Şimdi Ara

2011 de emisyon değerlerine göre mi MTV alınacak? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
47
Cevap
0
Favori
4.113
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • yıllık km hesabı, lpg falan demişsiniz iyi hoş mantıklı ancak araçların fabrika verilerindeki CO salınımı esas alınacak arkadaşlar böyle bir sistemde :)
    devlet yıllık yapılan km ye bakmaz, arabanın orijinalinde belirlenen Co salınımı ney ise ona bakarlar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Du Hast -- 8 Kasım 2010; 1:42:08 >
  • fazla km yapandan devlet zaten fazladan vergi alıyor... aldığımız benzin-mazot-lpgde vergi kendi değerinden fazla bu ne demek ne kadar çok kullanırsak o kadar çok vergimizi veriyoruz zaten... mtv'nin en güzelini bence br arkadaş yukarıda sölemiş kasko değeri demiş... parası olup pahalı araca binenden fazla parası olmayıp ucuz araca binenden de o kadar almış olur... zaten normalde de vergi ötv-kdv olarak aldığımız ürüne göre değişmiyor mu aynı mantığı mtv'de de yapabilirler....
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    yıllık km hesabı, lpg falan demişsiniz iyi hoş mantıklı ancak araçların fabrika verilerindeki CO salınımı esas alınacak arkadaşlar böyle bir sistemde :)
    devlet yıllık yapılan km ye bakmaz, arabanın orijinalinde belirlenen Co salınımı ney ise ona bakarlar


    e mantık bunun neresinde? ben aracı lpg li kullanıyorsam belki yarı yarıya farkedecek emisyon değeri ya da motoru çok kötü duruma olan bir aracın emisyonu hayvan gibi yüksek çıkacak ve ikisi aynı vergiyi verecek.

    tek aklı başında çözüm araçların kasko değerlerine göre vergi alınması olur. vergi dediğin şey zaten kazanca göre alınır, kazancın göstergesi olarak emisyon değeri değil aracın değeri göz önüne alınmalıdır.
  • Bence üzerinde tartışılması gereken çok önemli bir konu. 1600 cclik atıyorum 10 bin TL lik araçla bmw 1.6 veya c 180 k aynı vergi olmamalı. CO2 konusu karışık,o konuda doğayı korumak adına vergi ile ilgili değil mecburi (hem de dünya çapında) bazı uygulamalara gidilmeli ama millet daha Kyoto'yu bile imzalamamış. Şu an için en adil çözüm kasko değeri üzerinden vergi alınması gibi görünmekte, bu fikri beyan eden yukarıdaki arkadaşlarıma katılıyorum.
  • kilometreye göre vergi mantıklı ama kilometrenin tespiti yaş iş.. En garantisi yine yakıttaki vergiyi bindirmek, çok km yapana anca o şekilde vergi koyulabilir..

    onun dışında MTV hesaplanma şekli şu an için iyi bence..
  • En iyisi Bir çok değişkenli fonksiyon ile aracın vergisinin hesaplanması.

    1-CO2 emisyonu
    2-Arabanın fiyatı
    3-Arabanın motor hacmi
    4-...

    İstenilirse üstünde çok durulursa bence güzel bir vergi sistemi çıkabilir. Ki şuan CO2 emisyonu üzerine gidiliyor. hepsinden az az alsa güzel bir vergi sistemi çıkar ortaya.
  • Peki ya NOx ?
    quote:

    Orijinalden alıntı: sportifsan

    En iyisi Bir çok değişkenli fonksiyon ile aracın vergisinin hesaplanması.

    1-CO2 emisyonu
    2-Arabanın fiyatı
    3-Arabanın motor hacmi
    4-...

    İstenilirse üstünde çok durulursa bence güzel bir vergi sistemi çıkabilir. Ki şuan CO2 emisyonu üzerine gidiliyor. hepsinden az az alsa güzel bir vergi sistemi çıkar ortaya.
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.