Şimdi Ara

2015 Ford Focus mu, 2015 Hyundai i30 mu.. (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
61
Cevap
0
Favori
12.857
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Ben i30 derim GDİ benzinli araca Prins sıvısistem takılır dizelden az yakar aynı Kaçar arkama bakmam derim beyaz renk tercihim

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • iyi günler 2015 mart ayında 0 km dizel elite 7 dct i30 aldım, yaklaşık 5 bin km ye yanaştı şu an, şehir içi ortalamam 7 lt civarında geçen hafta tatil için Trabzon- izmir arası seyahat etim, ort. 5,3 oldu. ortalama 110 civarı seyahat ettim ve Ankaraya yaklaşırken sıcak nedeniyle izmire kadar klima hiç kapanmadı. Malzeme olarak yeterli ve donanım olarak gayet dolu bir araç ayrıca bakım fiyatları da diğer araçlardan uygun olduğunu düşünüyorum. 136 bg ve 7 ileri dct ile gayet seri bir araç.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi trbzn061 -- 28 Temmuz 2015; 17:42:45 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kompliman

    quote:

    Orijinalden alıntı: cbascan


    quote:

    Orijinalden alıntı: kompliman

    Ford Benzinlide 8"Ekran farkı, Hyundai Benzinlide ise Panaromik sunroof, arka havalandırma, geri görüş kamerası, led gündüz farları, viraj içi dönüş farları, 17" jant ve otomatik park sistemi farkları var.

    Ford dizelde ise 8"Ekran, Start&Stop ve kulakçıklı vites farkları, Hyundai Benzinlide ise Panaromik sunroof, arka havalandırma, geri görüş kamerası, led gündüz farları, viraj içi dönüş farları, 17" jant farkları var.

    Ford'da ekstra opsiyonel olarak Bi-Xenon Far - 4.225TL, Navigasyon Paketi - 2.165TL, Tekno Paket - 5.240TL, Sunroof - 2.760TL var.

    Ford'da opsiyonel olarak Bi-Xenon, Navigasyon Paketi, Tekno Paket ve Sunroof alınca Hyundai ile arasında 17"jant, arka havalandırma farkları oluyor.(Benzinlide otomatik park ve tekno paket alınmadığından bu içeriklerdeki farklar da eklenecek.) Sadece Tekno Paketteki özellik artıları ve Navigasyon artısı oluyor. Yalnız ekstra olarak 14.390TL ödemek gerekiyor dizel model için. Benzinli model içinse(Tekno Paket Hariç) 9150TL ödemek gerekiyor. Bu şekilde olunca da Ford'un fiyatı Hyundai'ye göre baya artmış oluyor. Bu şekilde kağıt üzerindeki özelliklerini düşünecek olursak Hyundai daha alınası oluyor. Unutmadan bir de Boya farkı var. Hyundai de 800TL, Ford da 1725TL gibi bir fiyat söz konusu.

    Kullanan, bilen, tecrübe edinen arkadaşlar bu araçlar uygulamada, gerçek hayatta, trafikte nasıldır?

    i30 kullanmadim, kia ceed kullandim. Muhtemelen platformlari ayni, hatta cogu yerde ceed in daha iyi oldugu soyleniyor.

    Focus u ise cokca kullandim ve cok cok keyif aldigim bi arac.

    Eger suruse ve yol tutusa onem veriyorsaniz focus tercih etmelisiniz.

    Ha bir de yalitimi cok iyi 3.5un. Malzeme kalitesi olarak da i30, focus tan geride degildir.

    i30da da focusda olduğu gibi tam bağımsız süspansiyonlar var diye biliyorum. Bu yüzden yol tutuş ve sürüş arasında ford denecek kadar fark oluyor mu?

    Tam bagimsiz suspansiyonla yol tutusun alakasi pek yok gibi. torsiyonlu olup da cok iyi yol tutan arabalar mevcut.

    Yol tutus daha cok, aks, dingil mesafeleri, agirlik dagilimi, suspansiyon ayarlari, aracin yerden yuksekligi gibi detaylarla alakali bi kavram. Focus un limitleri i30 dan kesinlikle daha yuksek.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Ford Focus kullanıcısı olarak söylüyorum verilen paraya yazık ne ses yalıtımı nede konfor var nede oyle olağan üstü sürüş dinamikleri var. Düdük kadar koltuk düdük kadar diz mesafesi, koltuğu nasıl ayarlarsan ayarla bir türlü kendini rahat hissetmeme sendromu her sola baktığınızda göze giren B sütünü, insan dışarıya B sütünün arkasından gözetler gibi bakıyor. Malzeme kalitesi de ahım şahım değil birde işçilik hatalarıyla dolu bir biriyle örtüşmeyen plastiklermi ararsın sökülen kaplamalarmı ararsın. Ben C sedan alacak olsam önce Jetta sonra Elentra düşünürüm mesela.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: trbzn061

    iyi günler 2015 mart ayında 0 km dizel elite 7 dct i30 aldım, yaklaşık 5 bin km ye yanaştı şu an, şehir içi ortalamam 7 lt civarında geçen hafta tatil için Trabzon- izmir arası seyahat etim, ort. 5,3 oldu. ortalama 110 civarı seyahat ettim ve Ankaraya yaklaşırken sıcak nedeniyle izmire kadar klima hiç kapanmadı. Malzeme olarak yeterli ve donanım olarak gayet dolu bir araç ayrıca bakım fiyatları da diğer araçlardan uygun olduğunu düşünüyorum. 136 bg ve 7 ileri dct ile gayet seri bir araç.

    Oncelikle hayirli olsun. Uzun yolda arac nasil? Yoruyor mu, ses yalitimi, trim sesi var mi, konforu, ara hizlanmalari vs. genel olarak nasil? Bir de aracin yerden yuksekligi az diye biliyorum malum sehirici yollari bozuk, kasisler duvar gibi bir de yazin piknik olaylari dag tepe:) alti surtecek kadar alcak cok dikkatli mi kullanmak gerekiyor yoksa normal kullanildiginda bi sorun teskil etmiyor mu? Aman alti degmesin diye ozel bir caba sarfedince hic hos olmuyor arac kullanirken de:)




  • Dizel + Otomatik'te İ30 çok daha mantıklı.

    Fiyatının daha ucuz olması yanında cam tavan, geri görüş kamerası, parçalı deri koltuk gibi ekstra donanımlar da mevcut.

    Focus'un en önemli avantajı sürüş zevkidir. İ30 kullandım, Focus gibi dinamik bir sürüşü yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: BekirTemel


    quote:

    Orijinalden alıntı: jdmworks

    Bu forumdaki kafa farklı bir kafa,millet bilmiyor deme 3.20dizel veya c180 almayı.3.20 dizel de alırsın o paraya evet doğru ama feleğin çemberinden geçmiş 150-160 bin kilometrede 2006-07 modelini alırsınız artık kaç parça boyalıdır,ne sorun çıkarır,parçası ne derecde uygundur hyundai veya ford'a göre orasını Allah bilir.Bir de c180 öneren akıllılar var.Yahu adam zaten az yaksın diye dizel C sınıfı bakıyor, siz gidip 1.5 tonluk 1.6 kompressörlü 15 litreler rahatlıkla görebilen bir araba öneriyorsunuz adama.

    Aynen öyle,komik gerçekten.

    Ben i30 u tercih ederdim bu arada.Gerek dış görünüş gerek iç görünüş olarak iyi gözüken bir araç ayrıca elite en full paketi diye biliyorum,gayet iyi.

    kardeşlerime katılıyorum neticede kalkip iflahı sökülmüş arabaları 0 km arabayla kıyaslamak mantiksiz olur,ama bu fiyatlara da C sinifi araç almak bence göz göre göre kazık yemek olur.
    75 bine 125 beygir araba dizel desen 85 90 bin delirmiş bunlar ya.
    55 60bine gider 2013-2014 garantisi devam eden lpg si takılmış full focus alırım,1.6turbo cosmo astra alırım,i30 elite alırım,elantra alırım.
    Özetle 0km olarak bu fiyatlara C sınıfı araç almak mantiksiz bir olay.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi _SkiP_ -- 29 Temmuz 2015; 11:54:08 >




  • Benim tercihim İ30 olurdu.
  • Focus kalas gibi geldi biraz bana dizel alinacaksa i30 alinir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dizel focus. Efsane bir araba. Surucu koltuğu ayni uzay kokpiti. Disi da aston martin. Bence ford yapmış arkadas.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • i30'a o parayı veren en yakın binanın çatısından atsın kendini.
  • megane 1.6 cvt 56700 tl. donanimi da fena degil. bu kadar fark verecek ne var aralarinda ? gercekten kurlardan sonra araba fiyatlari uctu.. eger cok KM yapmiyorsaniz benzinli tercih ederdim duruma gore tup taktirirdim.. dizel motorun fiyat farklari gercekten kabul edilebilir degil.
  • focus her halukarda i30 dan iyidir. ama 90 a alınmış c sınıfı bir focusu hadi satayım desen kaçtan satabilirsinizki? focus sokaklarda zibil gibi, ama genelde filo kiralama şirketlerinin trend-x dizel modelleri var. focusun dizel ucuzu kazandırır ama dolusu zarar ettirir bence.
  • zotacing kullanıcısına yanıt
    Arabadan anlamıyor olma ihtimalim daha yüksek.
  • Kompliman;

    14 Temmuz da Ford Focus 1.5 TDI Dizel Powershift (Still Paket) aldım. Ben iyi bir fiyata aldım, biraz da denk geldi diyelim :)... Ben C segmenti hemen hemen tüm araçları denedim ve bu araçların bana 5 yıllık maliyetlerini hesapladım. Bu hesaplamalara aklımıza gelebilecek tüm kalemleri dahil ettim, kaskosundan, 5 yılda yakacağı yakıta kadar. Zira sen bu arabalardan birisini alacaksan mutlaka en az 3 yıl bineceksin dolayısıyla benzinli ve dizel fiyat farkı için amorti edip etmediğine bakman gerekir.

    İki aracı da çok iyi biliyorum, ancak rahatlıkla söyleyebilirim ki İ30 focusun yanına konacak araç değil. Hyundai nin bakım masrafı da öyle sanıldığı gibi çok da uygun değil yani ford ile arasında fazla bir fiyat farkı yok. Bir de ikinci el piyasası için ford daha kolay satılır. Bununla birlikte ben still paket aldım ve navigasyon sistemini eklettim, bagaj havuzu, 2.100 TL değerinde altın paket bakım (Motor susturucu, film camlar, teker ses izolasyonu vb.) ama pazarlıkla bunları oldukça indirdim ve sende aynısını yapmalısın.
    Arkadaşların dedikleri gibi Mercedes ya da BMW almaya alırsın ama aldıktan sonrası çok daha sıkıntı zaten o hesabı yapmışsındır. Benim yaptığım hesaba göre Ford focus a en yakın araçlar Honda civic eco, skoda octavia DSG ve bunlar içinde en avantajlısı Honda idi. Honda ve Ford arasında gidip gelebilirsin zira aradaki fiyat farkına göre Honda eco öne çıkıyor ama skoda donanımsal olarak bu ikisine göre geride sayılır. Hondanın ise tüplü olması çok cazip, yine de tüplü araç tercih etmem dersen bence Focus alternatifsiz. Zaten bu araçların yalnızca kapılarını açıp kapatsan ne demek istediğimi anlarsın.

