< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > |
2023 Yaz Lastiği Seçimi - CPC6 - EGP - T005 (Ultra Contact Alındı) (2. sayfa)
![](/static/forum/img/downicon.png)
![](/static/forum/img/upicon.png)
![](/static/forum/img/close.png)
-
-
Lastikçim montaj hizmeti satıyordu bulunduğunuz yerde baksaydınız.
Ben alırken fiyattan dolayı bana ücretsiz vermişti.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: krkmz1666Lastikçim montaj hizmeti satıyordu bulunduğunuz yerde baksaydınız.
Ben alırken fiyattan dolayı bana ücretsiz vermişti.
Bulunduğum yerdeki montaj noktası lastik başı 52 TL. diyor.
Ben zaten benim rot balansçıda dört lastiği 200 TL.ye değiştiriyorum. Bu işletmenin verdiği hizmetten oldukça memnunum.
Bu nedenle macera aramadım.
-
Bu gün sabah lastiklerin geldiğini kargo takipten öğrendim.
Şubeye gidip elden alarak, rot balansçıya taktırdım.
Öğlen duble yolda 50 gidiş, 50 dönüş 100 km yol yaptım.
İzlenimlerim ;
Öncelikle eski CPC5'lerim kabul ediyorum beş yıllık kullanımın yorgunluğunu taşıyordu. Bu süre zarfında 40.000 km. yol yaptığımı hesapladım. Gözle kontrol ettiğimde minimal kılcal çatlaklar hariç fiziksel bütünlüğünü ve işlevini koruduğunu düşünüyorum.
Ancak Ultra Contact'lar ile yalıtım sorunlu Auris'im bambaşka bir çehreye büründü. Duble yolda yeni tip sessiz asfalt değil, eski tip gürültülü asfalttan vardı. Buna rağmen sanki yeni tip asfaltta gidiyormuş gibi sessiz bir yolculuk yaptım. Yolda gidiş ise bambaşka bir durum. Sanki rayda gidiyormuş gibi hissettim.
CPC5'leri de arabayı ilk aldığımda ben alıp taktırmıştım. Aradan beş sene geçti unutmuşumdur diyeceğim ama ilk taktırdığımda bende bu hissi sağlamamışlardı. Yoksa kesin hatırlardım.
Gidiş geliş esnasında hız olarak 120 km/S üstüne çıkmadım. Hava 19 derece yol kuruydu. Bu ideal şartlarda viraj performansı ve yolu kavraması bağlamında çok güven verdi.
İlk günkü izlenimim, verdiğim kararın doğruluğunu pekiştirdi.
Bir kaç gün sonra tırtırlı gidiş geliş bir yolda 50-60 km. yolculuğum olacak. Şimdilik esas merakım, bu güzergahta yol gürültüsü nedeniyle yine eskisi gibi yolculuk sonrası baş ağrısı çekip çekmeyeceğim.
İzlenimlerimi aktarmaya devam edeceğim.
-
Toyota grubunda memnun kaldıysanız sevindim. Aracınızı merak ediyordum, tam soracakken sizden bilgi geldi. Corolla da auris'ten farklı değil. Diğer markalar ile fiyat farkına bakınca neden olmasın demeye başladım.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Bridgestone T001 sert, T005 değil.
Konfor için ise Michelin Primacy4 S1 ve T005 öneriyorlar.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Ultracontact 2022 üretimi neden pahalı? 2023 üretim daha ucuz? Kalite farkı mı var acaba.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi labidu -- 27 Şubat 2023; 22:5:52 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Teşekkürler hocam yorumunuz için bir konuda böyle yorum görmüştüm aklımda öyle kalmış.
185/65/15 ebatı için bakıyorum bu ebatta lastik için çok fark olmuyor o yüzden Continental bakıyorum ama yapılan bi testte Goodyear EPG2 ardından Turanza geliyor EGP2 bu ebatta satılmıyor ülkemizde gördüğüm kadarıyla o yüzden Turanza ya da Continental bakıyorum ben de.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Merhaba 185/65/15 yerine 195/65/15 kullanabilirsiniz. Değişim %2 civarı dır. %2.5'a kadar kullanılabilir.
Hatta çoğu orjinal ebat 195 e dönmüştür. Hem marka hem fiyat alternatifi çok.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Aslında fabrika önerilerinde 195/55/16 var ve ben 16 janta geçmek istiyordum. Servis Km/s kadran ayarı ve abs beyni yeni ebata göre ayarlayacak o yüzden jantları bizden almanız gerekiyor dediği 16inç jant almaktan vazgeçmiştim. Kadran sapması önemli değil ama ABS beynine işleniyor dedikleri için biraz soğudum ebat değiştirmekten.
195/65/15 ebatında cidden çok seçenek lastikler var ve fiyat olarak da bir tık daha iyi
Kullanımda rahatsız edici bir senaryo yaşar mıyım ne dersiniz?
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Hiç sorununuz olmaz.
