Hocam Xtronic CVT şanzıman için söylene buydu servis tarafından. 1.0 TCE. |
2020 Renault Clio 5 [ANA KONU] (480. sayfa)
![](/static/forum/img/Forum-Mobil.gif)
![](/static/forum/img/close.png)
-
-
Clio 4 lerdeki edc şanzıma xtronic ler kadar ya da 1,3 lerdeki edc kadar sorunsuz mu? clio 5 1,3lerdeki edc ile clio 4 1,5dci lerdeki edc aynı değil herhalde?
-
Cvt şanzıman var hocam araçta 1.0 tce. Adam akıllı değiştiren yer bulsam yapacağım. 7 lt yağ + işçilik 12 bin lira maliyet çıkardı bir servis. Küçükçekmece mais 4 lt yağ ile değişim yapacak oraya götürürsem. Yağın hepsini boşaltmıyoruz dediler. Yaparsak 10 lt yağ gider yıkaması vs dediler. @alimelle
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sub-Zer0 -- 3 Şubat 2025; 18:18:46 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Bende orada değiştireceğim sanırım gebzeden gidip. Buradaki servis 10 lt yağ alacaksın 7 lt koyacağız diyor. İşçilikle 18 bin lira deli para.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Arkadaşlar aracım bakımını yaptırırken içimiz gidiyor.
Ufak bir arıza için arabayı verdim, kaput içinde kırılmadık ince parça bırakmadılar.
İstanbul da işine özen gösteren bakım yapabileceğimiz yetkili servis önerisinde bulunacak arkadaş varsa memnun olacağım.
Saygılar, sevgiler.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Şaka mı ben kendim değiştirdim 3 ay önce sadece yağ ücreti verdim ama çok uygundu tam fiyatı hatırlayamıyorum ama 3 bin TL civarında bişey harcadım yağ huni hortum gibi malzemeler ile birlikte.
Edit:1.3 TCE araç
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Shawna -- 3 Şubat 2025; 22:59:54 >
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
o zaman iş değişti tabii..
-
cvt farklı tabii, yinede deli para, bu şanzımanın değişim prosedürünü araştırmadım doğal olarak, fakat bu şanzıman nissandaki şanzıman ve bildiğim kadarıyla bunun yağını değiştiren bir makina var, basitçe anlatırsam iki hortumu var, eski yağı çekerken yenisini basıyor, filtrside değişiyor, önce bir şanzımancıyla konuşmakta fayda var, alet edevatı varsa ne ala, yoksa servise gitmek gerekecek sanırım, bizim edc ler gibi değil, nazlı aletler ve hassaslar, daha sık bakım isteyen şanzımanlar bunlar.
-
Joy pakette aynalı güneşlik yok malum, yolcu tarafındakini çıkma alıp değiştirmek istiyorum. Değiştirme işlemi hakkında bilgisi olan var mı peki? Clips mi tutuyor vida mı, Hiçbir yerde kaynak bulamadım.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Çok teşekkür ederim, bunları alıp dışarıda iyi bir usta buldum ona yaptıracağım. Servis 3. Yıl bakımına 11.500₺ fiyat verdi. Buji, yağ hidroliği, filtreler ve yağ için. Bilgi için burada dursun.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
emniyet kemerleri takili degil mi, takili olmayinca devreye girmiyor diye biliyorum.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
motor suyu azalmasi nirmal mi, benin ki minimumun altina inmisti en son ve su ekledim.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
farkli marka tekerlerin yakit tuketim degerleri, hava basinci degerleri, teker rot balans ayarlari, şasede dengede, amortisorlerde yamukluk, problem vs, eskimis bujiler, benzinin markasi, hava durumu, ruzgar durumu, arac sogukken sicakken ki kullanimi vesaire liste uzar gider.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
yazilim ile tork degerleri degisiyor mu sadece beygir gucu mu degisiyor
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Merhaba, nasıl bir gösterge sorununuz vardı? Bir kere gidilen km/litre sıfırlanmıştı bende, 2bin km üzeri yol gittikten sonra?
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
minumum altı normal değil, tamamladıktan sonra termostadın altına bak, orada sızıntı varsa birikme olur, birde devirdaime bak, kaçak göremiyorsan suyu tamamla biraz kullan, kesilirse sorun yok, ama devam ederse doğal olarak bu iki noktadan birinde sorun vardır, bende araba yeniyken (1.33 tce) 1-2 kez azalma oldu, servis hava vardır dedi pek inanmadım tabii ama min e imedi yarıya geldi ayrıca her gün düzenli kontrol ettim hatta günde 2 kez, tamamladım ve 2 senedir sıfır azalma var, motor ısınınca maksın üstüne çıkıyor, basınçta yiyor sistem gayet normal, kaçak olsa kesin atardı zaten, su kontrolü periyodik olarak her araçta sıklıkla yapılmalı, özelliklede plastik gövde teromostadı olan ve genleşme tankında su seviye sensörü olmayan araçlarda, tavsiye olarakta özellikle ASLA çeşme suyu kullanma ve mümkünsa sadece kullanıma hazır antfiriz kullan, bu parçaların canı antifiriz aslında... birde sert kullanım bu tip motorları aşırı ısındırır, mesela 1.0 tsi larda böyle, sıkıştırma yada yüksek uzun seyirde bu motor fena ısıyor ama yeterince soğutamıyor, sakin kullanmak lazım arabaları, 3 silindirlilerin sevmediği birşeyde bu, özelliklede yazılım falan kurcalandıysa....
devirdaim ve termostad ömürlü periyodik değişen parçalardır, bunu unutmamak lazım, kendi aracımda mesela maksimum 150 binde mutlaka V kayışla beraber değişmelidir, bu km leri beklemeden değişmek kendi uyguladığım bir güvenlik önlemi 70 bin civarı değiştiririm, aşırı beslemelilerde riske girmemek lazım, tabii bu km ye gelene dek düzenli kontrolda ederim, zaten bilirsin normal trigeri kayışı araçlardada devirdaim trigerle beraber genelde değiştirilir, önceki aracımda 90 binde birdi mesela ama ben sorun olmayınca devirdaimi 180 binde değiştim, yine sorunsuzdu ama zorlamadım...
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alimelle -- 7 Şubat 2025; 15:17:5 >
-
Merhaba. Benim hergün veya günde 2-3 defa sıfırlanıyordu, gidilen kilometre, ortalama yakıt ve gösterge ışık şiddeti.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Merhaba 2024 model 25.000 km'deki clio'mda bugün ilk defa akü zayıf uyarısı aldım. Biraz yol gittikten sonra durunca yine aynı uyarıyı verdi. Araca bindiğimde çalıştırıp direkt yyol yapıyorum, içinde oturup farlar açık bekleme gibi bir durum da olmadı. Benzer hata alan var mı, akü zayıf mı geliyor acaba araca veya Anakra'da yaşadığım ve hava sıcaklığı ekside olduğu için mi olmuştur?
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X