Valla bende olsam S40 1.6 dizel otomatik düşünürüm.
Arkadaşlar s40 C sınıfıdır. Oldukça dar ve iç hacmi ve geniş olmayan bir araçtır. Şunu anlamalıyız focus a volvo kostümü giydirilmiş araçtır s40. Bahsi geçilen jetta, 508 ve passat tan çok daha toplu ve küçük bir arabadır. Arka diz mesafesinden tutun genişliğine kadar dardır. İkinci eli bu araçlardan daha iyi değil, parçası daha ucuz değil, servis olanakları daha yeterli değil.. Üstelik 6 yıl oldu s40 pazarı süsleyeli çok yakında kasa değiştirecektir.
s40 arkadaşımızın 1.6 motorlu versiyonlarında otomatik vites yoktur
Evet şimdi baktım , yanlışlık olmuş. 2.0 Dizelde mevcut sadece.
Bende sana farklı bir öneride bulunayım.Git bi 3008 i dene.
Sevgili Janjan,
Fransız Peugeot sitesini inceledim, 508 için verdiğin teknik veriler doğru. 0-100 : 11.9 sn yazıyor. Ancak Şanzuman için "Otomatik vites değiştirme seçeneği de sunan elektronik kontrollü, kuru kavramalı 6 ileri robotize" şeklinde bilgi var.
Kocaeli'deki Peugeot bayisi bir dostumuza ait, yakın zamanda gider incelerim tekrardan aracı bunun dışında Sanırım Peugeot forumundan Auto6R şanzuman ile ilgili kullanıcı yorumlarına ulaşmak gerek, gerçi kimse arabasını kötülemediği için objektif verilere ulaşmak çok zor ama başka bir kaynak aklıma gelmiyor şuanda. Umarım Toyota'nın Multimode veya Opel'in EasyTronik şanzumanı gibi bir şanzuman değildir, çünkü teknik veriler çok başarılı gözüküyor kağıt üzerinde ve fiyat olarak da sanki Jetta ile aynı fiyata satılır gibime geliyor.....
C sınıfı bir araç bütün ihtiyaclarınızı karşılıyorsa jetta almanızı tavsiye ederim, boşuna fazladan harcama yapmaya gerek yok.
Bu arada Yeni Jetta Almanya'da satılmaya başlanmış ve fiyatları belli olmuş. İlgilenenler aşağıdaki linkten inceleyebilir. İlgimi çeken konfigürasyon: Jetta 1.6 TDI 105 HP - DSG - Highline : 28.000 Euro : 56.000 TL
Önerilen, düşündüğünüz her araç bazı acılardan çok güzel. C5, Superb, Octavia çok güzel araçlar. 508'i henüz görmedik ama iddialı geliyor. Bunların hepsi iyi hoş da yanlış anlamadıysam esnafsiniz ve acil para ihtiyacınız durumunda araç satarak bunu değerlendirmeniz gerekiyor. Benim gibi sıradan kullanıcı olsaydınız önerim farklı olurdu ama sizin kriterlerinizden hızla elden cikartilabilir olmasını nedeniyle jetta, passat veya golfü ilk planda tutmalisiniz.
quote:
Orijinalden alıntı: A Hero
Opel insignianın dizel oto. versiyonunu nasıl ? onu da incelediniz mi ?
Galiba tek kusru 2.0 motor olmasıydı . .
75.000 i geçer sanırım o
Bu sınıfın Kralı INSIGNIA
Plase C5
Karar senin.
Sıkoda mıkoda hikaye
508'i hiç duymamıştım. Yeni bir model mi?
yeni jetta turkiyeye ne zaman gelecek bilgisi olan varmı?
senin kriterlerine tam manasıyla uyan araç yok gibi.en çok uyan jetta.ama oktavia ayrı bir araba.ha deyince satamazsın ama çooook memnun kalırsınız.duygularım oktavia,mantığım jetta diyor
Yeni Jetta birkaç gündür Almanya'da satışa sunuldu. Şuanda motor seçenekleri:
- 1.2 TSI - 1.6 TDI - 2.0 TDI
şeklinde. 1,2 TSI seçeneğinde DSG sunulmamış, Yakından tanıdığımız 1.4 TSI 122 Hp motor da henüz çıkartılmamış. Benim ilgilendiğim model şuanda satışta ve 28.000 Euro fiyat etiketi var. Hemen hemen aynı paraya Passat 1.6 TDI manuel veya 1.4 TSI 122hp-DSG de alınabiliyor, çok ikilemde kaldım. Gönlüm diyor ki dizel araba zevkli olmaz, TSI-DSG Passat al, ama aklım diyor ki ille de dizel olsun ekonomik olsun... Dizel seçince Passat direk eleniyor otomatik yok..... of of
Yeni Jetta'nın tasarımı yeni Passat'tan çok daha güzel ve boyut olarak Passat'a yakın. Jetta varken Passat'a bakmam ben.
Bence Jetta 1.6TDI + DSG gayet güzel seçim
Araştırmalarım sonucu 2011 Yeni kasa Jetta almaya karar verdim. Bu hafta gidip Kocaeli Ark Oto'ya, eğer sipariş alıyorlarsa 1.6 TDI - DSG - Highline siparişi geçeceğim. Sizlere sormak istediğim son mesele şu: Yeni Jetta'nın rengi ne olmalı? Şimdiye kadar sadece siyah renk araçlar kullandım, farklı renkte hiç arabam olmadı. Daha önceki aracımda (Chrysler 300C) boyayla ilgili hiç sorunum olmamıştı, sanırım boya kalitesinden olsa gerek. Araç siyah olmasına rağmen yıkattığımda sıfır gibi görünüyordu. Fakat son kullandığım araçta ( Golf 6 ) boya eski aracıma göre açık şekilde kalitesizdi, en ufak taş sıçramasında boya kalkıyor ve çok kolay çiziliyordu, arabayı satarken dikkat ettim ön kaput harita gibi olmuştu. Jetta'da da muhtemelen aynı ayarda ve kalitede boya kullanılacaktır ve yine çizikler canımı sıkacaktır diye çekiniyorum.
Aklımdaki renkler ve sebepleri:
-Opak Beyaz : Aracın hatlarını ortaya çıkaran ve 1.000 TL daha ucuza malolması, bakımının kolay olması ve çizikleri çok az belli etmesi. Metalik renge vereceğim paraya 600 TL ekleyip Sunroof alabilirim mesela.
-Metalik siyah: Her araca kesinlikle yakışan veya hiçbir araçta çirkin durmayan çok garanti bir renk. Aynı zamanda araca ağır bir hava kattığını düşünüyorum. Ancak yukarıda belirttiğim gibi boya kalitesi mevzusu VW markası için pek hoşuma gitmedi.
-Beyaz-Siyah ve Gri dışında alternatif bir renk.... Aykırı, çok az görülen bir renk ama hangi renk.....
Foruma fotoğraf eklemeyi bilmiyorum bu yüzden kusuruma bakmayın ancak Yeni Jetta için renk tavsiyesinde bulunursanız çok makbule geçecek...
Hayırlı olsun, pahalıya mal olacak olsa bile ileride pişman ettirmeyecek bir renk olduğunu düşünüyorum aracın Almanya fiyatı (Highline'a opsiyon katılmamış şekilde) 28.050 = 55.500 gibi bir rakam gözüküyor, renk konusundaki naçizane önerim; aynı zamanda lansman ve katalog rengi olarak da geçen
Tempest Blue (laciverte yakın bir mavi tonu) içini de bej aldığınız zaman araç gerçekten D segmenti gibi duruyor (fuarda öyleydi)
Önceki aracım(2007) model vw passattı.Şuanda 1.6 jetta kullanıyorum.2008 model comfortlıne (102 hp prıns lpg var çok memnunum.ankara da 80tl lpg ile 400 km yapıyorum.) ama passatın yerini kesinlikle tutmaz.Kullanılan malzemeler çok farklı.passat çok kaliteli Ama şu andaki jettanın yeni kasasını bilmiyorum.Vw amiral gemisi passattır.ben olsam passat alırım ve yeni araç rengim BEYAZ olurdu.Hayırlı olsun.
508 407 nin yerinemi geliyor arkadaşlar, hangi segmentte bu araba??
Bugün Kocaeli VW Bayisi Ark Oto'ya gittim. Yeni Jetta ve Passat için test aracı sordum, ellerinde yokmuş, çalışan bayan araçlar hakkında benden çok daha az bilgi sahibiydi, güleryüzlü-ilgili ama bilgisiz bir şekilde sorularıma yarım cevaplar alabildim.... 1.6 TDI motoru test etmek istediğimi söyledim, eski kasa bile olsa 1.6 TDI motorlu bir test aracı bulamadık... Ben de sırf 1.6 TDI motoru deneyebilmek için Skoda Bayisine gidip Skoda Octavia test ettim ve fiyat aldım.. Bilgilendirme amacıyla kendi görüş ve beklentilerime göre yaptığım testi sizlerle paylaşmak istiyorum....
