lm 4410 ve 4300 hem rn17 hem de 0700-0710 onaylı. motulda niye böyle bir şey var bilemedim. bir de 0-20 çok ince bir yağ sanki, 5-30 daha uygun olmaz mı < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
2020 Renault Clio 5 [ANA KONU] (483. sayfa)



-
-
verdiğiniz bilgilerden gördüğümüz kadarıyla zaten yeterince içli dışlısınız o belli benim yaşım gelmiş 28 29'a ben daha arabanın üstüne binmedim bu ilk arabam tek bildiğim 2 sene önce ehliyet alırken 2 haftalık araç sürüşüm bu kadar. ne parçasını bilirim ne özelliğini hepsini araştıra araştıra önereceğim artık. sen bana aslında çok basit diye bi bilgi veriyosun da o benim için altın seviyesinde en azından aracın 3-5 aylık kafa ağrıtacak bişeyi yok kullanmaya alıştıktan sonra hepsine de alışırım beni şu süreçte yormasın yeter.
bakım mevzusuna gelince dediğim gibi ben anlamam ama benim dayım 25 yıllık servisçi araç bilgisine inanırım. kendisinde de renault var ve şu yağı kullanıyormuş.
Siz yağın Rn17 olmasına özen gösterin dediniz ama aracın geçmiş servis kayıtlarına baktığımda Rn720 yağ kullanmışlar sanırım üstte attığım yağ. Yani üstte attığım yağın sizin dediğinizden farklı olduğunu varsayarak soruyorum;
Sizin farklı gördüğünüz servisin böyle yapmadığı şey nedir?
Yoksa üstteki yağ dediğiniz yağ mı?
Ben aracın bu zaman kullandığı yağı değiştirmezsem ne olur bu yetkili servis sizin bildiklerinizi bilmeden niye bunu kullanmış olsunlar? Amacım sadece bilmek kararlarınızı sorgulamak haddime değil. Ama servise güvenmeyip neye güveneceğiniz yani. Çok teşekkür ederim.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Pw.Onur -- 15 Şubat 2025; 22:16:7 >
-
İşte bende hangisi uygun bilemedim, eğer bu aldığım yağ daha iyi ve sağlıklı olacaksa bunu kullanayım, yok hani alakasız ise iade edeyim en azından :(
-
"ELF EVOLUTION FULL-TECH FE 5W-30, emisyon azaltımına ilişkin EURO V ve EURO VI normlarına uygun Dizel motorlar için özellikle tavsiye edilmektedir.
Özellikle Dizel Partikül Filtresi ile donatılmış Renault yeni araçlara uyarlanmıştır."
direkt google aramasıyla ulaşılabilen bilgiyi buraya bırakıyorum
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
yağ konusu burada çokça konuşuldu, tartışıldı, araştırmalar yapıldı ve varılan sonuç net. clio 5'in 1.0 ve 1.33 motorları rn17 spesifikasyonlu yağ kullanmalı, 5-30 kalınlığında olmalı. bu sonuca nasıl varıldığını merak eden geçmiş sayfaları okuyabilir.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Yapay zeka der ki;
Aracınız İçin Doğru Yağ Standardı Nasıl Belirlenir?
1. Motorun Revizyon Durumu:
- 2015'te piyasaya sürülen 1.0 SCE motorlar, genellikle RN0720 veya RN17 standardına uygun 5W-30 yağlar kullanıyordu.
- Ancak, 2018'den itibaren Renault, RN17FE standardını getirdi ve bu standarda uygun 0W-20 yağlar önerilmeye başlandı.
- 2023 model bir araçta, motorun revize edilmiş olma ihtimali yüksektir ve bu durumda RN17FE standardına uygun 0W-20 yağlar kullanılması gerekebilir.
2. Kullanım Kılavuzunu Kontrol Edin:
- Aracınızın kullanım kılavuzunda, motor yağı standardı ve viskozitesi belirtilir.
- RN17FE standardı, özellikle 2018 ve sonrası üretim araçlar için geçerlidir. Eğer kılavuzda RN17FE veya 0W-20 belirtiliyorsa, bu standarda uygun yağlar kullanmanız gerekiyor.
Hangi Yağı Kullanmalısınız?
A. RN17FE Standardı (0W-20):
- 2023 model bir araçta, büyük ihtimalle RN17FE standardına uygun 0W-20 yağlar kullanmanız gerekiyor.
- Bu yağlar, modern aftertreatment sistemleri (DPF, SCR, GPF) ile uyumludur ve yakıt ekonomisi sağlar.
