Şimdi Ara

Motor sıcakken rölantide titreme --Çözüldü--

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
60
Cevap
4
Favori
105.319
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhaba.
    Son zamanlarda aracımla en az 30-40 km gittikten sonra kırmızı ışık yada başka bir sebeple bekleme yaptığımda motor, hissedilir şekilde düzensiz olarak titriyor. İçeride otururken resmen sarsılıyorum. Vites, direksiyon ve fren pedalına dokununca daha çok hissediliyor. Bir ustaya motor takozlarına baktırdım. Soorun görünmüyor dedi. Aracın çekişinde vs. bir sorun yok.

    Bir fikri olan var mı?

    Çözüldü
    Sorunun kaynağı olarak subap yatakları görüldü. Subaplar çelik olarak değiştirildi ve yataklar yenilendi. Sorun çözülmüş oldu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi _Lupara_ -- 7 Nisan 2013; 21:26:26 >



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Motor Isınınca Rölantide Titreme: Çözüldü

    Motor ısınınca rölantide titreme, araç sahipleri arasında yaygın bir sorundur. Bu titreme, rahatsız edici olması dışında, aracınızın performansını da olumsuz etkileyebilir.

    Motor Isınınca Rölantide Titreme Nedenleri

    Motor ısınınca rölantide titremeye neden olabilecek birkaç faktör vardır:

    • Kirli veya arızalı bujiler
    • Kirli veya tıkalı yakıt enjektörleri
    • Boşluklu veya hasarlı vakum hortumları
    • Hava kaçağı
    • Arızalı ateşleme bobini
    • EGR valfi sorunları (dizel motorlar için)

    Motor Isınınca Rölantide Titreme Çözümleri

    Motor ısınınca rölantide titreme sorununu gidermek için şu adımları uygulayabilirsin:

    • Bujileri kontrol et ve gerekirse değiştir: Bujiler, motorun düzgün çalışması için gerekli kıvılcımı sağlar. Kirli veya arızalı bujiler titremeye neden olabilir.
    • Yakıt enjektörlerini temizle: Tıkalı yakıt enjektörleri, motora yeterince yakıt sağlayamayarak titremeye yol açabilir.
    • Vakum hortumlarını kontrol et: Boşluklu veya hasarlı vakum hortumları, hava kaçağına neden olarak titremeye neden olabilir.
    • Hava kaçağı olup olmadığını kontrol et: Hava kaçağı, motorun hava-yakıt karışımını bozarak titremeye neden olabilir.
    • Ateşleme bobinini kontrol et: Arızalı bir ateşleme bobini, motorun düzgün ateşlenmesini engelleyerek titremeye neden olabilir.
    • EGR valfini kontrol et (dizel motorlar için): EGR valfi, egzoz gazlarını tekrar emerek emisyonları azaltır. Arızalı bir EGR valfi, titremeye neden olabilir.

    Motor Isınınca Rölantide Titremeyi Önleme

    Motor ısınınca rölantide titremeyi önlemek için şu önlemleri alabilirsin:

    • Aracının bakımlarını düzenli olarak yaptır.
    • Kaliteli yakıt kullan.
    • Aracını uzun süre rölantide bırakmaktan kaçın.
    • Motoru düşük devirlerde zorlama.

    Motor ısınınca rölantide titreme sorununu çözmek için bu adımları uyguladıysan ancak sorun devam ediyorsa, profesyonel bir tamirciye başvurmalısın.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • aynı sorun bende var motor ısınmaya başladımı araba titremeya başlıyor durunca rolantide
    bujiler yeni değişti bobinler sağlam 2 yeni 2 eski
    bu arada araç megane 2 2005 mdel 79 binde
    motor takozu ne oluyor oomadı bende baktırayım
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Prizma_

    aynı sorun bende var motor ısınmaya başladımı araba titremeya başlıyor durunca rolantide
    bujiler yeni değişti bobinler sağlam 2 yeni 2 eski
    bu arada araç megane 2 2005 mdel 79 binde
    motor takozu ne oluyor oomadı bende baktırayım
    Takozlardan olmaz,

    Yakıt, ateşleme, zamanlama. Bunlardan birinde sorun var. Rölanti çok düşüyor da olabilir, rölantide tork düşüyorda olabilir, pistonlardan birinde ateşleme kaynaklı bir şeyde olabilir.

    Anlayan, elinde cihazı olan bir yere gidiniz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Delifisek.Tux

    Takozlardan olmaz,

    Yakıt, ateşleme, zamanlama. Bunlardan birinde sorun var. Rölanti çok düşüyor da olabilir, rölantide tork düşüyorda olabilir, pistonlardan birinde ateşleme kaynaklı bir şeyde olabilir.

