Bilgilendirme için çok teşekkürler, çıkabileceğim fiyat bu ay içinde belli olacak. 10-15 bin daha yukarı çıkabilecek gücüm olursa benim için 2017 1.2 Benzinli çok daha iyi olacaktır. Dizelden endişelerim belirtilen AdBlue sorunu, iptal edilebilir tabii ki, fakat sonrasında vizede emisyonda sorun yaşanması ihtimali var. Çok hız yapan biri değilim, dediğim gibi benim için atikliği çok daha önemli, bir önceki mesajda 1.2 Puretech'in 1.6 Dizel'den daha atik olduğu belirtilmiş, bu biraz beni çeldi açıkcası. Ve tabii ki 4 senelik bir araç olması düşük kilometre durumunu da hayli etkili kılacak. Sık araç değiştiren biri değilim, aldım mı 6-7 sene kullanırım, önüme bir fırsat çıkarsa üst model tercihini tabii ki 6-7 seneye kalmadan yaparım fakat aldığı aracı severek alan ve uzun ömürlü olması için uğraşan biriyim bu sebeple bi nebze daha az kronik sorunlu araç benim için daha iyi olacak gibi. Şu an biraz daha 2017 1.2 Puretech Allure'a yakınım gibi duruyor. |
2015-16 Peugeot 308 Allure veya? (2. sayfa)
-
-
1.2 ilk çıktığında ciddi sorun yaşayanlar oldu, sonrasında düzeltildi. Detay olarak bilmiyorum fakat bir araştırın onu da hangi yıllar sıkıntılı şeklinde.
Adblue iptalini ben de düşündüm fakat hem ileride vizede tespit edilme riski var hem de benim sorun yaşadığım zaman için iptal+arıza tespit bedeli (işlem yaptırmazsam servisin alacağı para) bin lirayı buluyordu, araç servis bakımlı olduğundan dışarıda işlem yaptırmak istemedim.
-
Scala 1.0 TSI DSG - Uzun yollarım hep gidip geldiğim yollar üstünden 1lt daha az yakıyor. 6.5 olurdu 5.5 oluyor. Şehir içi için direkt bi rota karşılaştıramam, ama sanki yine 0.5-1lt civarı fark var.
-
Merhaba,
Ben de sizin gibi 308 için kararsızdım. 2017 sonrası benzinli 1.2'lerde farklı referans triger ile sorun çözüldü. Aynı şey bujiler içinde geçerli. Motor tam rafine hal aldı diyebiliriz.
Motor şanzuman uyumu mükemmel. Bendeki 1.2 130 eat8 versiyonu. Hızlanma ve yol tutuş konusunda c segmentte ilk 3'te olan bir araç(youtube a 1.2 130 eat8 vs 1.6 tdi 140 ps audi a3 yazın izleyin).
Yıl içinde 10 15bin km yapıyorsanız bence benzinli alın. Çok ilginç bir motor. Google a Edirne'den Ardahan'a 308 yazın dediğimi anlayacaksınız. Adamlar tek depo benzinli ile 1700 km yapmışlar. Kendi sürüş stilimle ben de 700 750 km görüyorum. Bu arada eat8 de 3000 devirde 170km/h yapıyor. Bütçenizi zorlayabilirseniz eat8 bakın derim.
Hepsinden önemlisi, Peugeot'un bu forumla yıldızı barışık değil. Burada arabayı denemeyen sürmeyen çoluk çocuk yazar, farklı farklı önerilerde bulunur. Siz mutlaka bi deneyin, test edin. Zaten araç kendini aldırtacaktır.
-
Facebook ta Peugeot gruplarında Addblue sorunu ile ilgili yüzlerce mesaj var. Genel bir standart yok. Peugeot kime ne denk getirirse durumunda. Tank çatlaması nedeniyle servise gittiğinizde garanti kapsamına sokup sokmama durumu sizin serviste çıkartacağınız yaygara'ya bağlı olarak değişiyor.
Özellikle 3008 sahiplerinin olduğu Facebook gruplarında araçların elektrik sistemleri , Addblue tank problemleri ile dolu yüzlerce mesaj var ve bu araçlar 2 aylık araçtan başlıyor 3 senelik araca kadar gidiyor. Pek ortalığa yaymak istemiyorlar çünkü araçların piyasasının düşmesini pek istemiyorlar ama Peugeot yine aynı bi farklı yok. Bu araçların en sağlam yerleri EAT şanzımanları bunun dışında yine elektrik ve elektronik aksam bildiğimiz Peugeot fecaati devam ediyor
Orta ekranın bir anda kararması , Cam tavanlardan su alması,Trim sesleri, Adblue tankının çatlaması , Ekranlarda durup dururken "Motor Arızası aracı servise çekin" uyarısının çıkması vs bi sürü tantana devam ediyor.
308 almaya niyetliyseniz öncelikle mutlaka bir test sürüşü yapın. Direksiyon- Gösterge paneli sendromu yaşamamak için araç sürüşündeki oturma pozisyonunuz ile direksiyon ayarınız o gösterge panelini engelliyor mu , engellemesi durumunda sizin için bir sıkıntı yaratır mı onu mutlaka deneyimleyin.
Ben öyle çoooook uzun boylu bir adam olmasam da (1.81cm) 308 kullandığımda koltuk-direksiyon-gösterge paneli üçlüsünü ne yapsam da stabil olarak kendime uyduramadım.
Gösterge panelinin tamamına hakim olmak istediğimde direksiyon bacaklarımın arasında kalıyor, kullanırken rahatsız oluyorum, direksiyonu yukarı kaldırıyorum bu sefer gösterge panelindeki bazı alanları perdeliyor , koltuğu yukarı kaldırıyorum inip binerken kafam kapının üst tarafına çarpıyor.
Yani kısaca 308 almadan önce mutlaka binip bi sürüş pozisyonunuzu test edin , sonrasında çok zorluk çekersiniz.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BIXI MAN -- 14 Temmuz 2021; 10:1:38 >
-
Arkadaşlar selam,
Listeye 2020 Corsa 1.2 elegance'ı da eklemeyi düşünüyorum. Tecrübe sahibi olanınız var mı acaba ve kıyaslama yapabilecek biri? -
Arkadaş her şeyi hazır ettik araç almak istiyoruz piyasada araç yok :))
-
Arkadaşlar tekrar selam,
Denkleme 2017 Golf 7.5 1.6 Comfortline dizel'i de ekledik, sizce 308 yerine daha mı iyi olur?
-
quote:
Orijinalden alıntı: LundyArkadaşlar tekrar selam,
Denkleme 2017 Golf 7.5 1.6 Comfortline dizel'i de ekledik, sizce 308 yerine daha mı iyi olur?
İkisi de güzel araç. Fakat Golf ticari anlamda daha mantıklı görünüyor. Muhtemelen -fiyatlarına bakmamakla birlikte- Golf e vereceğiniz paraya 308 in daha dolusunu alırsınız. Fakat Golf ü daha rahat satarsınız. 308 in iç malzeme kalitesi daha yumuşak gelebilir. Fakat daha çabuk deforme olmaktadır. Otomatik alacaksanız, Aisin Eat6 yada Eat7 şanzımanlar Dsg ye göre daha müsrif ve yavaş, fakat daha sağlam ve sorunsuzdur. Dsg hart-zurta gelmez.
-
Dsg kullanmadım, yorum yapamam ama eat8 oldukça seri ve hissettirmeden işini yapmakta.
Bu arada vw, amerika vb. ülkelerde golf gibi araçlarda aisin eat6 eat8 kullanıyor. Bozuk dsgleri bizlere çakıyorlar.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X