Şimdi Ara

3.20 ile 5.20 kıyası

Bu Konudaki Kullanıcılar:
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
16
Cevap
1
Favori
8.216
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • ikisi de 170 beygir ve 250 tork 5 serisi fazla yakıt tüketiyor ve 40bin tl fazla donanım olarak bunu hak edecek ek özellikleri var mı ?

    145 yerine 185 vermeyi gerektirecek neler sunuyor?

    sınıfları farklı farkındayım



  • Komfor, hacim, kalite. Donanım olarak ikiside doldurduğun kadar donanımlı olur.
  • benzinli boş paket düşünüyorum
  • Biri armut biri elma, birbiriyle kıyas edilemezler, arada sınıf farkı var.... Malzeme kalitesinden işçiliğe kadar farklıdır... motor-sanzıman ikilisi aynı sadece...

    5 serisini alan bir kişi konfora daha önem verir, dolayısıyla konfor arayan biri için Mercedes E serisi çok daha iyi bir tercih...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Ali® -- 15 Ocak 2016; 9:43:29 >
  • sınıf farklı tamamda aynı motor olması düşündürüyor :D

    mercedesde e serisini değiştirmek üzere galiba eskilerde indirime gitse bari
  • quote:

    Orijinalden alıntı: darkcald

    sınıf farklı tamamda aynı motor olması düşündürüyor :D

    mercedesde e serisini değiştirmek üzere galiba eskilerde indirime gitse bari

    Motorları aynı değil.

    3 serisi BMW'nin PSA ile ortak geliştirdiği bir motor kullanıyor.

    5 serisi ise BMW'nin kendisine ait olan 2 litrelik motorun 1,6 litreye düşürülmüş versiyonunu kullanıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: agrimo

    quote:

    Orijinalden alıntı: darkcald

    sınıf farklı tamamda aynı motor olması düşündürüyor :D

    mercedesde e serisini değiştirmek üzere galiba eskilerde indirime gitse bari

    Motorları aynı değil.

    3 serisi BMW'nin PSA ile ortak geliştirdiği bir motor kullanıyor.

    5 serisi ise BMW'nin kendisine ait olan 2 litrelik motorun 1,6 litreye düşürülmüş versiyonunu kullanıyor.


    Motorlar farklıymış doğru, 3 serisindeki N13 kodlu motorken 5 serisinde N20B16 kodlu motor bulunuyor.

    N13: 1,598 cc 170 PS (125 kW; 168 hp)@4800 250 N·m (184 lb·ft)@1500 2012

    N20B16: 1,592 cc 170 PS (125 kW (168 hp) @ 5000 250 N·m (184 lb·ft) @ 1500 2013




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    2,5 üstü ile 2,75 üstü fark ne
    12 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • 5 in konfor ve sinif disinda ustun oldugu bir yer yok 3 e gore.Tercih meselesi bence.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam kendi aracım 320i ed .. lakin 520i çok yakın bir arkadaşımda dolduğu için iki arabayıda uzunca süre kullanma imkanım oldu..bu iki araba arasında seçim yapmak istiyorsanız kriterlerinizi belirlemelisiniz..yani bir arabadan ne bekliyorsunuz..Bu çok önemli bir nokta..nasıl diyeyim ikisi aynı fiyat olsam ben yine 320i tercih ederdim ama bir başkası 520i için 40 bin değil 70-80 bin fazla verebilir..gelelim kendi kullanımlarımdan çıkardığım analizlere..

    520i nin artılarından bahsedeyim..öncelikle e segmenti olmasının verdiği avantajları mevcut..segmentler zaten alıcı kitlesinin portföyüne göre belirlenmiştir..bundan yola çıkarak tahmin edersinizki kesinlikle daha konforlu bir araç..konforludan kasıt şu daha az ses alıyor içeriye özellikle yüksek hızlarda..iç hacim daha geniş buda ferah bir ortam sağlıyor ama bunlarda dediğim gibi sizin kriterleriniz önemli..tek kişimisiniz 2 kişimi 4 kişilik bir ailemi vs vs..ha şunuda söyleyim 4 kişi için ikisininde iç hacmi gayet yetrli..5 kişi için ikisininde iç hacmi yetersiz çünkü tamamen maximum 4 kişiye göre dizayn edilmiş araçlar..arkadan itişli olmasınında etkisiyle arkada ortada 5. olarak oturan kişinin vay haline derim :) eğer çocuklu bir aile iseniz isofix noktaları biraz ortaya yakın yani çocuk koltuğu ile 2 kişi 320 de arkada biraz sıkışıcak 5 te nispeten öyle böyle oturabileceklerdir..(bu sonuca bir başka arkadaşımdaki passat ile kıyaslamam sonucu ve bu şekilde yolculuk tecrübesi ile vardım)..neyse daha önemli noktalara gelirsek kalite farkından bahsediliyor illaki var lakin elle tutulur bir fark hissetmeyeceksiniz baştan söyleyim..hele boş 5 teki sensatec (yapay) deri koltuklar sizi gıcırtılarıyla hayattan soğutacak çünkü çok kalitesizler..(benim aracım modernline plus kumaş-deri koltuklar mevcut çok daha konforlu ve kullanışlı keza sensatec deriden yaklaşık 1000 tl daha pahalı)..3 ile 5 in dışınada çıkacak olursak kesinlikle e diyen arkadaşların fikrine saygı duyarım yanlız 5 ile e saatlerce tartışılır ve kazananı çıkmaz çünkü birbirlerine artıları var..ikisinide almazdım ama alacak olsam yine 5 derdim..