Önceki Aracım: VW Golf 1.4 TSI 122 HP- Comfortline - DSG - 2009 Model.. Kıyaslamalarımı bu araca göre yapıyorum. Test Aracı: Skoda Octavia 1.6 TDI-DSG Elegance donanım paketli. - Aracın boyutları güzel, iç mekan genişliğinde hiçbir problem yok.. Genel olarak C sınıfı araçlar arasında görece olarak kalite hissi veren bir iç mekanı var. Yalnız iç mekanda kullanılan Ahşap dekorlar (aslında plastik) sanki sonradan sanayide yapılmış gibi duruyor, araca lüx bir hava katmak yerine aksine itici bir hava oluşturmuş, ahşap dekoru minibüsçüler gibi abartarak vites etrafına kadar kullanmışlar, görüntü olarak hoş değil. Kapı kollarının da tasarımı son derece kötü... - İç mekandaki kullanılan plastik malzemenin kalitesine rakiplerine göre yüksek. Beklentimin üzerinde. - Göstergelerdeki rakamlar hiç okunaklı ve anlaşılır değil, daire şeklinde konumlandırılmış rakamlar hoşuma gitmedi. - Ses yalıtımı sınıfına göre mükemmel.. Beklentimin çok çok üzerinde ve çok sessiz bir araç. - Koltuklar yüksek, en alta kadar indirseniz bile halen yüksek, çoğu kişi için bu iyi bir durum olabilir ancak ben araca oturduğumda çok alçak bir koltuğa tam anlamıyla "kurulmak" isterim, bu açıdan koltukları beğenmedim... Bir diğer sorun da koltuk yan destekleri yetersiz, ben 76 kiloyum popomu ancak sığdırabildim, yanımda gelen arkadaşım 116 kilo ve poposunu koltuğa sığdıramadı, yarısı dışarda kaldı diyebilirim.. Bana kalırsa iç mekandaki en büyük sorun bu dar ve yan desteksiz koltuklar... - Gelelim arka koltuklara: Arka koltuklar da sınıfına göre iyi ve diz mesafesi çok güzel, ancak yine bana fazlaca yüksek ve sırt kısmı dik geldi, sanki hatchback bir araç gibi, Golf'ün arka koltuklarından farkı yok.
Dikkat: Yukarıda yazdığım bana göre sorunlar bir çok insan için sorun olmayabilir, normal bir insan normal beklentilerle bu aracın iç mekanına 10 üzerinden 8 veya 9 verecektir..
Gelelim özellikle test etmek istediğim 1.6 TDI 105 Hp motora:
- Motor 0-80 km arasında gayet tatminkar bir güç sunuyor, düşük hızlanmalarda ani hızlanma istekleri ve gaz tepkimeleri yeterli. Motor sesi içeri neredeyse hiç girmiyor, şimdiye kadar kullanma fırsatı bulduğum en sessiz dizel motor diyebilirim. Hatta Sessiz çalışma hususunda 10 üzerinden 10 puan veririm :)
- 80 km'nin üzerine çıktığınız anda araba benim performans beklentilerime göre tam anlamıyla ölüyor.. 80 den sonra bu araç tam anlamıyla yürümüyor :( 1.4 TSI benzinli motora göre arada çok fazla performans farkı var. Bu durum sürüş zevki olayını malesef yokediyor, TSI motorda herhangi bir devirde gaza yüklendiğinizde altınızdaki araba hızlanmak ister bir şekilde yolda ilerlerken, bu dizel motor bana resmen ayağını çek gazdan gitmiycem diyor..... Malesef motor benden sessizlik dışında artı puan alamadı ve sınıfta kaldı.
-Şanzumanı zaten herkes biliyor, motorla uyumlu ve sarsıntısız şekilde çalışıyor, hiçbir sorun yok. - Araç için Elegance paket 52.000 TL fiyat aldım. Gayet makul.
Sonuç: Bu araç normal bir kullanıcı için gayet iyi ve ve C sınıfında bence fiyat-performans olarak iyi bir konumda. Ancak gerek zayıp performansı, gerekse iç mekandaki kusurlar beni bu araçtan ve 1.6 TDI motordan soğuttu.
Son olarak Jetta 1.6 TDI modelini de aklımda kalmasın diye test edeceğim ve son kararı Passat 1.4 TSI-DSG Highline ile ikisi arasında vereceğim. Aracı aldığımda yeni bir başlık açıp uzun bir detaylı test yazmayı planlıyorum. Tavsiye veren, fikirlerini paylaşan herkese teşekkürler.
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme