Şimdi Ara

2015 Ford Focus mu, 2015 Hyundai i30 mu.. (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
61
Cevap
0
Favori
12.857
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Dizel versiyonları için konuşuyorum arada 6975 TL kabaca 7000 TL fark var... Bu miktardaki para hiçte azımsanacak kadar da değil. Birde i30'u focus'un yanına koyulmayacak kadar ne eksi yönü var sizce ?
  • AO A kullanıcısına yanıt
    Bizde sıfır en boşlarındna elentra veya focus düşünüyoruz.Daha doğrusu ben focus babam elentra istiyor.Ama elentradan şüphelerim var.
  • Martinez55 M kullanıcısına yanıt
    Hocam ikisinede oturun bir tur atın hangisinde rahat ediyorsanız onu alın derim. Çünkü araçların arasında şu marka bu marka fark etmez artık belirleyici olacak bir fark kalmadı. Yani burda oturup X markasını övüp diğerine tu kaka demek gerçekten çocukluk. Herkesin beğeni algısı aynı olsaydı bu kadar markaya ne gerek vardı bir marka herkesin işini görürdü, hangisi içinize sinirse iyi olan odur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kompliman

    quote:

    Orijinalden alıntı: banshigo

    Tşk ederim,

    Navigasyon paket ekleme sorun değil, istediğinize ekliyorlar ve Navigasyon paket ekranı Titanium ekranından daha geniş. Style da da kol dayama var, sadece bel desteği yok ama bence oldukça konforlu. Bi-xenon da eklenebiliyor, hemen herşeyi yaptırabiliyorsunuz ama Ford için farlarının xenon olması gerekli değil, zira şiddeti ayarlanabilir far sistemine sahip, oldukça etkili bir araç. Zaten ben onlara hiç dokunmuyorum sensörlerle otomatik ayarlıyor. Skoda süperb kendi sınıfı içinde kesinlikle en iyilerinden birisi ve inanılmaz konforlu, ancak fiyat farkı ve sonrasındaki bakım ücreti bence fazla, skoda octavia için skoda ile görüştüğümde çok cazip bir superb vardı 93.000 elegance DSG otomatik ama bahsettiğim 5 yıllık maliyetini hesaplayınca hem biraz fazla geldi hemde Focus kadar seri olmadığı için vazgeçtim. Zaten bütçe 100 bin liraya kadar çıkılacaksa artık Mercedes ya da BMW olmalı tercih, benim durumun almaya elverişli değildi o yüzden bu fiyatlarda kalmak istedim.

    Nacizane tavsiyem eğer yapmadıysanız, bu markaların bayilerine giderek araçları kontrol edin ve test sürüşü yapın, alacakmış gibi net pazarlığa oturun, sorun olmuyor. Ben hemen hepsi ile (Toyota, Honda, Skoda, Ford, Volkswagen, Seat, vb) pazarlık yaptım. Benim için en uygunu Ford du.

    style ford 1.5 tdci 120 hp ps modeline navi ekleyince yaklaşık 85000TL fln oluyor. 10000TL daha katıp d sınıfı bir araç almak (benzinli tabi) çok mu gereksiz olur? 2 si arasındaki 5 yıllık masraf çok mu olur?

    yıllık km hesabınız 10 bin ve üzeriyse dizel tercih edin ekonomi için...

    ama 10 bin altı ise D sınıf benzinli ideal...




