Şimdi Ara

2014 Yılı Araç Piyasaları ve Öngörüler (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
25
Cevap
1
Favori
1.646
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Bay KospiR

    Türkiye gibi ekonomisi vergilere dayalı üretimi olmayan ülkelerde hiç bir zaman

    vergiler
    döviz
    otomobil vs fiyatları düşmez. ..

    sebebi çok açık dışa bağımlıyız, böyle bir şey geçmişte olmamıştır, görülmemiştir bir kaç arkadaşın söylediği gibi adam full paket almaz bir altını alır yine alır ne yazıkki toplumsal gerçek bu.

    ama premium segmentte düşüş olacaktır diye bende tahmin ediyorum

    Bu kadar basit işte.
  • benim tahminim 0 arac piyasasinda satislar azalinca, yavas yavas kampanyalar, onlarida fiyat kirmalari takip edecektir. 0 premium, 90 bin uzeri araclarin, bu artistan cok etkilenecegini sanmiyorum. yine 20 bine kadar olan 2. elinde etkilenecegini sanmiyorum. ikinci elde satislar cok hizli olmayacaktir. 20 bin ve uzeri 2. elde ise fiyatlar artabilir ama hareketin olacagini pek dusunmuyorum, bu durumda fiyatlarda dusecektir.
  • BDDK'nın kararları ve belirsizlik ortamı illaki etkileyecek piyasayı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Disconnectus_Erectus

    Fiyat artışı sıfır satışları çok etkilemez. Millet donanımı düşük versiyon ve bi alt segment de olsa yine alır.
    Örneğin i20 değil de i10 veya , highline değil de comfortline alır.
    Ama kredi işi darbe vurabilir. Onun da etrafından dolanma yolunu bulurlar gerçi :)
    örneğin karı koca çalışan , karısı adına ihtiyaç kredisi çeker peşinata verir. Kendi adına da taşıt kredisi çeker vs...
    2. el öngürünüze gelince , kısmen katılıyorum . Yüksek fiyatlı araçlarda talep düşmesine bağlı düşüş olabilir.
    Diğer taraftan ucuz arabalarda ,özellikle 20 bin civarında, talep artışı ve fiyat artışı olacaktır.
    Sıfır alamayan ama araba alması gereken kitle ucuz 2. ele yönelir arz-talep debgesi de fiyatları yukarı çeker .
    Ayrıca 2. el piyasasını sıfır araçlar belirler bizde , sıfıra zam geldikçe 2. el de zamlanır.
    Yalnız dediğiniz gibi lüks araçlar da fiyat iyice dip yapar, peşin para ile müthiş fırsatlar yakalanır.
    Özellikle 2. el satan lüks galeriler yandı :)

    Hocam sizin dediğiniz "kendisi taşıt kredisi alır, eşine tüketici kredisi çeker peşinat yapar" olayı artık olmuyor. Sistem artık çapraz sorgu yapıyor ve diğer eşin yaptığı kredi başvurusu veya devam eden kredisi varsa kredi limiti düşebiliyor. Bddk artık kuralları piyasayı sıkılaştırma yönünde koyuyor. Cari açık mevzusundan dolayı. Gerçi burda devlet ciddi anlamda vergi kaybı olacak ama onu da başka türlü vergilere zam yaparak kapatır. Yani vatandaşa yarayan bir olay yok.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: amanhem


    quote:

    Orijinalden alıntı: Disconnectus_Erectus

    Fiyat artışı sıfır satışları çok etkilemez. Millet donanımı düşük versiyon ve bi alt segment de olsa yine alır.
    Örneğin i20 değil de i10 veya , highline değil de comfortline alır.
    Ama kredi işi darbe vurabilir. Onun da etrafından dolanma yolunu bulurlar gerçi :)
    örneğin karı koca çalışan , karısı adına ihtiyaç kredisi çeker peşinata verir. Kendi adına da taşıt kredisi çeker vs...
    2. el öngürünüze gelince , kısmen katılıyorum . Yüksek fiyatlı araçlarda talep düşmesine bağlı düşüş olabilir.
    Diğer taraftan ucuz arabalarda ,özellikle 20 bin civarında, talep artışı ve fiyat artışı olacaktır.
    Sıfır alamayan ama araba alması gereken kitle ucuz 2. ele yönelir arz-talep debgesi de fiyatları yukarı çeker .
    Ayrıca 2. el piyasasını sıfır araçlar belirler bizde , sıfıra zam geldikçe 2. el de zamlanır.
    Yalnız dediğiniz gibi lüks araçlar da fiyat iyice dip yapar, peşin para ile müthiş fırsatlar yakalanır.
    Özellikle 2. el satan lüks galeriler yandı :)

    Hocam sizin dediğiniz "kendisi taşıt kredisi alır, eşine tüketici kredisi çeker peşinat yapar" olayı artık olmuyor. Sistem artık çapraz sorgu yapıyor ve diğer eşin yaptığı kredi başvurusu veya devam eden kredisi varsa kredi limiti düşebiliyor. Bddk artık kuralları piyasayı sıkılaştırma yönünde koyuyor. Cari açık mevzusundan dolayı. Gerçi burda devlet ciddi anlamda vergi kaybı olacak ama onu da başka türlü vergilere zam yaparak kapatır. Yani vatandaşa yarayan bir olay yok.

    Merak etme onuda çözmüşler.

    Mercedes,VW,Audi gibi kendi finansmanı olan şirketler için değişen birşey yok eski düzen devam...

    Mercedes satış temsilcisi söylemişti...




  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.