Öncelikle herkese selamlar, Bu yıl içerisinde böyle bir konu açılmamış olarak gördüm ve sanırım herkesinde işine yarayacak bir konu olacak gibi şimdiden yardımlarınız için teşekkürler Normalde bütçem 170 bin TL bandındaydı ama sınırları zorlayıp Max. 200 bin TL olacak bir araç arıyorum. Aklımda olan Markalar Opel Astra J kasa 2018-2019-2020 Design yada edition plus (dizel, benzin farketmez) Toyota corolla 2017-2018 1.6 premıum yada 1.4 D-4D Touch (dizel yada benzin) Birde galericilerin önerdiği Hyundai Elentra ve Kia Cereto (bunlar hakkında hiç bilgim yok) İzmirde yaşıyorum aylık ortalama max. 600-700 km yol yaparım. bu araçlardan kullanan arkadaşlar tecrübelerini/bilgisini paylaşabilirse çok yardımcı olacaktır. bu arada varsa başka araç tavsiyesi modeli memnuyetle dinlerim Şimdiden teşekkür ediyorum değerli yorumlarınız için |
2021 Araç Tavsiyesi
-
-
2018 hyundai Elantra style 1.6 benzin kullanıcısıyım gayet memnunum LPG takdırmıştım şehir içi 30/35 kr a şehirler arası 18/25 kr arası biniliyor. Yalıtım ve malzeme kalitesi bence yerli üretim Toyota dan ve egeadan daha iyi. Motor sesi 4 bin devir yada 140km hıza dek yok rüzgar sesi de 140 a kadar ben duymadım. Kronik bir arızası yok amortisörleri astra gibi sert değil konfor odaklı. Arka torsiyon tek eksisi bu bence iç hacmi geniş klima yı pek motor hissetmiyor. rölantide yada giderken, Koltukları rahat uzun yolda üzmüyor. benzin lide dediğiniz km ler de üzmez şehir içi 7/10 lt şehirler arası 4.5/5.5 lt arası biniliyor. Ortalama 6.0/6 5 lt yani tavsiye ederim. Çok düşük km bulabilirsiniz 0 gibi araçlar çok.kaporta aksamını ve şasesini klasik teneke hyundai denilmeden euroncap de 5 yıldız+pick plus seviyesinde bir izleyin. ABD'de de döneminin en çok satan sedanı. 2016-2018 kasasını öneririm euro5 motoru. euro6 olan 2019-2020 kasası tutulmadı 2.eli de zayıf olucaktır. Arac ekstra Cerato ile aynı alt yapıya sahip Cerato kullanmadım lakin Elantra daha yaygın yarın 2.eli bir Corolla gibi olmasada ceratodan hızlı gider ve oem parça ve bakım ürünleri daha yaygın kia da orjinal servisten temin edebilirsiniz anca. sorularınız olursa özelden yazabilirsiniz.
Corolla alıcak olursanız 1.6 motoru alın kesinlikle. 2.eli çok canlıdır. 1.4 D4 le uğraşmayın motorun önü yok arkası yok japon dizeli biteli çok oldu.bunu yanında bu dizel bindiğim en sessiz dizeldi.kronik yağ eksiltme var bir çok arkadaşta dizel motoru için 100 bin üzerinde araçlar.
Astra iyi yol tutuşu olan benzinle binilecek bi araç dizeli şehirlerarası kullanmıyorsanız almayın zaten dpf katalizör sıkıntıları soğuk kullanımla oluyor. LPG uyumu ancak mükemmel işcilik ve kit ile oluyor lakin 101/103 derecede termostat açan motorda subap erimesi katalizör erimesi çonta yanması gibi bir çok sorun olabiliyor tehlikeli japonlar gibi 88 derecede değil motor suyu. amortisör ler biraz sert spor bir kasa ben tercih etmedim etmezdim de.parçası japon grubuna göre epey pahalı.kaportası falan sağlamdır ama 1.3 tcdi 1.4T motorundan uzak durun. 1.6 benzin yada dizel motoru iyi alınabilir.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Mhmmd.239 -- 2 Mayıs 2021; 9:37:47 >
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
-
Selamlar,
Hocam açıklamanız için çok teşekkür ederim. Vites geçileri vs hissettiriyor mu? Gezdiğim galericilerde Elentrayı çok övmüşlerdi focus yada passat sınıfı bir araç olduğunu söylediler. Hiç bir bilgim olmadığı için bu söylem biraz komik gelmişti ama sizin anlattığınıza göre hemen hemen o sınıfa yakın bir araç yani accent gibi hafif bir kasa yapmamışlar bu sefer.
Bende 2016 301 var inanın konfor sıfır yalıtım desen kötü eşimle araç içinde konuşurken birbirimizi duyamıyoruz :)
birde toyotanın şuan kampanyası var sanırım 1.5 Dream Multirive S 230 Bin diyor 0 fiyatı bu motor hakkında vites geçişleri çok sıkıntılı olduğu söylüyorlar bilginiz varmı? (zaten bu fiyatlara çıkamamda işte merak sadece) :)
-
Örnek bir ilan koyuyorum ilan sahibiyle alakam yoktur
bence bu yeni kasa corolla 1.6 vision otomatik +ekran+jant eklenmiş halini bulabilirsen iyi olur. Bu arada pazarlıkla 10k daha düşmesini iste bence ilandakinin ederi max 180 civarı aradığın araca kavuşursun. 1.5 kesinlikte tavsiye etmiyorum piyasayla inatlaşmaya gerek yok bizim millet lpg uyumuna çok dikkat ediyor aracı sırf bu yüzden alan emmiler çıkacaktır karşına kolay satarsın yani.
Bende aynı renk ekran-geri görüş(+8bin tl tutmuştu) +elektronik park frenlisi(cidden çok iyi özellik 2020 aralık ayı ve sonrasında vision donanıma geldi) sıfır 208e almıştım 5 ay oldu memnunum. Dream paketin orjinal jantını da buldum 3000 tlye lastikler eskiyince 16ya geçecem.
Performans atmosferik gitmiyor diyenlere gülüyorum araç 132hp ve cidden basınca gidiyor 160a kadar ne ara çıktığını anlamıyorum neyin kafasındalar çözemedim. Lpg taktırmaya ihtiyaç duymuyorum 7,5 lt ortalama yakıt tüketimim var ayda 500 km max yapıyorum ama taktıranda tasarruf yapacak gibi gözüküyor benzin fiyatları kura göre ucuz kaldı 8e kadar yolu var gözüküyor.
Yalnız hocam araba işi tatmin etmiyor işte insan hep fazlasını istiyor eksik yönleri de var keşke yalıtımı daha iyi, içi daha geniş olsa evet yeni kasanın içi pek geniş sayılmaz , sunroff olsa, koltuk ısıtma vs özellikleri daha fazla olsa diyorum olay dönüp dolaşıp bütçeye geliyor.
-
Peki hocam yarı otomatik ve otomatik arasındaki fark nedir? sizde de toyotamı var şuan? vites geçişleri yokuşlarda vs çok kafa karıştırıp aracı baya boğduğu söyleniyor.
ayrıca maalesef dediğiniz gibi 190-200 para veriyoruz belki başkaları için büyük para değil ama benim için büyük bir para :) bu fiyatlara çıktıkça insan daha fazla özellik arıyor ama dediğiniz gibi sonuç olarak bütçe çıkıyor.
mesela bende bir örnek vermek istiyorum sizin attığınız ilan ile bu aşağıda attığım model ve paket aynı bir otomatik biri yarı otomatik bilginiz varmı?
-
2019 kasadaki tüm donanım, motor tipleri ile beraber gelen multidrive s şanzıman cvt şanzıman diye geçiyor sitenin listelemesinden dolayı yarı otomatik-tam otomatik yazıyor aslında ikisi de değil gibi bir şey cvtyi araştırabilirsin ben memnunum vites geçişi, yokuşta kaydırma, kararsızlık diye şey yok hatta yazılım sayesinde sonsuz vitesli gibi düşünebilirsin yani 3.vites 4.vites arasında 10 tane daha vites olduğunu düşün araç en optimum çözümü anlık olarak sağlıyor şanzımanın sorunsuz olduğu söyleniyor ne kadar doğru bilmiyorum.
-
1.5 Corolla 3 silindirle uğraşmayın kesinlikle. 1.6 132 beygir cvt şanzıman güzeldir. Lakin hızlanma hissiyatı biraz zayıf konforlu dur vites geçişleri nerdeyse hiç hissedilmeyecek seviyededir. Corolla lar içi biraz daha dardır Elantra ya göre yapı gereği.vede yalıtımı her yönden yerli üretim olmasıyla çalınmış kaput altı izolatör bile yok fabrika tenekeyle gönderiyor.taban yalıtımı epey zayıf. Arkalara bağımsız corolla tek teker tümseklerde epey iyileşmiş lakin bir arkadaşım bagaj full içi doluyken şehir içi bile alt orta tabanı sürttüğünü söyledi buda bağımsız dez avanatajı.
Benim Elantram manual gayet güzel. Otomatik ise dct şanzıman vites gecişleri gayet sakindir. Aşırı dur kalk trafik de ısınma sorunu oluyor tüm çift kavramalr gibi. Hızlanma hissiyatı gayet güzeldir otomatik de. Elantra yalıtımı banada ilk aşamda motor iyi taban zayıf gelmişti nexen lastikleri vardı orjinal ekipman onlardan kurtulup 67 desibel Falken ziex 310 yaz 68 desibel Nokian wrd4 kış lastiği takınca araba da lastik uğultusu diye bir şey kalmadı. Motor yalıtımı epey iyi çalışıyormu diye ışıklarda bakmak lazım devir ibresine.arka torsiyon lakin Corolla dan konforsuz değil 2 sinide kullandım. Altı yüksek dağda bayırda piknikte pek araba giremeyeceği bir yer olmuyor o yönü iyi arka torsiyon olunca pek ağırlıkla araba hemen göçmüyor. Ama bağımsız olsa epey konforlu olurdu.
(Ben 0 km corolla baktım 1 senedir 1.6 132 beygir alamadım yoktu sonra 1.5 ler cıktı. Elantra aldım. Sonra iyi ki almışım dedim benim kullanımıma daha uygun içi daha ferah otomatikden ötürü corolla alıcaktım ama manual elantra aldık artık. 20 binde 7 yıl 80 bin km garanti si vardı.)
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
-
quote:
Orijinalden alıntı: Mhmmd.239
1.5 Corolla 3 silindirle uğraşmayın kesinlikle. 1.6 132 beygir cvt şanzıman güzeldir. Lakin hızlanma hissiyatı biraz zayıf konforlu dur vites geçişleri nerdeyse hiç hissedilmeyecek seviyededir. Corolla lar içi biraz daha dardır Elantra ya göre yapı gereği.vede yalıtımı her yönden yerli üretim olmasıyla çalınmış kaput altı izolatör bile yok fabrika tenekeyle gönderiyor.taban yalıtımı epey zayıf. Arkalara bağımsız corolla tek teker tümseklerde epey iyileşmiş lakin bir arkadaşım bagaj full içi doluyken şehir içi bile alt orta tabanı sürttüğünü söyledi buda bağımsız dez avanatajı.
Benim Elantram manual gayet güzel. Otomatik ise dct şanzıman vites gecişleri gayet sakindir. Aşırı dur kalk trafik de ısınma sorunu oluyor tüm çift kavramalr gibi. Hızlanma hissiyatı gayet güzeldir otomatik de. Elantra yalıtımı banada ilk aşamda motor iyi taban zayıf gelmişti nexen lastikleri vardı orjinal ekipman onlardan kurtulup 67 desibel Falken ziex 310 yaz 68 desibel Nokian wrd4 kış lastiği takınca araba da lastik uğultusu diye bir şey kalmadı. Motor yalıtımı epey iyi çalışıyormu diye ışıklarda bakmak lazım devir ibresine.arka torsiyon lakin Corolla dan konforsuz değil 2 sinide kullandım. Altı yüksek dağda bayırda piknikte pek araba giremeyeceği bir yer olmuyor o yönü iyi arka torsiyon olunca pek ağırlıkla araba hemen göçmüyor. Ama bağımsız olsa epey konforlu olurdu.
