Şimdi Ara

2012 NEW FORD RANGER KULÜBÜ (3. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
451
Cevap
5
Favori
80.510
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Ben bugünlerde 2012 ranger 2.2 XLT AT almayı düşünüyorum. Almayayim mı?

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Gidin test edin araç eskisiyle alakası yok amerikan aracı gibi heybetli motoru küresel puma tdci gayet başarılı EuroNcap tan 5 yıldız alan ilk ve tek pick-up
  • Arkadaşlar,

    Ranger'ın kaslı, heybetli yapısı beni çok etkiledi. Ancak Ranger 4x2 XLT modelinin 55.000.-TL olmasına rağmen donanım ve özellik yönünden bomboş olması, 4x4 wildtrack modelinin henüz TR'ye getirilmemesi sebebiyle, aşağıdaki sebepler dolayısıyla (tipi hoşuma gitmesede) mecburen Amarok 4x4 Highline tercih etmek zorunda kaldım.

    Etkenler:
    4x4 ünün çok hesaplı olması,
    iç donanım yönünden dolu olması,
    iç konfor ve süspansiyon sisteminin otomobil seviyesinde olması,
    2000cc motor sebebiyle 4x4 olmasına rağmen yıllık vergisinin 3.0 veya 3.2 motorların yarısı kadar olması,
    yakıt ekonomisi sebebiyle.

    İnş.pişman olmam.
  • Arkadaşlar merhaba,
    Sonunda bende karar verdim ve yazılan çizilenleri iyice okudum. Ford bayiine ve VW bayiine giderek Amarok ve Ranger araçlarla kendi çapımda bakındım. Amarok ve Ranger arasında bazı yönlerden farklılıklar var. Bu su götürmez bir gerçek. Birisinin artısı diğerinin eksisini filan derken Ranger almaya karar verdim. Aracın XLT A/T modelini ay başında teslim aldım. Amarok almayışımın tek sebebi otomatik vites eksikliği. Ayrıca bel desteği sürekli uzun yol yapan birisi olduğum için çok önemli.

    Aracı alır almaz Ankara'dan Mersin'e iş gezisene çıktım. Araç maksimum 185 km yaptı. Bilmiyorum ileride açılırmı. Sürüş olarak oldukça keyifli. Sonuçta otomatik olduğu için araç Amarok kıyasla tartışılmaz daha rahat. Bel desteği ve yoldaki akışı oldukça keyifli. Arka ağırlık henüz takılmadığından virajlarda aracın kaydığını hissedebiliyorsunuz. Gaza yüklendiğinizde tepkime oldukça başarılı bana göre( Kişiden kişiye değişebilir). Yakıt olarak şehir için 8,9 lt harcarken (Ankara, dur kalk olmadan), uzun yolda agresif ve normal karma kullanımda (Otoban ve bağlantı yolları) 10,8 lt gibi bir performans aldım( shell gta).

    Sonuç olarak canımı sıkan tek konu Ranger yeni kasa olduğundan kasa kapağı(fullbox) yok. Bunu aramadığım şehir kalmadı ancak bulamadım. Ayrıca havuz sorduğumda her şehirde farklı fiyatlar mevcut. Minimum 300+KDV maksimum 500+KDV ve hepside orjinal olduğunu idda ediyor. Bu konuda yardımcı olabilecek arkadaşlar var mı? İhtiyacım olan aksesuarlar arka ağırlık+bagaj havuzu+fullbox. Umarım yukarıda yazdıklarım da sizlere bir fikir vermiştir. Selamlar...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nnc77 -- 5 Ekim 2012; 18:00:15 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nnc77

    Arkadaşlar merhaba,
    Sonunda bende karar verdim ve yazılan çizilenleri iyice okudum. Ford bayiine ve VW bayiine giderek Amarok ve Ranger araçlarla kendi çapımda bakındım. Amarok ve Ranger arasında bazı yönlerden farklılıklar var. Bu su götürmez bir gerçek. Birisinin artısı diğerinin eksisini filan derken Ranger almaya karar verdim. Aracın XLT A/T modelini ay başında teslim aldım. Amarok almayışımın tek sebebi otomatik vites eksikliği. Ayrıca bel desteği sürekli uzun yol yapan birisi olduğum için çok önemli.

    Aracı alır almaz Ankara'dan Mersin'e iş gezisene çıktım. Araç maksimum 185 km yaptı. Bilmiyorum ileride açılırmı. Sürüş olarak oldukça keyifli. Sonuçta otomatik olduğu için araç Amarok kıyasla tartışılmaz daha rahat. Bel desteği ve yoldaki akışı oldukça keyifli. Arka ağırlık henüz takılmadığından virajlarda aracın kaydığını hissedebiliyorsunuz. Gaza yüklendiğinizde tepkime oldukça başarılı bana göre( Kişiden kişiye değişebilir). Yakıt olarak şehir için 8,9 lt harcarken (Ankara, dur kalk olmadan), uzun yolda agresif ve normal karma kullanımda (Otoban ve bağlantı yolları) 10,8 lt gibi bir performans aldım( shell gta).

    Sonuç olarak canımı sıkan tek konu Ranger yeni kasa olduğundan kasa kapağı(fullbox) yok. Bunu aramadığım şehir kalmadı ancak bulamadım. Ayrıca havuz sorduğumda her şehirde farklı fiyatlar mevcut. Minimum 300+KDV maksimum 500+KDV ve hepside orjinal olduğunu idda ediyor. Bu konuda yardımcı olabilecek arkadaşlar var mı? İhtiyacım olan aksesuarlar arka ağırlık+bagaj havuzu+fullbox. Umarım yukarıda yazdıklarım da sizlere bir fikir vermiştir. Selamlar...

    Hayırlı olsun, güle güle kullanın!
    Ben de Ranger XLT A/T modelini almayı düşünüyorum. Benim için de otomatik transmisyon seçeneğinin olması çok kritik bir özelllik. Ayrıca bayide aracı inceledim, bence mevcut pikaplar arasında en yakışıklısı bu, Amerikada satılan F150 modelini andırıyor. Daha önce hiç bu tür bir araç kullanmadığım için size bazı sorularım olacak:

    1. Pikapların arkadan kayma yapmaya meyilli olduğunu duymuştum. Kayma çok mu belirgin, yoksa sadece çok yüksek süratle viraja girince mi oluyor?
    2. Bu araç yeterince ağır diye düşünüyordum. Ne kadar ağırlık ilavesi gerekir ve bu ağırlık yakıt tüketimi ile motor performansını ne kadar etkiler? Ağırlık ilavesi elzem midir? Ağırlık ilavesi olmadan kullanım tavsiye edilmiyor mu?
    3. ESP olsa idi kayma olayının önüne geçilirdi diye düşünüyorum (ESP sadece Wildtrack modelinde var maalesef) sonradan ESP taktırmak mümkün mü?
    4. Binek araba ile kıyaslandığında sürüş konforu açısından durum nedir (motor ve rüzgar sesi, süspansiyon sertliği vs.)?
    5. Yüksek süratte düz yolda güven veriyor mu? Örneğin otoyolda 130-140 yaparken güven verdi mi?

    Bu arada 2 tonluk bir aracın 185 km hıza çıkması fazlasıyla yeterli. Yakıt tüketimi de 20.000 kmye ulaştığınızda %10 kadar azalmış olacaktır diye tahmin ediyorum. Benim Grand C-Max'te aynen öyle oldu.

    Şimdiden çok teşekkürler.




  • Merhaba Zagor33,
    Öncelikle iyi temennilerin için teşekkür ederim. Ben sırasıyla sorularını kendi çapımda cevaplamaya çalışayım.

    1- Kullandığın hız ve virajın eğimine göre değişmekte. Bağlantı yolu keskin viraj ise ve sen 60 ile giriyorsan kaymayı hissedebiliyorsun. Araç yüksek olması sebebi ile kayma ne yazık ki var. Ancak bu kayma hususunun modele göre değişecek bir durum olduğunu sanmıyorum.

    2- Bu tip araçlar yük taşıma için tasarlandığından aracın yükle dengede olacak şekilde yapısı var. Bu nedenle ağırlık şart. Piyasada genel kabül görmüş ağırlık 97 kg. Şaseye gizli olarak takılıyor ve herhangi bir şekilde görünmüyor. Yakıtı etkileme konusunda çok net bilgim olamaması ile birlikte her bir kilonun ve sürüş şeklinin tüketimi etkileceği su götürmez bir gerçek. Kullanım şekline göre ağırlık takıp takmamak senin elinde. Ben taktıracağım ve kullanacak arkadaşlarada tasviye ederim.

    3- ESP bence çok önemli ama ne yazık ki sonradan takılıp takılmadığı hakkında bilgim yok. Araç yeni olduğu için bayiiler dahil kimse net bilgiye sahip değil.

    4- Ben Ankara Mersin arası kullandım. Uzun yolda konforundan memnun kaldığımı söyleyebilirim. Aracın yüksek olması bir kere güven veriyor. EURONCAP 5 yıldız almış olması ayrıca güvenlik hakkında rahatlama hissi veriyor. Çukurlarda ve bozuk satıhta sallanma ve titreme oluyor. Bende ayrıca range roverda var 2010 ancak onun kadar fazla sallamıyor. Lastik basınçları yüke ayarlı olması sebebiyle bu sarsıntılar fazla. Basınç ayarında minimize olacağına inanıyorum. Düz yolda lastiklerin yol tutuşu ve aracın akışkanlığı çok iyi. Yokuşlarda gaza yüklendiğinizde motorun tepki vermesi 1-2 saniye geciksede bu süreden sonraki ivmelenme tatmin edici. Frenlerin vermiş olduğu tepkimede uygun bence. Binek araçla kıyaslamaktansa diğer pickup lar ile kıyaslamayı tercih ederim. Yeni nesil pickuplar binek araçları aratmayacak şekilde konforlu olsada yinede biraz daha zaman gerekli gibi. (Bu düşünceler kişiden kişiye değişiklik gösterebilir)

    5- Düz yolda 130-140 km sanki 90-100 km gibi hissettiriyor. Güven duymasaydım 185 km hıza inan bana çıkamazdım. Yüksek süratlerde bile ses yalıtımı Ford markasına göre başarılı bence. Rahatsız edici kulak tırmalayan bir ses yok. Rüzgar sesi şu anda yok. Ancak Ford markalarda bir dönem fitil sıkıntısı vardı ve yüksek süratler ses yapıyordu. Aracın yeni olmasında bu sorunun cevabını ilerleyen dönemlerde verebilirim. .

    Umarım sorularına cevap verebilirmişimdir. Diğer arkadaşlarında yorumları varsa rica ederim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nnc77

    Merhaba Zagor33,
    Öncelikle iyi temennilerin için teşekkür ederim. Ben sırasıyla sorularını kendi çapımda cevaplamaya çalışayım.

    1- Kullandığın hız ve virajın eğimine göre değişmekte. Bağlantı yolu keskin viraj ise ve sen 60 ile giriyorsan kaymayı hissedebiliyorsun. Araç yüksek olması sebebi ile kayma ne yazık ki var. Ancak bu kayma hususunun modele göre değişecek bir durum olduğunu sanmıyorum.

    2- Bu tip araçlar yük taşıma için tasarlandığından aracın yükle dengede olacak şekilde yapısı var. Bu nedenle ağırlık şart. Piyasada genel kabül görmüş ağırlık 97 kg. Şaseye gizli olarak takılıyor ve herhangi bir şekilde görünmüyor. Yakıtı etkileme konusunda çok net bilgim olamaması ile birlikte her bir kilonun ve sürüş şeklinin tüketimi etkileceği su götürmez bir gerçek. Kullanım şekline göre ağırlık takıp takmamak senin elinde. Ben taktıracağım ve kullanacak arkadaşlarada tasviye ederim.

    3- ESP bence çok önemli ama ne yazık ki sonradan takılıp takılmadığı hakkında bilgim yok. Araç yeni olduğu için bayiiler dahil kimse net bilgiye sahip değil.

    4- Ben Ankara Mersin arası kullandım. Uzun yolda konforundan memnun kaldığımı söyleyebilirim. Aracın yüksek olması bir kere güven veriyor. EURONCAP 5 yıldız almış olması ayrıca güvenlik hakkında rahatlama hissi veriyor. Çukurlarda ve bozuk satıhta sallanma ve titreme oluyor. Bende ayrıca range roverda var 2010 ancak onun kadar fazla sallamıyor. Lastik basınçları yüke ayarlı olması sebebiyle bu sarsıntılar fazla. Basınç ayarında minimize olacağına inanıyorum. Düz yolda lastiklerin yol tutuşu ve aracın akışkanlığı çok iyi. Yokuşlarda gaza yüklendiğinizde motorun tepki vermesi 1-2 saniye geciksede bu süreden sonraki ivmelenme tatmin edici. Frenlerin vermiş olduğu tepkimede uygun bence. Binek araçla kıyaslamaktansa diğer pickup lar ile kıyaslamayı tercih ederim. Yeni nesil pickuplar binek araçları aratmayacak şekilde konforlu olsada yinede biraz daha zaman gerekli gibi. (Bu düşünceler kişiden kişiye değişiklik gösterebilir)

    5- Düz yolda 130-140 km sanki 90-100 km gibi hissettiriyor. Güven duymasaydım 185 km hıza inan bana çıkamazdım. Yüksek süratlerde bile ses yalıtımı Ford markasına göre başarılı bence. Rahatsız edici kulak tırmalayan bir ses yok. Rüzgar sesi şu anda yok. Ancak Ford markalarda bir dönem fitil sıkıntısı vardı ve yüksek süratler ses yapıyordu. Aracın yeni olmasında bu sorunun cevabını ilerleyen dönemlerde verebilirim. .

    Umarım sorularına cevap verebilirmişimdir. Diğer arkadaşlarında yorumları varsa rica ederim.

    Çabuk ve ayrıntılı cevabınız için çok teşekkürler! Gerçekten aydınlatıcı oldu.
    97 Kilo ağırlık ilavesi motoru hiç üzmez, yakışı pek etkilemez, ben de taktırmayı düşünüyorum.




  • arkadaslar ranger almayın zarar edersiniz. daha bugun itibariyle ögrendim ve 2. şoku yaşiyorum 4x2 xlt modelinde yol bilgisayari yokmuş :) geçmiş olsun hepimize yani rezalet olurda böylesi akıllara zarar . diyorum başka birşey demiyorum bu türkiyedeki ford a bakan kimse onun ................................. ........................ anladi o nedemek istedigimi. .................................... gu içimi dökeyim dedim çnükü gerçekten............................ öle bir adam kimse artik rangeri ne hale getirmis senin ............................. . transite bile yol bilgisayari serit degistirme sistemi tonla özelik koyan beyin özülü zihniyet rangera hiç birsey koymamis sanki herkes 4x4 araç alcak aq varya agzımı actircaklar ha. 4x4 ün vergisi 4 5 milyar nasi versin bu milet bu kadar parayı zaten benzin mazot olmus dünya para daha nasi bir kafaya bunlari varya asicaksın yeminle.okadar sinirliyim bir ranger hayrani olarak.




  • arkadaslar yeni bir sey daha gördüm xlt modelinde ekranda yok :D şaka gibi yeminle şaka gibi. adamlar ekrani koymamişlar o 4.3 inçlik ekrani şimdi o fordun türkiyed ayagini idare eden oros.............. gu nun...............................
  • almanyadaki ford rangerla aramızda daglar kadar fark var her özelik var orda bizde hic birsey yok üzücü :(::::
  • Bugün İstanbul'da E5 te giderken Ford Ranger Wildtruck gördüm. Bayilere geldimi nedir?
  • arkadaşlar ford ranger almayı düşünüyorum ... elinde nıssan navara var 2006 model manuel vites ..dedemin oğlu her sene baskı balatayı yiyor... birazda yaşlılık .. o yüzden ranger 4x2 otomatık vites düşünüyorum ... merak ediyorum vites gecisleri nasıl . karadenizin yol şartlarına gidermi kullanan arkadaş varsa yorullarınız beklıyorum..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dhakanuysal

    Bugün İstanbul'da E5 te giderken Ford Ranger Wildtruck gördüm. Bayilere geldimi nedir?

    Bayilerde daha görmedim ancak fiyatları açıklandığına göre yakın zaman içerisinde görüceğiz.

    Wildtrak modeli kampanyalı nakit fiyatı 70.795 tl şaşırtıcı şekilde ucuz ancak yıllık vergisi isanı düşündürüyor.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benim yolda gördüğüm TR plakalı olduğuna göre demekki satışa başlamış. Wildtrack AT olsaydı Ekimde Amarok almak zorunda kalmayacaktım, yazık oldu. Eminim Amarok Wildtrack'ten çok daha dolu aksesuarlı bir araç ve 4x4'ün vergiside %50 kadar ucuz.. Zaten bu sebeple tercih etmiştim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dhakanuysal

    Benim yolda gördüğüm TR plakalı olduğuna göre demekki satışa başlamış. Wildtrack AT olsaydı Ekimde Amarok almak zorunda kalmayacaktım, yazık oldu. Eminim Amarok Wildtrack'ten çok daha dolu aksesuarlı bir araç ve 4x4'ün vergiside %50 kadar ucuz.. Zaten bu sebeple tercih etmiştim.

    evet haklısınız ww türkiyede bir ilk yapti aslında ww ni kutluyorum türk insanına yaptıgı bu milli bir onurdur. gercekten 4x4 ü düsük vergide satabilen tek marka olma basarisini elinde tutuyor ayakta alkisliyorum ve ülkemiz insanlarına yapmıs oldugu bu ayrıcaligi icin onu devlet onur nisaniyla onurlandiriyorum saygilarimla ww......
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dhakanuysal

    Benim yolda gördüğüm TR plakalı olduğuna göre demekki satışa başlamış. Wildtrack AT olsaydı Ekimde Amarok almak zorunda kalmayacaktım, yazık oldu. Eminim Amarok Wildtrack'ten çok daha dolu aksesuarlı bir araç ve 4x4'ün vergiside %50 kadar ucuz.. Zaten bu sebeple tercih etmiştim.

    wildtrack modeli otomatik hatta triptonik fordun vitesi düz wild yok vergiside söle diyim ocaga kadar bakanlar kurulunda bekliyen bir yasa var aks aralıgıyla ilgili sanırım sadece ford ranger ve l200 kurtuluyor yani vergisi 4x2 den sınıflandırılcak öyle olursa hemen alınır valla stokta araba kalma :)
  • 24 kasımda bayiye gittim. wildrak almak amacıyla gelmemiş
    - 4x4 araçlar satışa sunulmuş ön siparişle
    - ön sipariş verilsede yılbaşından sonra gelecek diyorlar
    soru 1 --- > aracı herhangibir bayide gören varmı?(ben ordu-ısparta-muğla-eskişehir ve bursayı bizzat gidip baktım yok)
    soru 2 --- > aracın vergisi 3.2 olduğundan dolayı 6400tl civarında, kasko bedelinin %5 i esas alındığında bir alt motor sınıfına dahil olarak 4500tl oluyor
    fakat bayideki satış danışmanı 0 araçlarda kasko bedeli üzerinden hesaplama yapılmıyo gibi şeyler söyledi. doğruluğu varmı?
  • arkadaşlar bende geçen ford bayisine gittim ranger için araba baya güzel heybetli ama önceden konuştuğunuz gibi donanımları bende diğer markalarıda dolaştım vw toyota wv daha yeni çıkardığı için canım pek almak istemiyor test sürüş viyolarını falan izledim yorumları okudum engebeli arzide pek iyi deil diyolar ama wv acımamış valla tüm opsiyonları fullemiş esp falan allah ne versiyse güveblik donanıma koymuşlar toyota ise o darangerden farkı yok güvenlik olarak hava yaztıkları falan 55 bin tl para veriyon bi esp bile koymuyolar ama toyotada çok sağlam araba ben bu hafta bi pıck up alcam ama işte karar veremedim donanım olarak wv iyi ama onlarda daa acemi sizcen hangisini almalıyım bana yardımcı olurmusunuz atrıca bu wiltrak gelmişse ondan almayıda düşünebilirim bilen biri bilgilendirirse sevinirim.
  • samet355
    seçim yapmak zor, tabi 4x2 mi yoksa 4x4 mü düşündüğünü belirtmemişsin
    ben şahsen 4x4 almaya karar verdim (ranger wildrak) tek problem aracın vergisi.aslında cumartesi günü ön sipariş için başvurmayı düşünüyorum fakat bu aks mesafesinin yarısının yük taşıma bölümünden küçük olması durumunda 4x4 modeller kamyonet sınıfına girecek ve mtv düşük olcakmış.tabi bu konuda net bir bilgiye ulaşamadık
    benim sana tavsiyem kendi ihtiyaçlarını iyice gözden geçir ve buna göre karar ver
    mesela amarok alan tanıdıklar çok fazla yakmasından şikayetçi (100km ortalama 10lt) tabi 2.0 motor olduğunuda göz önünde bulundurursak gerçekten cok
    hiluxu yakından görme şansım olmadı. incelediğim kadarıylada geçmişe oranla büyük ilerleme göstermiş. vites sistemi neden hala değişime uğramadı şahsen anlamış değilim bi nevi imza gibi bişey oldu hiluxta şahsen beğenmedim.tabi bide 4x4 a/t için fiyat hiç olmamış




  • quote:

    Orijinalden alıntı: extotal

    24 kasımda bayiye gittim. wildrak almak amacıyla gelmemiş
    - 4x4 araçlar satışa sunulmuş ön siparişle
    - ön sipariş verilsede yılbaşından sonra gelecek diyorlar
    soru 1 --- > aracı herhangibir bayide gören varmı?(ben ordu-ısparta-muğla-eskişehir ve bursayı bizzat gidip baktım yok)
    soru 2 --- > aracın vergisi 3.2 olduğundan dolayı 6400tl civarında, kasko bedelinin %5 i esas alındığında bir alt motor sınıfına dahil olarak 4500tl oluyor
    fakat bayideki satış danışmanı 0 araçlarda kasko bedeli üzerinden hesaplama yapılmıyo gibi şeyler söyledi. doğruluğu varmı?


    Sıfır araçlarda da kasko bedeli üzerinden hesaplama yapılabiliyor ama bu neyi kurtarır ki? Her yıl 4500 YTL araç vergisi ödenir mi? Dünyanın hangi ülkesinde böyle bir soygun vergi kılıfı altında pazarlanabilir?

    Namusuyla yaşayan birisi için 4X4 pikap haram, bu ülkede ancak bir haramzade 4X4 araç alabilir zaten.

    Neyse ben sizin canınızı sıkmayayım, alan memnun veren memnun bu ülkede...




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.