Şimdi Ara

DİZEL ARABA ALMAK ARTIK RİSKLİ Mİ? (7. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
161
Cevap
0
Favori
7.629
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • nebel N kullanıcısına yanıt
    Bunu daha önce uzun uzun yazdığım mesajlarım var ama şimdi mobilden bulmam zor. Şöyle özetleyeyim. 1 ocak 2021'de yürürlüğe girecek euro 6d fazı için 1.6 motorlarına yatırım yapmıyorlar. Euro 6b fazında emisyon manipülasyonu süreci oluştu, hızla araçlarına scr eklemeye başladılar, devamında 1 eylül 2018 ve 1 eylül 2019' da araçlarını 6c ve 6d-temp fazına geçirdiler ancak 1 ocak 2021'deki 6d fazına geçirmiyorlar. Düşük hacim dizelden çıkıp yerine mild hybrid ve hybridi konumlandırıyorlar. Bu sebeple mevcut araçlarında devam eden 6d-temp motoru kullanıyorlar ancak yeni araçlarında yeni golf, octavia, leon gibi 8-9 aylık bir kullanım süresi kaldığı için koymuyorlar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi edgar1899 -- 13 Mayıs 2020; 2:29:23 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • dfk24 kullanıcısına yanıt
    Almanya’nın birkaç şehrinde yasak olmuş fakat o da yanlış hatırlamıyorsam Euro 5 ve/veya altı motorlar için olmuş.Hala dünyanın birçok yerinde Almanya dahil dizel araçlar satılıyor ve biniliyor.Yasak olayı biraz abartılıyor bana göre.Önümüzdeki 20 yılda bitirmeyi bitirmeyi planlıyorlar peki bizim kaçımız bir aracı 20 yıl kullanıyoruz belki %1 %2 miz :)

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Dizel tutkunu değilim aktif olarak benzinli araç kullanıcısıyım fakat Peugeot 308,Volkswagen Golf-Polo-Jetta,Ford Focus,Renault Megane,Mercedes-Benz C200d,BMW 520d gibi arkadaşlarımın ailemin sahip olduğu ve bir dönem sürücüsü olduğum bu araçlarda alt devirlerde turbo desteğinin geç gelmesi problemi görmedi hepsi alt devirlerde çok canlı araçlardır fakat Toyota Auris,Fiat Albea,Ford Connect araçlarda gördüm ama bunlarında en yenisi 2011 modeldi.Bu sebeple alt devirde turbo eksikliği konusunda size katılmadığımı belirtmek isterim.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Bence dizel araçların ömrü kolay kolay bitmez. Avrupa için çok önemli olmayabilir ama bizim gibi ülkeler için olmazsa olmaz. Firmalar da para kazandığı sürece üretimini yaparlar.
  • Adblue şu an tüm dizellerde var mı?
    Pejo grubunda okumuştum . Azalınca ekliyorsun .Fiyatı da çok değil deniyordu .Sıkıntı ne ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jocker35

    Adblue şu an tüm dizellerde var mı?
    Pejo grubunda okumuştum . Azalınca ekliyorsun .Fiyatı da çok değil deniyordu .Sıkıntı ne ?
    Adblue Depo değişim masrafı ihtimali. En az 5bin tl deniyor

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben neredeyse tüm araç forumlarına uyeyim .Son 2 ayda Turkiyede deli gibi benzinli araç satılıyor . Hemen hepsi küçük hacim turbo benzinliler.
    Psa grubu 1.2 prutech
    Vw grubu 1.0 tsi
    Japonlarda civic 1.5 turbo
    Nedeni virüs olabilir belki ama Benzin ciddi bir yöneliş var .

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Jocker35 J kullanıcısına yanıt
    Adblue daha doğrusu scr sistemi şu an Ford ve Honda dışında tüm markalarda var. Ford bu yıl sonunda geçecek Honda zaten dizeli bırakıyor sene sonu.

