Şimdi Ara

2709 TL Xiaomi Redmi 9s 64gb Turkcell İndirimi (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
35
Cevap
1
Favori
4.806
Tıklama
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Bu saatten sonra Snapdragon 720G alınmaz

    Xiaomi Mi Note 10 Lite (283 Dolar) Türkiye Fiyatı 3500 tl
    Xiaomi Redmi Note 9 Pro (225 Dolar) Türkiye Fiyatı 2600-2700 tl

    Fiyat Bu iki telefonun arasında 3000 tl

    Xiaomi Redmi K30 5G (252 Dolar) Snapdragon 765G
    kimovil.com
    Compare prices for Xiaomi smartphones
    https://www.kimovil.com/en/xiaomi-smartphones-prices


    Realme X50m (252 Dolar)Snapdragon 765G
    kimovil.com
    Compare prices for Realme smartphones
    https://www.kimovil.com/en/realme-smartphones-prices



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bjkyener -- 25 Temmuz 2020; 20:1:15 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yusuf24

    Hiç mi tecrübeniz yok arkadaş. Sen cihazı dükkana verdiğin zaman yasal sürenin başladığını mı düşünüyorsun?

    Ellerinde biriktirip ona göre kargoya veriyorlar telefonları. Ürün firmanın eline ne zaman geçerse süre öyle başlar. Bitişi de o şekildedir. Diyelim ki telefonu verdiğin yer kargodan cihazı almamış 20 iş günü süreyi geçirmiş bi durumda servisi suclayamazsin. Bayi de sorumluluk almaz yasal olarak. Oturur buz gibi suyunu içersin.
    quote:


    Kullanım ömrü süresince malın yetkili servis istasyonlarındaki bakım ve onarım süresi azami tamir süresini geçemez. Bu süre, garanti süresi içerisinde mala ilişkin arızanın yetkili servis istasyonuna veya satıcıya bildirimi tarihinde, garanti süresi dışında ise malın yetkili servis istasyonuna teslim tarihinden itibaren başlar. Tüketici arıza bildirimini; telefon, faks, e-posta, iadeli taahhütlü mektup ve benzeri bir yolla yapabilir. Uyuşmazlık halinde bildirime ilişkin ispat yükümlülüğü tüketiciye aittir.




    Haklarınızı bilmezseniz yazdıklarınızın hepsini size söyleyip kandırırlar.

    SATIŞ SONRASI HİZMETLER YÖNETMELİĞİ
    MADDE 10




  • Arbalet kullanıcısına yanıt
    10 larca kez thh gittim. 3 kere mahkemeye çıktım. Hepsini kazandım. Bilmediğin şeyleri biliyormuş gibi söyleyip insanları yanlış yönlendirme. Söylediklerinin gerçekle alakası yok. Ben kimsenin söylediği ile değil tüketicinin korunması kanununa göre konuşuyorum.

    Bilmediğin bişey varsa sorabilirsin yardımcı olmaya çalışırım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: yusuf24

    10 larca kez thh gittim. 3 kere mahkemeye çıktım. Hepsini kazandım. Bilmediğin şeyleri biliyormuş gibi söyleyip insanları yanlış yönlendirme. Söylediklerinin gerçekle alakası yok. Ben kimsenin söylediği ile değil tüketicinin korunması kanununa göre konuşuyorum.

    Bilmediğin bişey varsa sorabilirsin yardımcı olmaya çalışırım.


    Hatanızı kabul ederseniz ölmezsiniz. Gerçekle alakası yok dediğinizin geçtiği yeri yazmıştım. İnternette aramayı yapamadığınızı düşünerek link vereyim bari okuyun. Var olan yönetmeliğe gerçekle alakası yok demek nedir?

    Bilmediğim konularda kanunlara yönetmeliklere bakmayı tercih ederim. Kulaktan dolma bilgiye gerek yok.




