Arkadaşlar merhaba, 200 bin'e kadar bir araç alma isteğim var. 2012 HB 1.4 Civic yarı-otomatik aracımı satıyorum kısmetse, şanzımandan çok dilim yandı, ve karışık 7,5 litre yakıyor. Mümkünse 1.6, şanzımanı sıkıntısız, mümkünse paket olarak dolu ve ferah bir araç istiyorum. 2015 - 2016 Allure 308'e çok kanım ısındı, 190-200 civarına alınabilir gibi duruyor. EAT şanzıman çok problem yaratır mı nasıldır fikir sahibi değilim. Genelde şehir içi kullanıyor olacağım, İzmir'deyim haliyle biraz trafik var. Bilgilendirebilirseniz çok sevinirim, ek yine paket olarak dolu, ve problemsiz 200 bin civarına ek araç önerisinde bulunabilirseniz çok memnun olurum, teşekkürler. |
2015-16 Peugeot 308 Allure veya?
-
-
Mevcut aracınız tek kavrama robotize şanzımanlı bir araç.
Konforsuzluğu, kararsızlığı haricinde manuel şanzımandan masraf olarak fazla bir farkı yok.
Fiyatlarına bakmadım ama dizel EAT6'lı bir 308 sizi şanzıman ve yakıt bağlamında üzmeyecektir. Ancak Peugeot'un AdBlue diye bir sorunu var ki yerine göre Civic'inizin i-Shift'ini mumla aratır. Yok benzinli ise zaten yakıt olarak özellikle şehir içinde Civic'inizin ardından "kendim ettim, kendim buldum" dedirtir.
Önerilerime gelirsek ; CVT şanzımanlı Corolla veya Auris alıp 132 Bg.lik motoruna tam uyumlu LPG ile ekonomik ve sorunsuz bir hayata başlarsınız. Yok ben LPG'ye mesafeliyim diyorsanız zaten şehiriçi ağırlıklı olduğu için, Hybrit bir Yaris'te işinizi fazlasıyla görür.
https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-toyota-toyota-yaris-hibrit-936816361/detay
-
3 sene çok beğenerek 1.2 130hp EAT6 Allure + Comfort + Perf pack kullandım. Hiç bir sorun yaşamadım. EAT6'yı zaten sorunsuzluk için almıştım. (çift kavrama ile karşılaştırınca)
Pert olduğu için değiştirmek durumunda kaldım. Yoksa daha kullanırdım. Şimdi DSG'li kullanıyorum mesela, daha tedirginim sıkışık trafikte. (istanbul)
şehir içi yoğun trafik 9-10 görür 1.2 benzinli. uzun yol 6.5. benim ortalama aldığım günden kaza gününe kadar 7.6 idi.
-
quote:
Orijinalden alıntı: mithrandir24
Bu mesaj silindi.Ben soru soran arkadaşıma yandaşlık ve yalakalık yapmadan alın teri ile kazandığı paranın karşılığında sorunsuz ve ekonomik modeller önerdim.
Konu sahibi genellikle şehir içi kullanacağım dediği için şehir içine uygun önerdiğim Hybrit Yaris'in neresi rahatsız etti sizi.
Sizin mahallede üç beş ballı maaş alanları tabi ki de arabanın masrafları etkilemez.
Ayrıca benim önerilerim "At Arabası" diyerek tercihini bu yönde kullanan insanları aşağılayan bir zihniyetin araç önermesinden daha objektiftir eminim.
"FAN"lık demişken, bu kelimenin kapsadığı insan tipine sizin mahalle eşrafı daha iyi uyar.
El netice zihniyetiniz her yerde ayrıştırıcı, zedeleyici, nefret dili olarak değerlendirilebilir. Tencere kapak olmuşsunuz.
-
Tekrar merhaba,
Öneriler için çok teşekkürler, tartışmaya hiç lüzum yok sonuçta fikir paylaşıyoruz.
Yaris'i ben de inceledim, fakat ilk yorumda belirtmeyi unutmuşum, 308'e göre bir tık ufak bir araç hacim olarak ta, aracı biraz da aileyle kullanmak istiyorum tatillerde vs.
