Şimdi Ara

2014 FORMULA 1 UNITED STATES GRAND PRIX (Austin) (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
36
Cevap
0
Favori
1.748
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Raikkonen bugün yarışmaya gelmemiş, bu çok net!

    54.turda pite aldılar, Ferrari pit ekibi uyuyordu içeride galiba.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sercann35 -- 2 Kasım 2014; 23:40:32 >
  • Beklentim doğrultusunda bir yarış oldu.Önceden yorum atmıştım ve gerçekleşti de.Hamilton yine rosbergi geçip farkını ortaya koydu.Söylenecek de pek bir şey yok açıkçası.Raiden vasatın da vasatı performans.Vettel iyi iş yaptı son turlarda kesinlikle.
  • Ricciardo'nun sakallara gel... Gülsem mi ağlasam mı bilemedim.
  • Artık Rosberg'in Hamilton'u geçip kazanması yetmeyecek.. 10 yarış kazanan bir adam bu şampiyonluğu hak ediyor.. Umarım geri kalan günlerde her şey yolunda gider..
  • Aslında sezonu özetleyen yarış oldu.İlk ikide Mercedesler onları takiben sezonun diğer yarış kazananı Ricciardo,Williamslar ve Alonso.Hamilton 5 kez üst üste kazanarak bu işe ne kadar inandığını da göstermiş oldu hem de takım arkadaşını pist üstünde geçerek.Bundan sonra şampiyonluğu kaybederse bu sayıda birincilikle rekor olur.Rosberg ise ikinci set lastiklerle yeterli hıza ulaşamadığı turların bedelini takım arkadaşına geçilerek ödedi.
    Kimi ise yine çok kötü bir yarış çıkardı.Lotuslara geçilip üstüne tur yedi.Ferrari Alonso gitse de kalsa da Kimi ile devam edip etmeme kararını iyi düşünmeli.Genel anlamda beğenilmeyen Button bile Kiminin iki katı puan topladı.
  • Ferrari sezona çok kötü başladı, bir türlü toparlanamadı. Kimi de kullandığı otomobilin sık sık kendi stiline uygun olmadığını sezon ortasına kadar söyleyip durdu. Şu anda sezon başına oranla Kimi'nin otomobilde kendisini daha iyi hissettiğini düşünüyorum. Ama bu kadar uzun bi' süre geçtikten sonra şampiyona lideriyle, takım arkadaşıyla puan farkı bu kadar açıldıktan sonra Kimi'nin motivasyonu düştü ve artık yarışlara sadece fizik olarak geliyor. Yani uzun bir süredir Kimi'nin motivasyon sorunu yaşadığını düşünüyorum. Ferrari, Kimi'yi bu saatten sonra göndermez, zaten 2009 sonunda yollandı yerine Alonso geldi, bir daha bu tekrarlanmaz. Kimi önümüzdeki sezon yarıştıktan sonra emekliye ayrılır gibime geliyor.

    Alonso- Ferrari birlikteliği bence misyonunu doldurdu. Artık Alonso'nun yeni bir takıma, Ferrari'nin ise yeni bir pilota ihtiyacı var. Umarım Alonso, McLaren'e geçer, Vettel de Ferrari'ye gelir.




