Şimdi Ara

dizel ve tam otomatik bir araç var mı? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
33
Cevap
0
Favori
4.610
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • iyi tamamda gaz vermiyorum ki araç rolantide çalışmaz mı neden önümdeki araca çarpayım. D konumunda firenden çekersem araç gidermi yani gaz vermedende ?
    quote:

    Orjinalden alıntı: bal974


    quote:

    Orjinalden alıntı: farmerintown

    ışıkta beklerken ayağım firende beklemek zorundamıyım ?.yani burda fren debriyaj gibi birşey mi? ışıkta ayağımı frenden çekip öyle beklesem araç stop mu eder ?
    quote:

    Orjinalden alıntı: bal974


    quote:

    Orjinalden alıntı: farmerintown

    otomatik vitesli bir aracı bugüne kadar hiç kullanmadım.aceba nasıl kullanılır anlatabilirmisiniz.mesele ışıkta durdum.direk gaza basıp gidiyor muyum yani ? birde bazılarında 1 ve 2. viteste oluyor.bu nedek.yani ilk kalkışta manuel kullanım ,sonramı otomatiğe geçiliyor ?


    Hiç kullanmadığınız gerçekten belli oluyor.

    Vitesi "D" ye takarsınız. freni bırakır ve gaza basarsınız, otomobil yürümeye başlar
    ışıklara gelince frene basar durursunuz, ayağınız frende beklersiniz, yeşil yanar, freni bırakıp gaza basar ve gidersiniz. 1-2-3-4 otomatik olarak vitesleri değiştirir, siz sadece gaza frene basarsınız.
    Otomatik demek budur zaten,

    1 ve 2. vites konumları bu vitesler özellikle kullanılmak istediğinde kullanılmak üzere seçenekler bulunur
    yokuş inerken, çıkarken, karlı zeminlerde vs.vs.




    Ayağınızı frenden çekerseniz gidip öndeki araca çarparsınız...





  • quote:

    Orjinalden alıntı: farmerintown








    kızmana gerek yok

    ilk mesajından da belli pek bi tecrüben bilgin olmadığı

    kısaca anlatmaya çalışiim

    tam otomatik şanzımanlarda tork konvektörü vardır bu aracın stop etmemesi ve yokuşlarda fazla kaydırmaması için araca otomatik gaz verir ve bunun sonucu olarak arak düz yolda dahi frene basmassan ileri gitmeye çalışır yani sorunun cevabı ışıkta araç D konumundayken frene basman lazım yoksa gitmeye çalışır uzun süreli ışıklarda malum 90 saniyelikler bile var P konumunda tutuyorum.

    gelelim yarı otomatiklere

    bu şansımanlar aslında kullanımı çok zevkli özellikle istanbul trafini bilenler için

    ister tam otomatik gibi kullanıyosun ister WRC araçlarında nasıl konu ileri itiyo vites deyişiyo öyle kullanıyosun.

    bu şanzımanların kafası otomatiklere göre biraz daha fazla karıştığı için insanlar alıçamadı ama hem maliyet olarak daha uygun olması hem performansı iyi yansıtması hemde yakıt tüketiminde otomatiklerden daha ekonumik olması bu tip şanzımanları cazip kılıyo...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: farmerintown

    iyi tamamda gaz vermiyorum ki araç rolantide çalışmaz mı neden önümdeki araca çarpayım. D konumunda firenden çekersem araç gidermi yani gaz vermedende ?
    quote:

    Orjinalden alıntı: bal974


    quote:

    Orjinalden alıntı: farmerintown

    ışıkta beklerken ayağım firende beklemek zorundamıyım ?.yani burda fren debriyaj gibi birşey mi? ışıkta ayağımı frenden çekip öyle beklesem araç stop mu eder ?
    quote:

    Orjinalden alıntı: bal974


    quote:

    Orjinalden alıntı: farmerintown

    otomatik vitesli bir aracı bugüne kadar hiç kullanmadım.aceba nasıl kullanılır anlatabilirmisiniz.mesele ışıkta durdum.direk gaza basıp gidiyor muyum yani ? birde bazılarında 1 ve 2. viteste oluyor.bu nedek.yani ilk kalkışta manuel kullanım ,sonramı otomatiğe geçiliyor ?


    Hiç kullanmadığınız gerçekten belli oluyor.

    Vitesi "D" ye takarsınız. freni bırakır ve gaza basarsınız, otomobil yürümeye başlar
    ışıklara gelince frene basar durursunuz, ayağınız frende beklersiniz, yeşil yanar, freni bırakıp gaza basar ve gidersiniz. 1-2-3-4 otomatik olarak vitesleri değiştirir, siz sadece gaza frene basarsınız.
    Otomatik demek budur zaten,

    1 ve 2. vites konumları bu vitesler özellikle kullanılmak istediğinde kullanılmak üzere seçenekler bulunur
    yokuş inerken, çıkarken, karlı zeminlerde vs.vs.