Civic bu konuda iç hacim olarak gerçekten tatmin etmişti, 308'in de üzeceğini düşünmüyorum fakat Yaris bize biraz ufak kalabilir, tekrardan teşekkürler.
@Reis-i Eagles Benim de çok hoşuma gidiyor ve EAT6 şanzımanın gerçekten problem yaratmadığını çok okudum, fakat tecrübe etmedim tabii ki. Yaşım da 29 olduğu için biraz da görünüşe önem veriyorum, Civic dış kasa olarak gayet tatmin ediyordu, 308'de bir o kadar farklı ve alımlı geliyor gözüme.
Genel olarak yaklaşık 3-4 aydır bir araştırma içerisindeyim, 1.4 motoru klima ile kullanınca bayıldığı için biraz da güçlü motor ihtiyacım var, hatta kısmetse bu alacağım araçtan sonraki aracımın 2.0 olmasını istiyorum. A3 ve 1.16 gibi araçlara baktım fakat fiyatı beni biraz aşıyor, 1.5 veya 1.6 Focus ta düşündüm, belki o fiyatlara çıkamayabilirim ama onu da değerlendiriyor olacağım.
-
Test imkanı olursa "sport" tuşuna basıp esnekliği test edebilirsiniz. Deli gibi tüketir ama gider. Turbo benzinli bütün araçlar sert kullanıma müsait değil. (yakıt düşük tutulmak istenirse)
-
eat 6 sorunsuz, konforlu bir sanzıman. Sorun yaşamazsınız.
-
2014 Auris 1.6 132 lik motoru senelerce kullandım. Arkadaşım da 308 1.6 eat6 vardı. Kullanma fırsatı buldum. Neredeyse de alacaktım çok beğendim 308i. En büyük sıkıntısı iç hacmi dar, arka koltuklarda diz mesafesi B sınıfı kadar.
Ancak sürüş keyfi çok iyi. Küçük direksiyon ve aracın motor şanzıman uyumuyla sanki küçük bir B hb kullanıyormuş hissi yaratıyor. Atik ve eğlenceli bir motor.
Kullanması Toyota dan kat kat daha keyifli bir otomobil. Yol tutuşu da çok iyi. Ben 308 i öneririm.
-
Test edebileceğim bir araç bulacağımdam şüpheliyim fakat 308 ile ilgili yorumlar beni memnun etti, özellikle atik motor ve sorunsuz şanzıman Civic'ten sonra gerçekten aradığım şey, yüksek hızdan ziyade ivmelenme beni çok daha fazla tatmin eden bir durum. Donanım olarak ta full paket gayet tatmin edici, gittikçe 308'e ısınmaya başladım.
Bilgisi olanlara son bir soru sormak istiyorum, "araba boyasız olsun" diye takıntılı biri değilim. Ufak tefek kazalar satılan araçların %80inde zaten mevcut, park halinde sürtmedir, düşük hızda kazadan tampon hasarı vs, bu sebeple lokal boya vs benim için sorun değil. Önemli olan şase, motor, yürüyen gibi aksamlarda problem olmasın. Bu tip durumlar için değişen veya onarımlı parçalarda neye dikkat etmeliyim?
-
308 ben kullaniyorum , arka diz mesafesi disinda cok memnun kalirsiniz. Sanzimanda cok iyi.
Dusuk km almaya bakin. 5yilliksa triger degismis mi mutlaka sorgulayin. Eger yilda 8/10bin km yapiyorsaniz 2018uzeri 1.2 benzinli alabilirsiniz (bendeki dizel).
Bagaj hacmi olarak C siniftaki araclarin en genis bagajina sahip.(Arka diz mesafesini kisip bagaja vermisler sanirim.)
Adblue sorunu evet var, yanliz tum araclarda degil, sansa kalmis biraz. En kotu yazilimla adblue iptal ediliyor.
Edit: Adblue sorunu 2015 model araclarda daha cok karsilasildi. 2016 ve sonrasi daha az bilginiz olsun.
Daha once bir cok marka model arac kullandim. Uzun sure yaris te kullandim. Hem 2011 hem 2015modellerini. Fiyat limitlerine gore Dizel otomatikte daha keyifli bir arac yok.
Toyotanin arti kismi arkada saft tuneli cikintisi yok o yuzden arka kisim daha ferah bir oturma hacmi sunuyor. Ama cvt sanziman gec ivmeleniyor. O yuzden motor sanziman aurisle vs kiyas yapilmaz bile.
Degisenleri olan bir arac alirsaniz serviste yapildigina dikkat edin. Hasar kaydi olmayan ama disarida cikma parca vs toplanan araclar cok.
Bu arada Hasar kaydi cok yuksek araba da almayin, bizim milletimiz hasar kaydi takintili, komple boyali arabayi rahat satarsin ama 15bin hasar kaydi olan arabayi zor satarsin..
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nightblueist -- 12 Temmuz 2021; 16:40:9 >
-
1.6hdi dizel 308'in tek düşündüren tarafı kronik adblue deposu sorunu, haricinde şanzımanda falan sorun çıkmaz.
@Konu Sahibi -
AdBlue sorunun bir inceledim, ve gerçekten yaşayan çok fazla insan var, biraz aklımda soru işaretleri yaratmadı diyemeyeceğim. Dediğiniz gibi şans işi, fakat 200bin TL gibi bir para verip, bu sorunu yaşamak ta gayet can sıkıcı olurdu.
Doldurma miktarı, veya iptali ne gibi sorunlara yol açar orası işin farklı tarafı, ki ben bu tip sorunlara yol açmaması için ucuz yollu AdBlue kullanıp ordan kaçırmaya çalışan biri de değilim, eğer sorun bu şekilde çözülecekse önerileni kullanmayı her zaman yeğlerim, ve sanırım ağzına kadar doldurma yapınca genelde problem yaratıyormuş.
Fakat sırf bu sebepten biraz daha üzerine koyup 210 civarlarına 2017 1.2 Puretech'e yükselebilirim. Tek farklı bana güç ve tork olarak 1.6 dizel hissiyatını verir mi o konuda emin değilim.
-
Adblue zaten pahali bir urun degil. Bu araclarin kullanici kitleside emin olun ucuzunu alayimda koyayim diyen kisiler degil. (benim gozlemledigim kadari.)
3008lerde bile bu problem cikabiliyor.
Alacaginiz arac yetkili servis bakimliysa psa grubu iyi niyet kapsaminda degerendirebiliyor bu durumu.
Bu arada dolum icinde bir seviye yok, yani yok derken ne kadar kaldigini veya deponun kacta kacinin dolu oldugunu goremiyorsunuz. Sadece menzil 2bin km altina kadar dustuyse o zaman uyari veriyor. Ben uyari ekranina dusmedim hic.
Zaten benim gorusum bu adblue hicbir ise yaramiyor. Sadece emisyon standartlari icin getirilmis bir cozum gibi. O yuzden iptali bence cok prb yaratmaz.
Dizelin torkunu benzinli araclar vermez, ama 1.2 130bg puretech motor da yeterli ivmelenmeyi saglar dusuncesindeyim.
-
Çok teşekkürler verdiğiniz bilgiler için bi durum değerlendirmesi yapıyor olacağım bu hafta içinde.
-
Rica ederim ne demek, yine akliniza birsey takilirsa cevaplarim, hayirlisi olsun iyi gunler.
-
230 bine çıkma imkanınız varsa 2017 2018 makyajlı 1.6 bluehdi allure,
200ü geçmeyim derseniz de 2015-7 arası aynı kombinasyonun makyajsız olanı, mümkünse ilk sahibinden, değilse max 2. Sahibinden olmak üzere temizini alırsanız iyi bir seçim yapmış olursunuz -
Hocam konudan farklı ama mevcut aracınız benzinli ise eğer yakıt tüketimi olarak 1.2 Puretech ile karşılaştırabilir misiniz?
-
quote:
Orijinalden alıntı: LundyAdBlue sorunun bir inceledim, ve gerçekten yaşayan çok fazla insan var, biraz aklımda soru işaretleri yaratmadı diyemeyeceğim. Dediğiniz gibi şans işi, fakat 200bin TL gibi bir para verip, bu sorunu yaşamak ta gayet can sıkıcı olurdu.
Doldurma miktarı, veya iptali ne gibi sorunlara yol açar orası işin farklı tarafı, ki ben bu tip sorunlara yol açmaması için ucuz yollu AdBlue kullanıp ordan kaçırmaya çalışan biri de değilim, eğer sorun bu şekilde çözülecekse önerileni kullanmayı her zaman yeğlerim, ve sanırım ağzına kadar doldurma yapınca genelde problem yaratıyormuş.
Fakat sırf bu sebepten biraz daha üzerine koyup 210 civarlarına 2017 1.2 Puretech'e yükselebilirim. Tek farklı bana güç ve tork olarak 1.6 dizel hissiyatını verir mi o konuda emin değilim.
Merhaba, aktif olarak T9 kasa 308 1.6 e-hdi kullanmaktayım.
Eğer aile ile kullanacaksanız arka diz mesafesi sebebi ile memnuniyetsizlik yaşayabilirsiniz. Bir de süspansiyonun çalışma aralığı biraz dar, bu sebeple çalışma aralığı içerisinde güzel sönümleme yaparken kısa çukurlarda beklenilenden biraz kötü sönümleme yaptığını söyleyebilirim. Onun dışında ben aracımdan oldukça memnunum.
Yanlış hatırlamıyorsam 2017 öncesi olan makyajsız kasa 1.2 Puretech motorların triger kayışı motor yağının içerisinde döndüğü için zamanla aşınan parçanın yağa karışması nedeniyle motorda sorun yaşayan bazı kullanıcılar olmuştu. Buna ek olarak erken buji değiştirilmesi gerektiğini de birkaç kullanıcıdan okumuştum, Puretech motor için bu konuları araştırmanızı öneririm.
Bu arada dizelin torku sizi yanıltmasın, performans olarak 1.2 Puretech, 1.6 BlueHDi'a göre çok daha atiktir.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi talhadogdu -- 13 Temmuz 2021; 1:11:55 >
-
2015 3008i sattım yakın zamanda, motor (dizel) ve şanzıman aynı.
Eat şanzıman gerçekten mükemmel, zaten fransizdan çekinmeme rağmen aracı alma sebebim eat6.
Performans 1.6 tork konvertörlü araç için gayet iyiydi, ağırlık farkı ile 308 daha da iyidir.
Tek-tük karşılaşılan sorunları yazmıyorum, her araçta olur, kronik denebilecek iki sorun var araçta.
Birincisi fabrikasyon triger kayışında kopmalar yaşanmış yurtdışında, bunu firma kabul ettiği için geri çağırma ile ücretsiz değiştiriyor, alacağınız araçta değişmedi ise gidip ücretsiz değiştirirsiniz. Devirdaim vs. isterseniz işçilik almadan değişiyor, istemezseniz ellemiyor.
İkincisi ve firmanın kabul etmemekte direndiği sorun adblue. Ben servis bakımlı aracım ile yaşadım bu sorunu 4600 fatura çıktı, 1460a halloldu. 2019 yaz fiyatları bunlar. Bazısı tüm faturayı ödüyor, bazısı kuruş ödemiyor. Genel merkez, servis, şikayet siteleri, face grupları vs. etkili oluyor.
90binden 120bine kullandım, adblue dışında ekstra hiç sorun yaşamadım araç ile, ilk 90bin kayıtlarında da hiç sorun yaşatmamış bir araçtı.
Benzer içerikler
- honda civic 1.6 i-vtec en full modeli
- 1.2 tsi
- polo classic tutulan modeli
- 1.8 tfsi motor nasıl
- honda civic neden tutulmuyor
- renault logan
- renault arkana fiyat
- uçan araba fiyatları
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X