Şimdi Ara

2012 Yeni Hyundai İ30 Klübü (734. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
14.693
Cevap
82
Favori
990.657
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 731732733734735
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • IbraKadabrA kullanıcısına yanıt
    Merhaba,hatırladığım kadarıyla 2013 yılında Bluedrive diye bir paket eklenmişti ve start-stop sadece o pakette mevcuttu,haklı olma ihtimaliniz mevcut ama yine de emin olmakta fayda var.Eğer start-stop yoksa o özellikli akünün ekstra maliyetine katlanmak gerekli değil.Start-stop yoksa Varta Blue Dynamic,varsa Varta Silver Dynamic AGM olabilir.
  • IbraKadabrA kullanıcısına yanıt

    Arabanızın üstündeki akü ile aynı değerlerde olan akü en iyisidir. 3 değer var biri voltaj zaten otomobillerde 12V olur, ikincisi amper-saat ( Ah ) , üçüncüsü A sanırım bunun da marş akımı gibi bir anlamı vardı.


    Örneğin 12V 60 Ah Amper Akü 540A gibi. Aracınızın üzerindeki aküye bakıp aynı değerlerde ben olsam yerli bir akü (Mutlu-İnci) alırım.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: yalnizca

    Arabanızın üstündeki akü ile aynı değerlerde olan akü en iyisidir. 3 değer var biri voltaj zaten otomobillerde 12V olur, ikincisi amper-saat ( Ah ) , üçüncüsü A sanırım bunun da marş akımı gibi bir anlamı vardı.


    Örneğin 12V 60 Ah Amper Akü 540A gibi. Aracınızın üzerindeki aküye bakıp aynı değerlerde ben olsam yerli bir akü (Mutlu-İnci) alırım.

    Arabanın üstünde baya dandik bir akü var. Önceki sahibinin taktığı.

  • Merhaba ,
    2012 Style İ30 aracımın 3-4 gündür farlarının yanmadığını farkettim.
    Acaba philips X-treme vision H7 alsam serviste takıp ayarlarını yaparlar mı?
    philips X-treme vision H7 iyi midir? Yeni tavsiye edebileceğiniz bir ampul ya da başka bir çözüm öneriniz var mıdır?
    Bu arada far konusunda araştırma yaparken 2013 yıllarında yazılmış yorumlar/konulara baktım da nostaji oldu.50.000 TL verilir mi muhabbetleri dönüyordu.
    Nereden nereye geldik!
  • İyi akşamlar... Bu sayfa hâlâ çalışıyor mu bilmiyorum ama bir mesaj atayım dedim. Bir kaç yıldır sesim çıkmıyordu. Ben hâlâ 2013 i30 cw umu kullanmaya devam ediyorum. 130.000 km yi geçti ve ben hâlâ çok çok memnunum aracımdan. Bakımlarını yaptırıyorum Hyundai servislerinde. Sadece açılır tavanda iki sene önce sorun yaşadım, onu da hallettiler sağ olsunlar. 2017 de Beykoz'a taşındığım için Çekmeköy tarafındaki servislere gidiyorum. 120.000 bakımını Coşkun'da yaptırdım ve gayet memnun kaldım. Arabam çok şükür bugüne kadar bana hemen hiç teknik sorun çıkarmadı. Bir iki ufak tefek sürtme ve tampona çarpma haricinde kaza da yaşamadım çok şükür. Son fiyat artışları ile bu arabanın yerine koyacak araba bulamıyorum. En az 350-400 bin lira vermem gerekiyor. Bunu 150 ye satsam bu kadar fark vermeye değmez deyip kullanmaya devam ediyorum. Bu sene eskiyen Michelin Cross Climate lastiklerini 4 mevsim Falken'lerle değiştireceğim. Kışın akü de bir kaç kere nazlı çalıştı. Onu da değiştirmeyi planlıyorum. Sizlerin önerileri varsa yazabilir. Yapabilirsen Hyundai Bayon ile takas düşünüyorum. Bakalım Bayon nasıl olacak? Onu beğendim. Fiyatı da uygun olacak gibi... Hayırlısı. Herkese iyi akşamlar diliyorum. En büyük i30!




  • Herkese merhaba Arkadaşlar.

