Şimdi Ara

DİZEL ARABA ALMAK ARTIK RİSKLİ Mİ? (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
161
Cevap
0
Favori
7.677
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Porsche dizel. Motor üretimini bitirdi, honda 2021 de bitiriyor yani. Seneye, chrysler üretmiiyceğini açıkladı artık dizel motor, bmw kademeli olarak dizel motor üretimini kesicek, nissan falanda öyle kısaca evet markalar dizelden çekiliyor..

    Bu demek değilki dizel bitiyor bitmez gene nerden baksan 20 senesi var sadece dönüşüm hızlı oluyor.. Bir kesimde artık şu algı oluşuyor dizel alınmaz artık dizelin işi dünyada bitti..

    Bu tür konuların açılma Nedenide bu....

    bir arkadaşın dediği gibi bu ülkede 80 model araçlar var hala yollarda bu iş gelir gider meselesidir.. Sadece zengin kesim artık kolay kolay dizel almaz.. Dünya orayamı gidiyor bizde oraya gidelim derler..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Japon firmaları zaten binek otomobillerde dizele ısınamadı ve pek ar-ge yapmadı. En sonuçta dönem dönem trendler oluyor. Son 20-25 yılda dizel trendi vardı bu dinecek, dizel belki tamamen kalkacak ama yakın zamanda değil, Türkiye'de en 20 senesi var bence
  • Pompa fiyatkari yer degisince talep dustu eskiden kullananlar cok tasarruf edince heralde gize batti

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: darkmoon34

    Porsche dizel. Motor üretimini bitirdi, honda 2021 de bitiriyor yani. Seneye, chrysler üretmiiyceğini açıkladı artık dizel motor, bmw kademeli olarak dizel motor üretimini kesicek, nissan falanda öyle kısaca evet markalar dizelden çekiliyor..

    Bu demek değilki dizel bitiyor bitmez gene nerden baksan 20 senesi var sadece dönüşüm hızlı oluyor.. Bir kesimde artık şu algı oluşuyor dizel alınmaz artık dizelin işi dünyada bitti..

    Bu tür konuların açılma Nedenide bu....

    bir arkadaşın dediği gibi bu ülkede 80 model araçlar var hala yollarda bu iş gelir gider meselesidir.. Sadece zengin kesim artık kolay kolay dizel almaz.. Dünya orayamı gidiyor bizde oraya gidelim derler..
    Hocam BMW CEO su geçen yıl bir açıklama yaptı, 30 yıl daha benzinli, 20 yıl daha dizel üretimine devam edeceklerini açıkladı. Dizel satışlarından elde ettiği gelirle de elektrik araçlarına yatırım yapacaklarmış. Bence 20 yıldan da fazla sürecektir bizde..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • EZİKMAN E kullanıcısına yanıt
    Çok saçma bir yorum olmuş. Bu yazdığınız mümkün değil. Atmosferik motorun aynı hacimdeki turbo motor karşısında şansı bile olamaz. Rampa da Civic ile giderken ayağını gazdan çek bırak bakalım. Araç toparlayacak mı? Aynı şeyi bir de turbo dizel de yap. Farkı görürsün.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: edgar1899

    Bir örnek sadece Belçika Brüksel, bugün aldığınız ve hatta gelecek 2 yılda alacağınız dizel araç ile 2025 yılında Brüksele giremeyeceksiniz. Bu şekilde örnekler istenildiği kadar çoğaltılabilir. Yine örneğin İngilterede Bristol tüm dizel araçları normu dikkate almaksızın 2021'den itibaren yasakladı. Her gün Avrupa'da yeni yerel yönetimler yasaklamaya devam ediyor. Avrupa'da dizel araç pazar payının hızla düşmesini ana sebebi bu yasaklar zaten.



    Alıntıları Göster
    Yanlış anlamış olabilir misiniz?
    Bu adreste sizin belirttiğiniz tarihte, minimum standartlar belirtilmiş. Yani diyor ki; "2025 yılı 1 Ocak tarihinden itibaren Brüksel de araç kulanabilmeniz için benzinli motorunuz en az Euro3, dizel motorunuz en az Euro6 olmalıdır." Hatta bu kararın şimdilik askıya alındığını yazan siteler bile var.
    Avrupa da bile olsa, bir otomobilin kullanım ömrü ortalama 10 yıldır(Toyotaların el kitapçığında eskiden yazardı. Hâla yazıyor mu bilmiyorum.) Bir aracı satıp 3-4 yıl sonra trafikten men edemezsiniz. Böyle bir karar alırsanız maddi sorumluluklarınız olur. Bunu da ekonomik olarak uygulamak epey zor olur.
    Türkiye yi düşünün. Bırakın 3-5 yılı 15-20 sonra dizeller kullanılmayacak denilse, otomobilin yatırım olduğu ülkemizde kimse dizel araç almaz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nebel

    ben sizden kanıt istedim siz tuttunuz volkswagen'in CEO'su, PSA'nın CEO'su atıyorum mercedes'in CEO'su yerine araç üretmekle hiçbir alakası olmayan birini burada delil olarak sunuyorsunuz ve bizim de buna inanmamızı bekliyorsunuz, öyle mi? siz de inandınız değil mi?

    şu ana kadar benim bildiğim hiçbir otomobil firması kendi ağzından biz 2021'de dizeli bırakıyoruz demedi. aksine geçenlerde herhalde volkswagen CEO'su olabilir, dizel motorların daha uzun zaman bizimle beraber olacağını açıkladı. mercedes ve PSA grubu daha yeni dizel motor geliştirip tüm dünyada satışa sundu. yani şimdi bu firmalar aptal mı da 2021'de size göre artık satamayacağı dizel motorlu araçları üretmiş.

    aslında burada söylenecek çok şey var da, uzatmayalım. bakın ben size olacağı söyleyeyim. evet, norveç gibi bazı aykırı ülkelerde ya da avrupa'da birkaç bazı şehirlerde dizel hassasiyeti var. bu hassasiyet de zaten şehir merkezlerini kapsıyor. ayrıca bu hassasiyet euro 5 ve euro 6 normundan daha eski dizel araçları kapsıyor. bu hassasiyetin tüm gelişmiş refah ülkelerine yayılması bence 15-20 yılı bulur. türkiye'yi sorarsanız da bizde dizelin kullanımının iyice azalmasını ve tüm araçların benzinli ve elektrikli olmasını ne siz görebilirsiniz ne de ben. yani bizim ömrümüz yetmez de bizim çocuklar görür. fakat siz çok gençseniz siz de görebilirsiniz. ayrıca bazı arkadaşlar yasaklamaktan filan bahsetmiş, saçmalamışlar. türkiye'de hala eskidiğinden ve teknolojik geriliklerinden dolayı kullanımı tehlikeli olan 1980-1990 model milyonlarca araç yollarda geziyor ve hala piyasası çok iyi, peynir ekmek gibi satılıyor. öncelikle bu araçlar için trafikten men etme gibi bir duyumunuz var mı? varsa bize bunu aktarın. dizel araçları isterseniz daha sonra da konuşuruz.
    vw golf 8 için yeni bir 2.0 dizel motor geliştirdi, tabii bize bu motor gelemeyecek haliyle. bu forumda aylardır vw dizeli bırakıyor diye yazıp yazıp duruyorlar. yahu adam elinde zaten 2.0 dizel varken yeni bir 2.0 dizel geliştirir mi dizeli bırakacak olsa.

    kimin bırakacağı falan umrumda değil. d sınıfı veya suv kullanıyorsan gaza rahat rahat basmak istiyorsan dizel olacak aracın. yoksa üzer.




  • teteni T kullanıcısına yanıt
    6nın içinde de ayrıştırma var yani 6b, 6d-temp ve 6d şeklinde 3 faz var. İzin verilen 6d olacak yani 1 ocak 2021den itibaren devreye girecek emisyon normu.

    Benim şahsi fikrim 6d-temp inde dahil edilmesi mantıklı olurdu aslında. Önemli olan euro normu değil aslında burada wltp ve rde'ye uygun araç üretimi. O da 1 eylül 2019' da 6d-temp fazı ile başladı.

    Bununla birlikte yeri gelmişken söyleyeyim şu an en büyük tehlike birlikte dizel araçlarla ilgili yürüyen dava.

    Paris, Brüksel ve Madrid yerel yönetimleri dizel araçlarda sınırların üstünde emisyon olmasını bir şekilde legalleştiren conformity factor uygulamasının iptali için dava açtı. Aralık 2018de verilen karar ile bu uygulama iptal edilirken komisyon bunu bir üst mahkemeye taşıdı.

    Süreç hala sonuçlanmadı, eğer karar onanırsa bu dizel üreticileri için çok büyük bir şok olacak. Bu yıl içinde verilmesi beklenen nihai kararla birçok dizel motor birden devreden çıkmak zorunda kalacak, birçok tip onayı kullanılamaz hale gelecek. Şu an NOx sınırı dizel araçlarda 80 mg iken, 2020 sonuna kadar 168 mg ve 2021 itibariyle ise 114 mg'a izin veriliyordu ancak mahkeme kararı ile bu uygulama iptal edilirse ne olacağı meçhul şu an da.

    Teknik tarafta, mevzuat tarafında dizel araçların boynuna ilmek geçirildi, özellikle küçük hacim sürümü fazla dizel olması istenmiyor.

    Bununla birlikte CO2 sınırı ile de atmosferik benzinli motorları neredeyse tamamen bitirdiler. CO2 faz 2 sıkıştırması ile ikinci aşamada sadece benzin ya da sadace dizel kullanan pure ice araçları bitirmek amaç.

    5 yıl sonra bugün konuşulan şeylerin çoğu konuşulmayacak emin olabilirsiniz.

    dieselnet.com
    news: EU court rejects “excessively high” RDE NOx limits
    https://dieselnet.com/news/2018/12eu.php



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi edgar1899 -- 12 Mayıs 2020; 12:6:9 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: teteni

    Çok saçma bir yorum olmuş. Bu yazdığınız mümkün değil. Atmosferik motorun aynı hacimdeki turbo motor karşısında şansı bile olamaz. Rampa da Civic ile giderken ayağını gazdan çek bırak bakalım. Araç toparlayacak mı? Aynı şeyi bir de turbo dizel de yap. Farkı görürsün.
    Toparlar tabi neden toparlamasın, 6 bin rpmde ayağımı gazdan çeksem 4 e düşse basarım yine gider, ha önüme bişey çıkıpta iyice yavaşlarsam bir vites küçültürüm çok zor değil 1 snlik olay

    Asıl senin yazdığın saçma hangi arabanın daha hızlı olduğunun turbo benzin, turbo dizel, atmosferik benzin olmasıyla alakası yoktur, hangi motorun beygirgücü fazlaysa o önde bitirir kimi motor 2000-4000 arası verimli çalışır kimi motor 4000-6000 arasında verimli çalışır o motorun karakteriyle ilgilidir

    Bununla ilgili bir video izlemiştim yokuş yukarı clio 2 rs 172, 160 lık sciroccoyu sağlam geçmişti, bulabilirsem atarım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi EZİKMAN -- 12 Mayıs 2020; 12:38:35 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: D.Baran

    Fr. Merkel ,Alman gazete ve tv leri.

    Alıntıları Göster
    ben hala senden başka kaynak göremiyorum. link yok mu?
  • beyinsis B kullanıcısına yanıt
    VW yeni bir motor geliştirmedi mevcut motorunda optimizasyon yaparak yeni egzoz arıtma sistemine yani çift scrye geçti. 2017de düşük hacimde dizeli bırakacağını açıkladığı için 1.6 dizelde geliştirmeyi sonuçlandırmıştı zaten. 2017de yaptığı scrden sonra bir daha yatırım yapmadı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: edgar1899

    VW yeni bir motor geliştirmedi mevcut motorunda optimizasyon yaparak yeni egzoz arıtma sistemine yani çift scrye geçti. 2017de düşük hacimde dizeli bırakacağını açıkladığı için 1.6 dizelde geliştirmeyi sonuçlandırmıştı zaten. 2017de yaptığı scrden sonra bir daha yatırım yapmadı.
    Daha yeni yabancı bir sitede golf 8 tdi testi okudum. Tamamen yeni bir motor diyordu.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • beyinsis B kullanıcısına yanıt
    Motor meselesi otomotiv tarafında inanılmaz komplex hale geldi. Motor onayı komple alınıyor yani siz sadece motor için onay almıyorsunuz komple sistem için onay alıyorsunuz. Şöyle örnek vereyim mesela 1.5 dci 20 senelik motor ancak üzerinde 20 sene önceden birşey kalmamıştır artık, revizyon kapsamlı hale getirilirse motoru yeniden kodluyorlar. Yeni 2.0 tdi da benzer şekilde asıl revizyon egzoz arıtma sisteminde.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi edgar1899 -- 12 Mayıs 2020; 23:31:25 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • EZİKMAN E kullanıcısına yanıt
    O senin dediğin gibi olmuyor. Dene ve gör diyorum. Benim tecrübem var. Fakat bence senin bu konuda tecrüben yok. Olsa böyle iddia etmezdin. Turbo dizel kullanmış olsan ne demek istediğimi anlardın. Deneme şansın varsa 1.6 turbo dizel ve 1.6 atmosferik araçla (ikisi de Civic olsun) 3-5 km lik bir rampaya aynı süratle sarın bakalım. Tepeye kim erken varıyor?
    1.6 132 Bg/160 nm tork atmosferik Avensisim vardı. Öte yandan bundan önceki arabamda 1.6 110 Bg/245 nm Tork Focustu. İkisi de manueldi ve hemen hemen aynı ağırlıktadır. Focusla rampaya 140 la sarınca tepede 120 ye düşüyordu. Avensis le 140 la sarınca 90-100 lere kadar iniyordu (Samsun Çakallı rampası). Üstelik Avensis 22 Bg daha güçlüydü. Ve japon araçları şanzımanda epeyce iyidir. Beygir gücü yüksek olabilir. Fakat tork ciğer gibidir. Atmosferik motorun çiğeri yetmiyor. Nefesi erken kesiliyor.
    Bir de 6000 devir basarım diyorsun ya. Rampanın başında 6000 devir olur. 1-2 km sonra düşer.6000 devirde tutamazsın da, diyelim ki araç boş ve tuttun. Her rampada 6000 devir ne hale getirir o motoru? Hararet kavurur. Motorun ömrünü yersin. Dizelin güzel taraflarından biri de budur. Atmosferikte 6000 devirde alamadığını, aynı hacim dizelde en fazla 3800 bilemedin 4000 devirde alırsın. Videoyu boşver. Sen benim dediğimi bir dene. Hak vereceksin.
    Keşke vergiler ve benzin pahalı olmasa da 3000-5000 cc motor arabalara binebilseydik. O zaman bunları konuşmamıza gerek kalmazdı. ABD deki çoğu araç atmosferiktir. Fakat hacim yüksek olunca, ona bağlı olarak beygir gücüde, torkta yüksek oluyor. Ve hiç sıkıntı olmuyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi teteni -- 13 Mayıs 2020; 0:36:10 >




