|
Bildirim
Güzel gözüküyor, yapılsa bile muhtemelen Türkiye ye gelmez.
|
Bir kaç örnek;
- Sıfırı 54.000$'a satılan iki yaşındaki Mirai şu an 25.000$'a ve 15.000$'lık hediye hidrojen dolum kartıyla satılıyor. Aracın fiyatı 10.000$ olmuş ama alan yok. - Elektroliz yöntemiyle hidrojen elde eden tek bir dolum istasyonunun kurulum maliyeti 2 milyon dolar! Ve günde sadece 10-20 tane aracı doldurabiliyor. - Tesiste metandan veya karbonmonoksitten üretilen hidrojenin taşınması, istasyonda depolanması oldukça tehlikeli. Ayrıca bu üretim yönteminde yoğun bir şekilde C2O (karbondioksit - sera gazı) üretiliyor. - Mesela, alternatif yakıtlı veya elektrikli otomobillere ciddi teşvikler yapan Norveç'te bile sadece 3 adet hidrojen dolum istasyonu var. Bunlardan birinde patlama olunca şu an diğerleri de kapatılmış durumda! - Elektrikli otomobiller gibi evinde dolum yapma imkanın yok. - Kilometrede hidrojen maliyeti 1-1.5 TL arasında olur. - Her 5.000-10.000km arasında yakıt pilinin hava filtresi değişir. Yurtdışında 50€, Türkiye'de 500 TL'den aşağı olmaz diyelim. (Elektrikli otomobillerde kilometre sınırı olmaksızın 2 yılda bir gel şöyle bir bakalım deniyor.) Vs. Vs. Yani; yakıt pili teknolojisi iyi, güzel ama hidrojenli otomobil işi biraz yaş. |
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dere.beyi -- 11 Ekim 2019; 16:37:9 > |
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Yılan Serdar -- 11 Ekim 2019; 23:44:31 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > |
|
|
|
|
|
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > |