Şimdi Ara

2022 Mazda CX-60 SUV tanıtıldı: İşte tasarımı ve özellikleri

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
13
Cevap
0
Favori
1.368
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • 2022 Mazda CX-60 SUV tanıtıldı: İşte tasarımı ve özellikleri



    Mazda'nın crossover rüzgarı yeni CX-60 ile esmeye devam ediyor. Avrupa, Japonya ve Avustralya pazarları için tanıtılan yeni 2022 Mazda CX-60, yeni platformu ve bolca motor seçeneğiyle dikkat çekiyor.



    Mazda CX-60 özellikleriyle neler sunuyor?



    Skyactiv Multi-Solution Scalable mimarisi üzerine inşa edilen Mazda CX-60, 4,745 mm uzunluğa, 1,890 mm genişliğe ve 1,680 mm yüksekliğe sahip. Bu ölçülerle geçen yıl Kuzey Amerika pazarı için tanıtılan CX-50'den biraz daha büyük bir araç olan CX-60'ın aks mesafesi de 2,870 mm olarak açıklandı.



    2022 Mazda CX-60'ın 'Kodo-Soul of Motion' isimli tasarım felsefesini taşıyan gövde tasarımını daha önce görmüştük. Dış tasarımda, fotoğraflarda gördüğünüz 'Soul Red Crystal' dahil olmak üzere sekiz farklı renk seçeneği söz konusu olacak. Jant seçenekleri ise 18 inç ila 20 inç arasında değişecek.



    Ayrıca Bkz.Yeni 2022 Renault Austral tanıtıldı: Kadjar'ın yerini alacak



    CX-60'in yaşam alanında TFT-LCD dijital gösterge paneli, 12,3 inç multimedya ekranı ve CX-30'dakinden üç kat daha büyük olduğu belirtilen head-up display bulunuyor. Yeni SUV modelde ayrıca Sürücü Kişiselleştirme Sistemi de mevcut. Bu özellik, bir kamera yardımıyla sürücünün gözlerinin pozisyonunu belirleyerek koltuğu, direksiyon simidini, head-up display'i ve yan aynaları optimum sürüş pozisyonu için otomatik olarak ayarlıyor.



    2022 Mazda CX-60 SUV tanıtıldı: İşte tasarımı ve özellikleri



    Mazda'nın yeni SUV'u bolca depolama alanı sunuyor. Arka koltuklar dik konumdayken 570 litre bagaj hacmi sunan araç, koltuklar düz bir şekilde yatırıldığında 1,148 litre bagaj hacmine ulaşıyor.



    Motor seçenekleri



    Mazda CX-60 Avrupa'da üç farklı motor seçeneğiyle satışa sunulacak. Bunlardan ilki PHEV yani şarj edilebilir hibrit sistem olarak karşımıza çıkıyor ve 2.5 litre SkyActiv-G dört silindirli benzinli ünite, bir elektrik motoru ve 17.8 kWsa'lik batarya paketini bir araya getiriyor. Benzinli ünite 189 beygir güç ve 261 Nm tork üretirken, elektrik motoru da ekstra 134 beygir güç ve 250 Nm tork sağlıyor. Böylece toplamda 323 beygir güç ve 500 Nm tork sunuluyor. 



    Yapılan açıklamaya göre Mazda CX-60 PHEV'in 0-100 km/s hızlanması 5.8 saniye sürüyor ve azami hızı 200 km/s ile sınırlı. Bataryanın sağladığı saf elektrikli sürüş menzili 60 kilometre ve AC şarj ile dört saatte tam dolum sağlanabiliyor. Aracın yakıt tüketimi ise 18 inçlik jantlarla 1.5 l/100 km ve 20 inçlik jantlarla 1.6 l/100km olarak açıklandı.



