Şimdi Ara

3 fazlı asenktron motorlarda voltaj ölçümleri

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
6
Cevap
0
Favori
8.532
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar merhaba,

    3 fazlı asenkron motorlarda motorun sargı uçlarının ölçülmesi sonucu hepsinin kısadevre olduğunu görüyorum sizce bu normalmi? birde aklıma takılan soru şu: 3 fazlı asenkron motorlarda fazlar arası 380 volt faz-nötr arası 220 volt ölçülmesi gerektiği doğrumudur?

    saygılar.



  • Fazlar arası gerilim 380 V,faz nötr arası 220 V gerilim ölçümü doğru olması gerekiyor.
  • Doğru ölçüm yapmak için sargı uçlarını bağlantı klemensinden ayırman gerekir.
    Faz-faz ve faz-nötr arası ölçümler panoda yapılır, motorda yapmaya gerek yok.Zaten üçgen bağlı motorda faz nötr arası gerilimi görmen mümkün olmaz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: teorist

    arkadaşlar merhaba,

    3 fazlı asenkron motorlarda motorun sargı uçlarının ölçülmesi sonucu hepsinin kısadevre olduğunu görüyorum sizce bu normalmi? birde aklıma takılan soru şu: 3 fazlı asenkron motorlarda fazlar arası 380 volt faz-nötr arası 220 volt ölçülmesi gerektiği doğrumudur?

    saygılar.



    Motor güçlü ise sarımların tel çapı da büyük olacağından dc direnci elbette çok düşük olur kısa devre gibidir dc açısından. Eğer motor yanmışsa bariz yanık kokusu çıkar buradan da sargıların ısı sonucu yanarak kısa devre olduğunu düşünebilirsiniz. hassas direnç ölçen miliohm metre ile işlem yapıp sargılar arası birinde farklı değer okursanız motor sargılarında sorun olduğunu düşünebilirsiniz.

    Motora enerji verilirken voltmetreyi panoda nötre tutup her bir uça gelen voltajı 220 volt olarak görebilirsiniz ama pratikte faydası yok siz sadece her üç sargı grubunun uçları arasında 380 volt nominal gerilim okuyorsanız gelen güçte problem yok demektir. zaten fazlardan birinde sorun olsa motor inler ve aşırı ısınıp yanar. Bunu da termik aşırı akım rölesi engeller. Gerek motorun pahalı olması gerekse tesisata zarar gelmemesi açısından özellikle bu tip sistemlerde kaliteli elektrik malzemesi kullanılması ve bağlantıların sıkılığınının gerek kontaktör gerek motor klemensi gibi tüm bağlantı noktalarında sıkı olması gerektiğini unutmayınız.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sozuak -- 3 Nisan 2011; 12:47:07 >




  • @Sozuak hocam,

    cevabınız için teşekkürler. benim problemim aslında motoru süren kartın u-v-w uçlarında faz-nötr arası 90-82-75v okuyor olmamdı. fazlar arasında hiç voltaj yok ve motorun uçlarındaki direnci ölçmek istediğimde kısadevre görüyor olmamdı.

    dün internette baya bi araştırdıktan sonra fazlar arası ve faz-nötr arası voltaj hakkındaki soruma cevap bulabildim. bu sayfada da cevap yazanlar oldu hepsine teşekkürler.

    şimdi bu kartın arızası hakkında nasıl bir çözüm üretebilirim onu düşünüyoum. u-v-w çıkışları 4 er gruplu hızlı diyotlarla sürülmüş durumda (ixys marka). toplamda 12 adet bulunuyor yani. bunları ölçmeye çalıştım ve herhangi bir anormallik göremedim. şimdi sorun nerden kaynaklanabilir acaba diye düşünmekteyim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi teorist -- 3 Nisan 2011; 16:50:17 >
  • Elektronik yol vericilerle çok uğraşmadım ama ölçtüğünüz voltajların bir de frekanslarını ölçebilirseniz iyi olur. Anahtarlamalı sistemlerde vvvf yani variable voltage variable frequency yöntemleri oluyor. Ama şu var ki elemanlarda bir bozulma olsaydı yüksek gerilimde ve yüksek akımda çalışan parçalarda bayağı bir deformasyon olurdu.
    Frekans nedeni ile ölçü aletiniz doğru göstermiyor olabilir.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Dc Motor Hız Kontrol Devresi
    2 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.