Şimdi Ara

DİZEL ARABA ALMAK ARTIK RİSKLİ Mİ? (8. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
161
Cevap
0
Favori
7.615
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Bunlar Avrupa verisi ve Avrupa nufusu yanlis bilmiyorsam 750-800 milyon arasinda. Sadece Çin veya Hindistan bunlari geciyor.

    Avrupa'da olsam ben de 3 maasimla elektrikli arac alir gerisini dusunmezdim. Villa tipi ev, yaninda garaj ve alt yapi hazir. Devletin tesvik ediyor alim gucu rahatca imkan taniyor.

    Bu sartlar altinda icten yanmali kullanmak sacma. Ancak bu olanaklar cok kisitli bir nufus icin gecerli.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Öyle ha deyince dizelin tahtı saklanmaz. Senelerce sürer , kısa vadede çok zor, orta vadede hibridler artmaya başlar uzun vadede (10 yıl üstü) ancak azalma artar.
    Şimdiden birşey söylemek sanki aniden ortadan kalkacak demek çok saçma olur.

    O kadar hızlı konunun veya gündemin değiştiği şu yaşadığımız dünyada bu bence düşünülecek bir şey değil.
    Kaç kişi zaten aracına 15-20 sene biniyor ki.
    Yarın ölmeyecegimiz bile belli değilken..

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • TheCaliph_ kullanıcısına yanıt
    Çin ve hindistan için de benzer süreçler devam ediyor. Hatta Hindistan şaşırtıcı şekilde 2030 yılında içten yanmalı otomobil satışını yasaklayacağını duyurdu, Çin'de aynı şekilde benzer süreç var, kıyı kesiminden içeri doğru diyebileceğimiz bir doğrultuda 2030dan itibaren 4 faz var. Çin zaten elektrikli araç satışlarında başka bir ligde şu an.

    Avrupa'daki duruma gelirsek tamamen elektrikli araçlardan ziyade dizel yasakları ile birlikte hybrid araçlara geçiş var daha çok. Tamamen elektrikli araçlar Avrupa için bile lüks şu anda. Tabana yayılması 2024-2025 gibi öngörülüyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: teteni

    O senin dediğin gibi olmuyor. Dene ve gör diyorum. Benim tecrübem var. Fakat bence senin bu konuda tecrüben yok. Olsa böyle iddia etmezdin. Turbo dizel kullanmış olsan ne demek istediğimi anlardın. Deneme şansın varsa 1.6 turbo dizel ve 1.6 atmosferik araçla (ikisi de Civic olsun) 3-5 km lik bir rampaya aynı süratle sarın bakalım. Tepeye kim erken varıyor?
    1.6 132 Bg/160 nm tork atmosferik Avensisim vardı. Öte yandan bundan önceki arabamda 1.6 110 Bg/245 nm Tork Focustu. İkisi de manueldi ve hemen hemen aynı ağırlıktadır. Focusla rampaya 140 la sarınca tepede 120 ye düşüyordu. Avensis le 140 la sarınca 90-100 lere kadar iniyordu (Samsun Çakallı rampası). Üstelik Avensis 22 Bg daha güçlüydü. Ve japon araçları şanzımanda epeyce iyidir. Beygir gücü yüksek olabilir. Fakat tork ciğer gibidir. Atmosferik motorun çiğeri yetmiyor. Nefesi erken kesiliyor.
    Bir de 6000 devir basarım diyorsun ya. Rampanın başında 6000 devir olur. 1-2 km sonra düşer.6000 devirde tutamazsın da, diyelim ki araç boş ve tuttun. Her rampada 6000 devir ne hale getirir o motoru? Hararet kavurur. Motorun ömrünü yersin. Dizelin güzel taraflarından biri de budur. Atmosferikte 6000 devirde alamadığını, aynı hacim dizelde en fazla 3800 bilemedin 4000 devirde alırsın. Videoyu boşver. Sen benim dediğimi bir dene. Hak vereceksin.
    Keşke vergiler ve benzin pahalı olmasa da 3000-5000 cc motor arabalara binebilseydik. O zaman bunları konuşmamıza gerek kalmazdı. ABD deki çoğu araç atmosferiktir. Fakat hacim yüksek olunca, ona bağlı olarak beygir gücüde, torkta yüksek oluyor. Ve hiç sıkıntı olmuyor.
    Yanlışın var hocam araba düşük devirde hararet yapmaya daha meyilli, aşırı bozuk, yokuşlu köy yolunda arabayı 3-4 km kadar 1. vites 1500 rpm civarı sürünce araba fan açıyor(aracımda lpg yok) ama 3. vites 4500 rpm civarı 40 45 dakikalık kesintisiz tırmanışlar yapınca araba tık demiyor.Bu konuda kesin bilgim yok ama, sanırım soğutma suyunun devirdaimi de araç devriyle alakalı, yüksek devirde daha çok devirdaim yaparak daha iyi soğutuyor.

