Şimdi Ara

2012 ASTRA CLASSIC 3 CDTİ Mİ 2012 MEGANE 3 DCİ 105 BG COMFORT MU? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
70
Cevap
0
Favori
7.623
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • astra eskidi artık güç olarakta megane çok çok iyi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bangsuui

    En başta ön plana çıkanlar; astranın vergi avantajı ve full olması, meganenın yeni kasa ve sizin oyak üyesi olmanızdır. Bana göre megane daha mantıklı bir seçim olur ama benim için donanım full olması önemlidir derseniz o zaman astra alabilirsiniz.

    Megane exp (konfor paketli) ile Astra classic full arasında donanım olarak fark yok?
    (Bende alırken 2.si arasında kalmıştım, güncel kasa, motor/kasa uyumu ve fiyat nedeniyle megane tercih etmiştim.)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ankay2

    quote:

    Orijinalden alıntı: bangsuui

    En başta ön plana çıkanlar; astranın vergi avantajı ve full olması, meganenın yeni kasa ve sizin oyak üyesi olmanızdır. Bana göre megane daha mantıklı bir seçim olur ama benim için donanım full olması önemlidir derseniz o zaman astra alabilirsiniz.

    Megane exp (konfor paketli) ile Astra classic full arasında donanım olarak fark yok?
    (Bende alırken 2.si arasında kalmıştım, güncel kasa, motor/kasa uyumu ve fiyat nedeniyle megane tercih etmiştim.)


    Doğru, konfor paketi gözden kaçırmışım




  • Her iki aracı da kullandım. Konfor, sessizlik konusunda Megane önde. Herkes Astra'nın yol tutuşundan bahseder ama, Megane III ondan aşağı kalmaz, belki de daha iyidir. En önemlisi de motor. O motorla Astra'ya bakmam bile. Megan'ın motoru çok iyi. Bi de Oyak indirimi varsa hiç düşünme bile.
  • Bahsettiğin Astra'nın sahibi olarak söylüyorum Meganı almalısın. Daha yeni teknoloji, daha verimli motor, daha güzel tasarım.. Arkadaşların söylediği gibi 1.3 Motor tamam uzun yolda iyidir bir sıkıntı yaşatmaz ama şehir içinde yazın birde klima açık ise hiç de rahat yolculuk yapamazsın.
  • astra bir tek frenleme ve yol tutuş olarak üstün, fiyatı da olması gerekenin çok üstünde.
  • Astra sadece frenleme ve yol tutuşta üstün değil,kaportası metali plastiği daha sağlam.Kapı sesi daha tok ve daha donanımlı ve bunlara karşın eski kasa olduğu için daha ucuz.Ancak şimdi focuslara bakıyorum demode oldular astra ise hala üretildiği için gözüme eski gelmiyor.Hem classic olurken biraz da makyajlandı.(ön farların tabanları yine siyah oldu.)İkinci elde minimum zararla satılıyor.Ama oyak indirimi olduğu için kesinlikle megane almalısın.Megane da güzel arabadır.Hem yeni yüzlü bir araç.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kagan12312 -- 9 Kasım 2011; 21:11:21 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kagan12312
    Astra sadece frenleme ve yol tutuşta üstün değil,kaportası metali plastiği daha sağlam.Kapı sesi daha tok ve daha donanımlı ve bunlara karşın eski kasa olduğu için daha ucuz.Ancak şimdi focuslara bakıyorum demode oldular astra ise hala üretildiği için gözüme eski gelmiyor.Hem classic olurken biraz da makyajlandı.(ön farların tabanları yine siyah oldu.)İkinci elde minimum zararla satılıyor.Ama oyak indirimi olduğu için kesinlikle megane almalısın.Megane da güzel arabadır.Hem yeni yüzlü bir araç.

    Kaportası için herhangi bir tespitte bulunamıyorum ben ama Astra'nın iç mekanı yerli Megane'lardan daha kaliteli. Kapı sesi ise daha tok falan değil.

    Megane'ın kapıları kapanırken tok bir ses çıkıyor ama Astra'nın kapılarından bildiğin teneke sesi geliyor kapanınca.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Utku

    quote:

    Orijinalden alıntı: kagan12312
    Astra sadece frenleme ve yol tutuşta üstün değil,kaportası metali plastiği daha sağlam.Kapı sesi daha tok ve daha donanımlı ve bunlara karşın eski kasa olduğu için daha ucuz.Ancak şimdi focuslara bakıyorum demode oldular astra ise hala üretildiği için gözüme eski gelmiyor.Hem classic olurken biraz da makyajlandı.(ön farların tabanları yine siyah oldu.)İkinci elde minimum zararla satılıyor.Ama oyak indirimi olduğu için kesinlikle megane almalısın.Megane da güzel arabadır.Hem yeni yüzlü bir araç.

    Kaportası için herhangi bir tespitte bulunamıyorum ben ama Astra'nın iç mekanı yerli Megane'lardan daha kaliteli. Kapı sesi ise daha tok falan değil.

    Megane'ın kapıları kapanırken tok bir ses çıkıyor ama Astra'nın kapılarından bildiğin teneke sesi geliyor kapanınca.

    Teneke midir nedir bilmiyorum ama sesi güzel ve o teneke de kaliteli olmalı ki güzel ve tok bir ses çıkıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    quote:

    Orijinalden alıntı: baybars_

    quote:

    Orijinalden alıntı: peugeot206WRC


    quote:

    Orijinalden alıntı: baybars_

    vergi dışında astranın bir albenisi yok birde clasic iyice uzak durmak lazım
    tabi sağ şeritte kamyonlarla takılmayı seviyorsanız o da tercih sebebi olabilir astra için

    Cok merak ediyorum hic astra kullandiniz mi? Evet 120 bggibibir performansi yok amaozellikle 3. Vites ve sonrasinda bircok aractan daha atak ve cok rahat 140-150 kmlere cikabiliyor. Zorlayinca 190lari gorebiliyor, tabii sizin 200kmye 10 saniyede ulasan bir kamyonunuz varsa sizin arkanizda kalmak bana mutluluk verir.

    evet şuanda klasik diye satılan hb astranın hem dizelini hem benzinlisini 600'er km kullandım(ikisinde de aynı yere gittim) ikisinin de berbat bir performansı var aksini idda eden ya fanatiktir yada başka araçları kullanmamıştır.
    0-100'ü 14 sn civarı olan bir arabayı konuşuyoruz . peki siz hiç 110 bg 1.6 hdi,tdci yada dci motorları kullandınız mı? kullanın farkı görün.

    Allah aşkına mantıklı yorumlar yapın.
    astra 1.3 cdti 90 hp lik motor ile benim grande punto 1.3 multijet 75 hp lik motorların ara hızlanmaları, 0-100 değerleri neredeyse aynı. sizin 110 ya da 105 beygirlik dizel motorların 0-100 değerleri 6 sn falan mı? arada 2 - 3 saniye oynar nede olsa. içinizden sayın 3 e kadar ne kadar kısa değil mi. istanbul - ankara arası 138 km/h ortalama hızla araçta toplam 3 kişi ile gidebilmiş bir motor. daha ne yapsın 1248 cc lik motor ne bekliyorsunuz? kamyonlarla falan gitmekte hikaye.

    ha arkadaşın sorusunun cevabı ise megane olur her türlü.

    yorumum gayet mantıklı astra cdti berbat ötesi performansa sahip g.punto da kullandım eski şirket araçlarındandı ilk izlenimim aracın arkasında çimento torbası olduğuydu.
    0-100 de arada 4 sn'den fazla fark var yani %30 civarı bir fark var az mı?
    sollamalarda ecel teri dökmek bana göre değil




  • astraya dönüp bakmam bile. neden?
    astra eski ve çirkin bir kasa. beğenen beğenir lafım yok ama bildiğin çirkin o kasa. sedanı olsa nispeten kurtarırı durumu da hb hem eski hem de çirkin.
    motorunun performansı iyi değil. arkadaşımda otomatik viteslisi var ve kağnı gibi 1 ve 2. viteslerde. aracın içine, oturaklığına sözüm yok ama megane III'de gayet iyi bu konuda. yeni kasa, her ne kadar gözümüz alışsa da artık astra'ya göre yepyeni ve dinamik bir dizaynı var. renoların dizel motoru çok çok az yakıyor ve performansı gayet iyi. dediğim gibi ikisi arasında astra'ya dönüp bakmam bile.
  • benim de astrayla işim olmazdı konfor paketli meganın da baya dolu olması gerek.
    eski modası gecmis bir kasa,sıkıcı iç mekan,megana gore zayıf bir motor...
    Ibreler meganı gosterıyor.
  • Fiyat ve vergi avantajı vardı Astranın.

    Şimdi sadece vergi avantajı kaldı.
  • astra derim tanıdık 1.3cdtı 111.yıl astra sedan aldı 8-9ay oldu 10.000kmde araçtan memnun
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ekaran05

    Her iki aracı da kullandım. Konfor, sessizlik konusunda Megane önde. Herkes Astra'nın yol tutuşundan bahseder ama, Megane III ondan aşağı kalmaz, belki de daha iyidir. En önemlisi de motor. O motorla Astra'ya bakmam bile. Megan'ın motoru çok iyi. Bi de Oyak indirimi varsa hiç düşünme bile.

    megane ile astrayımı kıyaslıyosunuz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Febo2176

    Herkese merhaba,

    Ben de OYAK üyesiyim. Ankaradan kampanyayı yakından takip ediyorum. Almayı düşündüğüm araç Megane HB Dynamic 1.5 DCI manuel vites. Doğru kararı verebilmek için çok çalışıyorum. Hatta 3-4 Kasım tarihlerinde sırf araştırma yapmak için işyerinden izin aldım. Gittim arabaları yerinde inceledim. Her detayını görmeye çalıştım. Megane ile test sürüşü yaptım. Ondan sonra bu Megan gerçekten alınırmı diye emin olmak için Konya yolunda ve Çetin Emeç bulvarında ne kadar otomobil bayi varsa hepsini dolaştım. Ford, Hyundai, VW, Opel, Mazda, Kia, Chevrolet, Honda, Toyota, Citroen. Bunların hepsine gidip bu sınıftaki araçları tek tek inceledim. Fiyatlarını oturdum tek tek pazarlık ettim, kredi seçeneklerini konuştum. Hem de öyle yarım ağızla değil, sanki gerçekten alacakmış gibi. (O nedenle 2 gündür tüm bayilerden arıyorlar naptınız diye :)) Neyse, seçeneklerimin arasında fiyatı ve sunulan donanım değerlendirildiğinde tabiki Astra Classic III de vardı. Test sürüşü yapmadım çünkü bir arkadaşım geçen yıl Astra almıştı onun arabasına bi kaç defa bindiğim için gerek görmedim. Ben otomatik vitesten hoşlanmayan birisiyim, manuel alacağım ancak Astra ile ilgili dikkatimi çeken bir husus var. Ya arkadaşlar bu astranın otomatiği çok komik ya. Sanki kaputun altında biri var, vites değişeceği zaman orada debriyaja basıyor, vites değişiyor sonra debriyaı geri bırakıyor. Bu ne abi. Böyle vites geçişi mi olur. Meganlardaki EDC dedikleri sıfır nokta bilmem kaç saniyede değiştiriyormuş vitesi. Otomatik düşünen arkadaşlar bu konuyu incelemenizde fayda var diye düşünüyorum. Kötü demiyorum. Sadece bana çok garip geldi. Bu forumun amacı da fikir sahibi olmak olduğuna göre bilmeyenler öğrensin istedim.

    Opel de Astrayı (manuel) 42 civarı verecekler. Faiz oranı da %1.13 dediler ama her an artabilirmiş. 550 TL dosya masrafı da ilave. Şimdi ben 20000 TL 12 ay kredi çekmeyi düşünüyorum. OYAK tan alırsam 20300 geri ödüyorum. Dosya masrafı da yok. Opel den alırsam 22200 ödüyorum + 550 TL dosya masrafı 22750. Yani sonuçta 22000 peşin 22750 de kredi ile Opel Astra alırsam 44750 ye geliyor. Forumu açan arkadaşımın alacağı Megane fiyatı 43500 tl. Ben bunu alsaydım aynı kredi ile, Kasım da 12500, teslimatta (Şubat gibi) 11000 peşinat verip, kalan 20000 tl yi 12 ayda dosya masrafsız olarak 20300 tl olarak geri ödeyeceğim. Yani aracın toplam maliyeti = 12500 (Kasım) + 11000 (Şubat) +20300 (kredi) = 43800 e geliyor.
    Gördüğünüz gibi forumu açan arkadaşın sorduğu sorunun maliyet olarak görünüşü bu şekilde. (Tabi 20000 kredi için) 12 bin için kendisi yeniden değerlendirebilir.