  • Benzin ucuz olsa hiçkimse gidip dizele para vermez .Akari yok kokarı yok . Turbo benzinli araç şu anda en keyifli en arızasız motor tipidir .Ama bizim gibi gelişmemiş ulkelerde daha cook gider var dizelin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jocker35

    Benzin ucuz olsa hiçkimse gidip dizele para vermez .Akari yok kokarı yok . Turbo benzinli araç şu anda en keyifli en arızasız motor tipidir .Ama bizim gibi gelişmemiş ulkelerde daha cook gider var dizelin
    Aynen üstadım. Turbo benzin dizele göre fazla yaktığı ve benzin gerçi oldukça fark azaldı ama mazottan daha pahalı olduğu için dizel alıyoruz. Hoş artık bu adblue denen zımbırtı yüzünden dizel artık iyice sıkıntılı.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • edgar1899 kullanıcısına yanıt
    5 yıl çok uzak değil. Nasıl olsa mesajlarda burada. Bence de esas olan çevre. Fakat herkes aynı hassasiyeti göstermiyor. ABD deki araçların çoğu atmosferik (Bazı kamyonlar bile). Çevre adamların umrunda değil. Bazı durumlarda umurlarındaymış gibi yapmaktalar. ABD nin Kyoto protokolüne bakış açısı bellidir ve imzalamamıştır. Çin ve Hindistan imzaladıkları halde karbon salınımını azaltma zorunlulukları yok. Çünkü şu andaki iklim değişikliğine sebep olan salınımların ana sorumlusu değillermiş. :) Çok komik değil mi? Dünya nüfusu 7,4 milyar. Çin + Hindistan = 2,8 milyar. Nüfusun 1/3 ü yapıyor.
    Kal sağlıcakla...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi teteni -- 13 Mayıs 2020; 1:1:20 >
  • teteni T kullanıcısına yanıt
    Hindistan 2030da içten yanmalı otomobil satışının yasaklanacağını açıkladı, Çin ise 4 fazda 2030dan itibaren yasaklıyor. Bence de mis gibi 2.8 milyar temizleniyor

    Sizde kalın sağlıcakla.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi edgar1899 -- 13 Mayıs 2020; 1:11:30 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: edgar1899

    VW yeni bir motor geliştirmedi mevcut motorunda optimizasyon yaparak yeni egzoz arıtma sistemine yani çift scrye geçti. 2017de düşük hacimde dizeli bırakacağını açıkladığı için 1.6 dizelde geliştirmeyi sonuçlandırmıştı zaten. 2017de yaptığı scrden sonra bir daha yatırım yapmadı.
    2017de küçük hacimli dizeli bırakacağını söylemşsiniz ama mesela polo'da hala 1.6 dizel motor var, şu anda satılıyor.

    VW Polo (AW) Daten Motor

    Kraftstoffe Diesel
    Zylinder/-anordnung 4/Reihe
    Hubraum 1.598 cm³
    Leistung 70 kW / 95 PS
    Drehmoment 250 Nm
    Beschleunigung 11,2 s (0-100 km/h)
    Höchst­geschwindigkeit 185 km/h
    Verbrauch (komb.)* 3,9 l/100 km
    CO2-Ausstoß (komb.)* 102 g/km
    Getriebe Automatik
    Antrieb Vorderradantrieb
    Tankvolumen 40 l
    Anhängelast (gebremst) 1.100 kg
    Anhängelast (ungebremst 650 kg
    Emissionsklasse EU6c




  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.