Şimdi Ara

2013 Toyota Corolla Advance Multidrive s izlenimlerim

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
17
Cevap
0
Favori
19.774
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arabamı Kasım 25 te Çorumdan sıfır aldım. CVT şanzuman bir araç.
    Şu an 250 km. deyim.

    Malum havalar soğuk. Çoğunlukla klima açık (otomatikte) kullanıyorum.
    Aracım yakıt tüketimini 13 lt. olarak gösteriyor. Yarısından çoğunu şehir içi kısa mesafelerde kullandım.
    Bazen agresif bazen yumuşak kullanıyorum. Orjinal veri 7,3 lt gösteriyorken, 13 lt. tüketim bana çok geldi.

    Aracın kullanımı rahat, donanımı yeterli. Follow me Home (refakatçi aydınlatmayı) bir türlü devreye alamadım.
    Far sensörü ve yağmur sensörü, hız sabitleyicisi çok iyi çalışıyor. Aynalar katlanabilir özellikli ancak aldığım donanımda Alarm sistemi olmadığı için, Aynalar merkezi kilitle kapatılmıyor. İçerde bir düğme var her seferinde ona basıp kapatıp açmanız gerekiyor. Serviste merkezi kilite bağlanabileceği ancak bunun sürekli kullanımının ayna motorlarına zarar verebileceği söylendiği için taktırmayı düşünmüyorum.

    Aracın ön ve arka mesafesi oldukça geniş. Bu genişlik bazen şehir içi trafiğinde sorun olabiliyor. Geri görüş kamerası güzel, ancak bazen hızlı vites değişiminde devreye girmeyebiliyor. Ayrıca vites konumları gereği aracı otomatikten park vitesine alırken R (geri vites) konumundan geçtiğiniz için anlık olarak kamera devreye girebiliyor.

    Aracın kliması güzel hemen ısıtıyor içeriyi. Birçok ayar yapmak mümkün. İsteğinize göre kişiselleştirebiliyorsunuz.

    Aracın çamurluklarından bazı bozuk yollarda çamur sıçraması gibi ses geliyor, içerden rahatça duyulabiliyor bu ses. Sorduğumda lastiklerin yeni olmasından kaynaklanabilir dediler. sorun yok.

    araç motor sesini çok içeri almıyor.

    CVT şanzuman vites geçişini hiç hissettirmiyor. Araç dikkat edildiğinde 2000, 3000 devir arasında geçiş yapıyor.

    Ses sistemi güzel, ayrıca ön konsolda usb girişi var. Ancak usb girişinin olduğu kısımda bir plastik kapak var. Bu usb kullanırken kapağın kapatılmasını engelliyor. Ben de mini usb alarak bu sorunu çözdüm.

    Sonuç olarak: aracın yakıt tüketimi dışında beni rahatsız eden bir durum yok. İnşallallah tüketim motor açıldıktan sonra düşerse tadından yenmeyecek.







  • Güle güle kullanın. Bende Çorum'dan alacaktım baya sorun yasadım şikayet edip Ankara'dan aldım. Çok güzel incelemişsiniz yakıt için sıkıntı olursa tüp bir tercih olabilir zaten uyumlu motor. Fiyat size ne vermişlerdi eğer özel degilse.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • efgal E kullanıcısına yanıt
    Yakıt tüketiminiz bana yüksek geldi. Sizin gibi gokhantr26 arkadaşımızın da tüketim değerleri yüksek. Onda disk sürtünmesi gibi geçici bir problem var. Ondan kaynaklandığını düşünüyorum. Benim de klima sürekli açık, şehir içi 8 - 8,3 - 8,6 aralıklarında değişiyor tüketim. En başından beri de böyle , kataloğunda belirtilen 7,3'e ne zaman düşecek diye beklerken sizin ki çok yüksek geldi bana. Hatta şu an en iyi veriler Vedat bey'de. Gerçi kendisi bayağı km yaptı, en başlarda nasıldı bilemiyorum. Ben daha 1.000 km'ye varamadım.

    Cvt şanzımanda vites geçisi yok, dişli yok. Düz bir kasnak vasıtasıyla, araç doğrusal olarak hızlanıyor. Normal konumda 2.000 devir üzerinden, sport konumunda ise 3.000 devir üzerinden hızlanıyor. 7 ileri manuel kullanımsa sanal. Sanal aralıklar yaratılmış 7 adet, vites değiştiriyorsun hissi veriyor. Otomatik konumda gaza bastığınızda devir düşmeden araç hızlanıyor, bu da vites geçişi olmadığının göstergesi.

    Çamur sıçrama sesi, arkada davlumbaz olmadığı için. En ufak taş sesi içeride. Servislerde ilginç yani, ilk defa mı yeni lastik kullanıyoruz

    Ben taktırmadım ama, ayna kapatma, anahtar kilidine bağlı çalışınca neden motoru bozulsun, bizler yine aynı şekilde, inmeden kapatıyor, binince açıyoruz. Yani motor aynı defalarda çalışıyor. Önemli bir mevzu değil gerçi de, ilginç geldi, atladığım bir nokta var belki.

