Şimdi Ara

2020 Mazda 3 Hatchback kameralara yakalandı (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
160
Cevap
1
Favori
12.279
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alcohol06

    Biz bu konuyu tartışmadık mı seninle, ben mi yanlış hatırlıyorum? Güzel bir uslüple herşeyi açıkça anlatmıştım, resmen hiçbirşey yazmamışım gibi aynı şeyleri tekrar bana yazıyorsun, pes ya.

    https://forum.donanimhaber.com/bir-dsg-sanziman-hikayeside-benden--135027930-5

    Evet olay küçük japon markası. Açıp bakarsın Ford, Hyundai, VW'nin avrupa genelinde kaç bayisi varmış, Mazda'nın kaç varmış bu akdar basit, herşeyi ele verir bu durum. %10'u kadar var mı acaba? Ford'un bir dönem Mazda hisselerine sahip olması ile durumun hiçbir alakası yok, ilgisi bile yok. Ford bayilerinde Mazda satılmadı, bunlar bazı modellerde ve motorlarda joint venture yaptılar, kimse kimseye ait değildi.

    Mazda'nın Cvt ile işi yok, onu diğer japon üreticilere söyleyeceksin. Satışlara da bağlanacak şey de değil şanzıman tercihi, markanın tercihine kalmış, yaklaşımla ilgili. Audi'de yıllarca Cvt kullandı, satış kaybı mı yaşadı bu yüzden? Alakası bile yok. Bende sevmem Cvt'yi, tercih de etmem ama satışa da bağlanamaz.

    Mazda atmosferik motorda ısrar ediyor ama 2.0lt veya 2.5lt yüksek verimli, direkt enjeksiyon, yüksek sıkıştırmalı motorlarda ısrar ediyor. Bizde ve bir iki pazarda sadece 1.5lt var, Çin pazarı 1.5lt altına avantaj sağlıyor, onların da çoğunda yanında 2.0lt versiyon da var, örneğin Rusyada.

    Evet Mazda Türkiye'yi önemsemiyor. Önemsemek istese de bunu hakkıyla yapamaz çünkü ne dedim yukarıda, "yüksek hacimli motorlar". Bizim vergi politikamız bunu istemiyor, 90ların sonuda önce Avrupa ülkelerinin tamamında, 2003 gibi de İtalyada tamamen terkedilen bir motor hacmi bazlı vergi sistemiyle idare ediliyoruz. Mazda'nın 2.0 120hp motoru 1.0 turbo kadar yakıyor, onun gibi gidiyor merak etme, 0-100kmh 8.9sn, ortalama tüketim 5.0lt. Normalde 2.0lt 165hp Mazda 3'ün 1.4lt 150hp TSI Golf ile aynı bedele hatta daha ucuza satılması gerekir diğer ülkelerdeki gibi, olabiliyor mu? Hayır. Bu ülkede sistem değişmedikçe Mazda'nın boşa vakit kaybetmesine hiç lüzum yok.

    Japon üreticiler biraz yobazdır bağnazdır evet (Mazda'yı ayrı bir yere koyuyorum) Ancak bunun bir sebebi de Avrupa pazarına olan uyumsuzluktur. İnsanın bir huyu, yaşadığı ülkeyi bölgeyi her neyse dünyanın merkezi olarak görüyor, değil arkadaşım. Safkan japon üreticilerin ana pazarı yeni kıta. Eğer sen Tr'ye bu pazara avrupaya uygun araç arıyorsan Renault bazlı ve motorlu Nissan araçlarından alacaksın ki çoğu kişi böyle yapıyor. Senin isteklerine göre her marka araç üretmiyor diye ağlamanın manası yok. Al Nissan'ını Opelini VW'nini geç, bu kadar basit. Aynı şeyleri yazmktan da bıkkınlık geldi artık.
    Pardon ya Olay nedir?Pes ya,Aglama,bıkkınlık geldi vs bu nasıl uslup?Yazma bıkkınlık geldiyse burada Mazda yı savunan ve Turk tuketicisini elesiren bakıs acısına karsı bir cevap var.

    Bir arkadas Turk tuketicilerinin tercihlerini elestirmis ve Mazda yı savunmus.Senin de yazdıgın gibi Mazda Turkiye'yi onemsemiyorsa Turk tuketicisi de Mazda yı onemsemek zorunlulugunda degil olayın cıkıs noktası burası konu CVT vs degil...

    Ayrıca ben genel olarak Japonlar Atmosferik ve CVT den vazgecmez demisim.Mazda CVT kullanıyor dememisim.Okudugunu anlamaya calıs.

    Yanlıs hatırlıyor olabilirim.Gecenlerde okumustum Dunyadaki Satıs Adetleri diye TR de 980.000 arac satılırken bu deger Avrupa'nın buyuk ulkelerinde 1.2 ,le 1.6M arasındaydı.ABD 4m Cin ise cok daha fazlaydı.Japonya da 4m civarındaydı diye hatırlıyorum.Dedigim gibi yanlıs hatırlıyor olabirim.Rakamlarda farklılık olabilir.
    Burada onemli olan su En Onemli Pazar Cin burada yuksek satıs yapmak ya da pay almak cok onemli, Ulkemizde Avrupa icinde gayet onemli bir pazar isteyen onemser ve karsılgıını alır isteyen de onemsemez.Burada asıl konu da Turk Tuketicilerinin tercihlerinin sorgulanması ve amiane tabirle maldan anlamama ile suclanması...

    Ayrıca tercih konusuna sen,ben karar vermiyoruz.Tuketici karar veriyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi huso -- 24 Kasım 2018; 18:34:51 >




  • huso kullanıcısına yanıt
    Ben ona birşey demiyorum, senin o arkadaşla sıkıntın varsa beni niye alıntılıyorsun onu anlamadım? Türk tüketicisi garanticidir, parası kıymetlidir evet piyasası önem arzeder aracın ama tercihleri hatalı denemez. 1.4 tsi Golf varken bu ülkede aynı bedellere tutup 1.5 atmosferik Mazda 3 almanın, 2.0 motor CX5 alıp, Mazda 6 alıp dünya vergi vermenin, servisi olmayan, bayisi olmayan, yılda 300-500 araba satan bir markadan araç almanın hiçbir rasyonel tarafı yok. Kimse de almıyor zaten haklı olarak.

    Mazda tr'ye özen göstermiyor, tr'de Mazda'ya. Subaru kuzey Amerikada satış rekorları kırıyor ama Tr pazarında yoklar, çünkü aynı Mazda gibi Avrupa pazarlarına ve bizim pazarımıza uyumsuzlar, üstelik bir ton da yerli marka var eski kıtadan, deli gbi yatırım yapıp kafa kafaya rekabete sürüklenmek istemiyorlar. Yani bu markalar pek buraların araçları değil. Fakat seven, ilgi duyan, hoşuna giden adam alır biner. Spesifik bir yanını seviyorsan veya markayı seviyorsan alırsın. Bende hayatımda bir tek kişiye bile Mazda tavsiye etmedim, bu forumda da bir kişiye mantıklıdır demedim, al demedim. Bin tane hangi aracı alayım konusu vardır, birine Mazda al yazmam. Hatta alacak adamı vazgeçirmişliğim vardır. Fakat kendim şimdi alacak olsam, arabam pert falan olsa yine gider aynı arabayı alırım ayrı konu. Yani sözün özü bu işler kişisel, bizim bölgede pazarları dar diye şunu yanlış yapıyorlar, şunu yapmayı bilmiyorlar, bunu beceremiyorlar gibi herkes aptal bir ben akıllıyım triplerine lüzum yok. Yapamıyor değil "yapmıyorlar". Hoşuna gitmiyorsa almazsın, onlarca avrupa pazarına cuk diye oturan dev operasyonlara sahip iç pazar markası var, onlardan alırsın biter.