Mevcut lastik dış çapı 622 mm den 635 mm ye çıkıyor. Tek tarafta 6.5mm fark edilmeyecek bir yükseklik neredeyse. Yani araç 6.5mm yükselir.
Piyasada çoğu orjinal ebatı ara ölçü olan kullanıcılar standart ebatlara geçiyor zaten.
Bu siteden ebatları girip bakabilirsiniz.
kolayoto
Lastik Ölçüsü Hesaplamahttps://kolayoto.com/pages/lastik-uzmani-lastik-olcusu-hesaplama-html
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
-
Nereden baktınız farklı fiyatlara.
Alırken üretim tarihi bakmamıştım. Sonuçta yeni piyasaya çıkmış bir seri diye. Ama Bana 2022'nin 22'nci haftası geldi lastikler.
Bu fiyat farkı linklerini ekler misiniz? Karşılaştırayım ben de.
-
Sessizlik konusunda senden bir sonraki mesajı yazan arkadaş T005'i tavsiye etmiş.
Oysaki benim Bridgestone'dan uzaklaşma nedenimdi yol gürültüsü.
Ama benim Conti'yi tercih sebebim, son 5 yıldır kullandığım CPC5'lerdi. Gerçekten, oldukça zor koşullara yolda yakalandığım anlarda kendisini kanıtladı ve beni hiç yarı yolda bırakmadı.
Yaşım 55. Belki 30 sene önceki halim olsa marka değişimi ile bir macera arayışına girerdim. Ancak yaş ilerledikçe sanıyorum insanoğlu daha bir muhafazakarlaşıyor.
-
Maalesef şu an Bridgestone var ecopia modeli ki t005 ten kötü bir lastik.
Şahsen bir daha kullanmak istemediğim bir marka oldu.
Daha önce farklı ebatta Goodyear egp kullandım son derece memnundum. Sizin yorumlarınız üzerine tercihler şekilleniyor bakalım.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
175 /65/14 ebatı 185/60/15 olarak değiştirdik abs ilgili birşey demediler.
195/55/16 olan ebatta kışlıklarda 185/65/15var kadran da 3 km kadar oynama var az gösteriyor. 2010 dan bu zaman kadar 2 araç için de Abs için herhangi ayar yapılmadı ve söylenmedi.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
hayırlı olsun
-
Jantları kendileri satmak için öyle yapıyorlar muhtelemen. Kadran sapması önemli değil ama abs sistemini net bilmediğim için de bir yorum yapamadım.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Egea Cross aracımın üzerinde T005 geldi. Lastikler 215x55R17 ebadında. Konfor ve sessizlik olarak memnun kaldım.
Daha önceki aracımda 2008 Civic HB de 225x45R17 ebatında farklı birçok lastik kullandım. Goodyear F1 Assymetric 2, Kumho Solus KH17 veya 18 tam hatırlayamıyorum, Conti Sport Con 6 Runflat ve son olarak Nokian Powerproof Runflat kullandım. Bunların içinden konfor ve sessizlik açısından sıralamam,
Nokian Powerproof
Goodyear Assymetric 2
Continental Sport con 6
Kumho solus KH serisi olarak sıralayabilirim.
Velhasıl kelam konuya dönecek olursak Bridgetstoneyi bende sert bir lastik olarak bilirdim araç bam güm vuracak sert olacak diye çok korktum fakat beklediğimden çok çok iyi çıktı. İkinci aracımın lastiklerinin yıl ömrü doldu. 205x55R16 ebatında varsa ona da alacağım.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
Değerli yorumunuz için teşekkür ederim.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
12 Mart Pazartesi günü uzun yol testime başladım. 9-10 C sıcaklık, ideal koşullar ve %70 otoban, %30 duble yol ihtiva eden güzergahımda Ultra Contact'lar gürültü ve yol tutuş bağlamında beni utandırmadı.
Esas güzel tarafı bu gün dönerken yaşandı. Yolun büyük bir kısmını şiddetli yağmur altında ve yolda birikmiş sularda test ederek yaptım. (Gerede-Mudurnu : TEM) (Mudurnu-Silivri : O7)
Bir tane testte Ultra Contact'ın ıslak zeminde aquaplanning ve fren mesafesi olarak değerlerini biraz düşük bulmuştu.
Her ne kadar yağış nedeniyle 140 üzerine çıkmamış olsam da 130 km/s hızlarında yolda biriken sulardan hiç bir çekince hissettirmeden gayet yere sağlam basarak geçti.
En önemlisi yol gürültüsü olarak beni çok ama çok memnun etti. Molalar dahil 9-10 saat süren yolun yarattığı yorgunluğun, yolda maruz kaldığım gürültüden olduğunu anladım. Dönerken şiddetli yağmurun sebep olduğu ağır yol şartları beni yormuş olsa da giderken yaşadığım tecrübe, bu lastiği tercih etme konusundaki kararımın doğru olduğunu tasdik etti.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X