  • Arbalet kullanıcısına yanıt
    Verdiğiniz link söylediğiniz laflar gibi fıs. Linki ben paylaşayım. Hatam olsa kabul ederim.
    https://www.mevzuat.gov.tr/MevzuatMetin/1.5.6502.pdf


    Bir hukuk sitesinde bahsettiğiniz şekilde soru sorulmuş ve cevabı verilmiş. Sizin ürünü bayiye teslim ettiğiniz tarihi geçtim ürünün kargo ile servise teslim edildiği tarihtir 20 günlük sürenin başlangıcı. Ne kargocunun keyfi, nede teslim ettiğiniz bayinin keyfi geciktirmeleri iş gününden sayılmaz. Sayılmaması da mantıklı olandır zaten.

    www.turkhukuksitesi.com
    Serviste geçecek olan 30 iş gününün başlangıcı ve kötüniyetli servislere karşı...
    http://www.turkhukuksitesi.com/showthread.php?t=35846



    Siz hukukçularında yalan söylediğini, bilmediğini iddia edebilirsiniz. Neticede yukarıdaki sitenin bir bağlayıcılığı yok. Ben Delta servis ile mahkemelik oldum. Duruşmada sözkonusu evraklar istendi ve teslim ettim. Davayıda kazandım (Forumda konusu olması lazım). Siz hala saplantılı şekilde, dayanaksız olarak haklı olduğunuzu iddia ediyorsunuz. Bundan sonra sizinle tartışmanın da bir manası yok. Benim doğrum budur didip için içinden çıkacaksınız kendinizce. Bari insanları yanıltmayın.


    Bakın hazır dilekçede bile ne yazıyor. xxx tarihinde servise teslim edildiği...
    http://www.ankara.bel.tr/files/2015/0874/5585/Aypl_Mal_Azami_Tamir_Sresinin_Almas_Kabul_Karar_rnei.pdf



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi yusuf24 -- 26 Temmuz 2020; 0:35:13 >




  • yusuf24 kullanıcısına yanıt
    Verdiğim link tıklama sırasında hata verebiliyor. Kopyalayıp yapıştırmak gibi kolay bir yolu deneyip ulaşabilirsiniz.

    Tüketicinin korunması hakkında kanun'a takılıp kalmışsınız. Orada 20 iş gününün başlangıcına dair bir cümle bile yazmıyor. Tek bir kaynaktan bütün bilgilere ulaşamazsınız. Ayrıntılar yönetmeliklerde gizlidir.

    GARANTİ BELGESİ YÖNETMELİĞİ'ni açınız.

    quote:


    MADDE 4 – (1) Bu Yönetmelikte geçen;

    a) Azami tamir süresi: 13/6/2014 tarihli ve 29029 Sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Satış Sonrası Hizmetler Yönetmeliği ekinde yer alan listedeki her mal grubu için tespit edilen süreleri,


    Buradan bizi yönlendirdiği Satış Sonrası Hizmetler Yönetmeliği var. Paylaştığım link bu yönetmelik içindi zaten. Bi zahmet hata veren linki kopyala yapıştır yaparak açın ve madde 10'a gidin okuyun.

    Paylaştınız hukuk sitesinde konu 2009'da açılmış. Tamir süresi bile 30 gün o zamanlar. Orada cevap olarak verilen yönetmelik 2003 yılında yürürlüğe girmiş. Garanti belgesi yönetmeliğinin sonlarına bakarsanız şunu görürsünüz;

    quote:


    Yürürlükten kaldırılan yönetmelik

    MADDE 12 – (1) 14/6/2003 tarihli ve 25138 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmelik yürürlükten kaldırılmıştır.


    Kaldırılan yönetmelikte bile şu geçmektedir;

    quote:

    Malın tamir süresi en fazla 30 iş günüdür. Bu süre mala ilişkin arızanın servis istasyonuna, servis istasyonunun olmaması durumunda, malın satıcısı, bayii, acentesi, temsilciliği, ithalatçısı veya imalatçısı- üreticisinden birine bildirim tarihinden itibaren başlar.


    Burada satıcıya teslimde başladığı geçiyor ama servis istasyonu olmaması halinde. Yeni yönetmelik buna açıklık getirmiş ve satıcıya teslimi kabul edip servis olup olmamasına bakmamıştır.

    Son olarak verdiğiniz dilekçe örneğine cevap vereyim. Orada ürün direk servise verilmiş. Satıcıya teslim konusu yok. Satıcıya teslim edilmemiş bir durumu örnek olarak verip servise girişiyle başlar iddiasını nasıl öne sürebiliyorsunuz? Bunu geçtim. İnceleme ve gerekçe kısmını bari okuyup paylaşın;

    quote:

    Ücretsiz onarım veya malın ayıpsız misli ile değiştirilmesi haklarından birinin seçilmesi
    durumunda bu talebin satıcıya, üreticiye veya ithalatçıya yöneltilmesinden itibaren azami otuz iş
    günü
    …içinde yerine getirilmesi zorunludur. Ancak bu kanunun 58 inci maddesi uyarınca çıkarılan
    yönetmelik eki listede yer alan mallara ilişkin, tüketicinin ücretsiz onarım talebi, yönetmelikte belirlenen
    azami tamir süresi içinde yerine getirilir. Aksi halde tüketici diğer seçimlik haklarını kullanmakta serbesttir.