    Gelelim 3 serisinin artılarına...objektif olmadığımı kesinlikle düşünmeyin ama 3 ün 5 e artısı çok fazla :) .. borusanda samimi bir arkadaşım olduğu için biliyorum 3 serisini alan birçok kişinin 5 almaya gelen ama 3 ü test ettikten sonra 3 ü alıp giden kişiler olduğunu söylüyor..3 te 5 teki o ne 7 gibi salon olabilmiş nede 3 gibi spor olabilmiş hava yok..bariz şekilde sportifliğini sunuyor..en baştan geçeyim şurayı aynı değerleri sunan bu iki motora aldanmayın 320i ile 520i arasında performans olarak gerçekten çok ciddi bir fark var..520i çok hantal kalıyor 3 e göre..5 yetersizmi?? tabiki değil..ama kimse bunu tartışmasın 150 bin lira para veriyorsam birazda gitmesini beklerim..ama malesef 520i gitmiyor 320i fazlasıyla hakkını veriyor..onun dışında biraz teknik farklara değinirsem uzun yolda 3 ün 5 e göre bariz bir yol tutuş üstünlüğü mevcut..buda aerodinamisinden kaynaklanıyor..Bunlar herkesin itiraz etmeyeceği kısımlar..kişisel taleplere ogöre olan kısıma gelirsek; Eğer araba sürmeyi seviyorsanız bütün bu yazdıklarımı unutun 3 ün verdiği sürüş keyfi çok çok üstün 5 e göre..ben arada birde olsa hiç ses olmasın sakin sakin kullanırım diyorsanız 5 tabiki iyi..ama bu kadar para verip bmw aldım gaza basınca şu motorun sesini duymak istiyorum diyorsanız orada 3 devreye giriyor..bunlar birazda histir yazarak çok anlatamayacağım ama 3 ü sürmek 5 e göre çok keyiflidir..tabi bunu önemsemiyorsanız es geçebilirsiniz..baştada söylediğim gibi sizin araçtan beklentileriniz önemli..bana konfor ve prestij yeter diyorsanız 5 iyidr tabi..ve yakıt farkı... bu araçlarda yakıt konuşmak ne derece önemli bilmiyorum ama şunu söyleyim 5 20 si olan arkadaşla aynı yollardaki yakıt tüketimlerimizde yaklaşık 100 km de 2.5 lt gibi bir fark oluyor..yani 3 5 e göre baya bir az yakıyor..Bu arada kısa sürede olsa 520d deneyimimde oldu..performans olarak kağıt üstünde 320i ile denk görünsede kesinlikle 3 teki o hissi alamıyorsunuz..yani 520i nin biraz daha performanslısı diyebilirim..
    Aslında çok detay var ama ana tema bu..yine merak ettikleriniz olursa yardımcı olurum..yani beklentileriniz önemli araçtan..yani ezbere yorumlara aldırmayın 5 3ten iyi değildir..e de c den iyi değildir..artıları ve eksileri vardır..sizin arabadan beklentilerinize göre seçeceğiniz araç değişir..
    İyi geceler :)