    Uzun süredir, özellikle de pandemi zamanından beri konuya pek girmez, yazmaz oldum. Ben hala 2013 Ocak ayında sıfır aldığım 2012 model dizel i30 Elite aracımı kullanıyorum.

    Bugün tesadüfen görüp fark ettiğim, ne zamandır var olduğunu bilmediğim bir sorun tespit ettim araçta. Bu sıkıntıyı yaşayanlar oldu mu, oldu ise nasıl çözümlendiği hakkında fikirlere ihtiyacım bulunmakta.

    Aracın sol arka koltuk kelebek camının hemen üzerindeki döşeme kısmı su aldığı için komple rutubet ve leke içinde. Şoför tarafının arkası olduğundan kör noktada ve görünmüyor. Tesadüfen fark ettim ve hemen resim çekip Hyundai Türkiye ve Hyundai Global etiketleyip resimlerle Twitter dan bildirdim kendilerine. Geri dönüş ne olacak bekliyorum.

    5 yılı geçtiği için garantisi de bitti. Bu durum Aracın bir kusuru ve benden kaynaklanmadığı için ne gibi yol izlenir, ne yapılır bilemiyorum.

     2012 Yeni Hyundai İ30 Klübü

     2012 Yeni Hyundai İ30 Klübü

     2012 Yeni Hyundai İ30 Klübü




  • dJ_bLoW kullanıcısına yanıt
    Elite paketlerde cam tavan çıtaları zamanla çatlıyor, senede iki kere kontrol etmek lazım, rayları düzenli temizlemek lazım vs. Cam tavan çıtalarında çatlak olduğu için yağmur suyu olsun yıkama suyu olsun bu çatlaklardan içeri giriyor ve bu tablo ortaya çıkıyor. Arka bagajı da iyice kontrol edin tabanlarını, ıslak bir yer var mı su birikintisi var mı diye. Garanti bakmaz artık buna, servise gidip tabi ki orada yaptırabilirsiniz ama sunroof tamir eden yerler var. Oraya gidip cam tavan sökülüp siyah dyson mı ne sıkılıp çatlaklar kapanıyor. Uygun fiyata tamir ettirirsiniz. Daha sonra da tavan yıkama kurulama yapılır, kaldığınız yerden devam edersiniz.
  • ZevkiSefa kullanıcısına yanıt

    Cvp için çok teşekkür ederim.


    Bugün Hyundai genel merkezden aradılar. Servise göstermeden bir işlem yapamıyorlar. Servisin kontrol edip, durum tespiti ve sorunu görüp genel merkeze bildirmesi, oradan da ilgili üst mercininin kararına bağlı olarak ne yapılacağı söylenecekmiş vs.


    Ben o kısımı güzelce temizleyip dışarıda bir yere müsait zamanda gösteririm artık.

  • dJ_bLoW kullanıcısına yanıt
    Bilmedikleri bir şey değil de işte. Geçmiş olsun.
  • Merhaba,
    2012 Style paket aracımla ilgili son 2 aydır direksiyonda boşluk hissi ile başlayan ama sonrasında ise takır tukur sesler gelmeye başladı.Özellikle kasis ya da hafif bozuk yollarda daha da rahatsız edici bir hal aldı.
    Yıllık izinde olduum bir gün servise gittiğimde direksiyon kutusunun değişmesi gerekeceği söylendi ( 5.000 TL)
    Bugün de araçtaki ufak tefek çizik, rutuş işlemleri için auto king’e gittim orada da bu direksiyon ses olayını sordum onlar da baktı direksiyondaki elektronik bir parçadan bahsetti yurtdışından ya da hyundai bayisinden isteyebileceklerini ama pahalı olduğunu belirtti (fiyat sormadım)
    Halbu ki youtube’de kaplin sorunu sıkça oluyormuş ve bunun değişimi ike fazla bir masrafa girmeden halledilebiliyormuş diye bir çok video izlemiştim.
    Bu durumda nasıl bir yol izlesem acaba?
    Servise gidip neyse ücretini değiştirip kurtulsam mı yoksa sanayi sitesinde ucuz yollu halletmeye mi çalışsam?
    Sizin başınıza gelen oldu mu böyle bir durum?
    Ne önerirsiniz?
    Ayrıca bu haliyle kullanmak tehlike yaratır mı?




