Şimdi Ara

DİZEL ARABA ALMAK ARTIK RİSKLİ Mİ? (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
161
Cevap
0
Favori
7.615
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Hayalet sürücü 33

    Bizim de kendi çapımızda bilgimiz var. 2000 yılından beri araç sahibiyim. Şuanki aracım 10. aracım. Hem corolla hem de opel corsanın hem benzilisi hem de dizeline sahip oldum. En iyi aracım sıfır aldığım 2010 model benzinli 1.6 corolla idi. 3.viteste 150 kmye çıktığımı bilirim. Lpg taktırmamak için onu satıp 2010 dizel corolla aldım. Nerde öyle 3.viteste 150ye çıkmak. Hey hey. Lanet olsun dedim. 1 sene zor sabrettim. Şehir içinde kabız ederdi beni. Sonradan opel corsa 1.3 dizel aldım. Güya multijet motor varmış. Multijeti batsın. Ona da bir seneden fazla tahammül edemedim sattım. Şehir içinde kabız ettiği için. Şimdi 1.2 corsa sahibiyim. Ohhh be dedim. 2. Vitesle heryerde rahat topluyor. Ben dizin gibi körü körüne bir arabaya tapmam. Fan boyluk yapmam. Babamın fabrikası bile yapmam. Benim huyum bu. İyiye iyi, köyüye kötü derim. Hayat anlayışım bu. Okulda herkes bana danışır araba alırken. Bilirler benim körü körüne yorum yapmayacağımı. Ha sizin işinize gelmemiş olabilir söylediklerim. Ama ben (kendimce) bildiğim doğruları söylemeye devam ederim.

    Alıntıları Göster
    Hocam opeldeki 1.3 CDTİ motor blok olarak 1.3 Multijet 1 ile aynı olsada enjektör ve ecu yazılımları farklı motorlar. Tam aynı değil arada çok ufak bir fark var ikisinin arasında.

    Ayrıca 1.3 Multijet dizellerin efsanesidir zira normalde dizelin yapısına ruhuna aykırı bir şekilde 6000 devir çevirebilen atmosferik benzinli gibi 4000 devir üstüne çıkmaya çok hevesli ve açık hava filtresi ile çok tatlı bir ses veren enteresan bir motordur kendileri.

    Ayrıca aracın 2. Viteste toplayabilmesi motor ile hiç alakası olmayan bir durum. Benim 1.3 Multijet Fiat'ta araba direk 3. Viteste rahatlıkla kalkıyor. Yüklüyken 2 ile bile kalkıyor direk çünkü vites oranları kısa. 45 km/h'de 5. Viteste gidiyor veya 3. Vites rölantide 30 ile sabit hız gidebiliyor.

    Peki 1.3 multijet güçlü bir motor mu? 1.2 corsa 3. Viteste rölantide gaza basmadan gidebiliyor mu? Vitesten gidersek 1.3 çook daha güçlü bir motor ama gerçekler öyle değil tabi.

    Bu arada 1.4 d4d corolla çok istisnai bir araç hocam. Direk 1.3 Multijet ile birlikte sağ şeridin fatihleri kombosu yapmışsın. 1.6 dizellerde iş değişiyor ama

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ..Raptor..

    Hocam opeldeki 1.3 CDTİ motor blok olarak 1.3 Multijet 1 ile aynı olsada enjektör ve ecu yazılımları farklı motorlar. Tam aynı değil arada çok ufak bir fark var ikisinin arasında.

    Ayrıca 1.3 Multijet dizellerin efsanesidir zira normalde dizelin yapısına ruhuna aykırı bir şekilde 6000 devir çevirebilen atmosferik benzinli gibi 4000 devir üstüne çıkmaya çok hevesli ve açık hava filtresi ile çok tatlı bir ses veren enteresan bir motordur kendileri.

    Ayrıca aracın 2. Viteste toplayabilmesi motor ile hiç alakası olmayan bir durum. Benim 1.3 Multijet Fiat'ta araba direk 3. Viteste rahatlıkla kalkıyor. Yüklüyken 2 ile bile kalkıyor direk çünkü vites oranları kısa. 45 km/h'de 5. Viteste gidiyor veya 3. Vites rölantide 30 ile sabit hız gidebiliyor.

    Peki 1.3 multijet güçlü bir motor mu? 1.2 corsa 3. Viteste rölantide gaza basmadan gidebiliyor mu? Vitesten gidersek 1.3 çook daha güçlü bir motor ama gerçekler öyle değil tabi.

    Bu arada 1.4 d4d corolla çok istisnai bir araç hocam. Direk 1.3 Multijet ile birlikte sağ şeridin fatihleri kombosu yapmışsın. 1.6 dizellerde iş değişiyor ama

    Alıntıları Göster
    Belkide piyasadaki en kötü dizelleri kullandığım için memnun kalmadım. 1.6 dizel hiç kullanmadım. Haklısınız belki de. Bilmiyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • zotacing kullanıcısına yanıt
    Yakıt tüketimine hiç bir lafım yok, yokuşlardaki japoncular diye bir sınıflama şekli de mümkün değil. Aynı mantıkla gidersek ben de hep orta-sağ şeritte takılan dizelleri geçiyorum ist-ankara yaparken, arabam hepsinden daha mı performanslı oluyor? Hayır tabii ki. Basarsanız gider basmazsanız gitmez bu kadar basit. Dizelde daha az basar daha eforsuz hızlanırsın olay bu.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    ODD, Ötv'nin çevreye duyarlı ve çağa ayak uyduracak şekilde düzenlenmesini dile getiriyor. Bir kamuoyu yoklaması yapıyor olabilirler.

    J'den kastın nedir merak ettim 🙂

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Petrol bitmeden yada kritik seviyeye düşmeden kalkmaz. Petrolden çıkan mazotu ne yapacaklar geri petrol kuyusuna dökmeyecekler herhalde değil mi?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dizel tarih olacak ileride kim ne derse desin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yasaklansada araba sahibi olsak

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dizel araçlar belli bir noktadan sonra EN standartlarını karşılayamayacak duruma gelecekler.

    Mesela Euro 5 den Euro 6 ya geçerken tüm üreticiler mecburen adblue kullanmaya başladı.

    Çünkü dizel motorlar için EN standartları sürekli ağırlaşıyor. Maalesef bu bir gerçek.

    Sorun olur mu noktasına gelince de, bir sorun olacağını düşünmüyorum.

    Bizim gibi ülkelerde dizel araçlardan tamamen talebin kesilmesi 20 yılı bulur.

    Benim de 2019 model aracım var. Dizel aldım.

    1.5 lt 120 beygir arabanın uzun dönem şehir içi ortalaması 10.000 km / 5,8 lt.
  • araba alacak paran var dert ettiğin şeye bak :)

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: atade28

    Dizel araçlar belli bir noktadan sonra EN standartlarını karşılayamayacak duruma gelecekler.

    Mesela Euro 5 den Euro 6 ya geçerken tüm üreticiler mecburen adblue kullanmaya başladı.

    Çünkü dizel motorlar için EN standartları sürekli ağırlaşıyor. Maalesef bu bir gerçek.

    Sorun olur mu noktasına gelince de, bir sorun olacağını düşünmüyorum.

    Bizim gibi ülkelerde dizel araçlardan tamamen talebin kesilmesi 20 yılı bulur.

    Benim de 2019 model aracım var. Dizel aldım.

    1.5 lt 120 beygir arabanın uzun dönem şehir içi ortalaması 10.000 km / 5,8 lt.
    Ana fikriniz bence doğru olmakla birlikte tanımlarda bir takım hatalarınız olmuş

    Emisyon normlarını belirleyen standart değil mevzuattır. Yani EN standartları ile araç emisyon normlarının bağlantısı yoktur, emisyon normlarını belirleyen ve açıklayan AB Direktifleri ve BM/AEK Regülasyonlarıdır.

    Bir diğer husus adblue kullanımı Euro 5'ten 6'ya geçişte kullanılmaya başlanmamıştır. Euro 6b'den 6d-Temp emisyon normuna geçişte 2.1 Conformity Factor değerinin sağlayamayan firmalar ve motorlar tarafında kullanılmaya başlanmıştır. Bununla birlikte mevcut dizel motor teknolojisi daha gelişmiş ve yeni olan bazı firmalar(bir diğer tabirle hileye başvurmamış firmalar) 6d-temp emisyon normunda dahi ihtiyaç duymamış 2021 başı itibariyle devreye girecek Euro 6d'den itibaren kullanacaklardır.

    Örneğin VW dieselgate sonrası neredeyse tüm motorlarında 6b'de dahi adblue kullanırken kalan ezici miktarda firma motor seçeneklerinde 6d-temp ile başlamıştır. Ford ve honda güncel motor teknolojileri doğrulturusunda 1.5 ecoblue ve 1.6 i-dtec motorlarında 6d-temp için dahi adblueya ihtiyaç duymamaktadır.




  • Trde yaşadığını unutmuşsun , 2050 gibi yasaklanır

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: War Rock

    Dizel tarih olacak ileride kim ne derse desin
    bi 50 yıla belki
  • Ticari olarak kullanmayacaksanız sıfır araç alırken dizel almak artık mantıksız.

    Alırken verdiğiniz fark,
    yürütme maliyeti,
    adblue konusu,
    dpf,
    MTV(dizelde küçük hacim neredeyse yok artık ancak benzinli de 0.9 bile var),
    her sene ağırlaşan euro normları(dizeller için daha zorlayıcı)

    Günümüzde "0"benzinli araçlar çok daha avantajlı.

    Yakın bir zamanda hybrid araçlar şu anki dizellerin yerini almaya başlayacak, tam elektrikliye geçilmesine daha çok uzun bir süre var.
  • rubelhizb kullanıcısına yanıt
    10 numara yorum 👍

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • rewkdark R kullanıcısına yanıt
    dizelin yasaklandığı filan yok en ekonomik en çevreci yakıt dizeldir...
  • zotacing kullanıcısına yanıt
    Aynı şeyi sizin için de söyleyebilirim, etrafınızı 1500kg 1.6 atmosferik makinelerden ibaret sanmayın.
  • Bence şu anlık riskli değil benzin fiyatları pahalı tamam dizelde ona yakın ama sonuçta biriye 600 km gidiyorsun diğerinde 1000 km örnek veriyorum.Elektirikli araçlar ne kadar çoğalsada şu anda yaygın değiller ve maliyetleri yüksek önümüzdeki 10 sene en azından Ülkemizde dizel benzin araç satışı devam eder diye düşünüyorum.Risk değil ben dizel almayı düşünsem alırım
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.