  • Arbalet kullanıcısına yanıt
    Merhaba. Tatil vs. derken cevap atamadım. Verdiğiniz link e de girip okuyamadım. Lakin kopyalayıp yapıştırdığınıza göre doğrudur. Mevzuda siz haklı görünüyorsunuz. Lakin burada çeşitli sıkıntılar var.

    1. si Ben mahkemeye kargoya teslim tarihimi sununca kabul görmedi. Servise teslimat belgesini istediler. Onuda zor buldum teslim ettim. Burada mahkeme servise teslimatı zorunlu kıldı. Neticede telefon satıcısı bunu kargo ile gönderecek. Bu durumda bir çelişki oluşuyor gibi.

    2. Durum her vergi levhası olan 3-5 telefon getirip satabiliyor ülkemizde. Bu tipler sattığı telefonu servise göndermek için sizden almaz bile. Aldığını kabul edelim. Bu şahsın yaptığı geç gönderim sonucu neden servise mal edilsin? Paylaştığınız bölümlere göre satıcı üzerine bir yaptırım görünmüyor. Bu durumda yine ciddi sıkıntıların oluşacağı kanaatindeyim.


    Uzun lafın kısası siz haklı görünüyorsunuz lakin bu maddelerin uygulanabilirliği çok sıkıntılı. Bu durum anca telefonu xiaomi resmi satıcıya ait mağazadan alıp arıza durumunda aynı mağazaya teslim etmek ile olabilir. Aksi halde ciddi problem olur.

    Şimdi ben xiaomi servisiyim diyelim. Ne olduğu belli olmayan bir satıcı bana tamirat amaçlı cihazları 10 gün sonra gönderdi. Benim suçum nedir? Niye ben suçlu olayım? Bu durumda direk üst mahkemeye giderdim.


    Selamlar.




  • Ben bugün bu telefonu almak istedim lakin başka bir sitede kredi ile fark felan koydu 3 taksit yaptı şuan erteledim
  • Mi9t Pro Candır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: OsmanlıKafası

    Mi9t Pro Candır.
    Hocam allah aşkına fiyat farkına bakın, bu seviyeleri inceleyen birisi onu nasıl alsın şimdi
  • yusuf24 kullanıcısına yanıt
    3-5 telefon getirip satanlar ithalatçı garantili olarak satar. Hem satıcı hem servis yönünden sıkıntılıdır zaten onlar. Bu yönetmelikler geçerlidir tabiki ama süreç daha sıkıntılı olur diye düşünüyorum. Teknosa'ya gidip servisten gelen para iadesi belgesini verip paranızı alıp çıkabilirsiniz ama ithalatçı garantili ürünlerde bu iş sıkıntı olacaktır.

    Xiaomi servisi örneği verdiğinize göre distribütör garantili olarak düşünüyorum. Satışı Xiaomi Türkiye garantili olarak yapılıyor o ürünler. Bu durumda satılan ürünler distribütör firma ile satıcı arasında bir anlaşma olmadan yapılamaz. Distribütör firmanın satıcısından beklediği özellikler vardır illaki.

    Paylaştığım bölümlerde satıcıya yaptırım gözükmüyor ama var.

    quote:

    Ücretsiz onarım isteme hakkı

    MADDE 8 – (1) Tüketicinin, Kanunun 11 inci maddesinde yer alan seçimlik haklarından ücretsiz onarım hakkını seçmesi durumunda satıcı; işçilik masrafı, değiştirilen parça bedeli ya da başka herhangi bir ad altında hiçbir ücret talep etmeksizin malın onarımını yapmak veya yaptırmakla yükümlüdür.

