Şimdi Ara

DİZEL ARABA ALMAK ARTIK RİSKLİ Mİ? (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
161
Cevap
0
Favori
7.615
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MMistanbul

    Kaynak?

    Alıntıları Göster
    Fr. Merkel ,Alman gazete ve tv leri.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • edgar1899 kullanıcısına yanıt
    Evet haklısınız elektrikliler için 6+4 yazmalıydım.Ben bunu Merkelin bir açıklamasından okumuştum ve kesinleşti diye biliyordum.Hatta 1000 € hurda indirimide haziranda başlayacak diye anlaştıklarını bir haberde görmüştüm.
    Vw konusunda haklısınız, onlara gün doğdu ve sanki onlar için düşünülmüş gibi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi D.Baran -- 10 Mayıs 2020; 20:32:5 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    1.6 vti 160hp, 1.5 tdci 120hp

    Tdci motorun geçmesi imkansız; düzde, yokuş çıkarken, yokuş inerken her türlü civic alır

    Cinnah yokuşunda da durum aynı olur, civic ibreyi 7bin rpmye dayayıp 160 beygirle uzar sen de 4bin rpmde 120 beygirle arkadan el sallarsın

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dizel reşat altını gibidir, istediği kadar yeni üretim azalsın bu kadar seveni varken türkiyede dizel bitmez.(kuş serisi gibi :)

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • D.Baran kullanıcısına yanıt
    Henüz belli bir durum yok, bu firma temsilcilerinin basına açıkladığı bir bildiri şu an, salı günü merkel ile toplantı yapılacak, o toplantı sonrası olumlu bulunur ve kabul edilirse, 1-2 ay içinde resmileşebilir. Şu an sadece üreticilerin teklifi olarak duruyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi edgar1899 -- 10 Mayıs 2020; 20:39:43 >
  • Euro 6 motorlara yasak yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: teteni

    Euro 6 motorlara yasak yok.
    Bir örnek sadece Belçika Brüksel, bugün aldığınız ve hatta gelecek 2 yılda alacağınız dizel araç ile 2025 yılında Brüksele giremeyeceksiniz. Bu şekilde örnekler istenildiği kadar çoğaltılabilir. Yine örneğin İngilterede Bristol tüm dizel araçları normu dikkate almaksızın 2021'den itibaren yasakladı. Her gün Avrupa'da yeni yerel yönetimler yasaklamaya devam ediyor. Avrupa'da dizel araç pazar payının hızla düşmesini ana sebebi bu yasaklar zaten.

    DİZEL ARABA ALMAK ARTIK RİSKLİ Mİ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi edgar1899 -- 10 Mayıs 2020; 21:20:51 >




