< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
2013-14 auris otuz beş binde. Araç değer kaybı? (2. sayfa)
-
-
Şimdi anladım, sigorta şirketinden değer kaybını alıyorum. Eğer verilen miktar düşük geldiyse, sırasıyla komisyon sonra da dava yoluna gidip kalan farki almaya çalışıyorum. Bu şekilde değer kaybını mümkün olduğunca alabiliyorum galiba
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Ancak dediklerine göre atıyorum 10000 de 7500 değil de 2500 gibi komik bir rakam önerebiliyorlarmis. Sirf 2014 model diye 35bindeki araçta 10k nin yüzde 25 ini verecek kadar dusuremezler diye düşünüyorum...
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Arkadaşlar bir de araç da 20 bin civarında parça değişiyormuş.
Ancak kaporta kısmında sadece sol ön çamurluk değişiyor ve ön tampon onarilip boyatiliyor. Bir de far değişip jant boyanıyor ancak far ve jant girmez dediler. Geri kalan asıl masrafları aks, ve mekanik parçaları...
Bu değer kaybı hesabında komisyon da, dava da ayni şekilde sadece kaportaya bakarak değer kaybı ödemiyor mu? (Aynı sigorta şirketi gibi?)
Sol ön çamurluk ve Tampon maksimum 3k tutar deniyor. Yani 10k yazıp 7.5k ve ya en az 10k gibi değer kaybi hayal olur diyorlar. Dogru mudur :( ?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Şöyle bir gelişme yaşandı, konu açmıştım. Yazdığım metin:
Öncelikle iyi günler. Aracım 30 Kasım'da kazaya karışmıştır. Yüzde sıfır kusurum var. Yani kusur bende değil. 26.496 TL araç tamiri oldu (yetkili serviste.).
Ben karşı tarafın trafik poliçesine başvuruda bulundum. (Allianz).
Araç değer kaybı tazminatı için e devlet üzerinden Exper atadım.
14.503 tl tazminat hakkım çıktı. Ancak Allianz, e devlet bağımsız exper raporunu beklemeden 1 iş günü içinde 2bin tl yatırdı.
İtiraz beyanında bulundum. Dedim ki:
1 nisan 2020 tarihinde yürürlüğe giren hesaplamaya uyulmayarak 2 bin tl yatırılmıştır. Kalan tazminatın tarafıma yatirilmasını rica ederim dedim.
Ancak bana canlı destek üzerinden suçlu olanın poliçe tarihi 1 nisan 2020 den öncedir diyerekten itirazım reddedildi. Bende, kaza 30 Kasım'da oldu. Benim policem bile Aralık 11 de. Suçlu tarafın poliçe tarihi neden beni mağdur etmektedir dedim. Cevap gelmedi.
Araştırmaya devam ettim. Aym (anayasa mahkemesi aracın gerçek değer kaybını emsallerine göre hesaplamak zorundadir denmiş.
Allianz' bana eski genel şartlara uygun hesaplandı demişti. Ancak anayasa mahkemesi genel şartları geçersiz kılmış. Hatta prof.dr.karasu policede değer kaybi tazminatı hesaplanırken, aracın anayasa mahkemesinin 9 ekim 2020 tarihinde ki kararına göre hesaplanmasını belirtin demis.
Mantık bu iken, ben 1 nisan 2020 tarihindeki değişiklikten yararlanamiyorsam, aym den yararlanmam gerekmez mi? Sonuçta genel sartlar geçersiz kılınmıştır...
Allianz ne amaçla kabul etmez? Etmezse bana hukuki hak doğmaktadır? Tahkim ve mahkeme aym kararını uyguluyor.
Sigorta şirketleri de aym ye uymak zorunda deniyor. Bu yüzden allianz'a ikinci İtiraz de aym kararını da ekleyin. Emsalleriyle kıyaslayıp gerçek değer kaybini tazmin edin diyebilme hakkına sahip değil miyim?
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
quote:
Orijinalden alıntı: nzavusŞöyle bir gelişme yaşandı, konu açmıştım. Yazdığım metin:
Öncelikle iyi günler. Aracım 30 Kasım'da kazaya karışmıştır. Yüzde sıfır kusurum var. Yani kusur bende değil. 26.496 TL araç tamiri oldu (yetkili serviste.).
Ben karşı tarafın trafik poliçesine başvuruda bulundum. (Allianz).
Araç değer kaybı tazminatı için e devlet üzerinden Exper atadım.
14.503 tl tazminat hakkım çıktı. Ancak Allianz, e devlet bağımsız exper raporunu beklemeden 1 iş günü içinde 2bin tl yatırdı.
İtiraz beyanında bulundum. Dedim ki:
1 nisan 2020 tarihinde yürürlüğe giren hesaplamaya uyulmayarak 2 bin tl yatırılmıştır. Kalan tazminatın tarafıma yatirilmasını rica ederim dedim.
Ancak bana canlı destek üzerinden suçlu olanın poliçe tarihi 1 nisan 2020 den öncedir diyerekten itirazım reddedildi. Bende, kaza 30 Kasım'da oldu. Benim policem bile Aralık 11 de. Suçlu tarafın poliçe tarihi neden beni mağdur etmektedir dedim. Cevap gelmedi.
Araştırmaya devam ettim. Aym (anayasa mahkemesi aracın gerçek değer kaybını emsallerine göre hesaplamak zorundadir denmiş.
Allianz' bana eski genel şartlara uygun hesaplandı demişti. Ancak anayasa mahkemesi genel şartları geçersiz kılmış. Hatta prof.dr.karasu policede değer kaybi tazminatı hesaplanırken, aracın anayasa mahkemesinin 9 ekim 2020 tarihinde ki kararına göre hesaplanmasını belirtin demis.
Mantık bu iken, ben 1 nisan 2020 tarihindeki değişiklikten yararlanamiyorsam, aym den yararlanmam gerekmez mi? Sonuçta genel sartlar geçersiz kılınmıştır...
Allianz ne amaçla kabul etmez? Etmezse bana hukuki hak doğmaktadır? Tahkim ve mahkeme aym kararını uyguluyor.
Sigorta şirketleri de aym ye uymak zorunda deniyor. Bu yüzden allianz'a ikinci İtiraz de aym kararını da ekleyin. Emsalleriyle kıyaslayıp gerçek değer kaybini tazmin edin diyebilme hakkına sahip değil miyim?
Geçmiş olsun hasar kaydı çok yüksek aracın değeri en az bak en az diyorum 15-20 bin düştü zor satılır hakkını ara daha fazla talep et.Allah kolaylık versin
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Hocam, kesinlikle öyle düşünüyorum. Ama tüm mekanik parçalar yetkili serviste değişti. Hiçbir yan sanayi ve mini onarim yok. En azından içim rahat.
Gerçek tazminat hesaplamasi yapilmasi gerekiyor diye düşünüyorum. Sonuçta aym genel sartların iptalini vermiş. Hem mağdur benim, hem de karşı tarafın police tarihine bakılıyor. Çok komik geldi...
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
2016-2017 yıllarında gırtlak dolu 1.6 Premium otomaik paket 85 bin lira idi. İnsan deli oluyor. Ne leş bir ekonomi.quote:
Orijinalden alıntı: 2jz1993
Bu arabalar nasıl 200 bin tl oldu oradayım ben konu dışı.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi programmer_onur -- 23 Ocak 2021; 17:19:33 >
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X