< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MeGaDave06 -- 5 Temmuz 2021; 3:1:24 > < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
2020'de Mazda Türkiye'nin Sonu Mu Geliyor? (7. sayfa)



-
-
quote:
Orijinalden alıntı: MeGaDave06
Yok sağol ben alfa romeoya mazdaya hiçbi japona falan düşmem bu saatten sonra, 2015 190 lık a4 üm var. Audimle mutluyum
Kafaya sahibimki yedek parça ve olası bi arızada servis muhatabı bulamayacağım arabayı almadım. Başkentte mazda göremiyorsam ve koskoca başkentte mazda bayisi yoksa elazığda isterse yüz binlerce olabilir ne yapayım ? Koskoca Ankarada mazda hadi diyelim aldım bi şekilde yok arabayı sanayi dışında muhatap alacak bi yetkili servis vs yokben almayım sağol
Alıntıları GösterGelip Mazda konusunun altında millete cevap yetiştiriyorsun,nasıl bir sıkıntın var acaba. Altında başka araba var ama Mazda'nın az satması sana dert olmuş. Sana al diyen, zorla satan yok. Ankara'da servis yokmuş bak sen, ben nasıl buldum arama motoruna yazıpta acaba
Sana tok kapı sesli arabanla sanayide iyi eğlenceler, sende haklısın tabi araç sanayiden çıkmayınca yedek parçaymış ustasıymış falan dert olur insana
BENİMDE 2018 Power Kırmızı Otomatik 105lik 4 kapılı 1 direksiyonlu 38bin de Mazda 3'üm var
Yazmadığım bir özelliği kalmadı galiba
İçerisinde koltuk olduğunu da söylemişmiydim
Ayrıca Alfa Romeo japon değil italyan, bu cevabınla bize engin otomobil bilgin hakkında fikir vermiş oldun.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Celonfix -- 10 Kasım 2023; 10:36:56 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
konuyu buradan hortlatmak, hele ki gölgede bile 41 derece sıcaklık varken, hayret. konuyu açarken mazda markası batacak demedim. sadece türkiye ayağını kast ettim. ki 2-3 yıldır da yeni modellerini getirmiyorlar. yetkili bayilerin birçoğu kapandı. bosch car servise yönlendiriyorlar. mazda kötü firma değil, aksine arabaları çok güzel ama türkiye ayağı ölü maalesef.
-
@Celonfix
İşte senin gibi hazımsızlar anca arabamın sanayiden çıkmadığıyla itham eder. 215 bin kmdeki arabamı sanayiye bakım dışında başka birşeye götürmedim ? Kmden dolayı amortisör ve salıncak değişimi oldu. Sen niye daha detaylı özelliklerini sayarsın ki bende sana tüm özelliklerini sayıyım istiyorsan. Yazarım üşenmem dudağın uçuklamasın ama. Adama arabanın beygirini söyledik diye içine oturmuş
Alfa romeonun italyan olduğunu bende biliyorum mesajları okurken cımbızla hata bulup çekesin geldi sanırım ? Alfa romeo mazda dedim sonra hiçbir japona geçmem dedim. Alfa romeo tek başına bi marka, hiçbir japon derkende tüm japonları kast ettim. Gibi veya virgül kullanmadım diye hey Allahım
Otomobil engin bilgilerimi seninle yarıştıracak vaktim var. Sen kanister valfi, stepper motor, avare bilyası vs hayatında duymadığın lügatları bu forumda tartışıyordum ben
İşine gelmeyince öyle bloklarsın. Üzülme üzülme standart bi mazdaya binipte benim audimle sanayiden çıkmadığımı hayal etmeni anlayabiliyorum. Hazımlık var gibisen mazdanla 215 bin km gör ondan sonra konuşuruz yine
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MeGaDave06 -- 5 Temmuz 2021; 14:26:45 >
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
-
quote:
Orijinalden alıntı: canocan_07
Bilen bilmeyen herkes atmış tutmuş. Bazı gerçek ve güzel yorumları tenzih ediyorum.
İzmir'de yaşayan bir Mazda kullanıcısı olarak, aynı zamanda Mazda'nın biraz da içinde bir kullanıcı olarak bildiklerimi paylaşayım.
TR'de Mazda için butik marka algısı var, dünyada iş o şekilde değil. Hatta dünyanın birçok yerinde otomobil pazarı bizdekinden çok farklı. Biz ülke ekonomik şartları nedeniyle mecburen sineğin yağını hesap ediyoruz. Mazda'nın güçlü olduğu pazarlar var. Türkiye'yi pek umursamıyorlar döviz ve vergiler nedeniyle.
Geçen hafta Japonya'dan bir Türk misafirimiz geldi. Otomotiv sektöründen de muhabbet ettik. Kısaca size anlatayım, kendisi Mazda CX9 kullanıyormuş. Japonya'da lastik değiştirme, silecek değiştirme işi yok diyor, direkt arabayı değiştiriyorlarmış. 2 yıl önce 17 bin dolara tekabül eden parayla almış arabasını. Genellikle 3 yılda bir veya 10-15 bin km civarına gelince arabalar bayiye gidip üste 3 bin dolar civarı ekleyerek yeni araç alıyorlarmış. Bayiye devredilen araçların büyük çoğunluğu ikinci el olarak ülkeden ihraç ediliyormuş. Üreten ülke olmanın ne demek olduğunu anlayın. Adamlar hem sıfır araç üretip tüm dünyaya satıyorlar hem de ikinci el araçlarını bile ihraç ediyorlar. Ayrıca araçlarını çok kullanamıyorlar, heryere arabayla gitme olayı yok. Haftaiçi + haftasonu trafiğe çıkış izni veya sadece haftasonu trafiğe çıkış izni olarak ücret ödüyorlarmış. Haftanın 7 günü trafiğe çıkmak için epey yüklü ücret ödemek zorunda kalınıyormuş. Ayrıca eve ait özel otopark yoksa + olarak otopark ücreti ödemeleri gerekiyormuş. Bu durumda normal kazanca sahip aileler sadece haftasonu trafiğe çıkış yaparak hem araçlarını daha az kullanıyorlar hem de yürütme maliyetlerini düşük tutuyorlarmış.
Ayrıca bizdeki gibi kiralama sistemi çok yoğun diyor arkadaş. Ama bizdeki gibi değilmiş sistem. Az önce yukarıda bahsettiğim 2-3 yıllık aracı bayiye takas yaparak benzer sıfır araç için 3 bin dolar ödeniyor dedim ya, hah işte, 3 yıllık araç kiralama bedeli yaklaşık 3 bin dolara tekabül ediyormuş. Bizde nasıl? 3 yılda ödediğin para 1 araba parası. Geçen sene 3 yıllık 3008 kiralayalım dedik, arabanın sıfır parası 178 bin TL, 3 yıllık kiralama bedeli 225 bin TL fiyat çıkarıldı. Ülkelerin farkını görün.
Gelelim Mazda Türkiye işine. Mazda TR, global olarak sözü geçen bir yönetim değil, Mazda Global, TR'ye minimum sayıda araç göndermenin derdinde. Çünkü döviz bazlı kazancı çok düşük. Düz mantık, malınızı nerede daha iyi fiyata satarsanız oraya öncelik tanırsınız, Mazda Global da aynı şekilde yapıyor, en çok sattığı pazarlara öncelik tanıyor, kalan araçlardan bir kısmını TR'ye gönderiyor. Bu yüzden Mazda Türkiye'de butik gibi görünüyor. Tamamen ticari yani. TR'de az satması markanın kötü veya dünyada az sattığını göstermez. Böyle bakarsanız aldanırsınız. Global satışları çok çok iyidir Mazda'nın. Ayrıca grup şirketi değildir ve başka bir çatının altında değildir, kendi başına bir şirkettir.