    Aracım ile ilgili söyleyebileceklerim; yollarda ne Mercedes ne de BMW bırakıyorum :) inanılmaz konforlu bir sürüşü ve yol tutuşu var. Yakıtı ise ben sürekli basmama rağmen gerçekten çok ekonomik. Yerinde olsam Honda Civic eco ya da Focus dizel i still paketi ile alabilirsin. Titanium ile aralarında fiyat farkına değecek bir fark yok ve dediğim gibi still paket için güzel bir pazarlık sonrası bir de NAVİ eklet, işini fazlasıyla görür...

    Hayırlısı olsun hakkında, bende epey uğraşıdan ve hesaplamalardan sonra karar verebilmiştim. zor karar :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: banshigo

    Kompliman;

    14 Temmuz da Ford Focus 1.5 TDI Dizel Powershift (Still Paket) aldım. Ben iyi bir fiyata aldım, biraz da denk geldi diyelim :)... Ben C segmenti hemen hemen tüm araçları denedim ve bu araçların bana 5 yıllık maliyetlerini hesapladım. Bu hesaplamalara aklımıza gelebilecek tüm kalemleri dahil ettim, kaskosundan, 5 yılda yakacağı yakıta kadar. Zira sen bu arabalardan birisini alacaksan mutlaka en az 3 yıl bineceksin dolayısıyla benzinli ve dizel fiyat farkı için amorti edip etmediğine bakman gerekir.

    İki aracı da çok iyi biliyorum, ancak rahatlıkla söyleyebilirim ki İ30 focusun yanına konacak araç değil. Hyundai nin bakım masrafı da öyle sanıldığı gibi çok da uygun değil yani ford ile arasında fazla bir fiyat farkı yok. Bir de ikinci el piyasası için ford daha kolay satılır. Bununla birlikte ben still paket aldım ve navigasyon sistemini eklettim, bagaj havuzu, 2.100 TL değerinde altın paket bakım (Motor susturucu, film camlar, teker ses izolasyonu vb.) ama pazarlıkla bunları oldukça indirdim ve sende aynısını yapmalısın.
    Arkadaşların dedikleri gibi Mercedes ya da BMW almaya alırsın ama aldıktan sonrası çok daha sıkıntı zaten o hesabı yapmışsındır. Benim yaptığım hesaba göre Ford focus a en yakın araçlar Honda civic eco, skoda octavia DSG ve bunlar içinde en avantajlısı Honda idi. Honda ve Ford arasında gidip gelebilirsin zira aradaki fiyat farkına göre Honda eco öne çıkıyor ama skoda donanımsal olarak bu ikisine göre geride sayılır. Hondanın ise tüplü olması çok cazip, yine de tüplü araç tercih etmem dersen bence Focus alternatifsiz. Zaten bu araçların yalnızca kapılarını açıp kapatsan ne demek istediğimi anlarsın.

    Aracım ile ilgili söyleyebileceklerim; yollarda ne Mercedes ne de BMW bırakıyorum :) inanılmaz konforlu bir sürüşü ve yol tutuşu var. Yakıtı ise ben sürekli basmama rağmen gerçekten çok ekonomik. Yerinde olsam Honda Civic eco ya da Focus dizel i still paketi ile alabilirsin. Titanium ile aralarında fiyat farkına değecek bir fark yok ve dediğim gibi still paket için güzel bir pazarlık sonrası bir de NAVİ eklet, işini fazlasıyla görür...

    Hayırlısı olsun hakkında, bende epey uğraşıdan ve hesaplamalardan sonra karar verebilmiştim. zor karar :)

    Öncelikle hayırlı olsun. Yorumun içinse çok teşekkür ederim. Yalnız ford un opsiyon listesinde navigasyon style değil de titanium donanımı için sunulmuş. Style donanıma navi paketini nasıl eklettiniz. Bi-xenon da eklenebiliyor mu style a? Dediğiniz gibi style donanım ihtiyaçlar dahilinde bir model. Titaniumda iş görecek benim adıma 8"ekran, bel destekli koltuk ve ayarlanabilir ön kol dayanağı.Diğerleri olmasa da olur. Bir de bu aralar 2015 skoda superb'i de araştırıyorum. Sonuçta d segmenti bir araç yalnız benzinlisi almaya uygun gibi fiyat olarak. Gerçi dsg daha gelmemiş ve dsg çilesi çeken insan da çok ama d segmenti olunca insanın aklı kayıyor az da olsa :)




