|
2021 Sonrası Mokka (3. sayfa)
-
-
Hayırlı olsun, uzamadan çözülmesi güzel olmuş.
Konunun aktif olmasından ziyade düşünenlere de konuya dair arattıklarında bazı bilgilere ulaşabilmeleri amacıyla size bazı sorularım var. Hatta sorular haricinde de deneyimlerinizi burada paylaşırsanız özellikle bilgi arayanlar için bir kaynak olur.
*Sorular çok oldu, sizi sıkmam umarım. Cevaplarsanız sevinirim, cevaplamak istemezseniz de saygı duyarım. Parça parça da yanıt verebilirsiniz, yeter ki bilgi arayanlara, yorum arayanlara bir kaynak olsun.
Mokka'dan önce aracınız var mıydı? Hangi model, motor-şanzıman özellikleri neydi?
Aracı sıfır mı aldınız?
Araç kaç model? Hangi ayda trafiğe çıktı?
Şu an kaç km oldu?
Son bakımı ne zaman yaptırdınız?
Son bakıma ne kadar verdiniz?
Standart bakımda harici (yağ-yağ filtresi vs harici) bir parça değişimi oldu mu?
Yakıt tüketimi nasıl? Ortalama hız ve tüketim değerleri nasıl?
Araçtan memnuniyetsizliğiniz var mı?
Sık sık sorulan şanzımanın durmaya yakın ilerlemeye çalışmasından dolayı ileri atlama durumunu yaşadınız mı? Siz nasıl çözüm buldunuz?
EKO MOD ile uzun dönem kullandınız mı? Eğer kullandıysanız NORMAL ve EKO MOD arasında yakıt tüketiminde bir fark gördünüz mü?
Tavan boyası atma sorunu var mı?
Size göre önceki aracınızla kıyaslayınca fren performansı konusunda değerlendirmeniz nedir?
Olumsuz bulduğum noktalara eklemek istedikleriniz var mı?
Olumlu bulduğum noktalara eklemek istedikleriniz var mı?
-
Elimden geldiğince yanıtlamaya çalışayım. Mokkadan önce astra h aracım vardı. Mokkayı sıfır aldım araçtan genel olarak çok memnunum fren konusunda çok başarılı buluyorum. Bir çok araç kullandım fren konusunda gayet başarılı. Tavanda boya atma problemi yaşamadım. Aracı 2021 kasımda aldım. İkinci bakıma bir iki ay sonra gireceğim ikinci bakımda bujilerdr değişiyormuş servisten öyle bir bilgi geldi. Standar bakımda yukarıda saydıklarınız değişti sadece. Şuan 13 binde araç genelde kocaeli antalya kocaeli mersin arası yaz ayları gittim . Eko modda kullandım. Yakıt olarak hesaplamadım hiç ne kadar farkediyor. Yakıt tüketimi 10 binden sonra çok farketti daha az yakmaya başladı. Şanzımanıb durmaya yakın kendini atması gibi bir problem hissetmedim. Sadece bazen 3e geçince daha çok hissediyor gibi oluyorum.
Araçtan memnumiyetsizliğim kameranın kayması olmadı. Bir ikincisi saat ileri gitmeye başladı aracı aldıktan 3 ay sonra falan. Serviste güncelleme vs herşey yapıldı en son telepati denen birşey değişti. Ekranın arkasında bir yer fakat yine çözüm olmadı . Geçen gün başka bir mokkada da. Geri kaldığını gördüm. Belkide kronik bir sorun bilmiyorum. Ben araçtan genel olarak çok memnunum sadece bagajı küçük bana kalırsa. Umarım bütün soruları atlamadan cevaplamışımdır:)
-
Teşekkür ederim zahmet verdim.
Ben saate pek bakmadığımdan geride mi, ileride mi bilmiyorum.
Peki bu triger kayışıyla ilgili serviste değişim aralığı ve fiyatı hakkında bilginiz var mı?
-
merhabalar. 2022 ultimate ile 2023 ultimate ( bold paketler) arasinda donanim olarak fark var mi? sahibinden'de arada 150bin civari fark var? deger mi buna 30bindeki 2022 ile sifir 2023 icin? tesekkurler.
-
Merhaba size 2022 ve 2023 model olanların dosyasından ekran resmi atıyorum. Ben bir fark göremedim, gözümden kaçmış olabilir, birde siz inceleyin.
2022 MOKKA
2023 MOKKA
-
Sorunuzu şimdi gördüm. Değer veya değmez diyecek kadar uzman değilim fakat; 2022 yılında alınmış bir aracın 1.5 yılda 30 bin yapmasını da düşünürdüm (dürüst olmak gerekirse).
İlanlara baktım, renk konusunda kararınız nedir bilmiyorum, sizinle paylaşayım. Gerçi siz de bakmışsınızdır mutlak da belki gözden kaçmıştır. Çok yol yapmamış 2022 ile 2023 arasında 150 bin fazla vermeye değer mi? Ben (kendi maddi imkânıma göre değerlendiriyorum) vermezdim.
www.sahibinden.comJust a moment...https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-arazi-suv-pickup-opel-sitedeki-en-ucuz-hatasiz-2023-cikisli-sahibinden-mokka-1114935214/detaywww.sahibinden.comJust a moment...https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-arazi-suv-pickup-opel-2022-mokka-1.2t-ultimate-hatasiz-boyasiz-tramersiz-1116397650/detay
-
Çok teşekkür ller hocam hocam yukarıdaki karşılaştırma ve yorumunuz için. Evet benim de kişisel olarak koyduğum sınırı geçiyor, kendimi zorlamak yerine ikinci eli arasında kaldım. Donanım olarak da bir farkı görünmüyor. 150 bin de az bir miktar değil.
Çok sağ olun. İyi pazarlar.
-
Bende teşekkür ederim, eğer alırsanız şimdiden hayırlı olsun; iyi günlerde kullanmanız dileğiyle, hoşça kalın.
-
Benim aracım GS ve 4000 m ye yaklaştı. Şuana kadar bagaj hacmi dışında bir şikayetim yok.
Merak ettiğim, bir üst paket olan ULIMATE kullananların , arabanın teknolojik durumu hakkındaki deneyimleri ve değerlendirmeleri.
Aklım ULTIMATE de kadı desem yanlış olmaz.. Deneyimlerinizi paylaşırsanız çok memnun olurum
-
Estafurullah ne zahmeti servise sormadım hiç bilgim yok hocam -
Ben Sakarya servisinde bir ustayla ayak üstü konuştum. O da "hocam takma kafana, bin git, öyle sık sık olan bir durum değil (triger için)" dedi kısacası fakat servis fiyatlarını sormadım.
Sanırım Aralık ayında bakım yaptıracağım, ben boyumun ölçüsünü aldığım zaman yine paylaşırım.
-
Merhaba hocam. Ben de pazartesi siyaha tavanlı bir Opel Mokka almayı planlıyorum. Lakin birkaç yerde tavanda boya atma sorunlarını okudum. Sizin araç da renkli tavan bu konuda sorun yaşadığınız oldu mu ya da bir bilgi sahibi misiniz?
-
Merhaba, alacak olursanız şimdiden hayırlı olsun, güle güle kullanmanızı dilerim. Bugün itibariyle 9.750 km oldu. Alalı 7 ayı geçti, böyle sorun yok, fakat ileride olur mu inanın bilmiyorum. Farklı platformlara üyeliğim yok, bu sebeple araçla ilgili insanların yaşadığı sorunlardan haberdar değilim.
Bu tip sorunlar sizin için önemliyse belki almamanız (sizin için) daha faydalı olur. Neden? 1.2 puretech motorların triger kayışı ile ilgili sorunlar bence tavan boya atmasından daha önde. Belki hiç sorun yaşanmayacak, belki de takip edildiğinde sorun yaşanmayacak. Tavan boya konusu filmle vs bir şekilde çözülür diye düşünüyorum.
İleride satarken? 9.5 yıl kullandığım 2013 model en alt donanım, otomatik-dizel Ceed internete ilan vermeden ayak üstü satıldı. Yeter ki malınıza temiz bakın, kendiniz kullanacak gibi bakın, alıcı sizi zaten buluyor.
-
Aslında biraz panik birisiyim.Böyle sorunlarda direkt modum düşer.
1-)Ben de size aslında bu tavan için boyaya zarar vermeyecek şekilde ne yapılabilir diye soracaktım.
2-)Ayırca triger kayışı çok çok daha büyük bir sorun ama sorunu ilk defa sizden duydum. Nasıl bir sorun ve hangi sıklıkta yaşanıyor? Çünkü o kayış yüzünden motor bile hasar görebilir.
-
Aslında size gönderdiğim cevabı tekrar düzenleyecektim; sizin sorunuzdan başka bir konuya neden atladığımı açıklamak için. Elimden geldiğince kısaca aktarayım:
- Boya vs sorunları (ben) kafama takmıyorum. Size yukarıdaki cevabımda 2. el satışından bahsetmemin sebebi de bu. Aracın tavanında (büyük ihtimal okul bahçesindeki çam kozalakları sebep oldu) 3 adet göçük ve ön cam üstünde 20 cm kadarlık bir uzunlukta boya atması başladı. Bakımlı, temiz (kazasız olmasının yanında, içi de temiz) olduktan sonra satılır. 2. el satışını da düşünmüyorsanız, öyleyse çok takılmaya gerek yok diye düşünüyorum. Benim başıma gelse, (tavanın siyah olmasından da hoşnut değilim) beyazla karışık film kaplama yaptırırım. İleride satarken de almayacaksa, almasın der geçerim.
- Bende bu aracı almadan önce araştırma yapmaya başladım. (Belki bilmiyorsunuz) Opel'i Pejo aldı, kullanılan motorlar Pejo motoru. 3 silindirli, 110, 130 ve (sanırım) 155 beygirlik olanları var. Triger kayışı motor bloğuna bağlı haznede yağ içerisinde çalışıyor. Bu kayış zamanla (yağdan dolayı) ufalanarak yağa karışıyor ve yağ pompasını tıkıyor (böyle okudum ve dinledim). Bu sebeple 60-80.000 km aralığında triger değişimi ve imkan varsa 2 yağ değişiminde kayış kontrolü, bu sorun meydana gelmeden çözülebilir deniliyor.
Elbette ilk araştırmaya başladığımda olaya bu derece hakim değildim, aldıktan sonra bazı videolara denk geldim ve canım sıkıldı. Fakat şu videoda durum açıklanıyor.
Öz Simge Serdal UstayoutubePeugeot 1.2 puretech yağ basınç sorunları triger sorunlarıhttps://www.youtube.com/watch?v=guL8S1F_f9A&feature=youtu.beBu noktada karar sizin, piyasada bu araca benzer araçlar var.
VW T-Roc
Renault Captur (benim favorim)
Seat Arona
Skoda Kamiq
Pejo 2008
Citroen C3 AirCross gibi
Pejo ve Citroen'i aynı yapıyı kullanmalarına rağmen yaklaşık 10 cm daha uzun diye eledim.
Geçmişte otomatik şanzımandan dolayı kafam çok ağrıdı, bu sebeple tam otomatik şanzımanlı bir araca baktım. Ben çok büyük oranda şehir içerisinde kullanacağımdan dolayı küçük, hafif yerden yüksek bir araca ihtiyacım olduğuna karar verdim. Hanım da Mokka olsun dedi.
Size de önünüze seçenekleri koyun ve kararınızı ona göre vermenizi tavsiye ederim.
Konuyu okumadığınızı varsayarak eklemek istiyorum: Sakarya yetkili servisindeki ustayla bu kayış meselesini konuştum (ayak üstü). "Abi yıllarca DSG korkusundan DSG'li araç almadım, şimdi aldım neden daha önce almadım diyorum. Onun için aracın keyifle kullan..." Siz de dökün, düşünün, az bir para değil verilecek olan bedel. Her gün "Acaba sorun olacak mı? Acaba bir sorun mu var? Şurdan ses geldi, keşke almasaydım!" demek yerine
1-Araçtan ne istiyorsunuz?
2-Neden istiyorsunuz?
sorularına cevap verdikten sonra seçenekler azalır.
Ben neye baktım?
1-Mokka yukarıda saydığım araçlar arasında bagajı sanırım en küçük (ya da en kullanışsız olanıdır belki)
2-Ebatları en küçük olan bu araçtı
3-Tam otomatik şanzımanı olan bu idi
4-Turbo benzinli seçeneklerden birisiydi
Test sürüşü yaptık ve buna karar verdik. Bagaj esnekliği önemliyse sanırım T-Roc ya da Captur daha ideal olur diye düşünüyorum.
Çok uzattımsa kusuruma bakmayın. Aklınızdan geçebilecek sorulara yanıt vermeye çalışıyorum.
-
Ek olarak yaşadığım sokaktan size fotoğraf göndereceğim (google street üzerinden aldım ) 2020 yılında çekilen fotoğrafta ceed üzerinde gördüğünüz kumaşı, güneşli günlerde mokka'ya örtüyorum. Arabanın kaportasının tek koruması bu, içi gölgede kalsın yeter (bence).
2020 Haziran
Arabanın üzerindeki örtü tam anlaşılmıyor. Kalın pamuklu bir kumaş, yakında görüntü aldım.
2023 Mayıs
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aalpan -- 25 Ağustos 2023; 23:50:4 >
-
Çok teşekkürler hocam. Açıkçası süreç beni çok yordu. Aracımı takasa bayiilere takasa vermem de elimi bağladı açıkçası. En iyi fiyat verene ok dedim ama bu motor sorunu ve üstüne boya atma iyi olmadı. İlginç olan yıllarca aynı sorunun olması ve bunda düzenlemeye gitmemeleri. Adamlar hiç mi güncelleme yapmazlar?
Üstelik bunu kendi ülkelerinde bile yapıyorlar. Bir Fransız videosunda Fransızlar motoru yerden yere vurmuş ve çoğu yorum da yeni. En iyisi bayiiden kaporayı istemek..tekrar wag grubuna bakaRım Eylül l zamlarını bekledikten sonra. Gerçekten araba değiştirmek o kadar zor bir hale geldi. bazen komple satıp rahat etmek istiyorum.
bu arada sokağınız çok güzel 🙂
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi eck02 -- 26 Ağustos 2023; 1:52:47 >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X