  • Martinez55 M kullanıcısına yanıt
    Araç ararken elentra'ya da bakmıştım,test etme imkanı bulamadım i30 vardı ellerinde. Bayi içinde öylesine içinde yaptığım incelemede canımı sıkan tek konu arka baş mesafesiydi. Tasarımı nedeniyle elentra'da arka baş mesafesi biraz sıkıntılı,eğer aileniz kalabalık ve/veya boylarınız uzunsa özellikle uzun yolculuklarda can sıkabilir.
  • Arkadaşlar Ford focus da kadranların arasında bulunan yol bilgisayarı ekranı titanium ve style donanımında aynı mı?
  • kompliman K kullanıcısına yanıt
    Öncelikle şunu söylemek lazım, benzinli ile dizel araç arasınadaki fiyat farkı kendini ortalama 3-4 yıl gibi bir sürede amorti ediyor ve benim görüşüm, sonrasında satış için dizel daha avantajlı. Yani aradaki fiyat farkı ilk alımda ciddi gibi görünüyor ama 5 yıllık maliyet hesaplamasında öyle değil; Focus için yazıyorum; Titanium + Navi 5 yıllık maliyetleri benzinlinin 114.000, dizel style + Navi 5 yıllık maliyeti 104.000 bu hesabı bir yılda 20.000 kilometre yaparsam diye hesaplamıştım ben, daha fazla km yapanlar için bu aradaki fark daha da fazla oluyor. Yani dizel araç her açıdan daha mantıklı bence.

    Kompliman;
    Daha önce de tavsiye ettiğim gibi araçları bayilerde ciddi indirimlerle alabiliyorsun yani, sen o maliyeti çok rahat 81.000 diye düşün belki daha aşağı çekebilirsin, yaptığım için söylüyorum. Bir de eğer skoda düşünüyorsan, tamam araç (superb) oldukça iyi ama skoda da yaptığım konuşmada satış temsilcisi arkadaşa "Skoda neden bu kadar pahalı ve diğer markalar indirim yaparken skoda yapmıyor" diye sordum, cevaben " doğuş grup önceliği volkswagen ve seat a veriyor ve bunlarda satış oranını yüksek tutmak istiyor ama skodada yıl sonuna doğru yaparsa yapıyor, onda da ertelemeli ödemeler şeklinde yapıyor" demişti.

    Yani dediğim gibi bu işi en iyi bayilere gidip kendin görürsün, ben sadece tavsiye vermeye çalışyorum.




  • Konsolun resmini çektiğimde eklerim, ama benim konsol ektekinin aynısı. Bir de titanium ile style arasında fark var evet, titanium da multicolor olanı style da ise mavi tek renk, fordun sitesinde gösterdiği titanium, ama dediğim gibi bayi de örnekleri görebilirsin.
  • bence nasıl bir kullanıcı olduğuna bak 15/20 binleri görüyorsan dizel ama diğer türlü benzinli al vw 1.2 TSİ motoru 2 sinede tercih ederim ama bu forumda fan da çok yere vuranda hiç vw kullanmadığı halde söven/seven de var illa 2 si ise türkiye şartlarında ford dan şaşma kişisel fikrim ise i30 olurdu.
  • Lacano;

    hyundai ve ford arasındaki fark ile başlayayım, ford otomatiklerde çift kavrama var ve sürüş konforu gerçekten çok ileri düzeylerde. Hyundai ise eniştemde var İzmire gittiğimde kullanırım ve ikisi arasında ciddi fark olduğunu söylemeliyim. Fordun önünde şase ye monteli bmw ve mercedes lerde olan korumalık var dolayısıyla olası çarpmalarda araç motor aksamı daha az zarar görüyor, fordda ki kullanılan saç ile hyundai de kullanılan saç kesinlikle aynı değil ve fordun kapı içlerinde ikili çelik özelliği var, hyundai ise bunu tercih etmemiş çünkü aracı daha ağırlaştıran ve seriliğini engelleyen bir durum olarak değerlendiriyorlar ama bence güvenlik önemli.
    Focus İ30 arasında ise otomatiklerde tork ve beygir gücü farkı var bu çok önemli. Focus 300 tork (ki bu keyfi mercedes ve bmw dışında bir tek focusta var), i30 100 tork. Bu şu demek; bu iki araç birbirini sollarken ford uçar i30 bakar, ya da kırmızı ışıkta yan yanaysanız ford uçar i30 bakar :) (işin espirili anlatımı)
    tüm detayları yazmıyorum, iki sitede de birer sekmeye bu iki aracı açın ve teknik özelliklerini ve diğer özellikleri sıralayın, zaten demek istediğimi göreceksiniz. bu arada euro ncap den 5 yıldız birşey değil, 50 ile giden bir aracın içerisinde yara almadan çıkma ile ilgili bence oldukça gereksiz bir testtir. kimse 80 km/s ve üzeri hızla giden bir araç için çarpışma garantisi vermez, mercedes bmw ye bakın hiç böyle bir test sonucu gösterme gereği oluyor mu ama aracın ön ızgarasından içeri bakın kocaman şaseye bağlı çelikleri görürsünüz, peugeot, renault hyundai gibi araçlar alır bu tür testleri reklam için.

    Hyundai nin artıları ise servisi forda kıyasla biraz daha uygun ama pek fark yok, bir de ideal şehiriçi arabası. Ancak Ford için düşünürsek focus powershift ler de oldukça seri ve bence hem şehir içinde hem şehir dışında ideal.

    Anekdot: Eniştem 30 ile giderken bir fiesta ile çarpıştı ikisi de 30-40 km/s hızla anca gidiyorlardı, kavşağa çıkmak üzereyken birbirlerine vurdular, hyundai nin ön tampon altı ve farlar dağıldı, ford da hiçbir şey yok. Bundan önceki arabam da yine focustu 2007 model gia, O da park halinden geri geri çıkarken jettaya vurdu, bizde hiçbir şey yok jettanın ön muhafazası dağıldı. arkadaşımda yine hyundai ile bir kaza yaparak bir araca arkadan 90 km/s ile vurdu önü tamamen dağılmıştı, motor hariç neredeyse tüm parçaları değiştirdi. Bir de şahsi fikrim odur ki, hyundai 2000 li yılların başında daha kaliyeli binek araçlar üretiyordu ama bu kalitesini ciddi bozduğunu düşünüyorum 2014 model araba üretilip bu kadar özentisiz olmamalı bence.




  • Bir de eklemeyi unuttum, bu iş biraz bütçe işi. Yani bir araç almak için ne kadar bütçe ayırdıysanız o bütçeye uygun araçlara bakmak da yarar var zira kafa hem çok karışıyor hem de evdeki hesap çarşıyo uymuyor.

    D segmenti araç alma planı hiç yapmadığım için bu türdeki araçları araştırmadım, ancak superb i bir temsilci önermişti ve inceleme fırsatım oldu. Eşim durumumuz müsait olsa aracı aldıracaktı :). Bununla birlikte Honda da Accord u da inceledim ama fiyatlarını konuşmadık o da tam bir cengaverdi. Bu sınıf içerisinde kesinlikle farkını hissettiriren ise bence superb, benzer özelliklerde passat için 140 gibi fiyatlar varken 95.000 gibi fiyatlara bu araç çok ideal. Ha şahsi kanaatim ise bu rakamlarda bir araç alacaksam önceliğim c sınıfı mercedes ya da audi ya da bmw olurdu, ki bu paralar için o araçlar daha mantıklı diye düşünüyorum. D segmenti araçların hem bakım masrafları yüksek hemde belli modeller hariç ikinci el piyasaları oldukça düşüyor ve sıfır alacaklar için zarar ettiriyor. Ancak mer. bmw. audi gibi araçlar da ise bakım masraflı ama ikinci elini aldığınızdan daha yüksek ücretlere satabiliyorsunuz, değer kaybetmiyorlar.

    Focus ve elentra için bence segmentler farklı ama ben yine focusu tercih ederdim :).




  • nimurg;

    özel mesaj almaya izin vermeniz gerekiyor, size özel gönderemiyorum...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    Aralarında büyük kalite ve sürüş farkları var.

    Hyundai'den 5 ay sonra trim sesleri gelmeye başlar mesela en iyi ihtimal.

    Ama tabi ki 90.000TL'yi gözden çıkardıysanız gidin C180 AMG veya 320d alın arabaya bindiğinizi hissedersiniz hiç değilse.

    C segment bir arabaya 80-90.000TL vermeyi düşünmek bile aşırı saçma.

    Bu arabaların 2013'de dizelleri, şuan ki benzinli fiyatlarından ucuzdu.

    Tamamen önyargı ile Yazılmış bir mesaj.
    Sürüş farklılıklarını anlarım ama kalite farkından bahsedecek bu Ford'un dezavantajına olur.
    o dediğin trim sesleri de Ford'dan gelir daha çok.
    Ford kalite ve montaj olarak standart almanların bi hayli gerisinde.

    2 tane focusu olmuş biri olarak söylüyorum bunları. Kardeşimin de 5.Hyundaisi 2 getz 3 i30 değiştirdi.
    Hyundai kesinlikle ford'dan sağlamdır, daha az sorun çıkarırır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Hyundai i30 geçirdiği makyaj sonrası 2015 mart ayı itibariyle; 6 ileri tam otamatik şanzıman yerine 7 ileri çift kavramalı DCT şanzımana kavuştu ve dizel otomatik şanzımanlı versiyonda motor 128 hp/280 Nm yerine 136 hp/300 Nm' ye ulaştı.
    3 ay önce dizel otomatik elite i30 ile dizel manuel titanium ford arasından tercihim i30 oldu. Fiyat konusunda ise 2500 TL i30 daha pahalıydı. O dönemde çift kavrama focus henüz gelmemişti. Focus' un benim için en büyük artısı tasarımı, kaldı ki bu konuda i30' da fena sayılmaz. Birkaç ufak sorun dışında genel anlamda memnun olduğumu söyleyebilirim. Donanım, yol tutuş, sürüş özellikleri, konfor, performans yönünden beklentilerimi karşıladı.
    Şanzıman konforu beni en çok memnun eden yanı oldu; geçişler hissedilmiyor, vites tercihleri tam istediğim gibi, performanstan çalmıyor ve manuel versiyona göre yakıt tüketimine çok büyük olumsuz bir katkısı da yok. Gaza az basılınca ekonomik sürüş için yüksek viteslerde kalmayı tercih ettiğinden, ani hızlanmalarda aracın tam olarak gücünü hissetmek istiyorsanız gaz dozajını artırmalı ya da dip gaz yapmalısınız. Yüksek hızlara çıkmakta da gayet istekli. Ağırlığı ve gücünü göz önünde tutunca yakıt ekonomisi açısından da bir sorun görmüyorum. Yol gürültüsünün kalitesiz asfaltta biraz yüksek buluyorum, bunda 17 inç jantın ve fabrika çıkışı üzerinde gelen sert hamurlu lastiklerinde katkısı var. Yüksek hızlarda motor sesi yalıtımı oldukça başarılı, rüzgar sesi ise orta halli. Malzeme kalitesi ise gayet yeterli, örneğin arka kapılarda bile yumuşak malzeme tercih edilmiş.
    Elite donanımında geri görüş kamerası, elektrikli sürücü koltuğu, açılır panoramik cam tavan, arka havalandırma kanalı, yarı deri koltuklar, anahtarsız çalıştırma, 17 inç jantlar ve diğer bir çok özellik standart geliyor. Bi-xenon far ve modern bir multimedya ekranı olmayışı ise en büyük donanım eksikleri.
    Şu ana kadar görebildiğim eksi yönleri ise şöyle; cam tavandan ses gelebiliyor ve serviste yapılan işlemden sonra sorun çözülüyor (başıma geldi), direksiyondan her zaman olmamakla birlikte özellikle ilk harekette tık sesi geliyor (bu sorun için servise gitmedim), ön konsol üzerindeki malzeme güneş ışığında biraz fazla yansıma yapıyor.
    Bence focusta gayet güzel bir araç; ancak dizel otomatik vites titanium versiyonunda fiyat dezavantajı var i30' a göre. i30 bir büyük artısı da 5 yıl garantisi; bu da tercihimde önemli bir etkendi.
    İkisini de hatta segmentteki diğer araçları da test ederseniz daha sağlıklı bir karar alabilirsiniz. Sonuçta fiyat kabul edildikten sonra iş insanın içine sinmesine kalıyor.




  • Benzinli olacaksa: Ford focus
    Dizel olacaksa. : Hyundai i30

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    quote:

    Orijinalden alıntı: EnginAKB


    quote:

    Orijinalden alıntı: zotacing

    Aralarında büyük kalite ve sürüş farkları var.

    Hyundai'den 5 ay sonra trim sesleri gelmeye başlar mesela en iyi ihtimal.

    Ama tabi ki 90.000TL'yi gözden çıkardıysanız gidin C180 AMG veya 320d alın arabaya bindiğinizi hissedersiniz hiç değilse.

    C segment bir arabaya 80-90.000TL vermeyi düşünmek bile aşırı saçma.

    Bu arabaların 2013'de dizelleri, şuan ki benzinli fiyatlarından ucuzdu.

    Tamamen önyargı ile Yazılmış bir mesaj.
    Sürüş farklılıklarını anlarım ama kalite farkından bahsedecek bu Ford'un dezavantajına olur.
    o dediğin trim sesleri de Ford'dan gelir daha çok.
    Ford kalite ve montaj olarak standart almanların bi hayli gerisinde.

    2 tane focusu olmuş biri olarak söylüyorum bunları. Kardeşimin de 5.Hyundaisi 2 getz 3 i30 değiştirdi.
    Hyundai kesinlikle ford'dan sağlamdır, daha az sorun çıkarırır.

    İstersen 30 tane Ford sahibi ol fark etmez, Hyundai Ford'dan kalitelidir diyen bir adamla konuşmam elimde olsa şu foruma almam. O kadar Hyundai'a bindik 2013-2014 olsun traktörden farksız arabalar. Taksiye dolmuşa gider ama öyle 50-60-70.000TL verip sıfırı bireysel kullanıma uygun değil. Hala pixel pixel Casio saat gibi lacivert renkli ekran koyan firmadan da bir şey beklemem zaten.

    Ford montaj ve malzeme olarak tırt'tır güzel kardeşim, objektif gözle bu böyledir.
    Ben Hyundai çok güzel yol tutar, direksiyonu hislidir, komplike olarak araç üzerinde Ford'dan daha tecrübelidir demiyorum.
    Ama şuanki Hyundai üretim felsefesi Ford'dan daha sağlam.
    Uluslarası sorunsuzluk araştırmalarında da görebilirsin bunu.
    3 yaşını geçmiş ford, tır, zırt, orası burası oynamaya başlar hemen, yaşanmış tecrübeler ile sabittir.

    Demek forum yönetimi sizin gibi tiplere kalsa nerde Fan, Troll var onlar kalacak gerçek tecrübelerin hiç bir değeri olmayacak.
    Konuşmalar laf olsun torba dolsun babından lise kantininde yapılan atarlı sohbet ortamlarına döner burası, okullar tatilken kısmen de öyle zaten de.




  • 2015 i30 dizel style paket sahibiyim..iş yerinde de en alt paket focus dizel kullanıyorum..

    gördüğüm farkları yazayım..

    yol tutuşu olarak focus bir tık önde , ama öyle ahım şahım bir fark yok , focusla 80 le aldığın bir virajı i30 la 70 le aynı güvende alırsın ama 80 le girsen de hafif tedirgin etse de sıkıntısız döner..

    rüzgar sesi konusunda i30 focusa göre net daha başarılı ama lastik sesini içeri alma konusunda da focus daha başarılı..

    süspansiyon konusunda ikisi de rahat genel olarak , focusunki bir tık daha rahat gibi..hemen hemen aynı derim aslında ama focusun sedan olmasından doğan ufak bi artısı var gibi..

    iç genişlik konusunda i30 bariz önde..arka koltuk genişliği konusunda focusta rahat edemezken aynı kişilerle i30da konforlu bir oturum elde edebildik biz iş yerinde denediğimizde..

    dizel olarak da i30 focustan net daha seri ama focusda i30 a göre ortalama 1 lt daha az yakabilirsin ..

    genel olarak izlenimlerim bunlar , ikisi de pişman etmez ben i30 dan çok memnunum ..arka koltuk genişliğine çok takılmazsan ve full donanımda fiyat farkını çok önemsemezsen focus derim ama fiyar performans olarak bakarsan direk i30 derim ..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dirtylive

    2015 i30 dizel style paket sahibiyim..iş yerinde de en alt paket focus dizel kullanıyorum..

    gördüğüm farkları yazayım..

    yol tutuşu olarak focus bir tık önde , ama öyle ahım şahım bir fark yok , focusla 80 le aldığın bir virajı i30 la 70 le aynı güvende alırsın ama 80 le girsen de hafif tedirgin etse de sıkıntısız döner..

    rüzgar sesi konusunda i30 focusa göre net daha başarılı ama lastik sesini içeri alma konusunda da focus daha başarılı..

    süspansiyon konusunda ikisi de rahat genel olarak , focusunki bir tık daha rahat gibi..hemen hemen aynı derim aslında ama focusun sedan olmasından doğan ufak bi artısı var gibi..

    iç genişlik konusunda i30 bariz önde..arka koltuk genişliği konusunda focusta rahat edemezken aynı kişilerle i30da konforlu bir oturum elde edebildik biz iş yerinde denediğimizde..

    dizel olarak da i30 focustan net daha seri ama focusda i30 a göre ortalama 1 lt daha az yakabilirsin ..

    genel olarak izlenimlerim bunlar , ikisi de pişman etmez ben i30 dan çok memnunum ..arka koltuk genişliğine çok takılmazsan ve full donanımda fiyat farkını çok önemsemezsen focus derim ama fiyar performans olarak bakarsan direk i30 derim ..

    Sonunda iki aracida guzelce yorumlayan bi arkadas cikmis.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Paranız olabilir arabada almak istiyorsunuz ama el insaf 70 80 90 bin verilmez onlara.

    2.el insignia 3.16 giu mondeo passat

    Alin gecin araba dersiniz en azindan.

    80 bin tl vereceksin focusa bide sedan 60 binlik focuslarla ayni gorunume sahip olucan bari st peket focus hb siparis gecin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • landscapee kullanıcısına yanıt
    forumun amacı bu aslında hocam son dönemlerde boş yorum ya da fanatizm bunu ara ara baltalasa da.. kendi aracım için konuşayım mesela..gönül ister ki hepimiz en iyisini alalım ama herkes bütçesi dahilinde bir seçim yapmak durumunda..ben mesela mayıs 2015 te aldım arabayı..o dönemde dizel göze hoş gelen donanımı tatmin eden bir araç arıyordum..araştırdığımda fiyat bandımda bu istekleri leon ve i30 karşıladı..ikisini de gittim test ettim , i30 bana bariz daha konforlu geldi..araştırmamı yaptım ve aracı aldım şuan da pişman değilim..aracı 63000 e aldım , focusa da bakmıştım ama fiyat olarak aynı donanım dizel araç 70bin civarıydı o yüzden direk eledim :) ama ben i30 aldım diye de geri kalan tüm araçları tutarsızca gömmek gibi bir olayı da yapamam yani

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.