Şimdi Ara

%25 yakıt tasarrufu için 25 madde. Eklemeleri bekliyorum.........!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
7
Cevap
2
Favori
1.593
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Yakıt fiyatlarının gittikçe artığı şu günlerde sadece birkaç noktaya dikkat ederek %25 den fazla yakıt tasarrufu yapabilirsiniz. Sizde deneyerek spor sürüşle pasif sürüş arasında en az %20 fark olduğunu görebilirsiniz. Yakıt tasarruf cihazına gerek yok. Ayrıca bu maddelerin çoğuyla trafik cezaları ve kaza riskini de en aza indirebilirsiniz.

    1-Aracınızın motorunu çalıştırdıktan sonra rölantide motorun ısınmasını beklemek gereksiz yere benzin tüketimine neden olur. Motor çalıştıktan 10 sn den sonra ani gaz vermeden yola çıkmak dururken harcayacağınız yakıtla yol almanızı sağlar. Motor yükteyken daha çabuk ısınır.
    2-Otomobilin üreticinin tavsiye ettiği periyotlarda orjinal parçalarla bakımı yaptırılmalıdır.
    3-Aracınızı kullanırken mutlaka tüm camları tam kapalı olmalıdır. Açık camlar havanın içeriye girerek araca ters kuvvet uygulayarak benzin tüketiminin artmasına neden olur.
    4-Otomobil kullanırken motor devriyle orantılı olarak vites değiştirilmelidir. Yüksek veya düşük devirlerde otomobili uzun süre kullanmak hem motora zarar verebilir hem de yakıt tüketimini arttırır.
    5-Otomobil kullanırken yol şartları müsait olduğu sürece en yüksek vites kullanılmalıdır. Çok yavaş veya çok hızlı gitmek benzin tüketimini arttıran en büyük nedenlerden biridir.
    6-Gereksiz yere aniden hızlanmak ve aniden yavaşlamaktan kaçınılmalıdır. Mümkün oldukça sabit hızda gitmek ve ani hareket yapmamak hem trafik güvenliği hem benzin tüketimi için önemlidir.
    7-Otomobil duruyorken gaz pedalına basarak ani gaz vermeler gereksiz benzin tüketimine neden olur.
    8-Debriyaj pedalına gerektiği zaman kısa sürede tam olarak basılmalı ve daha sonrada tam olarak bırakılmalıdır. Ayağınızı debriyajın üstünde tutmak veya sürekli yarım debriyaj gitmek motorun tekerleklere tam kuvveti iletemeyeceği için gereksiz benzin tüketimine neden olur.
    9-Debriyaj balatası aşınmış bir otomobil motorun kuvveti tekerlere tam iletemeyeceği için gaza fazla basmaya ve aşırı benzin tüketimine neden olur.
    10-Özellikle buji değişimi ve hava filtresi değişimi otomobil üreticisinin verdiği kilometrede ve verilen teknik özeliklere uygun parçalarla değişim yapılmalıdır.
    11-Otomobilin lastik havaları otomobil üreticisinin verdiği değerlerde olmalı. Otomobilin yüklü ve yüksüz durumlarına karşılık gelen değerler kullanılmalıdır. Lastik hava basınçları sürekli takip edilmelidir.
    12-Seçim sansı olduğu takdirde lastikler benzin tüketimi düşürecek şekilde üretilmiş lastikler seçilerek takılmalıdır. Son üretilen lastiklerin birçoğunda üreticiler tarafından benzin tüketimi de düşünülerek dizayn edilmektedir. Ancak özellikle kış lastiklerinde sürtünmenin artması nedeniyle benzin tüketimi de artabilir.
    13-Aracın lastik ölçüleri otomobil üreticisinin verdiği ölçülerde olmalı. Lastik çapının ve taban genişliğinin artırılması benzin tüketimini artırır.
    14-Klima kullanımı benzin tüketimini artırır ama sıcak havalarda sürücüye olan faydaları benzin den önemlidir.
    15-Otomobil içerisinde mümkün olduğu kadar az yük taşımak gerekir. Gereksiz ağırlıklar yakıt tüketimini arttırır.
    16-Otomobil ile trafik kuralları izin verdiği durumlarda 90 km/s sabit hızda gidilmelidir. 90 km/s hızların üstünde gidilirse benzin tüketimi artar.
    17-Gaz pedalını sonuna kadar basmamak gerekir. Sonuna kadar basılan durumlarda benzin tüketimi 2 katına çıkar.
    18-Trafikte seyrederken sadece öndeki araç değil aynı şeritteki görülebilir araçların tamamı takip edilmelidir. Yolun ilerisindeki araçlar yavaşlamaya başladığında en azından gaz pedalı bırakılmalıdır.
    19-Otomobille hangi hızda olursa olsun yolun müsait olduğu durumlarda gaz pedalı bırakıldıktan sonra frene basmadan otomobilin motor vasıtasıyla yavaşlaması sağlanmalıdır. Özellikle dik yokuşlar inilirken otomobil frenle değil gaz pedalından ayağınızı çekerek motorun yavaşlatma etkisi kullanılmalıdır. Hem benzin tüketimi bu durumlarda sıfırlanır hem de fren sürekli kullanıldığında oluşan fren diski ısınması ve fren performansı kaybı engellenmiş olur.
    *Şehir içinde motor frenini çok dikkatli kullanmalısınız. Arkanızdakilerin sizin yavaşladığınız en çabuk anlayabilmesi ve sizin de en kısa mesafe de yavaşlamanız için şehir içinde direkt frene basmak en mantıklısıdır.
    20-Kırmızı ışıklarda mümkünse ve uzun sürecek beklemelerde mutlaka kontak kapatılmalıdır.
    21-Otomobilin kaportası üzerine sonradan parçalar eklenmemeli ve eşya taşınırken port bagaj tercih edilmelidir.
    22-Motorda tavsiye edilen yağdan farklı teknik özelliklerde motor yağı kullanımı benzin tüketimini artırabilir.
    23-Otomobilinize yakıtı sürekli olarak güvendiğiniz yerden almalısınız. Benzin tüketimin deki ani değişmelerin birçok defa nedeni kalitesiz yakıt kullanmaktır.
    24-Otomobilinizin için üreticinin tavsiye ettiği benzin kullanılmalıdır. 95 oktan yerine 97/98 veya 100 oktan kullanmak gereksiz bir masrafa neden olabilir.
    25-Yola çıkmadan önce gideceğiniz yerleri ve yolları iyi öğrenin. Trafiğin yoğun olduğu saatler yerine alternatif yollar ve saatler tercih edin. Eğer uygunsa çevre yollarınından gitmek şehir içinde kısa olmasına rağmen gitmekten daha tasarruflu olacaktır.