    Allah hep ağız tadıyla kullanmak nasip etsin İnşallah.




  • Devaimystic arkadaşımız da yakıtın fazla olduğundan bahsetmiş. Dediği gibi kış şartları, kısa mesafe çalıştır - kapat ile birlikte, aracın da çok yeni olması gibi nedenlerle geçici bir süreliğine böyle sanırım. Ben işe git gel, markete git gel şeklinde çok kısa 5-10 dk lık mesafeleri fazla kullanmadım. Fazladan turlayarak,yolu uzatarak kullandım hep. Ama denemek için müsait bir şehir dışı yolda, bir süre 130 -160 km hız aralığında kullandım, yine ortalama değişmedi. Motoru ideal ısısında uzun süre kullanmanın avantajı sanırım. Ama dediğim gibi 7,3'ü de daha görmedim. Bu soğuklarda da zor gibi. Zaman istiyor herhalde.
  • Bir şey sormak istedim, vites kolunun çevresindeki, PRND harflerinin bulunduğu akrilik, parlak zeminde kılcal çizikler var mıydı? Bende çokça var da. Akrilik pastası sürdüm geçmedi. Önemli bir şey değil, sadece merak ettim, geneli mi böyle, bende ki mi böyle. Mesela, touch ekranının ve airbag ışığının bulunduğu kasa bölüm de aynı madde, ama orada hiç çizik yok.
  • Yorumlarınıza teşekkür ederim arkaadaşlar.

    Disk sürtünmesi konusu aklıma takıldı. Çünkü arabaya hafif gaz verdiğimde, hani eklemli iki demir parçayı ayırırken duyduğum bir kanırtma sesi geliyor. Ama ara, her zaman değil. 1000 bakıma gittiğimde sorucam.

    Aracın sert bölgelerinde herhangi bir çizik göremedim.

    Bu arada yakıt 14 lt. yi geçti. Bir de benzinlik alıcam sanırım.

    Bu arada arabayı Çorumdan 58 'e aldım arkadaşlar...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: efgal

    Yorumlarınıza teşekkür ederim arkaadaşlar.

    Disk sürtünmesi konusu aklıma takıldı. Çünkü arabaya hafif gaz verdiğimde, hani eklemli iki demir parçayı ayırırken duyduğum bir kanırtma sesi geliyor. Ama ara, her zaman değil. 1000 bakıma gittiğimde sorucam.

    Aracın sert bölgelerinde herhangi bir çizik göremedim.

    Bu arada yakıt 14 lt. yi geçti. Bir de benzinlik alıcam sanırım.

    Bu arada arabayı Çorumdan 58 'e aldım arkadaşlar...

    O ses ara ara bende de oluyor, bir kere yapmıştı, sonradan olmadı, şimdi tekrar çıktı, havalar soğudu, ondan herhalde. Bir arkadaş, hillholder mekanizmasından kaynaklanıyor demişti. Servis cevabını benle de paylaşırsanız.

    Ben yakıt, soğuk havalardan dolayı 9.5'e çıktı şimdilik.




  • 2013 Multidrive S benzinli aracımı aldım. ilk 500 km de şehir içi 5-10 derece arası 8.5 litre yaktı. Uzun yolda ise 3 kişi ( 3x80kg) ve bagaj boş 7.3 lt ve tek ben dönüşte 6.6 lt değerlere ulaştım. Cruise kontrolü 110 km nin üzerine sabitledim. ( virajlı yollarda 90 - 100 )

    Araçta kampana sesine benzer sürtünme sesleri ve ön disklerden tiz ses gelmektedir. Servis hallederiz dedi sorun etmedim. iki kere geri vitesdeyken kamera devre dışı kaldı. işlemi tekrarladığımda düzeldi. Bunları servise giderken söyleyeceğim. Fren sesi beni bayağı rahatsız ediyor.

    2012 kasa toyota corolla dizel kullanan birisi olarak şunu söyleyebilirim;


    Bu araba kalite olarak öncekine hiç benzemiyor. Çok üst düzey olmuş.
  • Fren sesi kronik mi acaba. bende de oldukça rahatsız edici fren sesi var.
  • Bende yaklaşık bir ay önce otomatik benzinli aldım. Arabadan memnunum her yönüyle güzel ve kalitelli bir araç. Disk sürtmeden dolayi benim arabadan da ses geliyor. Servis ile görüştüm. Sesi servisde kamera ile kayda alıp değişim yapıyoruz dediler yakın zamanda gideceğim. Yakıt bende de 11-13 litre arası ama malum sıfır araba kış şartları vede kulanım farkı. İleride daha da düşür kesinlikle. Fakat uzun yolda araba harika ortalama 6 litre yaktı Sivas erzincan arası otomatik harika

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Yeni Corolla Almak

    Bir şey sormak istedim, vites kolunun çevresindeki, PRND harflerinin bulunduğu akrilik, parlak zeminde kılcal çizikler var mıydı? Bende çokça var da. Akrilik pastası sürdüm geçmedi. Önemli bir şey değil, sadece merak ettim, geneli mi böyle, bende ki mi böyle. Mesela, touch ekranının ve airbag ışığının bulunduğu kasa bölüm de aynı madde, ama orada hiç çizik yok.

    O kılcal çiZikler bende de mevcut ne yazıkki

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Balatalar değişti ses tamamen gitti bin beşyüz km geldim yakıt da 9 litreye düştü. Arabadan çok memnunum yakıt ikinci el donanım görsellik genişlik yani bunlar en iyi toyota da elbette ufak tefek eksikler olur yok ses yok cizilti bunlar her arabada var yani onları bence baz almamak gerekiyor. Otomatik şanzıman çok konforlu özellikle uzun yolda çok az yakıyor haberiniz olsun

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hepinizin aracı hayırlı olsun.Öncelikle hepiniz yakıt ortalamasından bahsetmişsiniz fakat bu ortalamayı her yola çıktığınızda sıfırlayacaksınız ki doğru sonuçlar alasınız.Uzun vadeli ortalamalarda ortalama yakıtın düşmesi bir hayli zordur.Evden çıktınız marşa bastınız diyelimki eski yakıt verisi 100km lik bir ortalama ve 9L civarında.Siz evden cıkıp 10km yol yapsanız ve bu 10 km nin ortalaması 5 litre olsa bile sizin 9 litre olan ortalamanız 8,6 civarına düşerki sizde ne zaman çok ne zaman az yaktığınız anlayamazsınız.

    Aracın yakıt ortalamasını etkileyen birden fazla faktör vardır.Şehir içi kavramını belirtirken hangi şehir hangi hızlarda ve ne kadar trafik içinde kullanıldığı belirtilmediği sürece sağlıklı bilgiler paylaşılmamış demektir.Yakıt ortalamasında 1,2 km'lik kısa mesafelerde 15-16Lt leri görmek oldukça kolay.Şehir içi herkesin bulunduğu şehre aynı şehirde olsa bile mevkiye göre oldukça farklı sonuçlar doğurabiliyor.Misal ben Konya'da ikamet ediyorum ve aracımı sürdüğüm parkurlar genelde çevre yolları ve ortalama 65 km hızla seyir ediyorum ve genel olarak yakıt ortalamam 6.2 litre.Kış şartlarındada 7 litreyi geçmedim.Bu sizin kafanızda aracınızın çok yaktığı yargısını oluşturabilir fakat benimle aynı koşullarda sürdüğünüzden emin olmanız gerekir bunun için.

    2014 1.6 advance Multidrive-S olan model mevcut bendede.Aynı zamanda 2008 1.6 comfort manuel mevcut. Aynı yolda ve aynı hızlarda aynı şartlarda denediğimde zaman Multidrive-S şanzımanlı corollam diğer aracıma göre 1 litre daha az tüketiyor şehir dışında.Buda Multidrive-S'in yakıt tasarruflu bir şanzıman olduğunu gayet açıklayıcı bir olay.

    Aracınızın eğerki az yakmasını istiyorsanız ani vede agresif hızlanmalardan kaçınmalı gazlama dozajınızı kadrandaki eco ışığı yanacak şekilde ayarlamanızı önerir kazasız ve keyifli sürüşler dilerim...




  • Merhaba.
    2013 Model Corolla Cvt Multıdrıve S Şanzımana Sahip Aracım İle Bazı Rampalarda(Yaklaşık 30 Derece Eğimli) İnerken Frene Bastıktan Sonra Devir 4000 Civarına Çıkıyor. Tekrar Motor Frenin Bitmesi İçin Yolun Düzelmesi Gerekiyor Yada Manuel Kendinizin Vitesi Artırılması Gerekiyor. Bu Sistemsel Bir Durum Mu. Yoksa Bir Problem Mi Var? Teşekkürler
  • scarface_md S kullanıcısına yanıt
    Normal bir durum. Aksi durum olsaydı ya araç hızlanacaktı ve kontrol edilemeyecek bir noktaya gelecekti ya da aşırı fren kullanımına sebep olacaktı. Bu şekilde motor freni uyguluyor ve tasarruf sağlıyor fren kullanımından. Bu durumun olmaması için ya manuele alacaksınız ki bu durumda bir alt vitese geçecek ve daha çok bağıracak ilk anda ya da hafif bir şekilde gaza dokunacaksınız. Ikinci durumda sadece biraz hızınız artar onun haricinde bağırma vs olmaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • _AveNTuriN_ kullanıcısına yanıt
    Abi bazen motor freninin devreye girdiği anı ayarlamak ya da geri devreden çıkarmak sıkıntılı oluyor. Gaza hafif dokunuyorsun çıkmıyor, biraz daha basıyorsun araba yokuş aşağı ipini koparmış gibi gidiyor Yani ben daha iyi bir ayar yapılabileceğini düşünüyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tamamen alışkanlık meselesi. Gaz pedalı ile zorlanılıyorsa manuele alarak kullanmak gerek rampa öncesi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.