    Ayağınızı frenden çekerseniz gidip öndeki araca çarparsınız...





    Bir tane otomatik vitesli otomobili olan çevrenizden birinin otomobilini boş bir arazide kullanın
    bütün sorularınıza cevap bulacaksınız...

    son sorunuza cevap olarak, rölanti devri otomobili hareket ettirebilecek bir devirdir... otomobil D konumunda, yani vitestedir, N yani boş veya P yani park konumunda değildir.




  • dizel tam oto.otomobil yeni meganeların makyajlıları.
  • renaultun tam otomatik (4 ileri) benzinlisinden, toyotanın dizel M/M (multimode) şanzımanına (5 ileri) geçen biri olarak diyebilirimki, toyotanın şanzımanı 1 numara


    quote:

    Orjinalden alıntı: Erreguay


    quote:

    Orjinalden alıntı: farmerintown








    kızmana gerek yok

    ilk mesajından da belli pek bi tecrüben bilgin olmadığı

    kısaca anlatmaya çalışiim

    tam otomatik şanzımanlarda tork konvektörü vardır bu aracın stop etmemesi ve yokuşlarda fazla kaydırmaması için araca otomatik gaz verir ve bunun sonucu olarak arak düz yolda dahi frene basmassan ileri gitmeye çalışır yani sorunun cevabı ışıkta araç D konumundayken frene basman lazım yoksa gitmeye çalışır uzun süreli ışıklarda malum 90 saniyelikler bile var P konumunda tutuyorum.

    gelelim yarı otomatiklere

    bu şansımanlar aslında kullanımı çok zevkli özellikle istanbul trafini bilenler için

    ister tam otomatik gibi kullanıyosun ister WRC araçlarında nasıl konu ileri itiyo vites deyişiyo öyle kullanıyosun.

    bu şanzımanların kafası otomatiklere göre biraz daha fazla karıştığı için insanlar alıçamadı ama hem maliyet olarak daha uygun olması hem performansı iyi yansıtması hemde yakıt tüketiminde otomatiklerden daha ekonumik olması bu tip şanzımanları cazip kılıyo...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi acu___men -- 11 Eylül 2007; 17:16:23 >




  • insanın hayırsız akrabası olmayagörsün ! dayım hsbc bankasında müdür.banka focus ghia 1.6 otomatik vermiş.daha bir gün demedi al yeğenim şunu bir dolaştır diye.bende istemedim.önce ladam vardı.şimdi allaha şükür fiesta dizel aldım.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: acu___men

    renaultun tam otomatik (4 ileri) benzinlisinden, toyotanın dizel M/M (multimode) şanzımanına (5 ileri) geçen biri olarak diyebilirimki, toyotanın şanzımanı 1 numara





    toyota da uyarı verme ısınma sorunu vardı öyle olunda otomatikten çıkarın manuel kullanın diyolardı bu sorunu hallettilermi

    formda bu uyarıya uymadan full otomaikte kullanan 1-2 kişi şanzıman kendini korumaya alınca çok gürültü koparmışlardı

    ama birçok insan sizingibi çok memlun

    yokuşlarda filan otomatikle çıkarken çok vites deyiştiriyomu şanzıman yoksa belli devir aralığında tutabiliyomu aracı...




  • yeni kasalarda öyle bir problem yok.

    ben hep otomatikte kullanıyorum ve hiç sorun yaşamadım.

    yıllardır tam otomatik kullanan biri olarak diyebilirim ki, otomatik araç kültürü oluştukça toyota tarzındaki sorunsuz ve keyifli otomatikler daha fazla talep görecektir.


    quote:

    Orjinalden alıntı: Erreguay


    quote:

    Orjinalden alıntı: acu___men

    renaultun tam otomatik (4 ileri) benzinlisinden, toyotanın dizel M/M (multimode) şanzımanına (5 ileri) geçen biri olarak diyebilirimki, toyotanın şanzımanı 1 numara





    toyota da uyarı verme ısınma sorunu vardı öyle olunda otomatikten çıkarın manuel kullanın diyolardı bu sorunu hallettilermi

    formda bu uyarıya uymadan full otomaikte kullanan 1-2 kişi şanzıman kendini korumaya alınca çok gürültü koparmışlardı

    ama birçok insan sizingibi çok memlun

    yokuşlarda filan otomatikle çıkarken çok vites deyiştiriyomu şanzıman yoksa belli devir aralığında tutabiliyomu aracı...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi acu___men -- 11 Eylül 2007; 17:28:31 >




  • Renault Megane II 1.5 dCi 100hp BVA
    Hem dizel hem tam otomatik



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi asilx -- 11 Eylül 2007; 17:23:37 >
  • megane dci otomatik, toyota multimode'ye göre 100 kilometrede 2 litre daha fazla yakıyor (şehir içinde)
  • yeni corollalarda M/M (multimode) şanzıman hem direksiyondaki kulakçıklardan hem vitesten kontrol edilebiliyor.

    bu şanzımanların artıları
    ------------------------------------
    masrafsız
    sorunsuz
    yakıt artışına neden olmaz
    performansı azaltmaz
    hem manuel hem otomatik kullanma imkanı sağlar (mesela otomatik devredeyken manuel müdahale edebilirsiniz, mesela araç 5. viteste 4 yada 3 alarak devrini artırabilirsiniz, yada araç 3 yada 4 te iken 4 yada 5 e alabilirsiniz, yani her an kontrol şansınız var)


    quote:

    Orjinalden alıntı: farmerintown

    arkadaşlar multimode,asm gibi hem manuel hem otomatik şanzımanlı araçlar bana çok saçma geliyor.bir araç ya tam manuel olmalı yada tam otomatik.yani şöyle düşününki bir araçta otomatik vites+manuel özelliği varsa sürücü neden manuel 'i kullansın ki ? hep otomatiği kullanır.manuelin otomatiğe göre ne artısı varki sürücü manuel seçeneğini kullansın anlamıyorum.ayrıca opellerdeki easytronik şanzımanı sürücülerin tam otomatik gibi kullanmasından dolayı bir çok ciddi arıza çıkıyormuş.o zaman bu sitemin ne artısı var anlamıyorum.opel tam otomatik şanzıman koysa daha iyi değil mi?.şu an piyasada tam otomatik (debriyajsız) dizel araç var mı ? bu konuda bilgilendirme yaparmısınız ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi acu___men -- 11 Eylül 2007; 17:46:02 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: bal974


    quote:

    Orjinalden alıntı: farmerintown

    iyi tamamda gaz vermiyorum ki araç rolantide çalışmaz mı neden önümdeki araca çarpayım. D konumunda firenden çekersem araç gidermi yani gaz vermedende ?
    quote:

    Orjinalden alıntı: bal974


    quote:

    Orjinalden alıntı: farmerintown

    ışıkta beklerken ayağım firende beklemek zorundamıyım ?.yani burda fren debriyaj gibi birşey mi? ışıkta ayağımı frenden çekip öyle beklesem araç stop mu eder ?
    quote:

    Orjinalden alıntı: bal974


    quote:

    Orjinalden alıntı: farmerintown

    otomatik vitesli bir aracı bugüne kadar hiç kullanmadım.aceba nasıl kullanılır anlatabilirmisiniz.mesele ışıkta durdum.direk gaza basıp gidiyor muyum yani ? birde bazılarında 1 ve 2. viteste oluyor.bu nedek.yani ilk kalkışta manuel kullanım ,sonramı otomatiğe geçiliyor ?


    Hiç kullanmadığınız gerçekten belli oluyor.

    Vitesi "D" ye takarsınız. freni bırakır ve gaza basarsınız, otomobil yürümeye başlar
    ışıklara gelince frene basar durursunuz, ayağınız frende beklersiniz, yeşil yanar, freni bırakıp gaza basar ve gidersiniz. 1-2-3-4 otomatik olarak vitesleri değiştirir, siz sadece gaza frene basarsınız.
    Otomatik demek budur zaten,

    1 ve 2. vites konumları bu vitesler özellikle kullanılmak istediğinde kullanılmak üzere seçenekler bulunur
    yokuş inerken, çıkarken, karlı zeminlerde vs.vs.




    Ayağınızı frenden çekerseniz gidip öndeki araca çarparsınız...





    Bir tane otomatik vitesli otomobili olan çevrenizden birinin otomobilini boş bir arazide kullanın
    bütün sorularınıza cevap bulacaksınız...

    son sorunuza cevap olarak, rölanti devri otomobili hareket ettirebilecek bir devirdir... otomobil D konumunda, yani vitestedir, N yani boş veya P yani park konumunda değildir.


    Katılıyorum...

    Ayrıca vites "R" yani geri vites konumundayken de araç kendiliğinden hareket eder...

    Mesela ben geri vitese aldığımda eğer trafik şartları da müsaitse gaza hiç dokunmam....




  • herkese çok teşekkürler.
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.