    Eklemeler:

    26-Bilhassa yaşını almış veya kmsi fazla olan araçlarda motorun kompresyon gücü gözlenmeli gerekirse pistonlarda kompresyon kaçağı olup olmadığı test edilmeli ve varsa rektefiye edilmeli. Çünkü pistonda oluşan kaçak, harcanan yakıtın harekete aynı oranda dönüşmemesi sebebiyle sarfiyatı hatırı sayılır derecede artırır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sinan_i -- 4 Ocak 2010; 14:27:21 >







  • Bilhassa yaşını almış veya kmsi fazla olan araçlarda motorun kompresyon gücü gözlenmeli gerekirse pistonlarda kompresyon kaçağı olup olmadığı test edilmeli ve varsa rektefiye edilmeli. Çünkü pistonda oluşan kaçak, harcanan yakıtın harekete aynı oranda dönüşmemesi sebebiyle sarfiyatı hatırı sayılır derecede artırır.
  • kompresyon testı nasıl yapılır ve ucretı ne kadardır acaba
  • aracini dik bir rampaya gotur , burnu yokus asagi gelecek sekilde motor stop et , 1'e tak ve el freni birak...
    hangi periyotta adim attigina bak.baska sifir bir arac ile kiyasla fikir sahibi olursun.
    olmadi bosch car servislerde 20 liraya olcum cihazi var.
  • tesekkur ederım en ıyısı servıse goturmek
  • Yazdıklarınıza katılıyorum, ancak bir iki maddede naçizane düzeltme yapmam gerekiyor. 1. Araç viteste yokuş inerken enjektörlerden silindire ufak bir miktar da olsa yakıt gönderiliyor. Ancak boşta inerken yalnızca krankı döndürmek için yeterli yakıt gönderilir. 2. Beş dakika veya daha az süre için kontağı kapatıp yeniden açmak tasarruf edilen yakıtın yeniden motoru çalıştırmak kullanılması anlamına geliyor. Marş Dinamosu sağlığı vb. düşününce biraz yanlış oluyor. Iyigünler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dr_dre -- 24 Şubat 2015; 18:53:30 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • tasarruf yapmaya çalışınca arabadan nefret ediyorum.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.