2016'da aracımın motoru her taraftan yağ kaçırıyordu. Servise ilk götürdüğümde motorun üst kısmındaki kaçak giderildi lakin alt kısmındaki kaçak bir türlü giderilemiyor.
En sonunda özel servisimi değiştirme kararı aldım, farklı bir servise götürdüğümde usta motorun ön krank keçesi ve karter contası'nın değişmesi gerektiğini söyledi lakin yağ pompa constası'nda da bir terleme olduğunu ve oraya müdahale etmeyeceğini söyledi. Eğer yağ sızdırma devam ederse bu noktaya da müdahele edeceğini söyledi.
Aracım geçen hafta işlem gördü değişen parçalar:
Karter Contası
Ön Krank Keçesi
Arabayı teslim aldım ve hafta içi kullandım. Haftasonu tekrar getirip kontrol edelim dedi usta. Cumartesi götürdüğümde aracın altı hala yağa bulanık olduğunu gördük. Ustanın tahmin ettiği gibi (ya da bildiği gibi) Sorunun daha derinde olduğunu ve motorun içindeki şu parçaların değişmesi gerektiğini söyledi:
Yağ pompa contası
Devirdaim contası
Termostat oringi
Sıvı conta
Bu işlemlerden sonra yağ sızdırma probleminin tamamen geçeceğini lakin bu sefer de yağ pompası'nın rahatsız edici bir ses çıkarabileceğini, eğer çıkarırsa 2,5-3 bin TL arasında bir masraf olabileceğini söyledi.
Kazıklanıyorum değil mi? Hadi bana bütün sanayinin sıraya girip kazıkları sokup çıkardığını söyliyin de rahatliyim.
Rahatladıktan sonra Opel'i satacağım ve bir daha Opel almayacağım.
Güncelleme:
Bugün farklı bir sanayiye götürdüm. 3 farklı yere gösterdim. 3'ü de aracın işlem gördüğü karter contasından halen kaçak olduğunu gösterdi. Anlaşılan bu yeni usta yağ kaçağını çözememiş.
Almış olduğum karar: Yetkili servise götüreceğim bütün motoru değişsin. 40.000TL araca 60.000TL ödeme yapıcam.
Sonuç nedir
quote:
Orijinalden alıntı: Made IN Darende
Sonuç nedir
Yetkili servis yağ kaçağı problemini çözmüştür. Sanırım kaçak problemlerinde becerikli eller bulmak biraz zor. Geç cevap için kusuruma bakmayın aktif bir kullanıcı değilim.
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme