Şimdi Ara

2011 Nissan Micra Şanzıman Dinamo işlemi sonrası sorunlar

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
3
Cevap
0
Favori
1.148
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • 2011 yılında aldığım 1.2 Tekna K13 Micra aracımla inanılmaz bir rekoru geride bıraktım. CVT şanzıman ile tam 10 yıl sorunsuz dolaştım ve şanzıman sorunları 220 bin km'de baş göstermeye başladı.Vites geçişlerinin sorunlu olmaya başlamasıyla ilk olarak Bursa Sertepe servisine gittim. Yıl 2020. Benden şanzıman değişimi için 35 bin TL istediler. Aracın değeri zaten 80-90 bin civarı idi. Araştırmalarım sonrası Bursa Küçük Sanayi'de faaliyet gösteren bir şanzıman ustasına gittim ve yaklaşık 12 bin lira gibi bir rakama şanzıman dinamo/ şanzıman revize işlemi ile onarım yapıldı. Hatta bana kendi el yazısıyla garanti belgesi verdi 1 yıllık. Ekim 2021'e kadar geçerli olacak şekilde.


    İlk zamanlarda araç sorunsuzdu ama trafik lambalarında durduğumda veya köşeleri dönmelerde takılmaya ve attırmaya başladı. Birkaç ay sonra götürdüm,bilgisayara bağladılar ve sorun yok dediler. Ve tam bayram tatili öncesinde eşimle trafikte giderken bir kopma sesi geldi ve Bursa'nın en işlek trafiğinde yolun ortasında araba dank diye duruverdi. Çekici çağırmalar, Nissan'a götürmeler, Nissan'ın ( Sertepe) sorunun şanzıman olduğunu söylemesi, şanzıman değişikliği için 53 bin TL istemesi, tekrar çekiciyle tamirini yapan servise gitmeler ve benden garanti kağıdını alıp sonra 'Kaybettim, bulamadım' diyerek tekrar 10 bin TL istemeler.


    An itibariyle tam da bayram tatili öncesinde arabasız kaldığım için paşa paşa arabayı yaptırmak zorunda kaldım. Şanzıman dinamo işleminin üzerinden 1 yıl bile geçmeden ikinci kez 10 bin TL bayıldım. Usta bana meslek hayatında ilk kez 'şanzıman kilidinin kırıldığını' gördüğünü söyledi ve yaptığı dinamo/ revize işleminin bu şanzıman kilidini kapsamadığını, bu nedenle tekrar 10 bin verirsem şanzımanı tamir edeceğini söyledi. Tatil planları yapıyorsunuz, kiralık araç yok ve arabasız kaldınız. Çaresiz yaptırdım tabi. Bana serviste şanzımanın nasıl dağıldığını kapağını açarak gösterdi ve şanzıman kilidinin sert bir demir olduğunu, ancak off-road gibi ( Araba çamurlu diye off road yapmışız) veya arabanın patinaj yaptığını söyledi. Bir an Ford Ranger kullanıcı sandım kendimi. Micra ile off road :) Bu dmiri bana gösterdi ve bunun kırılması imkansız dedi.


    Öğrendim ki bu dinamo işlemi, arabayı satacağınız zaman ekspere söylemeniz gereken bir husus. Yoksa şanzıman elimde kalabilirmiş. Yani arabamı satarken bir gol oradan yiyorum. Şu anda arabam malesef iyi değil. Üstelik K13 şanzıman üst kapağını bulamadıklarından onsuz trafikteyim. Ve şanzıman denge burçları ile Z rot denen parça da olmadığından vites geçişleri sert. Aracımın freni sert, istediğim mesafede durmam zor ve ben trafikte deli dumrul gibi gezinmek zorunda kalıyorum. Hanımın ev ile iş arası aracı olacaktı ama hurda olmak üzere gibi görünüyor.


    Şimdi geldiğimiz noktada haklarım nedir? Usta bana fatura / fiş vermedi ve dava açmam durumunda bilirkişinin kendisini tutacağını, çünkü revize işleminin şanzıman kilidini kapsamadığını söyledi. Üstelik şanzıman üst kulağını da bulamadıklarından onu da takmamışlar. Nissan'a yurtdışından getirilmesi için sipariş vereceğim ama arabayı kullanırken korkuyorum ve hanıma da vermiyorum haliyle.


    Bu olay vesilesiyle öğrendim ki çoğu ikinci el aracın şanzımanı da işlem görmüş ve eksperler bunu belirtmiyormuş. Yedek parçanın fiyatı nedeniyle de Nissan'ı bakanlığa şikayet ettim. Bizi mağdur ettikleri için iişten anlamayan insanlara arabamızı heba ettirdik.








  • Cvtvnin kolay kolay tamiri olmaz baştan hata olmuş ama Allah var 220 bine kadar iyi dayanmış kronik çünkü sırf bundan cvtli Nissan almadım .Keşke indirim vs alıp serviste sıfır taktirsaydiniz düzen tutmaz artık geçmiş olsun 


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.