  • Mazda en sevdiğim markalardan biridir. Avrupa pazarına yönelik elektrik beslemeli+skyactiv motor veya skyactiv+turbo düşük hacimli güçlü bir ünite getirebilirse bence harika olur. Turbo konusuna sıcak bakmadıklarını düşünüyorum keza Honda gibi bir marka bile turbo da tökezliyor. İlerleyen zamanlarda elektrik üniteli bir motorla değişik atılımlar yapabilirler diye düşünüyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lojistisyen

    Turbo takıp geçmek en kolayı, adamlar zoru tercih etmiş, keyiflerine göre motorla oynayıp verim artırmaya çalışıyorlar.

    Ki mazdanın motor teknolojisini zaten anlatmaya gerek yok. Sevdalısı olduğun marka 68 beygir 1.4 tdci satarken mazda 1.3 240 hp rotary satıyordu
    Olay Mazda ya da Ford değil hem bana ne de.

    Dediğiniz 1.3 motor rotory, yani wankel, yani uyhulamada 2x yanma odasına sahip kabul edilir. Silindirli motordaki tam yanma wankel motorda 2 odada(anlatabilmek için basit yazıyorum) gerçekleşir. Kısaca silindirli motordaki 2.6 litreye denk gelir.

    Tabi Mazda efsanedir, kalitelidir. Adamlar korkmuyor bir kere.. Kalıplara sığmıyorlar.

    Bir dip not düştüm.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Mazda uzak doğunun mercedesidir bmw sidir. Hondaymıs toyotay mış diz çöküp tövbe istesinler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Cam acma dugmelerini isiklandirmali yapmislar..



    Hayret.. normalde telefonun arka isigini acarak geceleyin arabanin camlarini acardi japoncuklar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Büyük usta sen kaç yılında bindin Japona en son

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Başkasını yorumu klasik seninkinden apartman yüksekliğinde IQ dalgaları geliyor mübarek.
    Teknolojiyi kategorilemek kim sen kim. Mazdada ya da başka bir Japonda olmayıp avrupalılarda olan bişey söyle de görelim. O yıllardır yanıp tutuştuğunuz Turbo da dahil bi tek şey söyle. (meğer ne Turbo hastasıymış millet. Neyseki bu talebe cevap geldi!!!!!)

    Türk milleti cahil ve cehaletine erdem olan şeylere bağlı olmadığı kadar bağlı. Bundan kurtulmak için ilk adımınız bunu(cehaletinizi) kabul etmek.

    Bazıları da müşteri ihtiyaçları demiş. Bu işlerin nasıl yürüdüğünü bilmeyen pazardan pazarlamadan zerre kadar bilgisi olmayan adamlar, cümle alem şirketinden kimse kapıyı çalmıyor diye rahatça sallayıp duruyor.

    Şunu kafanıza sokun siz Turbo istemediniz onlar Turbo akımı başlattı siz de ona kapıldınız. Yoksa siz turboyu anca sakızdan ve yarışlardan bilirdiniz. Dizel de öyle otomatik de öyle. Yapıyorlar pazarlıyorlar alıyorsunuz. Japonlar da hedef pazarlarını hesaba katıyor gereğini yapıyor.

    Mazda skyactive x uzun süredir testte 2019 piyasaya sürme tarihiydi 20 oldu galiba. Daha 1 yıl test edilecek. Senin övdüğün adamlar gibi kısa süre test edip sür piyasaya teknolojide öncü ol dertleri yok. Adamların bir yoğurt yiyişi var.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi etusch -- 24 Kasım 2018; 21:25:34 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: etusch

    Başkasını yorumu klasik seninkinden apartman yüksekliğinde IQ dalgaları geliyor mübarek.
    Teknolojiyi kategorilemek kim sen kim. Mazdada ya da başka bir Japonda olmayıp avrupalılarda olan bişey söyle de görelim. O yıllardır yanıp tutuştuğunuz Turbo da dahil bi tek şey söyle. (meğer ne Turbo hastasıymış millet. Neyseki bu talebe cevap geldi!!!!!)

    Türk milleti cahil ve cehaletine erdem olan şeylere bağlı olmadığı kadar bağlı. Bundan kurtulmak için ilk adımınız bunu(cehaletinizi) kabul etmek.

    Bazıları da müşteri ihtiyaçları demiş. Bu işlerin nasıl yürüdüğünü bilmeyen pazardan pazarlamadan zerre kadar bilgisi olmayan adamlar, cümle alem şirketinden kimse kapıyı çalmıyor diye rahatça sallayıp duruyor.

    Şunu kafanıza sokun siz Turbo istemediniz onlar Turbo akımı başlattı siz de ona kapıldınız. Yoksa siz turboyu anca sakızdan ve yarışlardan bilirdiniz. Dizel de öyle otomatik de öyle. Yapıyorlar pazarlıyorlar alıyorsunuz. Japonlar da hedef pazarlarını hesaba katıyor gereğini yapıyor.

    Mazda skyactive x uzun süredir testte 2019 piyasaya sürme tarihiydi 20 oldu galiba. Daha 1 yıl test edilecek. Senin övdüğün adamlar gibi kısa süre test edip sür piyasaya teknolojide öncü ol dertleri yok. Adamların bir yoğurt yiyişi var.
    Hocam burası altı üstü bir forum, istediğimi yazarım, teknolojiyi de kafama göre kategorilerim. Dalga geçmek serbest, geyiğimize bakar birbirimize takılırız. Ama öyle ciddi üstten bakar tavırda cahil mahil diye küçümseyerek kafana sok vs. meydan okuyacaksan önce kendini tanıt istersen. Senin çapın nedir, hangimiz cahil..



    Skyactiv xyz uzun süredir testteymiş. Mazda yeni atmosferik motor test edip piyasaya sürene kadar Peugeot 3 yeni motor çıkarıp satıyor, problemlerini görüp kendini geliştiriyor. 10 sene çalışıp çıkaracakları da 100 km'de güya 0.1 lt daha az yakacak, 10 Nm daha fazla tork ile yokuşlarda bağıra bağıra gidecek nefessiz 1.5 atmosferik motor.

    Japonlar istese küçük turbo motor yaparmış ama yapmıyormuş. Bu bizim savunma sanayisi muhabbetlerine benziyor, istesek uçak motoru yaparız ama yapmıyoruz ekonomik değil geyiği gibi. Yapamıyorlar işte, Avrupa'ya satabilecekleri ürünleri yok. Bir şeyin büyüğünü yapmak küçüğünü yapabileceğin anlamına gelmiyor. Her teknolojinin ayrı bir uzmanlığı var.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Şu araçlarına artık turbo koy arkadaş, yap 150hp sat çok zor değil.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 2.0lt 165hp
    2.0lt 165hp
    2.0lt 165hp

    14.1:1 sıkıştırma oranı, direkt enjeksiyon

    0-100kmh 8.3sn, ortalama tüketim 5.5lt. Fiyat tüm ülkelerde 1.4 tsi Golf'ten ucuz. Arabanın alt devir gücü çekiş de ortada, anında tepki verip yürüyor alet,



    Çözümümüz bu diyorlar zaten, turbo kullanmamak için yüksek hacimde verim kasıyoruz deniyor ve başarıyorlar, motorlar mükemmele yakın. Yukarıdaki tip de kafayı takmış 1.5lt Mazda 3'e, yok kardeşim 1.5lt 120hp Mazda 3 falan bu motor Mazda 2 motoru bizim gibi bir iki ülkeye özel geliyor, Singapur, Çin, Rusya, Yunanistan ki bunlarda 2.0lt motorda yanında satılıyor, az bişey verip 2.0'e geçiyorsun. Bizde devlet 2.0 giremez ülkeye diyor, en az %100 ötv alırım, yılda 5000tl de Mtv verirsin diyor, adamların eli kolu bağlı. Sadece 1.5lt 100hp manuel model var 1.2 tsi 86hp gibi modellere rakip giriş seviyesi fiyatını düşük tutmak için.

