Şimdi Ara

TCT Şanzıman

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (2 Mobil) - 1 Masaüstü2 Mobil
5 sn
37
Cevap
0
Favori
18.397
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşla iddiaya girdik. Ben dedim ki Türkiye'de çift kavramalı şanzıman olarak DSG ve EDC var. O da Alfa Romeo da TCT kullanılıyor dedi. Şimdi durum tam olarak nedir ? Bu TCT Türkiye'ye geldimi, kullanılıyor mu?



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    TCT Şanzıman: Kapsamlı Bir Kılavuz

    TCT Şanzıman Nedir?

    TCT şanzıman (Çift Kavramalı Şanzıman), manuel ve otomatik şanzıman özelliklerini birleştiren bir şanzıman türüdür. İki adet kuru veya ıslak kavrama kullanır ve vites değişimlerini hızlı ve sorunsuz bir şekilde gerçekleştirir.

    TCT Şanzımanın Çalışma Prensibi

    TCT şanzımanlarda iki adet kavrama bulunur: biri tek vitesler (1, 3, 5) için, diğeri ise çift vitesler (2, 4, 6) için kullanılır. Her bir kavrama, ilgili dişlilere bağlıdır. Şanzıman vites değiştirmek istediğinde, aktif olmayan kavrama devre dışı bırakılırken aktif olan kavrama devreye sokulur. Bu hızlı ve verimli vites değişimlerine olanak tanır.

    TCT Şanzımanın Avantajları

    • Hızlı ve sorunsuz vites değişimleri
    • Düşük yakıt tüketimi
    • Manuel şanzımanlara kıyasla daha kolay kullanım
    • Otomatik şanzımanlara kıyasla daha fazla yakıt verimliliği

    TCT Şanzımanın Dezavantajları

    • Bazı durumlarda titreme veya sarsıntı
    • Manuel şanzımanlara kıyasla daha yüksek bakım maliyetleri
    • Diğer şanzıman türlerine kıyasla daha sınırlı vites aralığı

    TCT Şanzıman Ömrü

    TCT şanzımanların ömrü, sürüş alışkanlıkları, bakım ve kullanılan sıvı gibi faktörlere bağlı olarak değişir. Genellikle 150.000-200.000 kilometre arasında bir ömre sahiptirler. Ancak uygun bakım ve kullanımla daha uzun süre dayanabilirler.

    TCT Şanzıman Nasıl Kullanılır?

    TCT şanzımanlı bir aracı sürerken, vites değişimlerini otomatik olarak gerçekleştirir. Bununla birlikte, vites değişimlerini manuel olarak kontrol etmek isterseniz, direksiyon simidindeki kulakçıkları kullanabilirsiniz.

    TCT Şanzıman Sorunları

    TCT şanzımanlar genellikle güvenilirdir, ancak diğer şanzıman türlerinde olduğu gibi bazı sorunlarla karşılaşabilirsiniz. En yaygın TCT şanzıman sorunları şunları içerir:

    • Titreme veya sarsıntı
    • Vites değiştirme gecikmeleri
    • Kavrama kayması

    TCT şanzımanınızda bir sorunla karşılaşırsanız, derhal yetkili bir servise başvurmanız önemlidir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Evet, şu an Alfa Romeo Mito'da 1.4 turbo 135hp'lik motorla birlikte kullanılıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Concrete Jungle

    Evet, şu an Alfa Romeo Mito'da 1.4 turbo 135hp'lik motorla birlikte kullanılıyor.


    Hadi yaa..!
    Bu kötü oldu
  • Bir de powershift var.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ayrton_SENNA

    Bir de powershift var.


    ben bayağ eskilerde kalmışım demekki
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sedat.y

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ayrton_SENNA

    Bir de powershift var.


    ben bayağ eskilerde kalmışım demekki

    Alıntıları Göster
    Ya sanki Mercedes'in 7G-Tronic'i de çift kavramalıydı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dijital Binali

    Ya sanki Mercedes'in 7G-Tronic'i de çift kavramalıydı.

    Alıntıları Göster
    BMW'de drivelogic var bir de.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Coşkun

    BMW'de drivelogic var bir de.

    Alıntıları Göster
    Hadi ya, BMW çift kavramalı yaptı mı? Ne zaman yaptı yav, şaşırdım?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dijital Binali

    Hadi ya, BMW çift kavramalı yaptı mı? Ne zaman yaptı yav, şaşırdım?

    Alıntıları Göster
    Porsche PDK yı unutmayalım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi [dodo] -- 23 Nisan 2011; 0:39:05 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dijital Binali

    Hadi ya, BMW çift kavramalı yaptı mı? Ne zaman yaptı yav, şaşırdım?

    Alıntıları Göster
    İlk dsg mi yapıldı çift kavrama olarak ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Coşkun

    BMW'de drivelogic var bir de.

    Alıntıları Göster
    Hyundai ix35 te de çift kavrama var Shifttronic.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih211

    İlk dsg mi yapıldı çift kavrama olarak ?


    Valentino Balboni doğru söylemiş, Porsche'nin PDK'sını unutmayalım. Bununla birlikte ilk çift kavramalı şanzıman 80'lerde Porsche tarafından üretilmiş. Forumda polemik bile yaratabilir belki ama, mucidi bir Fransız'mış. İkinci dünya savaşı sırasında keşfetmiş, ama çalışan bir model ortaya koyamamış.
    Çift kavramalı şanzımanın ilk kullanıldığı binek araba ise 2003 VW Golf R32.

    En iyisi kaynak vereyim ya ben:
    en.wikipedia.org
    Dual-clutch transmission - Wikipedia
    http://en.wikipedia.org/wiki/Dual_clutch_transmission




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Concrete Jungle


    quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih211

    İlk dsg mi yapıldı çift kavrama olarak ?


    Valentino Balboni doğru söylemiş, Porsche'nin PDK'sını unutmayalım. Bununla birlikte ilk çift kavramalı şanzıman 80'lerde Porsche tarafından üretilmiş. Forumda polemik bile yaratabilir belki ama, mucidi bir Fransız'mış. İkinci dünya savaşı sırasında keşfetmiş, ama çalışan bir model ortaya koyamamış.
    Çift kavramalı şanzımanın ilk kullanıldığı binek araba ise 2003 VW Golf R32.

    En iyisi kaynak vereyim ya ben:
    en.wikipedia.org
    Dual-clutch transmission - Wikipedia
    http://en.wikipedia.org/wiki/Dual_clutch_transmission



    eyw




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih211

    quote:

    Orijinalden alıntı: Concrete Jungle


    quote:

    Orijinalden alıntı: Fatih211

    İlk dsg mi yapıldı çift kavrama olarak ?


    Valentino Balboni doğru söylemiş, Porsche'nin PDK'sını unutmayalım. Bununla birlikte ilk çift kavramalı şanzıman 80'lerde Porsche tarafından üretilmiş. Forumda polemik bile yaratabilir belki ama, mucidi bir Fransız'mış. İkinci dünya savaşı sırasında keşfetmiş, ama çalışan bir model ortaya koyamamış.
    Çift kavramalı şanzımanın ilk kullanıldığı binek araba ise 2003 VW Golf R32.

    En iyisi kaynak vereyim ya ben:
    en.wikipedia.org
    Dual-clutch transmission - Wikipedia
    http://en.wikipedia.org/wiki/Dual_clutch_transmission



    eyw

    Alıntıları Göster
    Tct şanzımanda ayrıca diğer şanzımanlara göre her viteste bi debriyaj balatası bulunuyor kullanım ömrü daha uzun ve daha kusursuz bi geçiş sağlıyor. Ayrıca yağlı değil kuru sistemde çalıştığı için bakım maliyeti diğerlerine göre çok daha düşüktür.
    http://www.youtube.com/watch?v=SlQeAqg3Cgo

    Videoyuda izlersen normal vites geçişiyle tct vites geçiş arasındaki uçurumu tabloyla göstermişler görebilirsin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: joushkun

    BMW'de drivelogic var bir de.

    Ben adı DCT diye biliyordum ama yamuluyorsam düzeltin.

    Bu arada Ferrari ve Maserati de haliyle çift kavrama kullanıyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi L.J -- 23 Nisan 2011; 1:28:02 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sezgintr

    Tct şanzımanda ayrıca diğer şanzımanlara göre her viteste bi debriyaj balatası bulunuyor kullanım ömrü daha uzun ve daha kusursuz bi geçiş sağlıyor. Ayrıca yağlı değil kuru sistemde çalıştığı için bakım maliyeti diğerlerine göre çok daha düşüktür.
    http://www.youtube.com/watch?v=SlQeAqg3Cgo

    Videoyuda izlersen normal vites geçişiyle tct vites geçiş arasındaki uçurumu tabloyla göstermişler görebilirsin.

    Alıntıları Göster
    TCT ve Coilover opsiyonlu Mito kullandım. Herhalde b segmentinde bundan daha keyifli bir araba ancak Fiesta RS falan olurdu.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: funkmaster

    TCT ve Coilover opsiyonlu Mito kullandım. Herhalde b segmentinde bundan daha keyifli bir araba ancak Fiesta RS falan olurdu.

    Alıntıları Göster
    bilenlere soruyorum. bukadar çift kavramalı şanzıman arasında en iyileri nasıl sıralarız ?
    DSG hala en iyimi ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sedat.y

    bilenlere soruyorum. bukadar çift kavramalı şanzıman arasında en iyileri nasıl sıralarız ?
    DSG hala en iyimi ?

    Alıntıları Göster
    7 ileriye geçtiğinden beri DSG'nin olayı malesef sıkıntıya girdi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: funkmaster

    7 ileriye geçtiğinden beri DSG'nin olayı malesef sıkıntıya girdi.

    Alıntıları Göster
    Şu anda en çok kullanılan çift kavrama DSG.8 yıldır piyasada.
    En iyiside o heralde.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: playumb
    Şu anda en çok kullanılan çift kavrama DSG.8 yıldır piyasada.
    En iyiside o heralde.

    TCT fena ya, hiç yabana atılır cinsten değil
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.