Selamlar aracın bakım periyodu ve kullanılan yağ ile ilgili sıkıntı yaşıyorum. Burada teknik bilgisi yüksek arkadaşlar var. bir kaç forumda da paylaşacağım ancak Yetkililere attığım maili paylaşmak istiyorum. Yanıldığım yanlış baktığım bir açı var mı sizce? Sayın İlgili, Öncelikle sizlerden ricam aşağıda paylaştığım tüm sorulara genel geçer olmayan, tüketiciyi & son kullanıcıyı aydınlatmaya yönelik cevaplar vermenizdir. 13/08/2024 tarihinde xxx 0 KM Fiat Doblo Combi 1.5 BlueHDi Premio Plus satın aldım. Aracımı, metal talaşların kartere karışmasını ve motora zarar vermesini önlemek amacıyla 2500 KM’de yağ bakımı ve filtre değişimi için yetkili servise götürdüm. Yetkili serviste aracıma Tofaş tarafından kendilerine verilen talimatlara birebir riayet edilerek 4.5 LİTRE Opar Olio 0W-20 DM1 yağ ve 155254505 yağ filtresi kullanılmış.
Ürünün kitapçığında binek otomobiller karter filtresi ile beraber değişimler için SAE 5W30 ACEA C3 - API SN PLUS SPEC. 9.55535/03 (1.5 dizel) özelliklerini karşılayan FİLTRE DAHİL 4 litre yağ kullanılması gerektiği açıkça belirtilmiş olmasına rağmen bu spefikasyonlara uymayan yağ ve yağ miktarı kullanılmıştır. FIAT ilgi merkezi ile yaptığım görüşmede yukarıda yazdığım tüm detaylar 26579899 Dosya numarası ile belirtilmiş ancak cevap olarak “fabrikanın önerisi bu” cevabından başka bir yanıt alınamamıştır. Buna ek olarak FIAT destek bilgi talebime yanıt olarak FIAT BİNEK VE HAFİF TİCARİ ARAÇLAR İÇİN YAĞLAMA REHBERİ başlıklı bir PDF paylaşmış ve paylaşımda 2022 sonrası Doblo (263) lerin 0W-20 ile yağlanacağı yazmakta. Ancak bu yağ 1.6 MJET E6D Final için geçerli ve türü de aracımda kullanıldığı gibi DM1 değil DSX. 1.5 BlueHDI için bir geçerliliği yok.
Ayrıca kullanılan yağ her ne kadar tercih etmesem de Opar Olio 0W-20 DM1 yağ ilgili spefikasyonları karşılamamakta ancak yine FIAT tarafından yetkili servislerde kullanılan OPAR OLIO S3 5W-30 karşılamaktadır.
Aynı dosya numarası içerisinde, farklı yağ bakımının kullanılmaması gerektiği araç ile ortak motoru kullanan markalar tarafından ile ilgili kanıtları aşağıda paylaşıyorum.
Aynı motoru kullanan TOYOTA PROACE 1.5 BLUEHDI kitapçığında da 5W30 yağ kullanılması gerektiği belirtilmiş.
Üretici firma Stellantis tarafından yayınlanan “Recommended Engine Oils Updated 12th July 2024” başlıklı kılavuzda iklim ve hava koşullarına bağlı olarak ülkeler 4 kategoriye ayrılmıştır.
Country Groupings
All countries are grouped into 4 groups of countries:
Türkiye bu listede Unit B: Countries Outside Europe olup bu başlıkta DV5RC motorlar için önerilen motor yağı 5W30’dur.
Yine Yağ Üreticilerinin web sayfasında ilgili motora uygun yağ taraması yapıldığında 5W30 yağ önerisi çıkmaktadır.
Zaten B71 2297 koduyla yağ taraması yaptığınızda karşınıza 0W-20 yağ çıkmamaktadır.
Ürünün farklı ülkelerdeki kitapçığını iklim çeşitliliğini mazeret göstererek tüm araştırmayı yok sayacağınızı varsayarak buradaki bulguları paylaşmıyorum ancak 0W30 – 5W30 önerilen kitapçıkların da olduğunu belirtmek isterim Sonuç olarak somut yanıt aradığım sorularım şunlardır. Tüm kitapçıklarda ilgili uygulama açıkça belirtilmişken hangi teknik verilere göre üretici firma (FIAT) kitapçığından farklı bir bakım talimatı yetkili servislere gönderilmiş ve uygulama yapılmıştır? Doğru uygulama sizlerin yetkili servislere gönderdiği gibi 0W20 ise 4,5 litre ise kullanıcı el kitapçıklarının güncellenmesi gerekmez mi? Kullanılan yağın farklı olmasını aydınlattığınızı varsaysak bile hangi sebeple FAZLA miktarda motor yağı kullanılmıştır? |
Bildirim