    Bizde yok diye tüm dünyada SATILMIYOR olmuyor. 2.0lt motor günah diye bişey yok, motor kaputtan taşmıyor, ağırlıktan arabanın burnu çökmüyor, motorun kuru ağırlığı 125-130kg civarı 3 silindir turbolarla aynı neredeyse. Kompleks değil, dayanıklı güvenilir, uzun ömürlü. Milletin ağlayıp durduğu yağ tükettim piston kırdım sorunları nedir bilmiyor. Hiçbir gelişmiş devlet hacim büyüdü diye seni anlamadan etmeden soymaya çalışmıyor. Sadece avrupada ukrayna'da var 1000 euro ek yıllık yol vegisi o da 2.5lt hacmin üzerine, 2.0lt değil. Çatır çatır geziyor bu motorlarla herkes dünyada, 1.4 turbo Astra kaçaysa Mazda 3 2.0'de aynı para. Azıcık iki test açın, iki sayfa açın araştırın göreceksiniz ne kadar az yaktığını ve keyifli olduğunu bu makinaların. Karadüzen atmosferik değil bunlar, kasılmış ileri teknoloji makinalar. Bizim piyasadaki atmosferik motorların tamamı eskiden kalma, port enjeksiyon lpg takılsın diye bizim pazara itelenen antika makinalar, Mazda'nın motorları böyle değil. Lan duvara anlatsam bu kadar sene anlardı, ne özgüvenmiş bu milletteki arkadaş, dünyayı tr etrafında dönüyor sanıyor herkes.

    Sen yine turbo alıyorsan al, turbonun da kendine has avantajları var başarımları var. İsteyen turbo isteyen atmosferik alır da turbo tercihinin yüksek hacim kaliteli bir atmosferiğin yanında ezici hiçbir üstünlüğü yok. Yürüyüş farkları var, farklı şekilde güç-tork verip, farklı karakteristiklerle yürüyorlar o kadar.




  • alcohol06 A kullanıcısına yanıt
    Çin, Rusya'yı bilmiyorum da ayıptır söylemesi biz de biraz dünyayı gördük.

    İngiltere, Fransa, Almanya, İtalya, İspanya ,Yunanistan, Bulgaristan'ı gördüm, (kimi ülkelere turist olarak, kiminde uzun süre bulundum, yurt dışında ehliyet ve araba aldım) bu ülkelerde hacme göre değil emisyona göre vergi var ve Mazda yine satamıyor. Demek ki Avrupalılar arabadan anlamıyormuş. Veya Mazda'ya karşı büyük bir komplo var.

    Singapur'a da gittim ama orada dizel araç yoktu ve araçlar çok pahalıydı (ayrıca araçla şehre girmek için lisans gerekiyordu), hemen tüm otomobiller benzinli otomatik vites japon araçları idi. Bizimle karşılaştırılacak bir yer değil.

    Amerika'da bir hafta kadar 3 litre atmosferik motorlu bir Nissan kullandım, hiç de öyle keyif verici falan değildi motor bağırıyor ama icraat yok, hantal bir araba.

    Rusya, Ukrayna, Kanada vb. ülkelerin tercihlerine bakarken de bunların soğuk memleketler olduğunu akılda tutmakta fayda var.



    Günümüzde (Tr ve Avrupa şartlarında) ortalama bir sürücü için ideal ve mantıklı motor küçük turbo benzinli. Düşük devirlerde çekişi güçlü (bağırmadan rampaları çıkıyor, hızlanmak gerektiğinde 120-130'a kadar seri) ve eksozları temiz, hemen ısınıp verimli çalışan, titreşimi az ve sessiz motorlar.