  • Tşk ederim,

    Navigasyon paket ekleme sorun değil, istediğinize ekliyorlar ve Navigasyon paket ekranı Titanium ekranından daha geniş. Style da da kol dayama var, sadece bel desteği yok ama bence oldukça konforlu. Bi-xenon da eklenebiliyor, hemen herşeyi yaptırabiliyorsunuz ama Ford için farlarının xenon olması gerekli değil, zira şiddeti ayarlanabilir far sistemine sahip, oldukça etkili bir araç. Zaten ben onlara hiç dokunmuyorum sensörlerle otomatik ayarlıyor. Skoda süperb kendi sınıfı içinde kesinlikle en iyilerinden birisi ve inanılmaz konforlu, ancak fiyat farkı ve sonrasındaki bakım ücreti bence fazla, skoda octavia için skoda ile görüştüğümde çok cazip bir superb vardı 93.000 elegance DSG otomatik ama bahsettiğim 5 yıllık maliyetini hesaplayınca hem biraz fazla geldi hemde Focus kadar seri olmadığı için vazgeçtim. Zaten bütçe 100 bin liraya kadar çıkılacaksa artık Mercedes ya da BMW olmalı tercih, benim durumun almaya elverişli değildi o yüzden bu fiyatlarda kalmak istedim.

    Nacizane tavsiyem eğer yapmadıysanız, bu markaların bayilerine giderek araçları kontrol edin ve test sürüşü yapın, alacakmış gibi net pazarlığa oturun, sorun olmuyor. Ben hemen hepsi ile (Toyota, Honda, Skoda, Ford, Volkswagen, Seat, vb) pazarlık yaptım. Benim için en uygunu Ford du.




  • Konu ile ilgili yapılan yorumlar için de bir kaç şey söylemek istedim;

    Bazı yorumlar gerçekten çok faydalı ama, söylemeden geçemeyeceğim, bazıları da gerçekten çok saçma. Araba fiyatları dolar ve Euro da ki kur değişimlerinden dolayı inanılmaz yükseldi. Ben yaklaşık 8 aydır hem sıfır hem ikinci el araba araştırması yapıyordum ve şunu söylemeliyim fiyatlara gelen zamlar gerçekten oldukça yüksek. Ford için bu yıl içerisinde araçlara iki kez zamn geldiğini ve ağustos sonrası bir zam daha beklediklerini ifade etmişti bayideki temsilci.

    İlk zamanlar ikinci el temiz bir araba bulabilirsem diye bir araştırma yaptım ama bazı arkadaşların bahsettiği gibi sahibinden de ya da diğer sitelerde neredeyse yok denecek kadar az temiz araba var. Satan arkadaşlardan bazı örnek cümleler; "boya takıntısı olanlar aramasın", "5-6 parça boyalı ama değişen yok", vs. vs. ve bu araçlara istenen fiyatlar şaka gibi, 2006 model arabalar 40 bin liradan başlıyor ve kilometreler almış başını gidiyor, bu arabaları alacaksınız ne kadar bineceksiniz ve nasıl güvenle bineceksiniz. Zira insanoğlu gerçekten çok acımasız ve üç beş kuruş için binbir türlü takla atarak kusur örtme yoluna gidiyor ve bu kusurların hiçbir şekilde de anlaşılması mümkün olmuyor. Dolayısıyla bazı arkadaşlardan gelen; "ikinci el mercedes, BMW şu fiyata şunları al daha iyi" gibi sözlere katılmıyor ve saçma buluyorum. Zaten bütçe o kadar ise konuyu açan arkadaş 2015 araç kıyaslaması yapmaz, ikinci el hangi aracı alsam diye açardı.

    Bir diğer hususta ise bu bahsedilen Mercedes, BMW gibi markalardaki pek çok teknoloji artık diğer markalarda da var, pekde ayırt edicilik kalmadı yani. Örneğin Mercedes de çift yönlü şanzıman kullanır Ford'da ve bu sayede vites geçişleri hissedilmez. Elbette bu markalar biraz daha öne çıkabilir ama bence o fiyata değecek teknolojik üstünlük olmadığını düşünüyorum. Benim arabamda da geri dönüş kamerası var bmw de de var bende ki hava yastığı sayısı ile audi deki hava yastığı sayısı aynı. Benimkinde 300 tork var, bmw ve mercedes te de o kadar, vs.vs. buna karşılık, aynı modellerde iki katına yakın fiyat varkı var. Dolayısıyla bu ayrımın artık sadece kalıplaşmış bilgilerden ibaret olduğunu ve gerçeği yansıtmadığını düşünüyorum.

    Son olarak da biz Türk halkına mı özeldir bilemiyorum ama nedense aldığımız aracı, önce satacağımız kişinin keyfi için düşünüyoruz. Yani önce bi ben beğeneyim bakalım, sonra diğer özellikleri ikinci el piyasası girsin devreye. Bir araç alacağımızda ilk düşünce "e bunun ikinci el piyasası yok" mantığını da doğru bulmuyorum. Aracın satış durumu da önemlidir elbette ama önceliğin bu olması bana çok ilginç geliyor.

    Yorumları okuduktan sonra bunları söylemek istedim, kimse yanlış anlamasın lütfen amaç kimseyi iğnelemek değil...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: banshigo

    Tşk ederim,

    Navigasyon paket ekleme sorun değil, istediğinize ekliyorlar ve Navigasyon paket ekranı Titanium ekranından daha geniş. Style da da kol dayama var, sadece bel desteği yok ama bence oldukça konforlu. Bi-xenon da eklenebiliyor, hemen herşeyi yaptırabiliyorsunuz ama Ford için farlarının xenon olması gerekli değil, zira şiddeti ayarlanabilir far sistemine sahip, oldukça etkili bir araç. Zaten ben onlara hiç dokunmuyorum sensörlerle otomatik ayarlıyor. Skoda süperb kendi sınıfı içinde kesinlikle en iyilerinden birisi ve inanılmaz konforlu, ancak fiyat farkı ve sonrasındaki bakım ücreti bence fazla, skoda octavia için skoda ile görüştüğümde çok cazip bir superb vardı 93.000 elegance DSG otomatik ama bahsettiğim 5 yıllık maliyetini hesaplayınca hem biraz fazla geldi hemde Focus kadar seri olmadığı için vazgeçtim. Zaten bütçe 100 bin liraya kadar çıkılacaksa artık Mercedes ya da BMW olmalı tercih, benim durumun almaya elverişli değildi o yüzden bu fiyatlarda kalmak istedim.

    Nacizane tavsiyem eğer yapmadıysanız, bu markaların bayilerine giderek araçları kontrol edin ve test sürüşü yapın, alacakmış gibi net pazarlığa oturun, sorun olmuyor. Ben hemen hepsi ile (Toyota, Honda, Skoda, Ford, Volkswagen, Seat, vb) pazarlık yaptım. Benim için en uygunu Ford du.

    style ford 1.5 tdci 120 hp ps modeline navi ekleyince yaklaşık 85000TL fln oluyor. 10000TL daha katıp d sınıfı bir araç almak (benzinli tabi) çok mu gereksiz olur? 2 si arasındaki 5 yıllık masraf çok mu olur?




  • banshigo, bu arada aracınızın konsol fotosunu çekip burada paylaşabilir misiniz? style a navi eklenince görünümü nasıl oluyor merak ettim..
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.