    Anlayan, elinde cihazı olan bir yere gidiniz.

    Alıntıları Göster
    Aracınızda ateşleme bobini tek mi yoksa silindir başına ayrı ayrı mı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kerosen

    Aracınızda ateşleme bobini tek mi yoksa silindir başına ayrı ayrı mı?

    Alıntıları Göster
    Cavaplar için teşekkür ederim.

    @Delifisek.Tux
    Yakıt ve ateşlemeden olduğunu düşünmüyorum. Ateşleme elemanları yeni sayılır. Herhangi bir atma atlama, tekleme, kesiklik vs. yok. Ben de subap kaynaklı olduğunu düşünüyorum. Daha önce rölantiide sarsıntı ve dalgalanma şikayeti ile servise götürmüştüm.Motorla ilgili bir sorun olduğu söylendi. subap ayarı yapılınca geçmişti. Şimdi rölantide sarsıntı tekrar başladı.

    @alpernbugra
    Aracımda iki adet bobin var.Galiba silindir başına ayrı ayrı. Çünkü her bobinden iki silinddire çıkış var.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: _Lupara_

    Cavaplar için teşekkür ederim.

    @Delifisek.Tux
    Yakıt ve ateşlemeden olduğunu düşünmüyorum. Ateşleme elemanları yeni sayılır. Herhangi bir atma atlama, tekleme, kesiklik vs. yok. Ben de subap kaynaklı olduğunu düşünüyorum. Daha önce rölantiide sarsıntı ve dalgalanma şikayeti ile servise götürmüştüm.Motorla ilgili bir sorun olduğu söylendi. subap ayarı yapılınca geçmişti. Şimdi rölantide sarsıntı tekrar başladı.

    @alpernbugra
    Aracımda iki adet bobin var.Galiba silindir başına ayrı ayrı. Çünkü her bobinden iki silinddire çıkış var.


    Kaputu açın sırayla 1-2-3-4 nolu bujilerin kablolarını söküp takın kabloyu çıkardığınız anda motordaki değişikliği hemen hissedeceksiniz çıkardıklarınızdan herhangi birinde bir değişiklik yoksa sorun bobin veya o ateşleme ateşleme kablosudur. Ateşleme kabloları çarpabilir çok dikkatli olun, motoru çalıştırmadan önce kabloyu sökmek daha emniyetlidir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    quote:

    Orijinalden alıntı: _Lupara_

    Cavaplar için teşekkür ederim.

    @Delifisek.Tux
    Yakıt ve ateşlemeden olduğunu düşünmüyorum. Ateşleme elemanları yeni sayılır. Herhangi bir atma atlama, tekleme, kesiklik vs. yok. Ben de subap kaynaklı olduğunu düşünüyorum. Daha önce rölantiide sarsıntı ve dalgalanma şikayeti ile servise götürmüştüm.Motorla ilgili bir sorun olduğu söylendi. subap ayarı yapılınca geçmişti. Şimdi rölantide sarsıntı tekrar başladı.

    @alpernbugra
    Aracımda iki adet bobin var.Galiba silindir başına ayrı ayrı. Çünkü her bobinden iki silinddire çıkış var.


    Kaputu açın sırayla 1-2-3-4 nolu bujilerin kablolarını söküp takın kabloyu çıkardığınız anda motordaki değişikliği hemen hissedeceksiniz çıkardıklarınızdan herhangi birinde bir değişiklik yoksa sorun bobin veya o ateşleme ateşleme kablosudur. Ateşleme kabloları çarpabilir çok dikkatli olun, motoru çalıştırmadan önce kabloyu sökmek daha emniyetlidir.

    Ateşleme ile alakalı olsaydı hareket halindeyken de farkedilmez miydi?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: _Lupara_

    quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    quote:

    Orijinalden alıntı: _Lupara_

    Cavaplar için teşekkür ederim.

    @Delifisek.Tux
    Yakıt ve ateşlemeden olduğunu düşünmüyorum. Ateşleme elemanları yeni sayılır. Herhangi bir atma atlama, tekleme, kesiklik vs. yok. Ben de subap kaynaklı olduğunu düşünüyorum. Daha önce rölantiide sarsıntı ve dalgalanma şikayeti ile servise götürmüştüm.Motorla ilgili bir sorun olduğu söylendi. subap ayarı yapılınca geçmişti. Şimdi rölantide sarsıntı tekrar başladı.

    @alpernbugra
    Aracımda iki adet bobin var.Galiba silindir başına ayrı ayrı. Çünkü her bobinden iki silinddire çıkış var.