    2022 Mazda CX-60 SUV tanıtıldı: İşte tasarımı ve özellikleri



    Mazda CX-60'ın ikinci motor seçeneği 48V hafif hibrit sisteme sahip 3.0 litre sıralı altı silindirli e-Skyactiv X benzinli ünite. Bunun yanında yine 48V hafif hibrit sistemle gelen 3.3 litre e-Skyactiv D altı silindirli dizel motor da listede. Söz konusu iki motorun performans verileri henüz açıklanmadı. Tüm modellerde yeni 8 ileri otomatik şanzıman ve i-Activ dört tekerlekten çekiş sistemi standart.



    Süspansiyon ve güvenlik



    Yeni SUV'da çift salıncaklı ön süspansiyon ve multi-link arka süspansiyon bulunuyor. Mazda'nın belirttiğine göre bu süspansiyon düzeni sayesinde sürüş koşulu fark etmeksizin pürüzsüz bir sürüş deneyimi vadediliyor. Yeni MX-5'te gördüğümüz Kinematik Duruş Kontrolü (KPC) de CX-60'ın özellikler arasında. Bu sistem, yüksek G kuvveti olan koşullarda yuvarlanmayı azaltmak için arka tekerleğe hafifçe fren uygulayarak aracı dengede tutmaya yardımcı oluyor.



    Güvenlik tarafına baktığımızda Mazda'nın 360 derece görüş sistemi, araçtan çıkış uyarısı, trafik işareti algılama, yaya ve bisikletli algılamanın yanı sıra kavşak fonksiyonuna sahip akıllı şehir içi fren desteği, yaya algılama özelliğine sahip arka acil durum freni, şeritte kalma asistanı ve yorgunluk uyarısı gibi pek çok özellik standart. Bunun yanı sıra kör nokta uyarısı, arka çapraz trafik uyarısı, adaptif hız sabitleyici, yokuş kalkış desteği gibi özellikler de bulunuyor.



    2022 Mazda CX-60 şu anda PHEV versiyonuyla Avrupa'da satışa çıkmış durumda. Fiyatı ise 47,390 euro'dan başlıyor. 







    Resim Galerisi

    Resimin Açıklaması
    2022 Mazda CX-60 SUV tanıtıldı: İşte tasarımı ve özellikleri
    2022 Mazda CX-60 SUV tanıtıldı: İşte tasarımı ve özellikleri
    2022 Mazda CX-60 SUV tanıtıldı: İşte tasarımı ve özellikleri
    2022 Mazda CX-60 SUV tanıtıldı: İşte tasarımı ve özellikleri
    2022 Mazda CX-60 SUV tanıtıldı: İşte tasarımı ve özellikleri
    2022 Mazda CX-60 SUV tanıtıldı: İşte tasarımı ve özellikleri
    2022 Mazda CX-60 SUV tanıtıldı: İşte tasarımı ve özellikleri
    2022 Mazda CX-60 SUV tanıtıldı: İşte tasarımı ve özellikleri
    2022 Mazda CX-60 SUV tanıtıldı: İşte tasarımı ve özellikleri
    2022 Mazda CX-60 SUV tanıtıldı: İşte tasarımı ve özellikleri
    2022 Mazda CX-60 SUV tanıtıldı: İşte tasarımı ve özellikleri
    2022 Mazda CX-60 SUV tanıtıldı: İşte tasarımı ve özellikleri
    2022 Mazda CX-60 SUV tanıtıldı: İşte tasarımı ve özellikleri
    2022 Mazda CX-60 SUV tanıtıldı: İşte tasarımı ve özellikleri
    2022 Mazda CX-60 SUV tanıtıldı: İşte tasarımı ve özellikleri
    2022 Mazda CX-60 SUV tanıtıldı: İşte tasarımı ve özellikleri
    2022 Mazda CX-60 SUV tanıtıldı: İşte tasarımı ve özellikleri
    2022 Mazda CX-60 SUV tanıtıldı: İşte tasarımı ve özellikleri
    2022 Mazda CX-60 SUV tanıtıldı: İşte tasarımı ve özellikleri
    2022 Mazda CX-60 SUV tanıtıldı: İşte tasarımı ve özellikleri
    2022 Mazda CX-60 SUV tanıtıldı: İşte tasarımı ve özellikleri
    2022 Mazda CX-60 SUV tanıtıldı: İşte tasarımı ve özellikleri
    2022 Mazda CX-60 SUV tanıtıldı: İşte tasarımı ve özellikleri
    2022 Mazda CX-60 SUV tanıtıldı: İşte tasarımı ve özellikleri
    2022 Mazda CX-60 SUV tanıtıldı: İşte tasarımı ve özellikleri
    2022 Mazda CX-60 SUV tanıtıldı: İşte tasarımı ve özellikleri
    2022 Mazda CX-60 SUV tanıtıldı: İşte tasarımı ve özellikleri
    2022 Mazda CX-60 SUV tanıtıldı: İşte tasarımı ve özellikleri
    2022 Mazda CX-60 SUV tanıtıldı: İşte tasarımı ve özellikleri
    2022 Mazda CX-60 SUV tanıtıldı: İşte tasarımı ve özellikleri
    2022 Mazda CX-60 SUV tanıtıldı: İşte tasarımı ve özellikleri
    2022 Mazda CX-60 SUV tanıtıldı: İşte tasarımı ve özellikleri
    2022 Mazda CX-60 SUV tanıtıldı: İşte tasarımı ve özellikleri
    2022 Mazda CX-60 SUV tanıtıldı: İşte tasarımı ve özellikleri
    2022 Mazda CX-60 SUV tanıtıldı: İşte tasarımı ve özellikleri
    2022 Mazda CX-60 SUV tanıtıldı: İşte tasarımı ve özellikleri
    2022 Mazda CX-60 SUV tanıtıldı: İşte tasarımı ve özellikleri
    2022 Mazda CX-60 SUV tanıtıldı: İşte tasarımı ve özellikleri
    2022 Mazda CX-60 SUV tanıtıldı: İşte tasarımı ve özellikleri
    2022 Mazda CX-60 SUV tanıtıldı: İşte tasarımı ve özellikleri
    2022 Mazda CX-60 SUV tanıtıldı: İşte tasarımı ve özellikleri
    2022 Mazda CX-60 SUV tanıtıldı: İşte tasarımı ve özellikleri
    2022 Mazda CX-60 SUV tanıtıldı: İşte tasarımı ve özellikleri
    2022 Mazda CX-60 SUV tanıtıldı: İşte tasarımı ve özellikleri
    2022 Mazda CX-60 SUV tanıtıldı: İşte tasarımı ve özellikleri
    2022 Mazda CX-60 SUV tanıtıldı: İşte tasarımı ve özellikleri
    2022 Mazda CX-60 SUV tanıtıldı: İşte tasarımı ve özellikleri
    2022 Mazda CX-60 SUV tanıtıldı: İşte tasarımı ve özellikleri
    2022 Mazda CX-60 SUV tanıtıldı: İşte tasarımı ve özellikleri
    2022 Mazda CX-60 SUV tanıtıldı: İşte tasarımı ve özellikleri
    2022 Mazda CX-60 SUV tanıtıldı: İşte tasarımı ve özellikleri
    2022 Mazda CX-60 SUV tanıtıldı: İşte tasarımı ve özellikleri
    2022 Mazda CX-60 SUV tanıtıldı: İşte tasarımı ve özellikleri
    2022 Mazda CX-60 SUV tanıtıldı: İşte tasarımı ve özellikleri








  • Vergi sistemi değişmediği sürece ülkemize gelmesi artık mümkün olmayacak. Biz 2.0 altı bir motor beklerken adamlar 3.3 litre 6 silindire çıktı.