  • Dizel partikül filtresi saçmalığı varken dizel almak boşuna sıkıntı, stres demektir.
  • Başlıktaki yazıların çoğunu okudum.Herkes kendi tercihlerine göre birini övüp diğerini kötülemiş.Ancak unutulan bir kaç nokta var.Bunlardan birisi bizim doğru bildiğimiz bazı şeylerin öyle bilmemiz istendiği için öyle bildiğimiz durumu.Biraz karışık oldu biliyorum.Açıklayayım.Dizel yakıtın rafineri maliyeti ve vergisiz fiyatı tüm Avrupada benzinden pahalıdır.Ancak yine tüm Avrupada dizel yakıt hükümetlerin teşviği (daha az vergi alması )nedeniyle benzinden ucuza satılmaktadır.(bu arada ülkemiz de bu konuda AB kararlarına uymaktadır).Yani aslında dizel yakıt ucuz değil,hükümetler destekleme yapıyorlar diye ucuza satılıyor.Hükümetlerin desteklemelerinin ana nedeni de Bosch firmasının hükümetler üzerinde çok büyük baskı ve lobi yapıp Fiat ile ortaklaşa geliştirdikleri o zaman için yeni dizel yakıt püskürtme sisteminden (common rail) milyar eurolar kazanma istekleri.
    Burada insanlar kendilerinin tamamen dışında şekillenen ve alt yapısı hazırlanıp Bosch ve Avrupalı otomobil üreticileri tarafından geliştirilen bir senaryonun sonucu ortaya çıkan durumu kendi namusları gibi savunuyorlar.Bazı yorumlar bu çerçeveden bakınca gerçekten çok komik.
    Yukarıda da dediğim gibi bu dizel pompa üreticileri lobisi Almanya'yı iyi ikna etmiş ki 20 yıldır dizel hikayesini tüm Avrupa'ya çevreci diye dayattılar.Ben de bu süreçte 3 dizel araba eskittim.
    Şimdi karşımıza yeni bir senaryoyla çıkmaya hazırlanıyorlar.
    Dizel yakıt çevreci değilmiş.Çok fazla kanserojen atık üretiyormuş.Ve Allahın işine bakın ki bu koskoca ülkeler ve onların araştırma çevreleri bunu daha yeni anlamaya başladılar.20 yıl önce dizel yakıtın çevre ve insan sağlığı için zararlı olduğunu bilmiyorlarmış.Yersen.
    Gerçek şu olabilir;dizelde şu an için bilinen teknoloji geliştirme yöntemleri ile sona geldiler.motorlar daha geliştirilemiyor.O nedenle şimdi de bizim dizelin ne kadar da kanserojen ve çevreye zararlı olduğuna inanmamızı istiyorlar.Benzinin daha temiz olduğunu (kendileri zaten yıllardır biliyorlardı) hatırlatarak tam o esnada piyasaya sürdükleri turbo benzinli araçlardan almamızı bekliyorlar.
    Bu senaryo çerçevesinde yakın zamanda tüm AB hükümetleri (ve tabi ki biz de)dizel yakıta uygulanan teşviği kaldırırlarsa hiç şaşırmam.O zaman da dizel fiyatları yıllar önce olduğu
    yere yani benzin fiyatlarının biraz üstüne gelecek.Ve sizin artık dizel yakıtın hiç bir ekonomikliği kalmadı diye düşünmenizi sağlayacaklar.
    Yaşı müsait olanlar hatırlayacaktır;80'li ve 90'lı yıllarda otomobillerde tüm yenilikler Japonya'dan gelirdi.Avrupada başta İngiltere olmak üzere pazar lideriğine oynuyorlardı.
    İlk elektronik yakıt püskürtme sistemi (Avrupalılar yıllar sonra bile hala karbüratör beslemeli motor üretiyorlerdı) ve en az yakan motorlar
    4 cam otomatik ve tek dokunuşla inip kalkan camlar,klimalı araçlar,yokuş kalkış desteği,içeriden bagaj ve benzin deposu açma kolları,yıllarca arıza vermeyen mekanik ve elektrik aksam v.s.Aynı yıllarda üretilen VW,Fiat,PUG,Renault araçlarını araştırıp kıyaslayabilirsiniz.
    Japonların önlerini kesmek için yapılan operasyonlardan birisi de bu dizel işi oldu.
    Japonlar Avrupalıların bu common rail işine cevap veremediler,bu gerçek.
    Demem o ki burada olay biraz daha büyük ,
    Bosch yıllarca common rail sistemi satıp milyar euro karlarını garanti altına almıştır herhalde.Avrupalı üreticiler dizel motorlu aracı benzin motorludan daha pahalıya satarak(maliyet farkının çok üstünde fiyat farkıyla) karlılıklarını arttırmışlardır.Dizel motor tüm yedek parça ve sarf malzemesi üreten büyük imalatçılar da (sayın adlarını bir sürü var) ceplerini doldurdular. Bir biz enayi gibi adamların bedava savunuculuğunu yapmaya devam ediyoruz.
    Yeni senaryo hibrit ve %100 elektrikli araçlarla geliyor.Güneş enerjisini efektif şekilde kullanamadığın sürece,bir an için tüm araçların elektrikli olduğunu düşünün.O kadar elektriği çevreye duyarlı bir şekilde nasıl üreteceksin acaba? Yine fosil yakıta mahkumsun.Şimdi dizel lobisinin bir süre pusuya yatıp bir 10 yıl sonra yeni bir yakıt ya da filtre sistemiyle ortaya çıkmayacağının da bir garantisi yok.
    Son olarak şunu da söyleyeyim,bu dizel mevzuu sadece Avrupa'da ve onun kuyruğuna takılan bizim gibi 1-2 ülkede var.Onun dışında hiç bir yerde böyle dizel yakıtlı araba yok.Sıfır olarak ya hiç satılmıyor ya da %5-10 gibi bir pazar payına sahip.İnsanlar dizel arabaya çok uzaklar,tuhaf karşılıyorlar,acayip buluyorlar vs.vs.Yurt dışından bir sürü misafirim geliyor oradan biliyorum.
    Yani içinde yaşadığımız toplumdan bağımsız değiliz,onun nesnel gerçekliği bizim düşünce yapımız şekillendirir.
    Herkese iyi akşamlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Beyazdiş20

    Bu Cafer hiç bişey bilmemesine rağmen konuşan bir arkadaş madem hiç bir konudan haberin bilgin yok öğrenmeye caliş
    Bizim de kendi çapımızda bilgimiz var. 2000 yılından beri araç sahibiyim. Şuanki aracım 10. aracım. Hem corolla hem de opel corsanın hem benzilisi hem de dizeline sahip oldum. En iyi aracım sıfır aldığım 2010 model benzinli 1.6 corolla idi. 3.viteste 150 kmye çıktığımı bilirim. Lpg taktırmamak için onu satıp 2010 dizel corolla aldım. Nerde öyle 3.viteste 150ye çıkmak. Hey hey. Lanet olsun dedim. 1 sene zor sabrettim. Şehir içinde kabız ederdi beni. Sonradan opel corsa 1.3 dizel aldım. Güya multijet motor varmış. Multijeti batsın. Ona da bir seneden fazla tahammül edemedim sattım. Şehir içinde kabız ettiği için. Şimdi 1.2 corsa sahibiyim. Ohhh be dedim. 2. Vitesle heryerde rahat topluyor. Ben dizin gibi körü körüne bir arabaya tapmam. Fan boyluk yapmam. Babamın fabrikası bile yapmam. Benim huyum bu. İyiye iyi, köyüye kötü derim. Hayat anlayışım bu. Okulda herkes bana danışır araba alırken. Bilirler benim körü körüne yorum yapmayacağımı. Ha sizin işinize gelmemiş olabilir söylediklerim. Ama ben (kendimce) bildiğim doğruları söylemeye devam ederim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    Hocam boş yere moralinizi bozuyorsunuz. 2020 model dizelde DPF sorunu olur diye dizel mi alınır diyen zihniyet var burada. Hani LPG konusunda "patlar" diyen tipler, dizel olunca DPF tıkanır diyorlar. Dizele gelişmemiş teknoloji diyenler var. Bu insanlar 1.3 dizel ya da 1.2 tdi polo dan başka arabaya binmeyenlerdir bütük ihtimalle. Mercedesin 1.6 dizelin, 1.6 benzinliye oranla daha güçlü olup daha az yaktığından haberleri yoktur. Onlar için en güzeli 1.6 atmosferik corolla ve civic, onlar bu araçlarla 300 torklu araçları yokuşta solluyorlar. O yüzden bence sizden alıntı yapanları bile takmayın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    Bu mesaj silindi.