    Amerika'dan Çin'den Avustralya'dan falan örnek vermenize takılıyorum zaten. Bize ne bunlardan? Bizi ne ilgilendirir ki Amerika'da günde 300 kilometre araç kullanan insanlar benzin masrafı problem değilse tabii ki dev arabalara binerler. Bu araçlar ayrı bir uzmanlık alanıdır, Renault o piyasaya giremez mesela, öğrenmesi gerekir. Ama bu değişik piyasalardaki araçların birbirinden üstün olduğu anlamına gelmiyor. Mazda Avrupa'da başarısız, ve bunun sebebi araçlarının bizim işimizi görmemesi. Mazda keşfedilmeyi bekleyen kimsenin bilmediği çok süper bir araç değil.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Konuyu çarpıtma, keşfedilmeyi bekleyen über süper araç demedik. Millet bilmiyor cahil, o yüzden VW Ford alıyor da demedik, senin özellikle Mazda konularını kovalayan lisanslı bir hater olduğunu biliyorum da demediğimiz lafları demişiz gibi aksettirip çizgiyi aşmayın.

    Mazda satıyor, gayet de iyi satıyor, hemde İngilterede fabrikası olan resmi avrupa operasyonu olan Honda'dan daha fazla satıyor tüm araçları ithal olmasına rağmen. Avrupada İspanyada Seat gibi, Almanyada VW gibi, Fransa da PSA gibi, İngilterede Ford gibi satamaz. Neden satamayacağını bilemiyorsan senin otomobil forumunda işin yok, yukarıdan çıkış yapıver. Salt araç başarımı başka şey, otomobil satış dinamikleri çok başka hele ki avrupada, yukarıda yazdık. Eğer Mazda nasıl otomobiller yapıyor gerçekten merak ediyorsan (malum kullanmaya niyetiniz yok, koltuğuna oturmadan bilgisayar başında estirmek daha keyifli geliyor) yerli yabancı milyon tane test-izlenim-makale var. Biraz vakit ayırırsın, açar bakarsın profesyonellerin yorumu neymiş görürsün bu kadar basit. Şu kadar satıyor diye işine gelen pazarda kelle saymakla hiçbirşey anlaşılmaz.

    Gerçi ikimiz de bunu yapmayacağını, farkını özellikle detaylandırmama rağmen bütün Mazda konularında istikrarla aynı şeyleri yazmaya devam edeceğini (devir turbo devri-20 yıllık atmosferik, turbo-tork düşük devir rampa fısır fısır, Mazda iyi olsaydı satardı vb) de biliyoruz ayrı konu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alcohol06 -- 25 Kasım 2018; 9:1:5 >




  • "Hater" demeyelim de tabudeviren demek daha uygun bence. Forumun her yerinde atmosferik motorun faziletleri, Ford'un yol tutuşu ve torsiyon çubuğu olayı, araç sınıfı c mi d mi sayılır, Alfa Romeo kullanıcılarının elitliği gibi konularda tabu oluşturmaya çalışan yazarlar var, bunların üslubu da genelde otorite, üstten bakar tavırda oluyor. Dayanamıyorum yazıyorum bazen..



    Internet kullanmayı ben de biliyorum, hatta 1 dakikalık aramayla Mazda avrupa satışlarını buldum, pazar payı %1.5 :



    http://carsalesbase.com/european-car-sales-data/mazda/



    Bir de yorum yapmışlar meşhur 2 litrelik atmosferik motorla ilgili. Küçük turbo ve hibrit akımlarına katılmayıp atmosferik motoru iyileştirmeye çalışıyorlar ama elde ettikleri Ford 1L ecoboost motordan sadece 0.1 litre az yakması diyor. Bakalım Avrupa tüketicisi Turbo problemleri artarsa Mazda'nın ısrarının sebebini anlayacak mı diyor. Bence hayır, Mazda tüketicinin istediğini vermemeye devam ederse %1.5'ta kalır.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Mazdanın teknolojisi geri değil. Skyactive bir olayın etmeliydi, şimdi Skyactive x ile temel üzerine çok ciddi bir adım atıyorlar. Vw tsi motorlarda sıkıştırma oranını ciddi artırdı. Bu ciddi alaşım teknolojisi ve mühendislik isteyen bir olay. Mazda normal skyactivelerde bunu atmosferik motora uyguladı. Mazda motorları öyle ölü motorlar değil. Mesela yarisde kullanılan 1.5 benzinli motor da hem çok dayanıklı hem de düşük devirleri dahil dolu olan bir atmosferik motordur.



