Şimdi Ara

21. Yüzyılın izlerini taşıyan kolonlar! 'Goldenear Technology' (11. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
213
Cevap
5
Favori
9.107
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Bıraksan tasarımdan müziği kendi seçecek gibi Enigma - Sadeness mesela İşte buda bir psiko akustik şartlama
  • çeviri için teşekkürler.
    benim için de aydınlatıcı ve fikir verici bir tartışma oldu.
    bu hobide benim için kozmetikte çok önemli, görünüşü hoşuma gitmeyen ürünün
    sesini de beğenmemek gibi kötü bir huyum var
  • aticus3 kullanıcısına yanıt
    Aynısı bende de var :)

    Görünüş konusundan ayrı ama onunla da alakalı olarak:

    Hep almaya karar verdiğimde "almışken iyisi olsun" diyorum ki Türk milletine özgü bir düşünce yapısı sanırım, hiçbir yabancının kullandığına şahit olmadım, sonra "onu veren bunu da verir" mantığı ile bütçemin dışına çıkana kadar gidiyor genelde de birşey alamadan kalıyorum :)


    Yabancıların "ucuz mal alacak kadar zengin değilim" lafı var ama orada bile ekonomik düşünüyorlar... Biz "önce ucuzunu alayım sonra upgrade ederiz" diyoruz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dustdevil -- 12 Mart 2015; 17:46:58 >
  • Söz verdiğim üzere ilgili 3 sayfa yazıyı daha tercüme ettim, ilki ile birlikte kouyunca daha anlamlı oluyorlar:

    Bölüm 1: Eğitilmemiş Dinleyiciler Eğitilmiş Dinleyiciler İle Aynı Hoparlörleri mi Seçiyor?

    Yazar: Sean Olive

    http://seanolive.blogspot.com.tr/2008/12/loudspeaker-preferences-of-trained.html



    Araştırmacılar arasında oldukça tartışma yaratan konulardan biri de ürün test ve araştırmalarında eğitilmiş kullanıcı kullanıp kullanmamaktır. Eğitilmiş dinleyici kullanmaya karşı çıkan görüşün dayanağı eğitilmiş dinleyicilerin ürünlerin hedef aldığı genel eğitilmemiş dinleyici profiline göre farklı zevklere ve tercihlere sahip olmasıdır.


     21. Yüzyılın izlerini taşıyan kolonlar! 'Goldenear Technology'



    Eğitilmiş dinleyicilerin eğitilmemişlere göre farklı hoparlör tercihi konusunu destekleyen yayınlanmış çok az sayıda çalışma vardır. Bu soruyu araştırmak için yazar tarafından 300'den fazla eğitilmiş ve eğitilmemiş dinleyicinin hoparlör seçimlerini karşılaştıran büyük bir çalışma yapılmıştır (referans 1). 18 ay boyunca, kontrollü ve çifte kör teknik kullanılarak yapılan çalışmada, eğitilmiş ve eğitilmemiş dinleyicilerden oluşan farklı gruplar 4 hoparlörü 4 ayrı müzik parçası kullanarak 11 puandan oluşan bir tercih skalasına göre puanlamıştır. Hoparlörlerin pozisyon etkilerini araştırmak için otomatik hoparlör yerleştiricisi/değiştiricisi/karıştırıcısı kullanılmıştır.

    Üstteki grafikte çeşitli dinleyici gruplarının ortalama hoparlör tercihleri var. Sadece sıralama baz alınırsa, eğitilmemiş dinleyicilerin hoparlör tercihleri (ç.n. soldaki kırmızı yazı altı bölüm, pek anlaşılmıyor ama çıkan sonuçlardan yorumlarsak grafiğin sağındaki bol keseden puan veren gruplar da bundan) eğitilmiş dinleyicilerin tercihleri (ç.n. mavi yazı altı bölüm, Harman grubu olsa gerek) ile aynıdır. Bir grup olarak eğitilmiş dinleyicilerin hep az puan verdiği bu yüzden kolay memnun kalmadıkları düşünülebilir. Bu çalışmadan çıkacak önemli bir sonuç eğitilmiş dinleyicilerin tercihlerinden hareketle az eğitilmiş veya hiç eğitilmemiş tüketicilerin tercihlerinin tahmin edilebileceğidir. Çalışmada, eğitilmiş ve eğitilmemiş dinleyicilerin dinleme görevlerinin performansı hakkında önemli farklar gözlemlenmiştir.

