1.4 bozulacak bir motor değil. 20 sene anahtar değmeden kullanabilirsin. uyacağın bir iki şey var. * yokuşa 3bin devirle gireceksin. yokuşta önüne kamyon atladı frene bastınsa yine 3-4 bin arası devirlerde vites ata ata hızlanacaksın *yüksek ısıya dayanıklı kaliteli yağ koyacaksın , koyacağın yağ 10w40 gerisine bakma kim ne derse desin. * lpg takmazsan şehir dışı 6 litre , şehir içi 9-10 litre yakarsın hesabını ona göre yap * tasarruflu süreyim dersen 2bin devirde vites değiştireceksin. |
2016 1.3 Linea'dan 2022 1.4 Egea'ya geçilir mi? (2. sayfa)
-
-
Çok teşekkürler.
*Zaten ben yüksek devirde kullanmayı seviyorum açıkcası. Yoksa 1.3 linea'ya da eğer ekranda çıkan vites değişim zamanlarında değiştirsem araba hiç bir yere gitmez yani. 1.6'nın altını kullanıyorsan herhalde mecbur yani yüksek devir.
*Yağ'ı da not alıyorum.
*Lpg düşünmüyorum evet ama zaten yılda yaptığım ortalama 9-10 bin km. Bunun da %40'ı şehir dışı 60'ı içi sayılır.
*Yok valla artık toplamda 9-10 bin km için itibardan tasarruf yapmayayım :D Yani diyelim ki 100km de yüksek yüksek kullanıyorum diye 2 litre fazladan yaktırıyorum. 10 bin km de yani yılda 200 litre fazladan kullandırmış olurum. 40 liradan 8000 lira fazladan harcamış olurum sanırım. Aylığa vurunda 670tl falan. Bilmiyorum ki sanki değer gibi yani biraz daha rahat, aktif kullanmaya. Yani o da işin biraz konforu zevki. Diğer türlü araba gitmeyecek. Millette ne arabalar var, yok bir kontağı çevirdiğinde 500 lira yakıyor falan :D Bizim de artık 1 aylık zevkimiz olsun o kadar.
Zaten dediğim gibi maalesef 1 sene ertelemek zorunda kaldım araç yenilemeyi. Lastiklerin 4 yılı+35bin km si dolmuştu. Petlas daha aracı görmedi, konuştum daha gerek olmamalı 1 sene daha kullan dedi ama diğer lastikleri gören herkes ölmüş bunlar değiştir diyor. Zaten biri de patladı, stepneye geçtim. E çocuk da taşıyorum, 8 bin lira da bu işin kaskosu deyip vereyim diyorum. Satarken de lastikler ölü diye fiyat düşüleceğine ona göre en azından derim daha 1 senelik mesela.
Radyo tuşlarım geldi. Radyoyu söktüm, bugün onları da değiştiririm. Öyle aşırı bembeyaz değildi ama 1-2-6 tuşları beyazlamıştı , sağ yön tuşu hafif, ses tuşu kenarları da hafif.
Direksiyon boyası rengine de karar verirsem onu da sipariş vereceğim. O da pırıl olur.
Sonra çiziklere kaportacı bakıyor galiba. Ona götürürüm. Gerçi araçta ilk aldığımdaki bagaj kapağı boyası dışında hiç boya yok. Normalde çizikler için boyatmak istemem ama, tırnak girecek kadar ise yapacak bir şey yok, lokal boyalar atılması gerekiyor dediler. Yoksa paslanmayada başlayabilir dediler. Tırnak girmiyorsa pasta cila kapatıyormuş galiba.
Ya işte ustalar vs bilsem, aslında tofaşçılar gibi :) uğraşır bayağı güzel yaptırırım da işte bilmemek. Zamanında babada da yoktu. Yaş 37, sadece 4 senedir bu ilk arabam işte. Misal 40 yılda bir bi sanayiye gideyim diyorum, özel servis yazıyor, fiat logosu var. Diyorum abi şuna güzel bir şeyler yapalım. Diyor ona kaportacı bakar, buna elektrikçi bakar, şuna şu bakar. E servis neye bakıyor o zaman ben anlamıyorum ki hanginiz neye bakıyor :D
Misal bagaj kapağının iç ışığı epeydir bozuk. Belki yapıyorlarsa 4 çevresine led bile olabilir. Daha güzel aydınlatıp daha az bozulacak ise. Cam yanlarındaki siyah şeritler yıprandı, kim ona bakıyor bilmiyorum. Motor sesi az içeri gelsin diye kaput altına bir şey takıyorlarmış, kim takıyor bilmiyorum :D Yani 300-500 ufak ufak harcamalar yapardım da bi gidiyorum sanayiye, zaten hepsinin başı dolu oluyor, kimse bana bakmıyor :P Ben de dönüyorum.
-
Motor/donanım farkına bakılmaksızın Egea'ya geçilir.
Egea Linea'dan çok daha üstün araç.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X