizel araçları isterseniz daha sonra da konuşuruz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nebel -- 10 Mayıs 2020; 14:58:9 >




  • Burası Türkiye. Endişeye mahal yok. Gönül rahatlığı ile alıp kullanın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tamamen sürüş tipi / yakıt tüketimi gibi bir eğirisi var olayın.

    Dizelde agresif sergilediğiniz bir tutumu benzinlide sergilerseniz o fabrika verileri 2 ye 3 e katlanır. Yok ben o tarz bir sürüş sergilemiyorum ve yıllık yaptığım yol 15bini geçmiyor derseniz benzinli hatta lpgli bir makine ideal olur.

    Alınabilirlik konusuna gelince , bence halen alınabilir. Hiç geliştirme olmasa da 5-10 yıl rahatlıkla varlığını sürdürecektir.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Dizel artik riskli millet benzinli aliyor yakit fiyatlari da pahali olunca mantiken lpg uyguluyor yada benzin fiyatına katlanip kullaniyor dizel yok ddf tikandi yok adblue tanki degisecek yok turbo arizali yok yakit pompasi bozuk e 100 bin km sonrasi satmak zaten zulüm dusman basina...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: metinTasci

    Siz önce turbonun her zaman devrede olduğunu öğrenin diğerlerini sonra konusuruz

    Alıntıları Göster
    Siz turboyla süpersarj kompresörlü karıştırıyor olabilir misiniz acaba
    Hani turbo dolması, turbo gecikmesi gibi şeyler var ya...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi murmuro -- 10 Mayıs 2020; 15:10:37 >
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.