İzmir Yeni Mazda, kötü yönetim sergileyen bir bayiydi. Fakat içeride çalışanların bazılarıyla tanıştığım için açıkça söyleyebilirim ki, tanıştığım çalışanlar iyiydi. Hatta isim vereyim, Tülin Hanım direkt olarak kaliteli bir çalışma ahlakına sahipti. Muhtemelen bayi sahibi bu kadar ilgili ve müşteri odaklı değildir. İzmir'de yaşayan bir Mazda kullanıcısı olarak İzmir'deki servisten parça ALAMIYORDUM. Muğla Gören veya İstanbul Merser'den sipariş veriyordum çünkü Yeni Mazda fiyat bile veremiyordu parça için. Tipik bir kötü yönetim/organizasyon örneği. Şansa 1 kere stoklarında olan bir parçayı Yeni Mazda'dan aldım. 1 kere de Gören'in beni uyarması ve Merser'in detaylı bilgilendirmesi ve yardımcı olmasıyla İzmir Yeni Mazda'dan 25 yıllık aracın kontak termiğini ücretsiz değiştirdim. Sayemde geri çağırma ve ücretsiz parça değişimi işini öğrendiler. :)
Yeni Mazda'nın servis bölümünden de çok şikayet görüyordum. Servisinden şikayet edenler ve henüz garantisi devam eden araç sahipleri bu şikayet nedeniyle özel servislerden destek alıyorlardı. Çok defa gittiğim özel serviste denk geldim. Yetkili serviste bakım geçiren araçların 1000 km dolmadan özel serviste bakım tekrarladığını gözümle gördüm. Ayrıca İzmir'de yaşayanlar bile gidip Muğla Gören'den araç alıyor veya bakım için İzmir'de servis olmasına rağmen Muğla Gören'e gidiyorlardı. İzmir'de Yeni Mazda plakalıklı araçtan çok Gören Oto plakalıklı araç görülebilir rahatlıkla.
Yeni Mazda'nın kapanmasıyla Muğla Gören Oto, İzmir bayi ve servis hizmeti için zaten en büyük adaydı. Öyle de olacak gibiydi, Mazda TR ile görüşüyorlardı ama önümüzdeki dönem şartlarının değerlendirmesini yapan Gören Oto yatırım miktarı ve karlılığı bakımından mantıklı bulmadı diye bilgi aldım. Bu nedenle Mazda TR, İzmir özelinde yetkili servis için bir Bosch Car Service'e yetkilendirme yapacakmış diye bilgi geldi yine. Hatta anlaşma tamamlanmış ve açıklamanın yapılması bekleniyormuş. Mazda TR için çok üzücü ve utanç kaynağı bir durum, aylardır sonuçlandıramadılar ve düzgün bir bayi/servis henüz yok.
Mazda araçları ile ilgi tartışmalara girmeyi pek mantıklı bulmuyorum. Beğenen alır biner, beğenmeyen almaz. Kimisi araçtan tork bekler, gider torklu araç alır. Kimisi gider satışı hızlı diye filo araçlarına biner. Tamamen tercih meselesi.
Mazda TR yönetimini de ciddiye almayın. Baştaki adam da hiçbir şey yapmadan kalkıp sadece "biz butiğiz, piremiyuumuzz" falan diyor da icraat yok. Varlığı veya yokluğu fark edilmeyen birinin söylediği ciddiye alınmaz. Maaş alıp koltukta oturan ve hiçbir şey yapmayan herhangi biri sadece. Mazda Global TR'yi ciddiye alsaydı zaten ilk o adamı gönderirdi yönetimden. Boşluk doldursun diye oturmasına müsade ediyor.Japonya'da Araban olsa ne olacak doğru dürüst yol yok yolların hepsi tek araba zor gidiyor Tabii Japonya'nın yüzde doksanı dağlık olduğu için yol yapmak zor iş
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
2025'te görüşmek üzere. Unutursam siz yazın. 2025 yılına ait sorum şu olacak; Mazda battı mı? :)
-
Bence şu mesajını daha fazla kimse okumadan sil...
-
Yıl 2023 neredeyse 2024. Evet tekrar soruyorum. Mazda battı mı? :))
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X