  • Ben de aynı görüşteyim.Ferrari-Alonso birlikteliği bitmeli.Kimi hakkındaki sözlerin de doğru önümüzdeki sene sonu bırakır büyük ihtimal ama umarım kendi stiline uygun bir otomobille her yarışta maksimum performans çıkaran bir Kimi görürüz. @Sercann35
  • Böyle sezon boyu gelişime kapalı, teste kapalı bir Formula 1'de her sene bir takımın domine etmesini izleyeceğiz. Bernie ölene kadar da bu böyle gidecek.
  • Ferrari seneye de benzer performans gösterirse Alonso'nun yokluğunda şuan aldığımız puanların yarısını zor alırız. Vettel ve Raikkonen Ferrari'yi şuanki durumundan daha da kötü yere götürecektir.
  • driver standings amerika sonrası
    01 Lewis Hamilton 316
    02 Nico Rosberg 292
    03 Daniel Ricciardo 214
    04 Valtteri Bottas 155
    05 Sebastian Vettel 149
    06 Fernando Alonso 149
    07 Jenson Button 94
    08 Felipe Massa 83
    09 Nico Hulkenberg 76
    10 Kevin Magnussen 53
    11 Sergio Perez 47
    12 Kimi Räikkönen 47
    13 Jean-Eric Vergne 23
    14 Romain Grosjean 8
    15 Daniil Kvyat 8
    16 Jules Bianchi 2
    17 Pastor Maldonado 1
    18 Adrian Sutil 0
    19 Marcus Ericsson 0
    20 Esteban Gutierrez 0
    21 Max Chilton 0
    22 Kamui Kobayashi 0
    23 Andre Lotterer 0
    2014 FORMULA 1 UNITED STATES GRAND PRIX
    Pos No Driver Team Laps Time/Retired Grid Pts
    1 44 Lewis Hamilton Mercedes 56 1:40:04.785 2 25
    2 6 Nico Rosberg Mercedes 56 +4.3 secs 1 18
    3 3 Daniel Ricciardo Red Bull Racing-Renault 56 +25.5 secs 5 15
    4 19 Felipe Massa Williams-Mercedes 56 +26.9 secs 4 12
    5 77 Valtteri Bottas Williams-Mercedes 56 +30.9 secs 3 10
    6 14 Fernando Alonso Ferrari 56 +95.2 secs 6 8
    7 1 Sebastian Vettel Red Bull Racing-Renault 56 +95.7 secs 18 6
    8 20 Kevin Magnussen McLaren-Mercedes 56 +100.68 secs 7 4
    9 13 Pastor Maldonado Lotus-Renault 56 +107.87 secs 10 2
    10 25 Jean-Eric Vergne STR-Renault 56 +108.86 secs 14 1
    11 8 Romain Grosjean Lotus-Renault 55 +1 Lap 16
    12 22 Jenson Button McLaren-Mercedes 55 +1 Lap 12
    13 7 Kimi Räikkönen Ferrari 55 +1 Lap 8
    14 21 Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari 55 +1 Lap 15
    15 26 Daniil Kvyat STR-Renault 55 +1 Lap 17
    Ret 27 Nico Hulkenberg Force India-Mercedes 16 Engine 13
    Ret 11 Sergio Perez Force India-Mercedes 1 Accident damage 11
    Ret 99 Adrian Sutil Sauber-Ferrari 0 Accident 9
    Note - Button qualified P7, dropped 5 grid spots for gearbox change; Kvyat qualified P14, dropped 10 for engine change; Vettel qualified P17, started from pit for power unit change




  • 2013 şampiyona sonucuna bakınca yapılan değişiklik ile mercedes ileriye atılmış oldu
    bu da fia nın değişikliklerin kime yarayıp kime yaramayacağını bildiğini düşündürtüyor bana
    ya da bu kurallar konduğunda takımların stratejilerini belrlemelerinde bir sıkıntı var
    takım yöneticileri bu sezonda benden kötü not aldı.
    Pos Driver Nationality Team Points
    1 Sebastian Vettel German Red Bull Racing-Renault 397
    2 Fernando Alonso Spanish Ferrari 242
    3 Mark Webber Australian Red Bull Racing-Renault 199
    4 Lewis Hamilton British Mercedes 189
    5 Kimi Räikkönen Finnish Lotus-Renault 183
    6 Nico Rosberg German Mercedes 171
    7 Romain Grosjean French Lotus-Renault 132
    8 Felipe Massa Brazilian Ferrari 112
    9 Jenson Button British McLaren-Mercedes 73
    10 Nico Hulkenberg German Sauber-Ferrari 51
    11 Sergio Perez Mexican McLaren-Mercedes 49
    12 Paul di Resta British Force India-Mercedes 48
    13 Adrian Sutil German Force India-Mercedes 29
    14 Daniel Ricciardo Australian STR-Ferrari 20
    15 Jean-Eric Vergne French STR-Ferrari 13
    16 Esteban Gutierrez Mexican Sauber-Ferrari 6
    17 Valtteri Bottas Finnish Williams-Renault 4
    18 Pastor Maldonado Venezuelan Williams-Renault 1
    19 Jules Bianchi French Marussia-Cosworth 0
    20 Charles Pic French Caterham-Renault 0
    21 Heikki Kovalainen Finnish Lotus-Renault 0
    22 Giedo van der Garde Dutch Caterham-Renault 0
    23 Max Chilton British Marussia-Cosworth 0




  • Ferrari köklü kural değişikliklerine hemen ayak uydurabilen bir takım değil. Bu sene yeni motorlar ve değişik kurallarla vasat bir otomobil yarattılar, kabul. Ama 2009 yılında da köklü kural değişiklikleri olmuş, Ferrari tıpkı bu sene gibi o sene de vasat bir otomobil yaratmış, sezonu takımlar şampiyonluğunda 4.sırada bitirmişlerdi. Ancak bir sene sonrasında, yani Alonso'nun takıma katıldığı sezon Alonso'ya rekabetçi bir otomobil verdiler. Nitekim Alonso, şampiyonluğu son yarışta kaybetmişti. Önümüzdeki sene ben Ferrari'den ümitliyim, yani bu seneden daha kötü olacaklarını düşünmüyorum. Gerek yönetimsel bazda yapılan değişiklikler gerekse pilot diziliminde ki değişiklik takımı olumlu yönde etkileyecektir. Yeri gelmişken söyleyeyim, Alonso'nun Ferrari'de yarıştığı 5 sezon içerisinde 2 sezon rekabetçi otomobille yarıştı, o sezonlarda da (2010 ve 2012) yarışlar kazandı ve şampiyonluk savaşını son yarışa kadar getirmişti. Diğer 2 sene Red Bull dominasyonu ile geçti ve son sezon yani bu sezon da Mercedes'in domine ettiği, diğer takımların hemen hemen hiçbir şey yapamadığı bir sezon oldu, olmaya da devam ediyor. Yani Alonso fanları, "Ferrari, Alonso'ya 5 sene boyunca vasat bir otomobil verdi" diyemezler. Bu 5 sezonda, Alonso 2 şampiyonluk kazanabilirdi ama son yarışlarda şampiyonluklar kaçtı.

    Alonso'nun takımdan ayrılacak olmasının en büyük sebeplerinden biri, yine geçen sene takımı medya önünde eleştirmesinden kaynaklanıyor bana göre. O zaman Luca di Montezemolo bile Alonso'nun kulağını çekmiş hatta bu sene için Massa'dan daha rekabetçi olan, 2009 senesinde takımdan kovduğu Raikkonen'i takıma getirdi. O zaman Luca, Alonso'ya bu transfer ile mesaj verdi bana kalırsa.




  • Öncelikle 2010 yılında rekabetçi otomobil sözüne katılıyorum.Bu şampiyonluğun kaybedilme sebebi ise Ferrarinin dahiyane pit stratejisiydi.Yine de Redbullun 9 galibiyetine karşı Ferrarinin 5 galibiyeti var.2012 otomobili ise rekabetçi falan değildi.Redbullun 7 galibiyetine karşı Ferrarinin 3 galibiyeti var.Bunlardan birisi şartların oldukça karışık olduğu Malezyada biraz şansla gelen bir galibiyet.Diğeri Valencia cadde pistinde.Mclarenin ise 7 galibiyeti var yani rekabetçi bir otomobil aranıyorsa bu otomobil 2012 için Mclarendir.Ayrıca iki tane ıslak zeminde alınan pol pozisyonu hariç 2012de Ferrarinin ilk çizgi hatta 3. cep startı bile yok.Kaldı ki bu sıralama sorunlu otomobille Alonso yarışlarda elinden geldiğince sıra kazanıp önlerde yer almaya çalıştı.Eğer bir otomobilin rekabetçiliğinden söz edilecekse böylesine düşük sıralama performanslı bir otomobile ve üçüncü hatta zaman zaman gridin dördüncü hızlı otomobiline rekabetçi demem.Bu şartlarda da kimse Ferrari Alonsoya 2012 yılında rekabetçi otomobil verdi diyemez derse taraflı bakıyordur.Ayrıca bu bakış açısıyla bu yılki Redbull da rekabetçi diyebiliriz.

    Ferrari konusuna gelince ben rekabetçi bir Ferrari olacağını sanmıyorum önümüzdeki sezon.Bunu ben iddaa etmiyorum Ferrari yöneticileri kendileri söylüyor.Ferrari yeni bir 5 yıllık plan içinde şampiyon olmayı hedefliyor.Ayrıca Alonso gidip Vettel-Kimi ikilisi gerilerde kalan bir Ferrari ile yarışırlarsa aynı bu sene olduğu gibi iki pilotun da motivasyonu çöker. @Sercann35




  • Geçen sezon, bu sezon kullanılacak lastiklerin geliştirme lastiklerini Mercedes kendi sürücüleriyle İspanya yarışından sonra gizli bir testte deneme imkanı bulmuştu.Bu olay ortaya çıktığında epey tartışmalar yaşanmıştı. Bu tabi ki büyük avantajdır.Bunun öncesinde ise Mercedesin arda arda gelen başarısızlıklar sonucu f1den çekilme ihtimali bile gündeme gelmişti.
    @meta80
  • 2012'de Alonso'nun 3 galibiyeti ve toplamda 13 podyumu var. Evet bunda Alonso'nun mükemmel sürüşü yadsınamaz ancak Ferrari'de hep belli bir seviyedeydi. Tek turda, yani sıralama turlarında otomobil kötüydü, bunu kabul ediyorum ancak yarış temposu çok iyiydi. Sanki Alonso cumartesi farklı, pazar günü farklı bir otomobille yarışıyor gibiydi o sezon. Ferrari'nin o sezon tank kadar dayanıklı bir otomobil olduğunu da söylemek gerek. Alonso, 2012'de 2 kez yarış dışı kaldı. Biri Grosjean'ın onu Belçika'da biçtiği yarış, diğeri de Japonya'da yaptığı kaza. 2012 sezonu için rekabetçi otomobil olarak McLaren'i göstermişsin ama McLaren'de ki takım içi çekişmeyi ve dayanıklılık sorunlarını göz ardı etmişsin. 2012'de McLaren'de ki takım içi çekişme o kadar fazlaydı ki, sezonu Hamilton 190, Button 188 puan ile tamamlamıştı.

    Ben önümüzdeki sezon Ferrari'den ümitliyim derken, Ferrari'yi şampiyonluğun favorisi olarak görüyorum manasında demedim. En azından bu sezondan daha rekabetçi, ön sıralara daha yakın bir otomobil olacağı konusunda ümitliyim, bunu bi' netleştirelim. Önümüzdeki sezon Ferrari yine bu halde olursa zaten dükkanı kapatsınlar. İki sene üst üste bu denli hezimet, bu takıma ağır gelir.

    Ayrıca olaylara taraflı baktığımı ima etmişsin ama burada yanılıyorsun. Alonso'nun hakkını her zaman verdim, bunu mesajlarımdan görebilirsin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sercann35 -- 3 Kasım 2014; 21:48:23 >




  • Takım içi rekabet konusunda haklısın ama ortada iki tane yarış kazanabilecek pilot varsa yaşanması muhtemel bir durum.Yine de sıralama performansları,yarış performansları,mekanik arızalar gibi etkenler bu iki otomobili hemen hemen denk hale getiriyor benim gözümde.Senin düşüncen bu konuda benimle aynı olmayabilir buna saygı duyuyorum.Mesajlarını biliyorum hem bu bölümde hem de başka bölümlerde olabildiğince objektif,saygı çerçevesinde ve yazım kuralları açısından takdire şayan mesajlar.Buradaki ima biraz çizgiyi aşmış olabilir ama dediğim gibi görüş farkı.

    Ferrari hakkındaki görüşlerine ise büyük oranda katılıyorum.Dediğin gibi bu seneden kötü olmazlar ama bir anda da büyük bir sıçrama olması beklenmiyor.Son günlerde motor üreticilerinin motor dondurma konusundaki yasağı Abu Dabi testlerinden 2015 haziranına kadar kaldırma konusunda anlaştığı söyleniyor ama ne kadar doğrudur hangi takıma ne kadar avantaj sağlar onu bilemiyorum. @Sercann35




  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.