    Tasarım biraz Volvo'ya benzemiş açıkcası, iç mekan harika gözüküyor. İşçilik yine üst düzeyde olacaktır.


    Avrupalılar güle güle kullansın:)

    İnanılmaz derecede saçma vergi sistemimizden dolayı şu güzelliklere anca uzaktan bakıyoruz. Vergi sisteminin değişmesi gerektiğini en güzel özetleyen şeylerden biri şu örnek:

    Bugün Mercedes CLS400D 3.0 litre 340 beygir dizel motoru ile şehir içinde 6 lt, şehir dışında 4 lt yakıyor. Bizim dandik 1.6 benzinli motorlar 10 litreyi geçiyor. Artık büyük hacimli düşük yakıtlı çevre dostu motorlar hızla yayılıyor.

    Bu yüzden vergi sisteminin de acilen değişmesi gerekiyor. Zaten ÖTV'nin kalkması lazım ama o hayal. Bu yüzden en azından mantıklı bir düzenleme gerek. Bu, motor hacmine göre ÖTV saçmalıklara yol açıyor. Örneğin 2.0 TDI Passat, kendisinden fersah fersah üstün olan yeni 1.6 DS9'dan daha pahalı. Aslında baz fiyat olarak DS9'dan çooook daha ucuz ama vergi sisteminin saçmalığı.

    Vergi sistemi artık motor hacmine göre değil, sadece baz fiyata göre olmalı, aslında salınıma yani çevreye verdiği zarara göre olmalı ama o düzeye ulaşana kadar 40 fırın ekmek yemesi gerek bu ülkenin :) Sadece baz fiyata göre oluşturulacak yeni bir vergi sistemi işleri çok daha basitleştireceği gibi hem üstteki gibi saçmalıkların önüne geçecek, hem B ve C segment araçları daha ulaşılabilir hale getirecek, hem de zenginlerin 1.6 litrelik ama süper lüks araçları ucuza kapatmalarını engelleyecektir. Ayrıca bu baz fiyat döviz endeksli olmalı, TL endeksli baz fiyat al-satçıların ekmeğine yağ sürüyor.

    Şu anda bunu yazarken CİMER Yönetime Katıl uygulamasına baktım. Konu başlıkları Yeşil Kalkınma Devrimi ve Sokak Hayvanları. Bu yazıyı daha resmi ve anlaşılır hale getirerek Yeşil Kalkınma Devrimi bölümüne sunuyorum, bakalım sonuç ne olacak.
    Beyaz iç tasarım muazzam elegant olmuş.

    Düşünsenize Avrupa'da yaşıyorsunuz. 4500 € hane geliriniz var 10.5 aylık toplam gelirle alabildiğiniz arabaya bak.

    Biz de hadi iyi ihtimal karı koca öğretmen 15 bin TL gelir olsa 42 ay sonra Vw tcross alabiliyoruz Troc veya taigo dahi değil ha tcross denen ucube

    10.5 ayda da anası ağlamış 12 13 yaşında Hyundai Accent Era alırız anca :)
  • Sonunda su sanziman degismis! 2 farkli modeli bulunmasina ragmen ust araclarinda kullandiklari skyactiv-drive bile iyi degildi.

    Devir yardimlasma devri. Umarim toyota/subaru/mazda gibi buyuk ortakliklar goruruz de tek markanin inadiyla sacma motor/sanziman kombinasyonlarina daha fazla tahammul etmek zorunda kalmayiz.

    3 litrelik skyactiv-x'e ekmek baniyorum.

  • Çok güzel araç. Ama Türkiye’ye gelmesi imkânsız gibi birşey.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Beyaz iç tasarım muazzam elegant olmuş.

    Düşünsenize Avrupa'da yaşıyorsunuz. 4500 € hane geliriniz var 10.5 aylık toplam gelirle alabildiğiniz arabaya bak.

    Biz de hadi iyi ihtimal karı koca öğretmen 15 bin TL gelir olsa 42 ay sonra Vw tcross alabiliyoruz Troc veya taigo dahi değil ha tcross denen ucube

    10.5 ayda da anası ağlamış 12 13 yaşında Hyundai Accent Era alırız anca :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Vergi sistemi değişmediği sürece ülkemize gelmesi artık mümkün olmayacak. Biz 2.0 altı bir motor beklerken adamlar 3.3 litre 6 silindire çıktı.


    Tasarım biraz Volvo'ya benzemiş açıkcası, iç mekan harika gözüküyor. İşçilik yine üst düzeyde olacaktır.


    Avrupalılar güle güle kullansın:)

  • İnanılmaz derecede saçma vergi sistemimizden dolayı şu güzelliklere anca uzaktan bakıyoruz. Vergi sisteminin değişmesi gerektiğini en güzel özetleyen şeylerden biri şu örnek:

    Bugün Mercedes CLS400D 3.0 litre 340 beygir dizel motoru ile şehir içinde 6 lt, şehir dışında 4 lt yakıyor. Bizim dandik 1.6 benzinli motorlar 10 litreyi geçiyor. Artık büyük hacimli düşük yakıtlı çevre dostu motorlar hızla yayılıyor.

    Bu yüzden vergi sisteminin de acilen değişmesi gerekiyor. Zaten ÖTV'nin kalkması lazım ama o hayal. Bu yüzden en azından mantıklı bir düzenleme gerek. Bu, motor hacmine göre ÖTV saçmalıklara yol açıyor. Örneğin 2.0 TDI Passat, kendisinden fersah fersah üstün olan yeni 1.6 DS9'dan daha pahalı. Aslında baz fiyat olarak DS9'dan çooook daha ucuz ama vergi sisteminin saçmalığı.

    Vergi sistemi artık motor hacmine göre değil, sadece baz fiyata göre olmalı, aslında salınıma yani çevreye verdiği zarara göre olmalı ama o düzeye ulaşana kadar 40 fırın ekmek yemesi gerek bu ülkenin :) Sadece baz fiyata göre oluşturulacak yeni bir vergi sistemi işleri çok daha basitleştireceği gibi hem üstteki gibi saçmalıkların önüne geçecek, hem B ve C segment araçları daha ulaşılabilir hale getirecek, hem de zenginlerin 1.6 litrelik ama süper lüks araçları ucuza kapatmalarını engelleyecektir. Ayrıca bu baz fiyat döviz endeksli olmalı, TL endeksli baz fiyat al-satçıların ekmeğine yağ sürüyor.

    Şu anda bunu yazarken CİMER Yönetime Katıl uygulamasına baktım. Konu başlıkları Yeşil Kalkınma Devrimi ve Sokak Hayvanları. Bu yazıyı daha resmi ve anlaşılır hale getirerek Yeşil Kalkınma Devrimi bölümüne sunuyorum, bakalım sonuç ne olacak.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Bloodin -- 8 Mart 2022; 23:57:26 >




  • Ic tasarimin guzelligi , sadeligi beni aglatacak. Bu nasil guzel hisli bir konsol tasarimi Allahim. Iyiki varsiniz japonlar.

  • Mazda Türkiye bunu getirmeyi beceremez zaten neyi getirebildiler ki

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Avrupada da yakıt fiyatları uçuyor, şu petrol krizi çözülemezse böyle araçlar avrupalılar için bile hayal olacak. Avrupanın elektrikli araç için diretmesinin temel sebebi zaten petrolde dışa bağımlılıktan kurtulmak.

    Bize gelirsek, diyecek bişey kalmadı zaten yakında türkiye pazarına özel 125cc araçları görmeye başlarız.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • İç mekan klas görünüyor ama dıştan biraz kaba geldi.

  • Fosil yakita artik kimse binmek istemez isterse ucsun

  • Tasarım muazzam yine ama bize hayal

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.