    Gelelim arabaları inceledikten sonra ne düşündüğüme. Arkadaşlar bence MEgan ile ilgili yapılan olumsuz eleştrilerin bazıları gerçekten çok ağır. Kullandım baktım, hiç de fena değil. Kullanımı konforlu, ben beğendim. İç mekanı ve malzeme kalitesi olarak karşılaştırıldığında Megana 10 üzerinden 8 verirsem Astraya da 10 üzerinden 8.3 falan veririm. Fark bu kadar sizin anlayacağınız. Bu konuda en iyi araçlar Golf, Yeni Focus ve Honda Civic. Onların da fiyatları malum. Beni aşar. 53500 e kaliteli ama donanım fakiri olan Golf Dizel 105 hp Trendline alırım diyen varsa önden buyursun. Faizleri de %1.04. Neyse konuyu dağıtmayayım.

    Artı Opel'de şunu söylediler. Astra Classic III HB Ocaktan itibaren üretilmeyecekmiş. Bunu duyunca kendime şunu sordum. 1 ay sonra üretimi sona erecek bi arabanın sıfırını almayı gerçekten düşünürmüsün? İnanın ne tarafından tutarsam tutayım bu soruya Evet istiyorum cevabı veremiyorum.

    Sonuç olarak sıfır araba fiyatları almış başını gitmiş. Gidin mağazaları dolaşın, fiyatlara OHA OHA demekten çeneniz yorulur. OYAK sayesinde liste fiyatı 50400 lira olan yeni kasa bir aracı 43500 liraya ve yukarıda bahsettiğim kredi imkanları ile alabiliyor iken, sırf fiyatı azcık düşük, alman arabası vs vs diye eski kasa bir aracı tercih etmek bana pek mantıklı gelmiyor. Bu nedenle ben tercihimi Megandan yana kullanacağım. Kendimi biraz daha zorlarsam 47000 liraya Dynamic olanı almaya çalışacağım. İç mekanı full siyah döşeme ve daha güzel görünüyor. Artı Privilege deki tüm donanımlar da dahil.

    Herkese beğendiği araç ile emniyetli, konforlu ve sürüş zevki yüksek yolculuklar yapmalarını diliyorum.

    Saygılarımla.


    +1

    Arkadaş çok güzel özetlemiş oyak indirimi ve faiz avantajı varken vergiden gelecek olan 300 tlyi kredi faizine kat ve kat(yaklaşık 5-6 yıllık mtv farkı eder) ödeyeceğin için hiçbir avantajıda olmayacak.

    Geçen sene aralıkta bende astra classic alacaktım 35000 liraya o zamanki oyak indiriminde 37400 dü sanırım megane 105 exp+konfor paket. şimdi ise nerdeyse fark kalmamış arada. Bu durumda düşünmeden MEGANE! bakım aralıklarınında 20.000km olduğunu unutmamak gerekir.




  • valla bende vergi ve yakıt avantajı için astra almayı düşünüyordum. test sürüşü henüz yapmadım ama performansı bu kadar mı kötü bu arabanın. 1.3 motor ve 90 hp olduğu göz önüne alınınca birde ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: glaciera

    valla bende vergi ve yakıt avantajı için astra almayı düşünüyordum. test sürüşü henüz yapmadım ama performansı bu kadar mı kötü bu arabanın. 1.3 motor ve 90 hp olduğu göz önüne alınınca birde ?

    Sen kimsenin dediğine bakma,test sürüşü yap.Herkesin araçtan beklentisi farklıdır çünkü.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: wind06

    astraya dönüp bakmam bile. neden?
    astra eski ve çirkin bir kasa. beğenen beğenir lafım yok ama bildiğin çirkin o kasa. sedanı olsa nispeten kurtarırı durumu da hb hem eski hem de çirkin.
    motorunun performansı iyi değil. arkadaşımda otomatik viteslisi var ve kağnı gibi 1 ve 2. viteslerde. aracın içine, oturaklığına sözüm yok ama megane III'de gayet iyi bu konuda. yeni kasa, her ne kadar gözümüz alışsa da artık astra'ya göre yepyeni ve dinamik bir dizaynı var. renoların dizel motoru çok çok az yakıyor ve performansı gayet iyi. dediğim gibi ikisi arasında astra'ya dönüp bakmam bile.

    Dediklerinin hepsine katılıyorum da,o astra beğenilmezmi ya?Sedanı zaten arkasının kötü tasarımından 2. eli daha yavaş.HB daha fazla tutuluyor.







  • astra derim....
    megan 1260 kg astra 1340 kg yorumu kendin yap.... kalitemi tenekemi...
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.