arkadaşlar multimode,asm gibi hem manuel hem otomatik şanzımanlı araçlar bana çok saçma geliyor.bir araç ya tam manuel olmalı yada tam otomatik.yani şöyle düşününki bir araçta otomatik vites+manuel özelliği varsa sürücü neden manuel 'i kullansın ki ? hep otomatiği kullanır.manuelin otomatiğe göre ne artısı varki sürücü manuel seçeneğini kullansın anlamıyorum.ayrıca opellerdeki easytronik şanzımanı sürücülerin tam otomatik gibi kullanmasından dolayı bir çok ciddi arıza çıkıyormuş.o zaman bu sitemin ne artısı var anlamıyorum.opel tam otomatik şanzıman koysa daha iyi değil mi?.şu an piyasada tam otomatik (debriyajsız) dizel araç var mı ? bu konuda bilgilendirme yaparmısınız ?
binek otomobil sinifinda maalesef yok benim bildigim ama ticaride birtek starexte var tam otomatik sanziman
quote:
Orjinalden alıntı: farmerintown
arkadaşlar multimode,asm gibi hem manuel hem otomatik şanzımanlı araçlar bana çok saçma geliyor.bir araç ya tam manuel olmalı yada tam otomatik.yani şöyle düşününki bir araçta otomatik vites+manuel özelliği varsa sürücü neden manuel 'i kullansın ki ? hep otomatiği kullanır.manuelin otomatiğe göre ne artısı varki sürücü manuel seçeneğini kullansın anlamıyorum.ayrıca opellerdeki easytronik şanzımanı sürücülerin tam otomatik gibi kullanmasından dolayı bir çok ciddi arıza çıkıyormuş.o zaman bu sitemin ne artısı var anlamıyorum.opel tam otomatik şanzıman koysa daha iyi değil mi?.şu an piyasada tam otomatik (debriyajsız) dizel araç var mı ? bu konuda bilgilendirme yaparmısınız ?
Öncelikle yanlış anlama olma ihtimaline karşı belirteyim ki otomatikleştirilmiş manuel şanzımanlı araçlarda (yani tam otomatik olmayan araçlarda) da tam otomatik şanzımanlı araçlar gibi debriyaj bulunmaz. Manuelde kullanmak demek (zaten olmayan)debriyaja falan basmadan doğrudan vites kolunu ileri-geri oynatarak kullanmak demektir.
Otomatikleştirilmiş manuel şanzımanın aslında avantajları var. İstendiği zaman tam otomatik gibi kullanırken istendiğinde (trafik ve yol durumu gerektirebilir veya sürücünün canı devir çevirmek ister) manuel kullanıma geçebiliyorsunuz. Bu nedenle kullanılmasa da (aynı şekilde hiç manuele geçip kullanmıyorum, gazı kökleyince zaten vites küçültüp gazlıyor) böyle bir seçenek olması güzel bir şey. Ayrıca bu yarı otomatik şanzımanlar klasik otomatik şanzımanların fazla yakıt tüketme dezavantajını ortadan kaldırmış durumda. Bu sayede acemiler bile en uygun devirlerde vites değiştirilen bir manuel araç sarfiyatını yakalayabiliyor.
Ama dezavantajları da yok değil. Tüm modelleri bilmiyorum ama Toyota Yaris ile test sürüşü yapmıştım. Vites değişimleri aşırı derecede belirgindi. İyi bir sürücü vitesi değiştirdiğini yolculara hissettirmez bile (ancak motor sesinden anlarsınız) ama Yaris'te her vites değişiminde öne-arkaya bir zikir yapıyorsunuz.
Sorunlu şanzıman olayı başka bir şey. Sık sık arıza çıkartan ve sahibini maddi-manevi yıpratan bi şey zaten hiç bir şekilde savunulamaz. Bazı modellerde (örn Ford ASM) kronik problemler olduğu söyleniyor ama bunu en iyi kullanıcıları bilir. Kesin bilgi olmadan hiç kimseye çamur atmak doğru olmaz.