    Dizel kullanma mevsuna gelince, ehliyet alırken kursta dizel i20 vardı onu kullandım, dizelde aniden bir tork patlaması oluyor fakat bu torku verme aralığı çok kısa sonra tork düşüyor 4500rpm gibide devir bitiyor zaten.Aşağıya 2 tane örnek koyuyorum bakınca dediğimi anlarsın.1.6 vti motor ve 1.5 dci motorun tork eğrileri.

    DİZEL ARABA ALMAK ARTIK RİSKLİ Mİ?
    DİZEL ARABA ALMAK ARTIK RİSKLİ Mİ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • byeblade kullanıcısına yanıt
    Düşük gereksinimlerle, yüksek performans veren her makine kısa ömürlü olmaya mahkumdur. Bu fizik kuralıdır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • EZİKMAN E kullanıcısına yanıt
    Benzinde 150 nm torku 7000 devirde alıyorsun. Dizelde 260 nm torku 2000 devirde alıyorsun. Ben değil, senin grafikler böyle söylüyor.
    Kelime haznem sana bu durumu izah etmekte yetersiz kalıyor. Esenlikler dilerim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: teteni

    Benzinde 150 nm torku 7000 devirde alıyorsun. Dizelde 260 nm torku 2000 devirde alıyorsun. Ben değil, senin grafikler böyle söylüyor.
    Kelime haznem sana bu durumu izah etmekte yetersiz kalıyor. Esenlikler dilerim.
    Benim atmosferik benzinli motor düşük devirde yüksek tork verir diye bir cümlem mi var, benim sana anlatmak istediğim düz yol, yokuş yol vesaire farketmeden beygir gücü/ağırlık oranı daha yüksek olan arabanın diğerinden daha hızlı gideceğidir.

    Düşük devirde yüksek tork için de turbo dizel denen traktör motoru yerine superchargerli bir benzinli motor tercih ederim (kompressor, tsi vs)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi EZİKMAN -- 13 Mayıs 2020; 19:34:23 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: teteni

    Benzinde 150 nm torku 7000 devirde alıyorsun. Dizelde 260 nm torku 2000 devirde alıyorsun. Ben değil, senin grafikler böyle söylüyor.
    Kelime haznem sana bu durumu izah etmekte yetersiz kalıyor. Esenlikler dilerim.
    DİZEL ARABA ALMAK ARTIK RİSKLİ Mİ?




  • Arkadaşlar aldığımız arabalarla piste girmiyoruz, trafiğe giriyoruz, bırakın herkes gönlündeki aracı alsın. Risk falan görmüyorum ortada sonuçta hemen hemen her bayi dizel sunuyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • EZİKMAN E kullanıcısına yanıt
    Bak buna gülerim. Hevesini anlıyorum. Fakat bu grafik benim söylediklerim tasdikidir.
    Bu grafikteki benzinli araç 1800 cc kompressör motorlu(Süpercharger da denilebilir). Bir nevi turbo diyebilirsin. Yani senin "Civic" ile aynı motora sahip değil. Atmosferik motorlu değil.Turbo gücünü egzozdan, kompressör krank milinden alır.
    Güç, beygir ve torkun bileşimidir. Dizelde 1500-2000 gibi bir devirde bu gücün büyük bir kısmını kullanabiliyorsun. Atmosferik benzinde bu devirde araç kendine bile gelemiyor. Bu sebeple rampada dizel çok avantajlıdır.
  • EZİKMAN E kullanıcısına yanıt
    Arkadaşım. Sen değil misin atmosferik Civic Cinnah ta uzar gider, turbo dizelle el sallarsın diyen? Ben de buna istinaden yazıyorum. Bunca yazdığımda buna sebeptir. Rampa çıkarken aynı hacim ve ağırlıktaki dizel karşısında atmosferik benzinlinin şansı yoktur diyorum.
    "Benim atmosferik benzinli motor düşük devirde yüksek tork verir diye bir cümlem mi var" demişsin. Böyle bir şey yazmadım.
    Sen kompressör motora binersin. Ocağına da incir ağacını dikersin. İşin tekniğine girmeye gerek yok. Kompressör ün çalışma mantığını bildiğini varsayıyorum. Kompressör dizelle aynı performansı yakalamak için yakıta aşırı yüklenmek zorundadır. Millet aptal mı? Panamera ya dizel motor koymuş. Milyarlık arabalarda atmosferik motor var mı? Hepsi turbo yada supercharger motorlu. TSİ ye bir şey diyemem, haksızlık olur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: teteni