    Alıntıları Göster
    Kendi kendinle çelişiyorsun işte, örnek verirken bile beygir gücü daha yüksek araç örneği veriyorsun torku fazla olan aracı değil, demekki neymiş beygirgücü daha önemliymiş

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • zotacing kullanıcısına yanıt
    Aslında imzanda açıkça yazıyor ama neyse;
    Arabayı motor torku değil tekerlek gücü götürür. Motor torku hiç bir şeye yaramaz tek başına (devir olmadan). İki araç aynı güce sahipse birisinde saçma bir şanzıman olmadığı sürece tekerlek güçleri de birbirine yakındır, ister yokuşta ister düzde olsun bu değişmez. Tapagaz gittiğinizde ikisi de aynı performansı verir.

    Ha bu arada, buyrun fiesta'dan bir kaç örnek;




  • Dizel risk falan değil. Çıkarın onu aklınızdan.
    İstediğiniz gibi tapa gaz agresif kullanıyorsun 7.5 litre. 1.6 multijet bravom vardı. Hiç kasayım gaz keseyim derdim yoktu.

    Şimdi tjet punto var. 10 litre. Sakin kullanmaya özen gösteriyorum çoğu zaman. Bravo gibi kullansam 15 litre olur ortalaması.

    Ha ben haftada 1-2 biniyorum çok km yapmıyorum vergisi düşük dizel motor gürültüsü yok parçası ucuz bakımı ucuz çok memnunum o yüzden.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nacker

    Aslında imzanda açıkça yazıyor ama neyse;
    Arabayı motor torku değil tekerlek gücü götürür. Motor torku hiç bir şeye yaramaz tek başına (devir olmadan). İki araç aynı güce sahipse birisinde saçma bir şanzıman olmadığı sürece tekerlek güçleri de birbirine yakındır, ister yokuşta ister düzde olsun bu değişmez. Tapagaz gittiğinizde ikisi de aynı performansı verir.

    Ha bu arada, buyrun fiesta'dan bir kaç örnek;
    http://www.zeperfs.com/en/duel5238-6929.htmhttp://www.zeperfs.com/en/duel6877-7249.htm
    Hocam o dediğin düz yolda oluyor

    5 kişi(herbiri 100 kg) + 5 valiz + klima açık + full depo dik yokuş çıkınca torku yüksek olan geçer(!)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Hocam 4 teker ne alırsan al degerleniyo

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-4236FE4D1

    Hocam 4 teker ne alırsan al degerleniyo
    Yok hocam. 4 tekerlekli herşey değer kazanmıyor. 2002'de Doblo'mu aldım, 16.000 net fatura bedeli. Abi 20 senedir 16.000 lira ediyor araba hiç değişmedi.

    Enflasyon sepetine eklemek lazım benim arabayı 1 lira bile değeri değişmezmi bir arabanın

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • EZİKMAN E kullanıcısına yanıt
    Kusura bakma hocam turbonun rampayı görünce araç etrafında anti-gravity alanı yarattığını unutmuşum
  • Yav arkadaş şu ülkede kara duman ata ata giden 90 model kamyonetler her fırsatta ikiye bölünmesine rağmen birleştirilip birleştirilip kullanılmaya devam eden 30 40 senelik arabalar trafikten atılamıyor da milletin euro 5 euro 6 dizelleri mi yasaklanacak. Allah aşkına biraz akıl fikir. Ha artık dizel almak mantıklı mı dersen sıfır almak mantıksız. Bahsedilmiş dpfsi adbluesu derken attığın taş ürküttüğün kurbağaya değmez. Şu an performans isteniyorsa turbo benzin yakıt verimliliği isteniyorsa lpg olacak. Yanlış anlaşılmasın şu an yeni otomobiller için benzinlinin kullanım maliyeti daha düşük demiyorum. Servisler sağ olsun onun da bakımını dizel bakım fiyatlarına çektiler. Sadece dizelin yakıt avantajı çok çok azaldı.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.