    (2) Tüketici, ücretsiz onarım hakkını üretici veya ithalatçıya karşı da kullanabilir. Satıcı, üretici ve ithalatçı, tüketicinin bu hakkını kullanmasından müteselsilen sorumludur.



    quote:

    c) Tamirinin mümkün olmadığının, yetkili servis istasyonu, satıcı, üretici veya ithalatçı tarafından bir raporla belirlenmesi,

    durumlarında; tüketici malın bedel iadesini, ayıp oranında bedel indirimini veya imkan varsa malın ayıpsız misli ile değiştirilmesini satıcıdan talep edebilir. Satıcı, tüketicinin talebini reddedemez. Bu talebin yerine getirilmemesi durumunda satıcı, üretici ve ithalatçı müteselsilen sorumludur.


    Müteselsilen sorumluluk alıcının zararını karşılaması için satıcı, üretici ve ithalatçı'dan birine başvurmasını yeterli kılar. Satıcıya başvurup zararınızı karşılatmanız durumunda müteselsilen sorumluların iç ilişkileri şekillenir. Satıcı, sorumlulardan paylarını almanın peşine düşer.




  • berkant19 kullanıcısına yanıt
    2900 e yurt dışı 8/128 aldım hocam

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Arbalet

    3-5 telefon getirip satanlar ithalatçı garantili olarak satar. Hem satıcı hem servis yönünden sıkıntılıdır zaten onlar. Bu yönetmelikler geçerlidir tabiki ama süreç daha sıkıntılı olur diye düşünüyorum. Teknosa'ya gidip servisten gelen para iadesi belgesini verip paranızı alıp çıkabilirsiniz ama ithalatçı garantili ürünlerde bu iş sıkıntı olacaktır.

    Xiaomi servisi örneği verdiğinize göre distribütör garantili olarak düşünüyorum. Satışı Xiaomi Türkiye garantili olarak yapılıyor o ürünler. Bu durumda satılan ürünler distribütör firma ile satıcı arasında bir anlaşma olmadan yapılamaz. Distribütör firmanın satıcısından beklediği özellikler vardır illaki.

    Paylaştığım bölümlerde satıcıya yaptırım gözükmüyor ama var.

    quote:

    Ücretsiz onarım isteme hakkı

    MADDE 8 – (1) Tüketicinin, Kanunun 11 inci maddesinde yer alan seçimlik haklarından ücretsiz onarım hakkını seçmesi durumunda satıcı; işçilik masrafı, değiştirilen parça bedeli ya da başka herhangi bir ad altında hiçbir ücret talep etmeksizin malın onarımını yapmak veya yaptırmakla yükümlüdür.

    (2) Tüketici, ücretsiz onarım hakkını üretici veya ithalatçıya karşı da kullanabilir. Satıcı, üretici ve ithalatçı, tüketicinin bu hakkını kullanmasından müteselsilen sorumludur.



    quote:

    c) Tamirinin mümkün olmadığının, yetkili servis istasyonu, satıcı, üretici veya ithalatçı tarafından bir raporla belirlenmesi,

    durumlarında; tüketici malın bedel iadesini, ayıp oranında bedel indirimini veya imkan varsa malın ayıpsız misli ile değiştirilmesini satıcıdan talep edebilir. Satıcı, tüketicinin talebini reddedemez. Bu talebin yerine getirilmemesi durumunda satıcı, üretici ve ithalatçı müteselsilen sorumludur.


    Müteselsilen sorumluluk alıcının zararını karşılaması için satıcı, üretici ve ithalatçı'dan birine başvurmasını yeterli kılar. Satıcıya başvurup zararınızı karşılatmanız durumunda müteselsilen sorumluların iç ilişkileri şekillenir. Satıcı, sorumlulardan paylarını almanın peşine düşer.
    Bildiğim kadarı ile distribütör garantili ürün satmak için distribütör ile anlaşmalı olmak gerekmiyor. Yaşadığım olayı anlatayım. İnternetten LG TV aldım. Fatura ile geldi. Derken cihaz bozuldu. Faturayı kaybetmişim. Satıcıya ulaştım. Kendi aldığım faturayı göndereyim dedi. Adam teknosadan ürünü almış. Tekrar fatura kesmiş ve bana satmış. Bende onu ibiraz ettim ve yeni TV mi aldım. Prosedürü bilmiyorum ama demekki bu şekilde de ürün satışı yapılabiliyor yasal olarak.




  • OsmanlıKafası kullanıcısına yanıt
    Böyle dersen iş değişir hocam :)) ben de yurtdışı düşündüm ama kararsızım biraz şans biraz da bir şey olmaz gibi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.