    Bak buna gülerim. Hevesini anlıyorum. Fakat bu grafik benim söylediklerim tasdikidir.
    Bu grafikteki benzinli araç 1800 cc kompressör motorlu(Süpercharger da denilebilir). Bir nevi turbo diyebilirsin. Yani senin "Civic" ile aynı motora sahip değil. Atmosferik motorlu değil.Turbo gücünü egzozdan, kompressör krank milinden alır.
    Güç, beygir ve torkun bileşimidir. Dizelde 1500-2000 gibi bir devirde bu gücün büyük bir kısmını kullanabiliyorsun. Atmosferik benzinde bu devirde araç kendine bile gelemiyor. Bu sebeple rampada dizel çok avantajlıdır.
    Okuduğunu anlama sorunun var, ben sana kompressor motor atmosferiktir mi demişim ? Yukarıdaki mesajımda kompressoru(supercharge) turbo dizele tercih ederim dedim ve kompressor motorun tork eğrisini anlaman için konuya koydum.

    Asıl senin yazdığın cümleyi okuyunca adamın kafasını duvara vurası geliyor: "Güç, beygir ve torkun bileşimidir"

    Güç=beygir

    beygir=(tork x devir)/5252

    Yani güç, tork ve devirin bileşimidir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • EZİKMAN E kullanıcısına yanıt
    Neye göre yazıyorsun bunu tecrübene dayanarak mi, varsayım yaparak mı?

    Ben 6 yıl 124 hp 154 nm torklu 1.6 atmosferik araba kullandım, yaklaşık 3 yıldır da 120 hp 320 torklu 1.6 dizel kullnıyorum

    Kıyas yapmak için yazacağım cümlelere yazık olur diyorum, sadece akla kara kadar fark var diyerek bitirmek istiyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: teteni

    Arkadaşım. Sen değil misin atmosferik Civic Cinnah ta uzar gider, turbo dizelle el sallarsın diyen? Ben de buna istinaden yazıyorum. Bunca yazdığımda buna sebeptir. Rampa çıkarken aynı hacim ve ağırlıktaki dizel karşısında atmosferik benzinlinin şansı yoktur diyorum.
    "Benim atmosferik benzinli motor düşük devirde yüksek tork verir diye bir cümlem mi var" demişsin. Böyle bir şey yazmadım.
    Sen kompressör motora binersin. Ocağına da incir ağacını dikersin. İşin tekniğine girmeye gerek yok. Kompressör ün çalışma mantığını bildiğini varsayıyorum. Kompressör dizelle aynı performansı yakalamak için yakıta aşırı yüklenmek zorundadır. Millet aptal mı? Panamera ya dizel motor koymuş. Milyarlık arabalarda atmosferik motor var mı? Hepsi turbo yada supercharger motorlu. TSİ ye bir şey diyemem, haksızlık olur.
    Turbo dizel, turbo benzin, atmosferik olmasıyla hiçbir alakası yok hangi aracın beygir gücü yüksekse o geçer

    Yazdığımın da aynen arkasındayım 120 beygirlik turbo dizel fiesta 160 beygirlik atmosferik civici GEÇEMEZ

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Dizel farkli amaclar icin var kullanamiyorsan benzinli alirsin

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Konudakilerin çoğu benzinli 🤣🤣🤣

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • EZİKMAN E kullanıcısına yanıt
    Bak sana aynen cevap:
    "....................................................."
    "Anlama sorunun var" cümlene karşılık ne istiyorsan yaz doldur oku. Hakaret ediyorsun. Artık yazmamak en doğrusu olacak.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi teteni -- 14 Mayıs 2020; 0:47:33 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: teteni

    Bak sana aynen cevap:
    "....................................................."
    "Anlama sorunun var" cümlene karşılık ne istiyorsan yaz doldur oku. Hakaret ediyorsun. Artık yazmamak en doğrusu olacak.
    Hocam kırdıysam özür dilerim, burada bitirelim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • brkrn B kullanıcısına yanıt

    Başkan şu olayı günümüzde anlatamıyorum arkadaşlara sen 2 sene önce çözmüşsün, kahinsin. Hala fanboylar piyasada


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben dizel seven biriyim ama dizelin geleceği yok.

  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.