Dizel ve otomatik tavsiyesine gelince yarı otomatik olmasın deyince gerçekten pek seçenek yok. Önceki sene (yanlış hatırlamıyorsam) Focus TDCi'da CVT şanxıman seçeneği sunuluyordu ama şu anda sadece C-Max'te var ve 4.000 YTL gibi bir fark getiriyor.
Not: CVT harika bir şey...
2 kez sorun arıyorum diyorsun yani
quote:
Orjinalden alıntı: farmerintown
arkadaşlar multimode,asm gibi hem manuel hem otomatik şanzımanlı araçlar bana çok saçma geliyor.bir araç ya tam manuel olmalı yada tam otomatik.yani şöyle düşününki bir araçta otomatik vites+manuel özelliği varsa sürücü neden manuel 'i kullansın ki ? hep otomatiği kullanır.manuelin otomatiğe göre ne artısı varki sürücü manuel seçeneğini kullansın anlamıyorum.ayrıca opellerdeki easytronik şanzımanı sürücülerin tam otomatik gibi kullanmasından dolayı bir çok ciddi arıza çıkıyormuş.o zaman bu sitemin ne artısı var anlamıyorum.opel tam otomatik şanzıman koysa daha iyi değil mi?.şu an piyasada tam otomatik (debriyajsız) dizel araç var mı ? bu konuda bilgilendirme yaparmısınız ?
Megane Sedan Dizel Tam otomatik var... Tabii kabarık liste fiyatları ile bayii de naparlar bilmem ...
artık devir cvt devri tam otomatik alıpda ne yapacaksın magane haricinde b, c ve d sınıfında tam otomatik dizel yok cvt ile hiç devir kaybetmeden araba silkelenmeden 5.vitese kdr çıkabiliyorsun sollamalarda ani vites geçişleri çok başarılı ve min zaman kaybı ile istenilen hıza ulaşılabiliniyor
DSG 2.0 tdi ve 1.9 tdi yok mu? dsg varken diğer otomatiklerin ne kadar anlamı var ki? Şu tarafı da daha iyi denebilen bir otomatik var mı? ( dsg ye kıyasla)
lüks segment araclarda tam otomatik vites secenekleri uzun zamandır var mersoda volvoda bmw gibi ama bunlarda artık triptonik dedigimiz isterseniz manuel modda calışabiliyorlar ama ucuz araçlardaki gibi şanzımanları balatalı degil.manuel ne işe yarar derseniz kışın buzlu bir zeminde cok işe yarıyor en basiti dik bir yokuş cıkarsınız tam otomatikte habire vites degişir büyür cekmez küçülür bagırır ama manüele alırsın cıkar gidersin yokuşu vs.
yokuşta kaymasın dersen eskilerden mondeo var dizel otomatik ancak o da tiptronik gibi direksiyondan vites atıyorsun
otomatik vitesli bir aracı bugüne kadar hiç kullanmadım.aceba nasıl kullanılır anlatabilirmisiniz.mesele ışıkta durdum.direk gaza basıp gidiyor muyum yani ? birde bazılarında 1 ve 2. viteste oluyor.bu nedek.yani ilk kalkışta manuel kullanım ,sonramı otomatiğe geçiliyor ?
quote:
Orjinalden alıntı: farmerintown
otomatik vitesli bir aracı bugüne kadar hiç kullanmadım.aceba nasıl kullanılır anlatabilirmisiniz.mesele ışıkta durdum.direk gaza basıp gidiyor muyum yani ? birde bazılarında 1 ve 2. viteste oluyor.bu nedek.yani ilk kalkışta manuel kullanım ,sonramı otomatiğe geçiliyor ?
quote:
Orjinalden alıntı: farmerintown
otomatik vitesli bir aracı bugüne kadar hiç kullanmadım.aceba nasıl kullanılır anlatabilirmisiniz.mesele ışıkta durdum.direk gaza basıp gidiyor muyum yani ? birde bazılarında 1 ve 2. viteste oluyor.bu nedek.yani ilk kalkışta manuel kullanım ,sonramı otomatiğe geçiliyor ?
Hiç kullanmadığınız gerçekten belli oluyor.
Vitesi "D" ye takarsınız. freni bırakır ve gaza basarsınız, otomobil yürümeye başlar ışıklara gelince frene basar durursunuz, ayağınız frende beklersiniz, yeşil yanar, freni bırakıp gaza basar ve gidersiniz. 1-2-3-4 otomatik olarak vitesleri değiştirir, siz sadece gaza frene basarsınız. Otomatik demek budur zaten,
1 ve 2. vites konumları bu vitesler özellikle kullanılmak istediğinde kullanılmak üzere seçenekler bulunur yokuş inerken, çıkarken, karlı zeminlerde vs.vs.
quote:
Orjinalden alıntı: warrior sako
binek otomobil sinifinda maalesef yok benim bildigim ama ticaride birtek starexte var tam otomatik sanziman
ford fiesta otomatik ve dizel
quote:
Orjinalden alıntı: farmerintown
arkadaşlar multimode,asm gibi hem manuel hem otomatik şanzımanlı araçlar bana çok saçma geliyor.bir araç ya tam manuel olmalı yada tam otomatik.yani şöyle düşününki bir araçta otomatik vites+manuel özelliği varsa sürücü neden manuel 'i kullansın ki ? hep otomatiği kullanır.manuelin otomatiğe göre ne artısı varki sürücü manuel seçeneğini kullansın anlamıyorum.ayrıca opellerdeki easytronik şanzımanı sürücülerin tam otomatik gibi kullanmasından dolayı bir çok ciddi arıza çıkıyormuş.o zaman bu sitemin ne artısı var anlamıyorum.opel tam otomatik şanzıman koysa daha iyi değil mi?.şu an piyasada tam otomatik (debriyajsız) dizel araç var mı ? bu konuda bilgilendirme yaparmısınız ?
Düz şanzımanla, tam otomatik şanzıman arasında çalışma prensibi olarak dağlar kadar fark vardır. Tam otomatik şanzımanda güç kaybı ve yakıt sarfiyatı manuel şanzımana göre daha fazladır. Tiptronic şanzımanda ise düz şanzımana bir elektronik kontrol ünitesi eklenmiştir. Bu sayede senin debriyajla yapacağın işi o elektronik ünite yapar... Yani bunlarda da debriyaj yoktur. Bu sayede hem düz vites gibi performans kaybın olmaz, hem de yakıt sarfiyatı tam otomatik şanzımana göre azalır...
Neden otomatik+manuel özelliği varsa manuel olarak kullanır. Dediğim gibi düz şanzıman. Manuel olarak kullanırsan, düz vites gibi istediğin zaman kendin vites değiştirebilirsin. Aracı devirli kullanabilirsin... Şimdi anladın mı?
Gelelim Opel'in Easytronic şanzımanına... Biz de Easytronic şanzımanlı dizel Corsa var. Aracı alalı 1,5 sene oldu. Bir ara ben kullanıyordum. Ben asla otomatik olarak kullanmazdım aracı. Dediğim gibi devirli kullanma meselesi. Babam ise hep otomatik olarak kullanır. Vitesle uğraşmayı sevmez... Şu ana kadar sırf otomatik olarak kullanılıyor diye şanzımanda en ufak bir sorun çıkmadı. Kullananı bırak kullanmayan bile duyduğu iki laf üzerine şanzıman ustası kesiliyor. Yok arızalı, yok sorun çıkartır, yok yolda bırakır. Hiç bir sorun yok arabada. Taş gibi...
Yani. Tam otomatik devri yavaş yavaş kapanıyor... Artık üreticiler ya tiptronic ya da cvt denilen kayışlı sistem kullanıyorlar. Bu sayede hem yakıt sarfiyatı minimuma iniyor hem de düz vitesli araba kullanır gibi aracından tam performans alıyorsun...
ışıkta beklerken ayağım firende beklemek zorundamıyım ?.yani burda fren debriyaj gibi birşey mi? ışıkta ayağımı frenden çekip öyle beklesem araç stop mu eder ?
quote:
Orjinalden alıntı: bal974
quote:
Orjinalden alıntı: farmerintown
otomatik vitesli bir aracı bugüne kadar hiç kullanmadım.aceba nasıl kullanılır anlatabilirmisiniz.mesele ışıkta durdum.direk gaza basıp gidiyor muyum yani ? birde bazılarında 1 ve 2. viteste oluyor.bu nedek.yani ilk kalkışta manuel kullanım ,sonramı otomatiğe geçiliyor ?
Hiç kullanmadığınız gerçekten belli oluyor.
Vitesi "D" ye takarsınız. freni bırakır ve gaza basarsınız, otomobil yürümeye başlar ışıklara gelince frene basar durursunuz, ayağınız frende beklersiniz, yeşil yanar, freni bırakıp gaza basar ve gidersiniz. 1-2-3-4 otomatik olarak vitesleri değiştirir, siz sadece gaza frene basarsınız. Otomatik demek budur zaten,
1 ve 2. vites konumları bu vitesler özellikle kullanılmak istediğinde kullanılmak üzere seçenekler bulunur yokuş inerken, çıkarken, karlı zeminlerde vs.vs.
quote:
Orjinalden alıntı: farmerintown
ışıkta beklerken ayağım firende beklemek zorundamıyım ?.yani burda fren debriyaj gibi birşey mi? ışıkta ayağımı frenden çekip öyle beklesem araç stop mu eder ?
quote:
Orjinalden alıntı: bal974
quote:
Orjinalden alıntı: farmerintown
otomatik vitesli bir aracı bugüne kadar hiç kullanmadım.aceba nasıl kullanılır anlatabilirmisiniz.mesele ışıkta durdum.direk gaza basıp gidiyor muyum yani ? birde bazılarında 1 ve 2. viteste oluyor.bu nedek.yani ilk kalkışta manuel kullanım ,sonramı otomatiğe geçiliyor ?
Hiç kullanmadığınız gerçekten belli oluyor.
Vitesi "D" ye takarsınız. freni bırakır ve gaza basarsınız, otomobil yürümeye başlar ışıklara gelince frene basar durursunuz, ayağınız frende beklersiniz, yeşil yanar, freni bırakıp gaza basar ve gidersiniz. 1-2-3-4 otomatik olarak vitesleri değiştirir, siz sadece gaza frene basarsınız. Otomatik demek budur zaten,
1 ve 2. vites konumları bu vitesler özellikle kullanılmak istediğinde kullanılmak üzere seçenekler bulunur yokuş inerken, çıkarken, karlı zeminlerde vs.vs.
quote:
Orjinalden alıntı: acu___men
quote:
Orjinalden alıntı: farmerintown
ışıkta beklerken ayağım firende beklemek zorundamıyım ?.yani burda fren debriyaj gibi birşey mi? ışıkta ayağımı frenden çekip öyle beklesem araç stop mu eder ?
quote:
Orjinalden alıntı: bal974
quote:
Orjinalden alıntı: farmerintown
otomatik vitesli bir aracı bugüne kadar hiç kullanmadım.aceba nasıl kullanılır anlatabilirmisiniz.mesele ışıkta durdum.direk gaza basıp gidiyor muyum yani ? birde bazılarında 1 ve 2. viteste oluyor.bu nedek.yani ilk kalkışta manuel kullanım ,sonramı otomatiğe geçiliyor ?
Hiç kullanmadığınız gerçekten belli oluyor.
Vitesi "D" ye takarsınız. freni bırakır ve gaza basarsınız, otomobil yürümeye başlar ışıklara gelince frene basar durursunuz, ayağınız frende beklersiniz, yeşil yanar, freni bırakıp gaza basar ve gidersiniz. 1-2-3-4 otomatik olarak vitesleri değiştirir, siz sadece gaza frene basarsınız. Otomatik demek budur zaten,
1 ve 2. vites konumları bu vitesler özellikle kullanılmak istediğinde kullanılmak üzere seçenekler bulunur yokuş inerken, çıkarken, karlı zeminlerde vs.vs.
ben triptronik bmw şunu yapıyorum normal 4. vites de gidiyorum araba sollucam gaza sonuna kadar basıyorum biraz zaman geçtikten sonra araç atak duruma geçiyo ama sonrada bi arkadasımdan gordum 4. viteste giderken araba sollucam manuel alıp 3 alıyoum devir hemen arabayı ucuruyo istediğim tepkiyi alıyorum sorento dada yaptım bunu ondanda bu sonucu aldım o yuzden ben ikisinide kullanıyorum ama bi zararı varmı bilmiyorum zararı olcağınıda zannetmiyorum zaten
opellerde sport modu diye bir olay var sanırsam bu manuel şanzımanlarla birlikte easytronic lerdede oluyo . sport moduna basıldığında araç normal koşullara göre daha üst devirlerde vites değişkliği gerçekleştiriyo . sollama yaparken rampada giderken frenlerkende bu doğal olarak daha iyi sonuç veriyo . özellikle hem manuel hemde otomatik tip vites normal otomobile göre daha ağır olan arazi araçlarında üst sınıf sedanlarda gerçek işlevini gösteriyo . otomatik viteste iken araç frenlerken disklere yüklenir sürekli vede daha çabuk aşınmasını sağlar buda ilerki dönemlerde frenlemede istediğini performansı alamazsın . ama bunu manuel moduna aldığında vites küçülterek aracı yavaşlatabiliriz . vede diğer arkadaşların dediği gibi uzun rampalarda tırmanışlarda manuele alarak devri daha iyi ayarlayabilirsiniz . bmwde kiada fordda opelde vwde bunları denedik böyle bir sonuca varmıştık .
quote:
Orjinalden alıntı: farmerintown
ışıkta beklerken ayağım firende beklemek zorundamıyım ?.yani burda fren debriyaj gibi birşey mi? ışıkta ayağımı frenden çekip öyle beklesem araç stop mu eder ?
quote:
Orjinalden alıntı: bal974
quote:
Orjinalden alıntı: farmerintown
otomatik vitesli bir aracı bugüne kadar hiç kullanmadım.aceba nasıl kullanılır anlatabilirmisiniz.mesele ışıkta durdum.direk gaza basıp gidiyor muyum yani ? birde bazılarında 1 ve 2. viteste oluyor.bu nedek.yani ilk kalkışta manuel kullanım ,sonramı otomatiğe geçiliyor ?
Hiç kullanmadığınız gerçekten belli oluyor.
Vitesi "D" ye takarsınız. freni bırakır ve gaza basarsınız, otomobil yürümeye başlar ışıklara gelince frene basar durursunuz, ayağınız frende beklersiniz, yeşil yanar, freni bırakıp gaza basar ve gidersiniz. 1-2-3-4 otomatik olarak vitesleri değiştirir, siz sadece gaza frene basarsınız. Otomatik demek budur zaten,
1 ve 2. vites konumları bu vitesler özellikle kullanılmak istediğinde kullanılmak üzere seçenekler bulunur yokuş inerken, çıkarken, karlı zeminlerde vs.vs.
Ayağınızı frenden çekerseniz gidip öndeki araca çarparsınız...