- Örnek Yağlar:
- Motul Specific 17 FE 0W-20
- Elf Evolution SXR 0W-20
- Total Quartz INEO FIRST 0W-20
B. RN17 veya RN0720 Standardı (5W-30):
- Eğer aracınızın motoru 2018 öncesi revizyon ise, RN17 veya RN0720 standardına uygun 5W-30 yağlar kullanmanız gerekebilir.
- Örnek Yağlar:
- Motul Specific 17 5W-30
- Total Quartz INEO MC3 5W-30
- Elf Evolution SXR 5W-30
Sonuç:
- 2023 model bir araçta, büyük ihtimalle RN17FE standardına uygun 0W-20 yağlar kullanmanız gerekiyor.
- Ancak, motorun revizyon durumunu netleştirmek için kullanım kılavuzunu, şase numarasını (VIN) veya Renault yetkili servisini kullanarak doğrulama yapmanız en güvenilir yöntemdir.
-
çok basit, RN17 yağlar ithal ve varil olarak satılmıyor, diğer yağları ucuza alıp millete satıyorlar, üstelik çektikleri fiyatta fahiş, Motulü satsalar fiyatını sen düşün, ha servis bu işi bilmiyormu, evet biliyor ama işlerine gelmiyor, reno fransaya durumu anlattım, resmen kıvırdılar, şu standartta yağ olmalı vs. bırakın masalı bizdeki servilere ne diyorsunuz dedim, sizin servislere karışamıyoruz dediler, benim için çok net cevap oldu, biz karışmayız ne haliniz varsa görün demektir bu, o yüzden boşver servisin dediğini, 1.33 tce lere rn17 onaylı yağ olmak zorunda, 5w-30 da uygun, rn17 yağ bulunmaz yağ değil ve ekstra pahalıda değil aslında ki serviste kullandıklarından çok daha ucuza maloluyorda, hem olması gerken yağda bu, bu durumda ne gerek var düşünmeye öyle değilmi, onaylı yağ varken maceraya ne gerek var...
servişçi dayıya selam, 25 yıllık bilgi sürekli geliştirilirse işe yarar, helede günümüz aşırı gelişmiş motorlarında, 25 yıl önceden kaldıysa olmaz kusura bakmasın. birkere en temel şartı karşılamıyor o yağ, reno diyince hepsi aynımı bunların, 1.33 tce ye Acea C4 yağ KONMAZ, aman diyim, sen dediğim yağlardan başkasını kullanma, bunu ben demiyorum, üretici diyor, C3 olacak ayrıca yağ dikkat et, elfin uyan yağı bizim ülkede satılmıyor, daha rastlamadım ben, uyanıda şu, bulursan kullanabilirsin...
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alimelle -- 16 Şubat 2025; 1:59:41 >
-
her iki yağda daha düşük spek isteyen motorlara uyar ama 700-710-720 bizimkilere olmaz, bu böyle olur, her markada böyle aslında, 0-20 fazla ince, hem o kadar soğuktada kullanmıyoruz, 5w-30 ideal olacaktır iklime göre.
-
hocam yapay zekayı çok kez test ettim, pek çok konuda bana yanlış bilgi verince kullanmayı bıraktım. teknik konularda asla güvenmiyorum
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Hocam servis benim araca rn720 5w30 yağ koymuş 3 bin kmdir biniyorum. Rn17 bir yağ ile hemen değiştireyim mi? içime sinmedi şu rn17 muhabbetinden sonra. Aracım 1.0 tce.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sub-Zer0 -- 16 Şubat 2025; 8:31:28 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
-
bence uygun bir zamanda değiştir, şimdi sana hemen sorun çıkarır diyemem, ben olsam değiştirirdim ama hemen öldüm bittim olmaz, çok uzatmadan değiştirirsin, ben arabayı ilk aldığımda daha 5000 km de değiştirdim, servistede değil, daha arabanında yabıncısıydım, 20 bine gelince servis baktı ve son bakımı oldu, rn720 yi dayamış, 5000 km daha kullanıp değiştirdim, o zaman yağ bulmakta zaman aldıydı, servisin durum malum, artık herşeyini kendim yapıyorum, yağı her sene değiştiriyorum, fazla yolda yapmam üstelik...
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alimelle -- 16 Şubat 2025; 19:19:43 > -
Daha yeni 450km uzun yol yaptım. Rota İstanbul- İnegöl, gidiş eski yalova yolundan, dönüş yenişehir, iznik pamukova üzeri. Rotada birçok yokuş var özellikle iznik, eski bursa yolu üzerinde. 200 km'si 2 kişi, 250 km'si 4kişi+ full bagaj.
Ortalama aşağıdaki gibi. Manuel ile otomatiğin bu kadar fark etmesi bu aracın CVT şanzımanının ne kadar verimsiz olduğunu gösteriyor. Ortalama hızlar aynı , sizin rotada ne kadar dağ yolu var bilemiyorum.
Bazen İstanbul'da trafikte kalınca manuel çekilecek şey değil diyorum ama şu yakıtları görünce fikrim değişiyor. Şehiriçinde de ne kadar zorlarsam zorlayım 7,5u geçtiğini görmedim. Burada 10 11'ler havada uçuşuyor.
-
Dağlık değil hocam istanbul - Edirne Otoyolu ama o zaman bir saat istanbul trafiğine takıldım 6.6 litre ort... Geçen gün aynı yolu trafiksiz gittim bazen de ecoya aldım 205 km - ort yakıt tüketimi 5.6 bu sefer daha da aşağıya düşmedi. Herhalde yazın klima falan açarsam dayanmayacak.
-
@Dyatlov-Legasov Hocam sizin maliyet bu kadar mı çıktı peki?
-
Tam olarak böyle ekranda yazanla birebir. Fotoğrafı yakit istasyonunda çektim, 450km sonunda depoyu doldurdum 1100tl benzin aldı. Arac hep sport modunda. Ecoya vs hiçbir zaman almıyorum. Gaz tepkisi ölüyor, vites değiştirmelerde sorun yaşatıyor.
Yazın da uzun yol yaptım, aynı güzergah Istanbul-Inegöl. 4 - 5 kişi klima açık 5.6, 5.7 civarı yakıyor.
140 - 150 izmir otoyolunun kullandım bir kere, 6.7 en yüksek gördüğüm ortalamaydi.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Dyatlov-Legasov -- 17 Şubat 2025; 12:20:25 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Evet gaz tepkisi ölüyor Hp 50 üstüne çıkmıyor. Turbo kapatıyor araç sanırım. Yol hafif sıkışınca ecoya geçiyorum hemen geçince tüketim biraz düşüyor. Sport modunu hiç kullanmadım ama merak ettim deneyeceğim çok yakacak diye hiç bulaşmamıştım ama sizin tüketim düşük geldi bana bu haliyle. renolocktan gizli özelliklerini açtırdım yoksa sport modda yoktu bende.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
modlar yakıtı değiştirmez, yaptığı sadece gaz pedal tepkisini kısmak, beygirle alakası yok, onu için yazılım değiştirmesi lazım oda olmaz zaten, sport modda da kullansan yumuşak davranırsan yakıtın değişmez, yalnız sportta çok hassas oluyor pedal, biraz fazla bas hemen kafa kaldırıyor alet, ben bütün modları deniyorum, değişen birşey yok, şehir içinde eco dayım zira sakin giderim ve sakin hızlanırım, sport bana göre şehir içinde gereksiz ve hatta acemide tehlikeli (1.3tce) zira park ederken yada çıkarken az fazla dokun araba bir anda fırlıyor, dalgınlığa gelmiyor, eco fazla tepkisiz ise My Sense daha iyi, yada eco-my sense arası açıksa comfort da olabilir diyorum.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alimelle -- 17 Şubat 2025; 22:33:15 > -
1.0 tce kullanıyorum, normalde eco mod kullanmazdım fakat şehir içi trafikte daha konforlu olduğunu fark ettim. araba dur kalklarda atılma eğiliminde olmadığı için kalkışlar çok daha yumuşak ve konforlu oluyor. ani hızlanma gerekirse de pedalı ezince yine vereceğini veriyor
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
evet öyle oluyor, aslında atik olmadığı için sıkışık olmayan trafikte daha bir rahat davranabiliyorsun, sallan sallana sakin gidiş hızlanış yani, buda daha az yakmana sebeb olabilir mantıken, sonuçta gaz pedalına altında yumurta varmış gibi basmak gibi birşey oluor bu eco mod, sporu sadece atikli istersem, yada dağ bayır virajlı yolarda zevkli sürüş yaparsam kullanıyorum, o zaman çok kayifli oluyor, aslında spor modu sıkışık trafiktede işe yarar, habire vites değiştirmemesi açısından, ama buna gerek kalmıyor, manuel moda alınca zaten bu problemde çözülüyor, yada dur kalkı eğimli tırmanış yapıyorsan, yada sıkışık trafikte habire dur kalkta manuel kullanmak en güzeli zaten.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alimelle -- 18 Şubat 2025; 0:21:59 >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X