    Kaputu açın sırayla 1-2-3-4 nolu bujilerin kablolarını söküp takın kabloyu çıkardığınız anda motordaki değişikliği hemen hissedeceksiniz çıkardıklarınızdan herhangi birinde bir değişiklik yoksa sorun bobin veya o ateşleme ateşleme kablosudur. Ateşleme kabloları çarpabilir çok dikkatli olun, motoru çalıştırmadan önce kabloyu sökmek daha emniyetlidir.

    Ateşleme ile alakalı olsaydı hareket halindeyken de farkedilmez miydi?

    İlk bakılacak nokta burası hocam.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    Aracınızda ateşleme bobini tek mi yoksa silindir başına ayrı ayrı mı?

    ayrı ayrı 4 tane tek tek baktım sorun yok bobinlerde
    ilk çalıştırmada 1000 devirde çalışıyor sonra ısındıkça 800 devirde kalıyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ilyas34770

    quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    Aracınızda ateşleme bobini tek mi yoksa silindir başına ayrı ayrı mı?

    ayrı ayrı 4 tane tek tek baktım sorun yok bobinlerde
    ilk çalıştırmada 1000 devirde çalışıyor sonra ısındıkça 800 devirde kalıyor


    Meganelerde bobin kontrolü kolaydır baktıysanız sorun yok. Sizin sorununuz nedir?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    quote:

    Orijinalden alıntı: ilyas34770

    quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    Aracınızda ateşleme bobini tek mi yoksa silindir başına ayrı ayrı mı?

    ayrı ayrı 4 tane tek tek baktım sorun yok bobinlerde
    ilk çalıştırmada 1000 devirde çalışıyor sonra ısındıkça 800 devirde kalıyor


    Meganelerde bobin kontrolü kolaydır baktıysanız sorun yok. Sizin sorununuz nedir?

    Motor ısınınca rolatide titreme ilk çalıştırmada sorun yok devir 1000 de
    ısndıkça 800 devirde kalıyor.
    Çok Aşırı titreme yok ama bir sallantı var motor sesi biraz arttı
    boğaz kelebeğini temizletin diyorlar ama temizlettikten sonra ayar yapılacak falan diyorlar
    neden kaynaklanıyor bir liste yapabilirsem
    gidince ustaya baktırırrızz şuna bak diye
    yoksa şuan bakalım buna bakalım diye diye gider durur.
    1-Boğaz kelebeğine temizleteceğim (Sanırım bakalım ona da devir inip çıkıyorsa olur diyorlar ama)
    2-Enjektörlerden olabilir mi? (Araç aynı zamanda LPG-Benzin enjektörlerinden bahsediyorum)
    3-Subaplarla alakalı olabilir mi -Bunu bilmiyorum işte




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ilyas34770

    quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    quote:

    Orijinalden alıntı: ilyas34770

    quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    Aracınızda ateşleme bobini tek mi yoksa silindir başına ayrı ayrı mı?

    ayrı ayrı 4 tane tek tek baktım sorun yok bobinlerde
    ilk çalıştırmada 1000 devirde çalışıyor sonra ısındıkça 800 devirde kalıyor


    Meganelerde bobin kontrolü kolaydır baktıysanız sorun yok. Sizin sorununuz nedir?

    Motor ısınınca rolatide titreme ilk çalıştırmada sorun yok devir 1000 de
    ısndıkça 800 devirde kalıyor.
    Çok Aşırı titreme yok ama bir sallantı var motor sesi biraz arttı
    boğaz kelebeğini temizletin diyorlar ama temizlettikten sonra ayar yapılacak falan diyorlar
    neden kaynaklanıyor bir liste yapabilirsem
    gidince ustaya baktırırrızz şuna bak diye
    yoksa şuan bakalım buna bakalım diye diye gider durur.
    1-Boğaz kelebeğine temizleteceğim (Sanırım bakalım ona da devir inip çıkıyorsa olur diyorlar ama)
    2-Enjektörlerden olabilir mi? (Araç aynı zamanda LPG-Benzin enjektörlerinden bahsediyorum)
    3-Subaplarla alakalı olabilir mi -Bunu bilmiyorum işte


    Rölanti valfi ve boğaz kelebeğine baktırın.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    quote:

    Orijinalden alıntı: ilyas34770

    quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    quote:

    Orijinalden alıntı: ilyas34770

    quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    Aracınızda ateşleme bobini tek mi yoksa silindir başına ayrı ayrı mı?

    ayrı ayrı 4 tane tek tek baktım sorun yok bobinlerde
    ilk çalıştırmada 1000 devirde çalışıyor sonra ısındıkça 800 devirde kalıyor


    Meganelerde bobin kontrolü kolaydır baktıysanız sorun yok. Sizin sorununuz nedir?

    Motor ısınınca rolatide titreme ilk çalıştırmada sorun yok devir 1000 de
    ısndıkça 800 devirde kalıyor.
    Çok Aşırı titreme yok ama bir sallantı var motor sesi biraz arttı
    boğaz kelebeğini temizletin diyorlar ama temizlettikten sonra ayar yapılacak falan diyorlar
    neden kaynaklanıyor bir liste yapabilirsem
    gidince ustaya baktırırrızz şuna bak diye
    yoksa şuan bakalım buna bakalım diye diye gider durur.
    1-Boğaz kelebeğine temizleteceğim (Sanırım bakalım ona da devir inip çıkıyorsa olur diyorlar ama)
    2-Enjektörlerden olabilir mi? (Araç aynı zamanda LPG-Benzin enjektörlerinden bahsediyorum)
    3-Subaplarla alakalı olabilir mi -Bunu bilmiyorum işte


    Rölanti valfi ve boğaz kelebeğine baktırın.

    Baktıracağım bu cumartesi İnşallah halledeeriz




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Prizma_

    quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    quote:

    Orijinalden alıntı: ilyas34770

    quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    quote:

    Orijinalden alıntı: ilyas34770

    quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    Aracınızda ateşleme bobini tek mi yoksa silindir başına ayrı ayrı mı?

    ayrı ayrı 4 tane tek tek baktım sorun yok bobinlerde
    ilk çalıştırmada 1000 devirde çalışıyor sonra ısındıkça 800 devirde kalıyor


    Meganelerde bobin kontrolü kolaydır baktıysanız sorun yok. Sizin sorununuz nedir?

    Motor ısınınca rolatide titreme ilk çalıştırmada sorun yok devir 1000 de
    ısndıkça 800 devirde kalıyor.
    Çok Aşırı titreme yok ama bir sallantı var motor sesi biraz arttı
    boğaz kelebeğini temizletin diyorlar ama temizlettikten sonra ayar yapılacak falan diyorlar
    neden kaynaklanıyor bir liste yapabilirsem
    gidince ustaya baktırırrızz şuna bak diye
    yoksa şuan bakalım buna bakalım diye diye gider durur.
    1-Boğaz kelebeğine temizleteceğim (Sanırım bakalım ona da devir inip çıkıyorsa olur diyorlar ama)
    2-Enjektörlerden olabilir mi? (Araç aynı zamanda LPG-Benzin enjektörlerinden bahsediyorum)
    3-Subaplarla alakalı olabilir mi -Bunu bilmiyorum işte


    Rölanti valfi ve boğaz kelebeğine baktırın.

    Baktıracağım bu cumartesi İnşallah halledeeriz

    Alıntıları Göster
    Bende de benzer problem vardı, vakum hortumu çatlama yapmış, hava emme veya kaçırma yapıyormuş. Sıcaklık müşürü de arızalı olabilir.




  • Debriyaj veya kavrama ile ilgli olabilir mi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-3AA68E795

    Debriyaj veya kavrama ile ilgli olabilir mi
    enjeksiyon temizliği yapın (wurth'un var çok iyi)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: dionysos_07

    enjeksiyon temizliği yapın (wurth'un var çok iyi)

    Alıntıları Göster
    Fakir karışım.

    Ama mesele neden fakir karışım :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Karbon 12

    Fakir karışım.

    Ama mesele neden fakir karışım :)

    Alıntıları Göster
    benim 4 silindir lada samaranın tek silindirinde ateşleme sıkıntı var inanılmaz bir sarsıntı yapıyor yavaşlamada..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-9A641C116

    benim 4 silindir lada samaranın tek silindirinde ateşleme sıkıntı var inanılmaz bir sarsıntı yapıyor yavaşlamada..

    Alıntıları Göster
    segmanlarda problem var boşuna baktırmayın
    geçmiş olsun
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Del Boske

    segmanlarda problem var boşuna baktırmayın
    geçmiş olsun

    Alıntıları Göster
    segmanlar ile ilgisi de olmayabilir, mesela motor sıcakken titreme vvt-i motor klasiği. Motor soğukken, hatta bütün elektronik sistemler çalışırken (ön cam buğu çözme, arka buğu çözme, ayna buğu çözme vs vs) titremeyen araba özellikle uzun bir sürüşten sonra kırmızı ışıkta beklerken zangur zungur titremeye başlıyor devir 700-800 arası gidiyor.
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.