    Turbo benzinli araçların gelme sebebi 1 ocakta Avrupada devreye giren 95 gr CO2 sınırı. Küçük hacim turbo motor ve hybridlerin devri şu anda, ülkemize fiyatı sebebiyle elektrikli ve hybrid araçlar gelemediği için geriye küçük hacim turbo benzinli araçlar kalıyor. Atmosferik araçların zaten sonu geldi neredeyse Renault ve Fiatta 1.6 atmosferiklere veda ettik, ülkemizin biricik aşkı 1.6 vtec e de sene sonu veda ederiz büyük ihtimal.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi edgar1899 -- 13 Mayıs 2020; 3:57:48 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • edgar1899 kullanıcısına yanıt
    Konusunu gördüm az önce adblue sisteminin iptali cakalligina hemen girişmiş birileri .Bunları bulup cinayetten yargılamak lazım . Soysuz herifler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 5 litresi 40 lira felan.Arada doldurup gideceksin. Bi sorunu yok sanırım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jocker35

    Ben neredeyse tüm araç forumlarına uyeyim .Son 2 ayda Turkiyede deli gibi benzinli araç satılıyor . Hemen hepsi küçük hacim turbo benzinliler.
    Psa grubu 1.2 prutech
    Vw grubu 1.0 tsi
    Japonlarda civic 1.5 turbo
    Nedeni virüs olabilir belki ama Benzin ciddi bir yöneliş var .
    Bende 2. Araç olarak 2.el hb araçlara bakıyorum. Küçük hacimli 1.0 veya 1.2 atmosferik almaktânsa turbo olanlarla ilgileniyorum. Ama turbo ve düşük km olanların fiyatları yüksek. Sanırım atmosferik olanları da göz ardı etmemem gerek

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Jocker35 J kullanıcısına yanıt
    Bugün dizelin egzoz arıtma sistemi bir kimya tesisine dönüştü.

    Egr, DOC/LNT, SCR, ASC, DPF

    1 Egzoz gazı devirdaimi, 1 üre püskürtme sistemi ve 3 filtre sistemi var. Bugün anlatmaya çalıştığımız nokta bu. Sadece 1 EGR 1 DPF olan euro 5 araçların ülkemizde hali belli, her yer dpf iptal edilir ilanları ile dolu. Forumda onlarca kez konusu açılmıştır dpf iptali, belası vs. Şimdi 2 ayrı filtre ve 1 püskürtme sistemi daha geldi. Bugün satılan araçlar 100 bin kmyi egzoz arıtma sistemi stabil geçemeyecek biri olmasa diğeri o olmasa diğeri tıkanacak, bozulacak vs. Bugün dizel alan kişi 4-5 yaşındaki aracında orijinali 10+ bin tutacak yenisini taktırmayıp iptal ettirecek. Ve hepimiz olması gerekenin 20-30 katı zehir soluyacağız.

    İşte zaten dizel bunun için bıraktırılıyor zorla, çünkü egzozunu sürdürülebilir şekilde arıtmanın yolu tükendi, yapılırsa da çok masraflı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jocker35

    5 litresi 40 lira felan.Arada doldurup gideceksin. Bi sorunu yok sanırım
    O açıdan sıkıntı yok, Shell adblue koyuyorum. Sadece eski dizellerde ekstra katkı işi bineklerde yoktu, şimdi olunca masraf açma olasılığı var maalesef

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dünyada yasaklansa ülkemizde 10-15 yıl gideri var

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • edgar1899 kullanıcısına yanıt
    Turkiyede maalesef böyle. Yasalar yetersiz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hibride ragbet artiyor oda cok pahali

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Jocker35 J kullanıcısına yanıt
    Mevzuat yönünden hiçbir sıkıntımız yok aslında teknik tarafta bire biriz ancak denetim tarafı koskoca bir boşluk.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: edgar1899

    Adblue daha doğrusu scr sistemi şu an Ford ve Honda dışında tüm markalarda var. Ford bu yıl sonunda geçecek Honda zaten dizeli bırakıyor sene sonu.

    Turbo benzinli araçların gelme sebebi 1 ocakta Avrupada devreye giren 95 gr CO2 sınırı. Küçük hacim turbo motor ve hybridlerin devri şu anda, ülkemize fiyatı sebebiyle elektrikli ve hybrid araçlar gelemediği için geriye küçük hacim turbo benzinli araçlar kalıyor. Atmosferik araçların zaten sonu geldi neredeyse Renault ve Fiatta 1.6 atmosferiklere veda ettik, ülkemizin biricik aşkı 1.6 vtec e de sene sonu veda ederiz büyük ihtimal.
    Aaaa honda dizeli bırakıyor mu? Nayırrr nolamazzzzz. Dizel sahibi bir sürü arkadaş var. Kanıtın var mı? Hamgi marka bırakıyormuş ? Hangi ülke yasaklıyormuş diye başlarlar şimdi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: edgar1899

    Bu mesajı word dosyasına kopyalamıştım dizel yasak konuları için. Fabrika kapalı, yürüyen işler durdu, uzun süredir emisyonla ilgilenmiyorduk iyi oldu

    Tam zıt kutuplar değiliz aslında, ekonomik ve sosyolojik olarak aynı noktadayız ancak herkes işin teknik arka boyutuna hakim olmadığı için gelen dalgayı tam kavrayamıyor.

    "Dizel otomobil tarafında hem idari greenzone kararları ile hem de üretimdeki emisyon şartları sebebiyle kullanılamaz ve üretilemez hale getiriliyor adım adım. Son darbe ise euro 7 ile çok muhtemelen 2023-2025 gibi vurulacak.

    Diğer taraftan EU bünyesinde dizel sonlandırılırken benzinli araçlara da bir rahatlık tanınmış değil, dizel araçlar çok sert NOx, PM, PN sınırları ile zorlanırken benzinli araçlar ise CO2 sınırı ile zorlanıyor.Şu an istenen ve pazarın gittiği yer ya tamamen elektrikli araç üreteceksiniz ya da ultra düşük emisyon sınıfında 50 gr altı hybrid benzinli araçlar üreteceksiniz.Eğer bu araçlardan yüksek miktarda satış rakamları sağlayabilirseniz downsizing turbo benzinli araçları da bir miktar tolere edebilirsiniz ancak tamamı bu. Otomobil tarafında orta vadede üretimi yapılabilecek araçlar bunlar.

    Diğer taraftan bizim greenzone alanlarına dahil olmamız ya da kendi CO2 sınırlarımızı yayınlamamız da gerekmiyor orta vade için. Çünkü tip onayı tarafında direkt olarak Avrupa ile entegreyiz firmalar geliştirme faaliyetlerini sonlandırması durumunda bizim ülkemizde de araç satamayacak duruma gelmiş oluyorlar doğal olarak.

    Hala konu altında da olduğu gibi "Dizel Yasaklanacak" tabiri kullanımını, araç yasaklanacak, birgün elimden alınacak vs gibi algılayan ve buna yönelik refleks gösteren ya da böyle algılayan kişiler var. Arkadaşlar Türkiye için kullanımdaki dizel araçlar çok çok ekstrem bir durum olmadıktan sonra ilanihaye yasaklanmayacak, kullanımdan çekilmeyecek, kullanımı zorlaştırılmayacak.

    Ülkemizin mevcut durumu ve otomotiv pazarı ile Avrupa tamamen farklı hatta Avrupa pazarı da doğu ve batı avrupa olmak üzere aslında ciddi farklı. Özellikle alım gücü yüksek ve gelişmiş batı avrupa ülkeleri veya şehirlerinde dizel yasakları ilan ediliyor veya edilmesi planlanıyor. Birçok şehirde ilk etapta Euro 4 ve Euro 5 altı dizellere yönelik yasaklamalar gelirken bazı batı avrupa şehirleri takvimlerini de açıklayabiliyor. Örneğin geçen yıl alınan 6b dizel araç 2024-2026 gibi yasaklanabiliyor. Ancak burada önemli olan aracın değiştirilme hızı ve alım gücü.

    Ortalama araç yaşı özelikle alım gücü yüksek batı avrupa ülkelerinde 6-8 arasında geziyor ve bu ülkelerde ikinciel araç ihracatı denilen bir kurumda ayrıca tesis edilmiş durumda, keza abd ve japonyada da benzer bir durum var. 2019 yılında 20 bin euro bedelle dizel araç alan bir avrupalının aracı zaten 2026da ortalama araç yaşı bandına ulaşacak ve bu araç hemen herkesin bildiği gibi ülkemiz ile kıyaslandığında komik rakamlara satılacak hale geliyor. Bu araç o ülkede ya da şehirde kullanılamaz hale geldiyse ya doğu avrupaya kayacak ya da ikinciel ihracat kapsamında afrika ya da asya ülkelerinden birine gönderilecek. Şimdi bu avrupalının mali olarak aslında bir kaybı yok zorlamalar sadece onun araç alım fikrini ve kullanımını değiştirmeye yönelik.

    Bu zorlamalar ve fikir değişimleri ile birlikte dizel pazarı %55 seviyesinden %29 seviyelerine geriledi avrupada 3-4 yıl içinde. 1 ocak 2021'de devreye girecek 6d ile birlikte birçok firmanın dizel araç arzında kısıtlamaya gitmesi ile birlikte muhtemelen 90ların başındaki %15-20 seviyelerine dönecek dizel araç payı Avrupa'da.

    Avrupa için araç geliştirmeyen firmalar doğal olarak ülkemiz içinde araç geliştirmemiş olacak ve bizde de sıfır dizel arzı kısıtlanmış olacak, yani bizdeki dönüşüm avrupadaki kadar hızlı gelişmeyecek, bugün aldığınız dizel aracınızı belki 15-20 yaşına kadar kullanabileceksiniz, çünkü siz bir avrupalının araç değiştirme sıklığına sahip değilsiniz ve ayrıca ikinciel değeri sebebiyle ülkede yasaklanacak bir aracı ikinciel ihracat kapsamında satabilecek durumda da değilsiniz. Bizde ki dönüşüm kullanım değil üretim tarafında terk edilme ile gelecek, 2025'e gelindiğinde dizel otomobil kısıtlı markada ve modelde olacak devamında 2030'lara geldiğimizde ise otomobil tarafında avrupa ve doğal olarak bizim için sıfır dizel otomobil almak mümkün olmayacak ekstrem örnekler haricinde.

    Yani bugün her konuda başarabildiğimiz gibi basit bir makinanın yakıt tipinde bile kutuplaşmayı ve gerçekleri görmemeyi başarabiliyoruz. Ne bugün dizel araç alanlara karşı taraftan söylenenler gibi olumsuz durumlar olacak ne de dizel araç alanların ifade ettiği gibi dizel 20-30 yıl daha otomobillerde devam edecek.

    Aslında bunu hepimiz birkaç ay önce yaşadık ancak kimse farkında değil. Ülkemizde lpg çeşitli sebeplerle talep gören bir yakıt ve bununla uyumlu atmosferik motorlu, uyumlu araçlarda talep görüyor. Ancak megane ve egea'daki lpg uyumlu ve ülkemizde de sevilen iki adet atmosferik 1.6 motor birden bırakıldı. Aslında buna talepte vardı insanlarda ülkemizde talep ediyor ancak bırakıldı. Bu motorlar yeni norma entegre edilip kullanılabilir miydi evet kullanılabilirdi ancak kullanılmadı. Sebebinin ülkemizle uzaktan yakından alakası yok aslında bizim ülkemizde uygulanmayan CO2 sınırları sebebiyle her iki markada avrupada 95 gr CO2 ortalaması hedefine uyumu zorlaştırdığı için bu iki motorun kullanımını bıraktı. Şimdi biz bu motorları ülke olarak istiyoruz, bizde CO2 sınırı uygulaması da yok ama geliştirilme bırakıldığı için aslında bizim ülkemizde kullanılabilir olan motorlar kullanılamıyor.

    Aynısını dizel içinde yaşıyoruz ve yaşayacağız, biz dizeli sevebiliriz, bizim şehirlerimizde yasaklar olmayabilir, bizde emisyona dayalı vergilendirme olmayabilir ancak bir firma avrupa pazarı için dizeli bıraktığı anda bizim içinde yukarıdaki örnekte olduğu gibi bırakmış oluyor. Ancak üstte de belirttiğim gibi Türkiye'de bugün ya da 2025 ya da 2030a kadar aldığınız dizel otomobilin kullanımı yönünde bir kısıtlamaya gidilmez, gidilemezde zaten. Bir ihtimal avrupadan gelen bu çevrecilik rüzgarı neticesinde devlete de gelir görülerek mtv'de farklılaştırmaya gidilebilir, ancak onun dahi ihtimalinin yüksek olduğunu düşünmüyorum."
    @TheCaliph_ İlk çeyrek verilerine göre bahsettiğim gibi erime devam ediyor.


    DİZEL ARABA ALMAK ARTIK RİSKLİ Mİ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: lojistisyen

    Böyle hurafelere inanmayın

    Alıntıları Göster
    DİZEL ARABA ALMAK ARTIK RİSKLİ Mİ?




  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.