    Bu gün içten yanmalı motor teknolojisinde gördüğüm en özellikli yeniliklerden birini Mazda birini Nissan birini Mercedes birini de konisseg firması yaptı.

    Bu gün üstten çift egzantirikli değişken valf zamanlaması teknolojisi olan motorları kullanıyoruz. Eğer değişen şey valf zamanlaması yanın da bir de şaft ve dolayısı ile silindirlerin pozisyon ve zamanlaması da olsaydı ne olurdu. Nisanın infiniti modellerinde kullanacağı 3lt bir makina var araştırdım isterseniz.

    Mercedes amg project one ile elektrikli turbo olayı başlattı müthiş fikir ve fazla güç fren vb durumlarında şarj özelliği olması da cabası. İçten yanmalı motorda özel yakıtla yüzde 50ye yakın verim elde ettiler.

    Könisseg ise egzantirikli kullanmıyor. Valfler pnömatik bir sistemle çalışıyor. 3.5 lt motorla bugattiye kafa tutuyorlar. Bu gün pahalı olmasa 1.6 bir kompresör benzinli motora uygulansa 1.6 170 hp yakıt verileriyle 230 hp 300nm tork yakalanacağı hesaplanıyor.

    Skyactive x ise beni en çok heyecanlandıran olay çünkü bunun üzerine yukarıdaki diğer teknolojileri ekleyebilirsiniz. Bu olayın temelini çok değiştiriyor. Benzinli motorun dizel gibi patlama ile yanmasını sağlamak çok acayip bir durum. Uygun olmayan koşullarda buji ile ateşleme de yapılabilecek. Bunun getirdiği sonuç motorun verimli olduğu aralığı çok artırmak olacak. Düşük devirde güç daha dolu, yüksek devirde güç korunacak ancak verim çok artacak.



    Mazdanın bugünkü üretime ters ancak sonuçları devrim yaratabilecek teknolojisini ülkemizde göremeyeceğiz. 2 veya 2.5 lt makina ile gelecek. Ve bu sefer kompresör ile aşırı beslemeli olacak.

    Son olarak mevcut cx5 modeli tiguan vbden çok daha büyük bir araç olmasına, 4 çeker sistemi daha iyi çalışmasına, tork konvektörlü otomatik olmasına, 2lt atmosferik olmasına rağmen tiguan vb rakiplerinden az yakıyor.

    Bizim ülkemizde Mazda otomobil almak mantıklı olmayabilir ancak teknolojisi geri demek çok büyük firmaların yapmadığını yapmaya çalışan bu firmaya haksızlıktır.

    Son olarak bu start stop sistemi tüm araçlarda sarsıntılı çalışır Mazda hariç tabi. Sarsıntı olmasın diye motor stop ederken silindirlerin en uygun pozisyonda kalır

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 1.0lt turbo 3 silindir, 1.5 turbo gibi yeni turbo motorları getiren Honda'nın avrupa satışları %1 bile değil. Üstelik düşmeye de devam ediyor. Toyota, Suzuki vb turbo motorları getirmeye başladı, satışlarında buna bağlı hiçbir değişiklik yok, yeni model desteği artışı var. Hatta en çok satış arttıran marka Mazda bunların içinde, hani dandik atmosferik motorları olan. Yani senin avrupadaki otomobil satışları=turbolu araba korelasyonun kendiliğinden patlıyor.

    Don kişot gibi hayali canavarlar yaratıp tabu falan devireceğine, böyle şeyleri konuşmak için oturup bir kaç fırın ekmek devirmen lazım. Ağır donanım eksiklerine rağmen yaptığın bilmişlikler sırıtıyor zira.
  • Acil Stop kullanıcısına yanıt
    Ağzına sağlık. Bunların nihai teşhisi budur

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • alcohol06 A kullanıcısına yanıt
    Ekim ayında Almanyada 2 hafta kaldım. En çok gördüğüm doğulu marka mazda diyebilirim. Daha da şaşırdığım şey ise en çok MX 5 gördüm.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.