  • veradrake V kullanıcısına yanıt
    Kaplin olabilir masraf 200-250 TL, tıkırtı burcundan da olabilir, onu da direksiyon kutusu açılıp bakılacak, burç değişecek tekrar toplanacak. O da artık usta ne kadar almak isterse 1000-1500 civarı olabilir. Siz nerede ikamet ediyorsunuz? 5000 bin TL masraf çıkmaz.
  • İstanbul/ Küçükçekmece’deyim.

    New Bayisine uğramıştım izindeyken bu söylenen rakam oranın söylediği rakam.

    İnternette ve youtube’de 300-350 arası bir rakam ile kaplin sorunu çözülüyormuş.

    Tabi benim yorumum kaplin olabileceği yönünde, başka bir şeyden de kaynaklanıyor olabilir.

    Sanırım Bahçelievlerde Artı Direksiyon diye bir yer varmış.En iyisi oraya götürüp neyse yaptıracağız artık.Kaçışı yok

    Cevap için teşekkürler.

  • veradrake V kullanıcısına yanıt
    Zamanında bende ismini duymuştum artı direksiyonun. Ama sonra aracı sattım gitmek nasip olmadı. Eğer götürürseniz ve olumlu sonuç alırsanız buraya geri bildirimde bulunur musunuz? Kaplin ise çözüm basit ama tıkırtı burcundaysa artı direksiyon müdahalesi sonrası düzelirse özellikle çok memnun olurum haber verirseniz.
  • veradrake V kullanıcısına yanıt
    Bu sorun bendede vardı bu 1200 lira gibi bi rakama geçen hafta çözüldü düz yolda bile giderken takır takır ses geliyordu şuan bir sorun kalmadı. Artı direksiyon işlerinde iyi ama maliyet brz tuzlu
  • Tmscaskin T kullanıcısına yanıt
    Direksiyon kutusundaki tıkırtı burcu ile, kaplin mi değişti?
  • Vakit bulamadığım için ve unuttuğumdan dolayı ne zamandır yazamadım..


    Benimde araç 2012 Model dizel Elite paket. Yaklaşık 2 yıl önce direksiyonu çevirirken çıkan tak tuk sesler sebebi ile Artı direksiyona uğradım. EPS Kaplin değişecek ama daha yeni başlamış, ses arttığı zaman gelin o zaman değişelim demişlerdi ve 600 TL ücreti vardı.


    Sonra araya pandemi falan girdi, kapanmalar ve işsizlik derken 1 ay öncesine kadar bu sesle kullanmaya devam ettim. Artık sesten ziyade, arabayla hızlı giderken sağa sola manevra yaptığımda birden çekme hissi oluşmaya başlamıştı.


    Nette dolaşırken You Tube ve instagram da bu işi ayağınıza kadar gelip yapan mekanikçi bir arkadaş buldum. Sadece yarım saat içinde Marmaray istasyonlarına gelerek otoparkta hallediyor. Ben geçen ay 350 TL ye yaptırdım.






  • dJ_bLoW kullanıcısına yanıt
    Geçmiş olsun . 2015 den sonra bu parça eps motoruna entegre edildiği için sorun çıkarma olasılığı azaldı, alt modellerde kronik malesef lakin çözüm maliyeti allahtan düşük. Belirli aralıklarla değişmesi lazım parçanın .
  • ZevkiSefa kullanıcısına yanıt
    Evet plastik ve saçma sapan bir mühendislik hatası olan bir parça. Eps motoru içinde bulunan 4 dişli arasına konulan bu parçanın kendi dişlileri arası boşluk olduğundan, direksiyonu sağa ve sola çevirirken sonunda sert şekilde vurarak sonlanmasından yıpranıp parçalanıyor. Halbuki ki plastik kaplin dişlileri arası dolu olsa bu sorun yaşanmayacak.

    Bunu yapan mühendise sevgilerle..!!!

     2012 Yeni Hyundai İ30 Klübü
     2012 Yeni Hyundai İ30 Klübü
     2012 Yeni Hyundai İ30 Klübü



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dJ_bLoW -- 23 Kasım 2021; 12:55:43 >




  • dJ_bLoW kullanıcısına yanıt
    Elektrikli direksiyonun dezavantajlarından biri. Tek bu kadar olsun diyorum. İyi günlerde kullanın.
  • ZevkiSefa kullanıcısına yanıt

    Teşekkür ederim.

  • 
Sayfa: önceki 731732733734735
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.