(Ben 0 km corolla baktım 1 senedir 1.6 132 beygir alamadım yoktu sonra 1.5 ler cıktı. Elantra aldım. Sonra iyi ki almışım dedim benim kullanımıma daha uygun içi daha ferah otomatikden ötürü corolla alıcaktım ama manual elantra aldık artık. 20 binde 7 yıl 80 bin km garanti si vardı.)Üstad peki Paket olarak öneriniz nedir? örneğin aşağıda paylaştığım iki ilandaki araç için yorumunuz ne olabilir.
https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-hyundai-2020-model-7aylik-arac-884050290/detay
-
Baktığınız araçlar birbirinden aman aman üstün araçlar degil zorlamayin kendinizi en ucuzunu alın. 1-2 parca boyaya takılmayın araç bakımlı olsun yeter. Bakımsız araba bozuk araba 10 bin liradan başlatır adamı. En basit 1 triger 1 baskı balata değişirsen zaten oldun 4 5 bin.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Elantra için zevkler tartışılmaz tabiki ama 2019/2020 kasası tutmadı. 2016-2018 kasası daha ekonomik ve 2.eli hızlı olur çol daha fazla attı daha çok aksesuar çeşiti mevcut.bu pakette 500 TL ye hız sabitleyici takdırıp çok güzel binebilirsiniz. Ve farklı bir araç Kızılay dağıtmış gibi her evin önünde yok 😂
https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-hyundai-2017-hyundai-elantra-1.6-d-cvvt-style-otomatik-6.700-km-de-916171125/detay
Astra da eğer ki benzinle biencekseniz sağlam bir araç ben iç mekanını sevmiyorum astraların daha dar gibi vede koyu renkler hakim ruhum sıkılıyor.ama yol tutuşu falan elantradan iyidir. 17 inç jantlar ve sert süspansiyon larla vede bağımsız tabi.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
-
Bence Astra
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Cerato kullanıcısıyım. Donanım olarak çok dolu ve arıza çıkarma yönünden de en temiz araçtır. 2018 Prestige, 2017 Concept Plus, Concept Plus önerebilirim. Daha sağlam ve yeni derseniz Prestige, daha dolu derseniz Concept Plus incelemenizi tavsiye ederim.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Ayda 600-700 km yol için Lpg ile uğraşılmaz. Dizele de gerek yok. Eğer sık yokuş tırmanmanızı gerektirecek bir yolunuz yoksa turbo benzinli bir araç almanıza da gerek yok. Atmosferik Corolla yakıt anlamında bahsettiğim güzergâhlarda sizi üzmez. Astra benzinlide güzel tercih. Fakat benzini çok yakar. Kore araçlarının benzinli motorlarının biraz daha fazla yaktığını düşünüyorum.
-
maalesef bulundugum yerde oldukca yokuşlu hatta oldukca dik :(
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Cerato için hyundainin sport versiyonu diyorlar doğrumu yani hyundai jetta cerato pasaat gibi cerato biraz daha iyi diyorlar ama iç dizayn olarak baktığında cerato hyundaiye nazaran daha zayıf kalmış gibi
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Aslında Kia-Hyundai ilişkisi Audi-Volkswagen gibi olacak denilen bir süreç yaşanacak deniyordu ama fark açılmadığı gibi Audi-Vw yakınlaşması daha çok görünür oldu. Kia bir nebze Hyundai'ye göre tasarım avantajlı görünür. Araçlar hemen hemen aynıdır. Son kasa Cerato da gelmeyince Elantra daha güzelmiş gibi bir algı oluştu galiba. Cerato en son 2018 Prestige ile Türkiye yollarında. 3 yıldır da gelmiyor. Bana göre Cerato Elantra'dan, Yeni Tucson Yeni Sportage'dan daha alınası duruyor.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Orhan Hoca -- 2 Mayıs 2021; 22:19:45 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X