Volkswagen ile ilgili, her seferinde aşırı beklentilere girilip sonuç ortaya çıkınca da hayal kırıklığına uğranan tek ülke Türkiye sanırım. Bu marka, marka imajını batırmamak için ürettiği ve kar etmemeyi göze aldığı 1-2 modeli dışında, Avrupa'da öğrencileri, part-time çalışanları, düşük gelirlileri... falan hedefleyen, ucuza ama kaliteden de aşırı tavizler vermeden alınabilmesi için üretilen ekonomik otomobil markası. Amerika'da ise baya baya oranın dacia'sı zaten. Doğuş Grubunun, özellikle 2005-2010 sonrası gerçekleştirdiği pazarlama başarısı sayesinde Türkiye'de ciddi ciddi VW'yi premium marka sanan "arabayı alamandan acalcan yeğenim..." diye gezip VW'yi, "Alman arabası" imajını yaratan gerçek Almanlarla aynı kefede tutan bilinçsiz bir kitle oluştu. Doğuş Gurubu bunu fark edip gerçek Alman premiumlarının ekmeğini yiyor yıllardır. Siz de bu numaraları yiyip, vosvostan kalite, inovasyon falan beklerseniz hayal kırıklığına uğramanız normal. VW müşterisi, Doblo müşterisinin, hasbelkader eline 3-5 kuruş fazla geçenidir, beklentileri aynıdır. |
Bildirim