  • Golf bariz polo dan iyidir bana göre ama siz e bile c den + ve - var diyorsunuz ayrıca 3 kendi içinde nasıl yani 3.18 ile 3.20 kıyası için fikriniz nedir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • golf tabiki bariz polodan iyidir..ama aradaki fark şöyle golf polo c ve b segmenti..ama 3 ve 5 d ve e segmenti ..iş burada değişiyor..c segmenti en çok kullanıcı kitlesi olan segmenttir..belki b segmenti araç daha çoktur ama sebebi ekonomiktir..b segmenti tercihinin sebebi başta az yakması ikinci olarakta sürücü acemiyse yada acemi bir bayansa aracın küçük olmaasının verdiği avantajlar mevcuttur onun dışında her konuda c segmentinin gerisindedir..ama iş d segmenti ve e segmentinde böyle değil..ufak bir dipnot vereyim evet 3 serisi ve c serisi d segmenti araçlar ama bu tüm arabalara kıyasla böyledir..yani şöyle diyeyim evet 3 serisi ve passat aynı segment ama bmw ve mercedes in kendi içlerinde düşünüldüğünde onların c segmenti arabasıdır aslında..ama bmw nin 3 ü vw nin d segmenti passatın sunduğu herşeyi sunuyor(bagaj hacmi ve 1.6 tdi yi düşünürseniz yakıt dışında) ..yani golf polo kıyaslamasını bu araçlar üzerinde düşünmemek lazım..yoksa golf polodan hem sportiftir(her açıdan sürüş görünüm vs..) hem konforludur..ama 5 3 ten daha sportif değildir ama daha konforludur..
    bu arada 3 serisi için ismail terzi nin güzel şiirsel bir incelemesi vardır..ismail terzi 320i ed diye aratırsanız bulabilirsiniz..orada okuyacaklarınızı 520i de bulamayacaksınız..ha bu söylediklerim yanlış anlaşılmasın 520i çok güzel bir araç ama dediğim gibi artıları ve eksileri mevcut 3 e göre..Ben çok ciddi bir araç tutkunu olarak araba sürmekten çok keyif alan biri olarak 3 serisinden sonra yaklaşık 1 hafta önce bir mercedes bayiisine girip s serisi hariç hiçbir arabayı beğenememe keyfimi diyeyim üzüntüsümü diyeyim bilemedim ama onu yaşadım :)




  • tskler arada 40bin tl gibi bir fark olunca insan ister istemez o farkı donanım ekletme de kullanmak daha mantıklı mı diye düşünüyor.

    dediğiniz yazı bu galib
    http://ismailterzi.com/2014/04/06/bmw-320i-ed/

    c ile e kıyası için ne denilebilir aynısı mı geçerli?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: darkcald

    tskler arada 40bin tl gibi bir fark olunca insan ister istemez o farkı donanım ekletme de kullanmak daha mantıklı mı diye düşünüyor.

    dediğiniz yazı bu galib
    http://ismailterzi.com/2014/04/06/bmw-320i-ed/

    c ile e kıyası için ne denilebilir aynısı mı geçerli?

    uzun süre binecekseniz kasa biterken 5 serisini güzel fiyata alın binin. 320i alsanız da zaten yakıt tüketimi gazlama isteğinizi bastırır bir süre sonra. Aracın büyüklüğü ile ilgili sıkıntınız yoksa 5 almamak için bir neden yok. beyaz ya da siyah dışında güzel bir renk almanızı öneririm (space gray ya da şampanya).

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • bmw de lacivert güzel duruyor bana göre 5 yine zamlandı 179dan 184e çıktı fiyatı
    bu hafta sözde e yeni kasa gelecekmiş. stok eritmek için güzel indirim yapsalar 30un altı fark olursa e veya 5 düşünürüm 40 civarı artık vermenin doğru olmadığını düşünmeye başladım.
  • Hocam yukarıda bahsettim..bu araçlar tercih meselesi beklentiler önemli..sadece vurgulamak istediğim nokta daha pahalı olan size daha az uygun olabilir..ama yaktığı için 320i de gaza basmayıp 520i almaktan bahsetmekte bir çelişki var..ki iddaa ediyorum gaza basılan bir(Türkiye şartlarında ne derece basabiliyorsanız artık) 320i normal sürülen 520i den yine az yakıcaktır..yakıta dikkat ederek sürdğüm uzun yolda 28-32 kuruş bandında yakıyor dikkat etmeden sürdüğümde 35-40 kuruş arası yakıyor 320i ed(30 bin km kullandıktan sonra ulaştığım sonuçlar bunlar..)..bu rakamlara 5 te ulaşabilmek için ciddi çaba sarfetmek lazım..sürekli tekrar ediyorum bunlar 5 kötü demek değil..5 in üstün olduğu noktalar farklı..ama sizin yapmanız gerekeni söyleyim..önce bir mercedes'e gidin c ve e sürün(e180 nin beklediğinizden daha farklı olacağını göreceksiniz)..sonra bmw ye geçip 3 ve 5 sürün..ve bunları yaparken trafiğin sakin olduğu saatleri seçip gidin ki gaza basabileceğiniz bir yol olsun..çünkü test sürüşlerinde ne kadar iyi şoför olunursa olunsun bir tedirginlik oluyor..sonraki aşamada artık gönlünüzden hangisini almak geliyorsa onu almaya çalışın..




  • bu sene sonunda yeni 5 serisi geliyor
    önümüzdeki sene sonunda da yeni 3 serisi..

    sene sonunda 5 serisinde ciddi indirimler olabilir
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.