    Referans 1: Sean. E Olive, "Differences in Performance and Preference of Trained Versus Untrained Listeners in Loudspeaker Tests: A Case Study," J. AES, Vol. 51, issue 9, pp. 806-825, September 2003.




    Bölüm 2: Eğitilmiş ve Eğitilmemiş Dinleyicilerin Performansları Arasındaki Farklar

    Bölüm 1'de 300'den fazla dinleyicinin katıldığı, 4 hoparlörün 4 müzik parçası ile değerlendirildiği kontrollü dinleme testleri özetlenmişti. Sonuçlar eğitimli ve eğitimsiz dinleyicilerin tercihlerinin aynı olduğunu gösterdi (referans 1). Bu bize eğitilmiş dinleyicilerin tercihlerinin, eğitilmemiş dinleyici olan genel nüfusun tercihlerini bulmak için kullanılması konusunda bilimsel şekilde bir doğrulama sağladı.


    Bölüm 2'de dinleme testleri için eğitilmiş dinleyicilerin niçin eğitilmemiş dinleyicilere göre tercih edildiğini iki grup arasındaki performans farklarına bakarak açıklamaya çalışacağız. Çokça kullanılan bir başarım göstergesi (çeviren notu: performance metric, mesela bir futbol takımı için şut yüzdesi vb.) F-istatistiğidir, hesaplaması tek bir dinleyicinin hoparlör puanlamasındaki dağılımları/değişimleri (ç.n: varyans) değerlendirerek yapılır. F-istatistiği dinleyicinin güvenilirliği ve ayırabilirliği arttıkça büyüklük olarak artar. Bilim adamları için dinleyicilerin performansının yüksek olması önemlidir, çünkü bu sayede az dinleyici kullanarak yeterli istatistik doğruluğa ve güvene ulaşmak daha kolaydır. Bazı araştırmacılar bir eğitimli dinleyicinin 8'den fazla eğitimsiz dinleyiciye eşdeğer olduğunu rapor etmiştir, bu da ses ekipmanı testleri ve araştırmaları için masrafları (ç.n: sırf para değil, mekan zaman olarak ta düşünmek lazım) azaltır.

     21. Yüzyılın izlerini taşıyan kolonlar! 'Goldenear Technology'


    Yukarıdaki grafik 4 grup eğitimsiz dinleyici için ortalama hoparlör seçimi F-istatistiğini dinleyicilerin meslekleri açısından gösterir. Eğitilmemiş grupların performans puanları eğitilmiş dinleyicilerin ortalama performanslarına göre ayarlanmıştır, bu sayede eğitilmiş ve eğitilmemiş gruplar karşılaştırılabilir. Eğitilmiş dinleyiciler bütün eğitilmemiş gruplardan açık ara daha iyi performans sergilemiştir. Eğitilmemiş grupların iyiden kötüye sıralaması ise sırasıyla ses ekipmanı satıcıları (ç.n.: dükkanlarda bu tür cihazları satanlar) (%35), ses yorumcuları (ç.n.reviewer, dergilerde sitelerde inceleme tarzı yönlendirici yazı yazanlar) (%20), ses satış-pazarlama grubu (%10) (ç.n: reklamları bu arkadaşlar hazırlıyor :) ), ve üniversite öğrencileri (%4) şeklinde olmuştur.

    Ses sistemi satıcılarının diğer eğitilmemiş gruplara göre daha iyi performansı bu kişilerin kritik dinleme deneyimi, beklentileri ve motivasyonları gibi psikolojik faktörlerle alakalı olabilir. En kötü performans sergileyen üniversite öğrencileri hem en az deneyimli hem de en genç gruptu. 4 hoparlöre de çok benzer ve yüksek notlar vermeleri kolay tatmin olabildiklerini gösteriyor. Sadece spekülasyon olmakla beraber, düşük kaliteli MP3 dosyalarını frekans bandı sınırlı olan kulaklıklar ile uzun süreler dinlemeleri ses kalitesi beklentilerinin düşük olmasına yol açmış olabilir (ç.n. burada daha iyiyi görünce kolay tatmin oluyor diyor ama yanılmıyorsam yine kendi yaptığı bir araştırmada Mp3 sesinin eğitimsiz öğrenciler tercih edilmediğini de ispatlamıştı, kötü ses seviyorlar demiyor yani). Ses sistemleri inceleyici/yorumcularının (reviewer) kötü performansı ise profesyonel deneyimleri ve saygınlıklarına (ç.n. credentials, bir nevi bu adam diyorsa doğrudur olayı, kredebilite gibi) düşünüldüğünde oldukça şaşırtıcı idi, eğitimli dinleyicilerin 1/5'i kadar performans gösterip ses ekipman satıcılarından yüzde 15 daha az performans gösterdiler. Eğitilmiş ve eğitilmemiş dinleyiciler arasındaki bu performans farkları ses ürünlerinin test ve araştırmalarında dinleyicilerin seçimi ve eğitiminin yararının önemini daha da vurguluyor.


    Yazının diğer bölümünde deneylerde kullanılan hoparlörlerin ölçümlerinden bahsedilecek ve bundan hareketle niçin iyi puan aldıklarını araştıracağız.

    Referans 1: Reference 1: Sean E. Olive, "Differences in Performance and Preference of Trained Versus Untrained Listeners in Loudspeaker Tests: A Case Study," J. AES, Vol. 51, issue 9, pp. 806-825, September 2003



    Bölüm 3: Hoparlör Ölçümleri ve Dinleyici Tercihleri Arasındaki Bağıntı

    http://seanolive.blogspot.com.tr/2008/12/part-3-relationship-between-loudspeaker.html


    Bölüm 1'de eğitilmiş dinleyiciler ile eğitilmemiş dinleyicilerin aynı hoparlörleri tercih ettiğini gösteren ve deneysel kanıtlar sunan bir çalışmadan bahsedildi. Bölüm 2'de ise eğitilmiş dinleyicilerin hoparlör seçimlerindeki güvenilirlik ve ayırt etme baz alınarak hesaplandığında eğitilmemişlere oranla 3'ten 20 kata kadar fazla performans gösterdiği yazıldı. Bölüm 3'te dinleyicilerin tercihleri ve çalışmada kullanılan hoparlörlerin anekoik (ç.n.: hoparlör ölçümleri eko/yankı olmayan odalarda yapılıyor ki ölçüme bu yankılar etki etmesin, anechoic de yankı yapmayan demek) ölçümlerine bakacağız.

     21. Yüzyılın izlerini taşıyan kolonlar! 'Goldenear Technology'


    Bütün dinleyiciler için ortalaması alınmış hoparlör tercihi puanları ve bunlarla beraber bu seçimlerin %95 güven aralığı (ç.n. istatistikte kullanılan bir değer, mesela X kişisi beğenilen hoparlöre 0 verse 10 dakika sonra 100 verse burada kullanılamaz, adam ne yaptığını bilmiyor ise sonuca etki etmemeli gibi) ve grafikte çizilmiştir. Buradaki tercih skalasına göre dinleyiciler P ve I hoparlörlerini beğeniyor, B hoparlörüne karşı ne seviyor-ne sevimyor, M hoparlörünü ise sevmiyorlar.



    Sonraki grafik P, I, B ve M hoparlörlerinin, subjektif beğeni sıralaması ile, ekosuz ortam ölçümlerini gösteriyor.



    Her bir hoparlör hoparlör karşı ekseninde ve eksen dışında ses kalitesini karakterize etmek için dikey ve yatay yörüngelerinde 70 değişik açıdan ölçülmüştür, bu ölçüm tekniği ile aynı zamanda ses reprodüksüyonunda istenmeyen renklendirmelere yol açan ve rezonanslardan kaynaklanan akustik girişim etkileri de ayıklanabilmiştir. Bu rezonanslar frekans cevap grafiklerinde tepe ve çukurlar olarak görülebilir.

     21. Yüzyılın izlerini taşıyan kolonlar! 'Goldenear Technology'


    Bütün bu grafiğin içinde frekans cevabı yukarıdan aşağıya doğru; mikrofona gelen direk sesin kalitesi, ortalama dinleme penceresi (ç.n.: listening windows, hoparlörü hangi açı aralığında dinliyor/ölçüyor), ilk yankılar, ses gücü ve ilk yankı ile ses gücü için yönlülük endeksi (ç.n. directivity index) temsil ediyor. (ç.n. resmi büyütemedim ama önce hoparlörü karşısından sonra biraz yandan ölçüyorlar, frekans cevabının açı arttıkça tiz frekanslarda aşağı gitti görülebiliyor). Okuyucu bu ölçümlerin nasıl yapıldığı hakkında 2-4 referanslarına bakabilirler (ç.n. bende kitabı var ama kısa vadede bu çeviri için o kısmı okumaya zaman yok).

    Dinleyicilerin hoparlör tercihleri ve frekans grafikleri aradında gözle görülebilen bir ilişki var. Hem eğitilmiş hem de eğitilmemiş dinleyiciler açık şekilde frekans cevabı düz, yumuşak (ç.n. zik zak yapmayan) ve en uzağa uzanan hoparlörleri seçtiler, P ve I hoparlör grafiğinde bu görülebiliyor. B hoparlörü alt frekanslara inemeyen şişme bas ve ses-güç grafiğinde 3 kHz'de bulunan büyük delik yüzünden düşük puan aldı. Hoparlör M'nin ölçümleri ise alt frekanslarda bas olmaması ve bütün ölçüm eğrilerinde düzgün olmayan/yumuşak olmayan dalgalanmalar olduğunu gösteriyor. Bu hoparlörün hem direk hem de yankılananan sesleri üretilen seste ciddi tını renklenmelerine sebep olacaktır.


    Eğitilmiş ve eğitilmemiş dinleyicilerin doğru ses veren hoparlörleri tanıması ve bu doğruluğun detaylı ekosuz oda ölçümleri tarafından görülebilmeleri benim için doğrulayıcı hem de tatmin edici oldu. Bundan sonraki mantıki adım bu teknik ölçümleri dinleyicilerin tercihleri ve puanlamasını modellemek ve tahmin etmek için (ç.n. şu hoparlörü yapsak beğenirler şunu beğenmezler demek için model yaratmak veya insan bu tür hoparlörü sever bunu sevmez diyebilmek) temel olarak kullanmak olacak. Bu da daha sonraki bir yazıya kalıyor.


    Kaynaklar:



    [1] Sean E. Olive, "Differences in Performance and Preference of Trained Versus Untrained Listeners in Loudspeaker Tests: A Case Study," J. AES, Vol. 51, issue 9, pp. 806-825, September 2003. (download for free courtesy of Harman International)
    [2] Floyd E. Toole, "Loudspeaker Measurements and Their Relationship to Listener Preferences: Part 1" J. AES Vol. 23, issue 4, pp. 227-235, April 1986. (download for free courtesy of Harman International).
    [3] Floyd E. Toole, "Loudspeaker Measurements and Their Relationship to Listener Preferences: Part 2," J. AES, Vol. 34, Issue 5, pp. 323-248, May 1986. (download for free courtesy of Harman International)
    [4] Allan Devantier, "Characterizing the Amplitude Response of Loudspeaker Systems," presented at the 113th AES Convention, October 2002.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dustdevil -- 14 Mart 2015; 13:44:32 >




  • Mersin Mezitli'de bulunan Nidus Konutları için öneriler arasında müşterilerimize sunabiliriz.
  • kuzeydoguinsaat K kullanıcısına yanıt
    Ben de Traktor lastiği satıyorum Adıyaman merkez de

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tuğrul sende tank paketi var mı? Bizim tank Kuzey Irak ta mahsur kaldı da

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • HI-DEF-MAN kullanıcısına yanıt
    Olmaz mı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bende Mersin deyim.Inşaat tan pek anlamam ama merak ettim hafta içi gidip bir bakayım.daireler nasılmış.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 159.000 USD Rakamını okuyunca, hoparlörlerin arasına bir apartman diksem olur mu? acaba dedi herhal.

    Aslında 3 katlı bir apartman inşaat maliyetine yakın bir rakam.
  • Rakamda 159.000 değil, rakam 150.000. 0-9 yanyana olduğu için öyle yazılmış. Hatta doğru rakam 150.000 de değil, 190.000 usd cik. 190.000 e 3 katlı apartman yapamazsınız, villa falan olur:)

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bizim buralarda (arsanız varsa) o hoparlörlerin tekinin maliyetine, anahtar teslim dublex villa yapıyorlar. Yalnız Hi-end olur mu bilmem.
  • Upgrade nedeni ile uzun zamandır begenerek kullandıgım GoldenEar Triton 2+ kule hoparlörlerimi satıyorum arkadaşlar ilan malum sitede var.Bilgi için p.m atabilirsiniz.
  • 
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.