Şimdi Ara

3 İşlem sorusu bilgisine güvenen gelsin (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
55
Cevap
0
Favori
1.483
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • bize önce bölme sonra çarpma sonra toplama sonrada çıkarma olarak öğrettiler işlem önceliğini öyle hatırlıyorum ben ama herkes çarpmayla toplama aynı demiş
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LcK

    bize önce bölme sonra çarpma sonra toplama sonrada çıkarma olarak öğrettiler işlem önceliğini öyle hatırlıyorum ben ama herkes çarpmayla toplama aynı demiş

    Çarpma ile bölme aynıdır. Toplama sonra yapılır.
  • Anket mi açsaydım matematikte bir sorunun bu kadar cevabı olması ne güzel değilmi eğitim sistemimiz birbirinden habersiz öğretmenler tarafından kafasına göre öğretilen matematikle her kafadan bir ses çıkması çok normal oluyor

    şmdilik

    502
    22
    ve
    700 cevapları geldi yokmu arttıran ?
  • Parantaze alınmalı 100/1 yoksa 22'de doğru cevap. Aslında hatalı demek daha doğru



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Djtiest_ -- 18 Şubat 2012; 21:32:53 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Djtiest_

    Parantaze alınmalı 100/1 yoksa 22'de doğru cevap. Aslında hatalı demek daha doğru

    Arkdaşım illa parantez olacak diye bir şart yok ki hayattta tut ki bir işlem daha büyüktü sadeleştirince bu hale geldi onu çözüyorsun parantez yok yani !!
  • Böyle bir soru yanlış. Yani YGS LYS gibi sınavlarda varsa hatalı soru olur. Parantez kullanılması gerekir işlem önceliğini belirtmek için.
  • işlem önceliği soldan sağadır ... parantez kullanmadan bile üşenen malca bir mantığın ürünü olan bu kural nedeniyle cevap 502 olmalı.Ayrıca tutki bi işlem yapıyodun bu çıktı ... bu kadar saçma varsayımda görmedim böyle bişey çıkmaz , çıkıyosa onun ham halindede parantez kullanmamışsın demektir
  • 0
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Espa

    Böyle bir soru yanlış. Yani YGS LYS gibi sınavlarda varsa hatalı soru olur. Parantez kullanılması gerekir işlem önceliğini belirtmek için.

    YA tamam orda kullandın burda yok işte matematiğin tanımında filan varmı bu illa parantez yoksa hatalı diye ?
  • 502
  • İşlem yapma sırası çarpma, bölme, toplama ve çıkarmadır.
    Buna göre yaptığımızda;
    100/1*5+2
    100/5+2
    20+2
    22
  • quote:

    Orijinalden alıntı: is_mailbyte

    quote:

    Orijinalden alıntı: Djtiest_

    Parantaze alınmalı 100/1 yoksa 22'de doğru cevap. Aslında hatalı demek daha doğru

    Arkdaşım illa parantez olacak diye bir şart yok ki hayattta tut ki bir işlem daha büyüktü sadeleştirince bu hale geldi onu çözüyorsun parantez yok yani !!

    100/1 diyorsun birader çarpımda ki 5 değeri 1 ile de çarpılır 100 ile de çarpılır. Tut ki paydadaki değer ile ben başka sayıyı çaparak bu soruyu sormak istiyorum bunu nasıl göstereceğim de bana.

    100/1*5 ben orada ki 5'i 1 ile çarparak soruyu hazırlamak istiyorum bunu daha başka nasıl gösterebilirim?

    Biz matematikten bahsediyoruz değil mi bu arada



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Djtiest_ -- 19 Şubat 2012; 20:50:07 >




  • bunun öğretmenlerle, eğiticilerle alakası yok. buradan o konuya ekmek çıkmaz.
    yani ortaokul çocuğuna, günümüz matematiğinin mantığını nasıl anlatacaksın? o kadar soyut şeyi kurgulayacak beyin yapısında olmuyorlar kesinlikle.
    hemen eğiticilere suç atılıyor. yahu, "bunlar ne işimize yarayacak yeaaaa" demekten başka bir şey yapmayan öğrencilerimize zaten hocalar bir şey veremez ki.

    işlemleri şöyle düşüneceksiniz.

    5*3/7+6*7*2/5*4-2/5*9

    bu işlem 3 ayrı adadan oluşur. toplama ve çıkarma (aynı şeydir), işlem grubunu adalara ayırır. 3 parça var bu işlemde.

    (5*3/7) + (6*7*2/5*4) - (2/5*9)

    + veya - gördüğünde orada tek başına bir sayı olduğunu anlarsın.
    parantez yok demek de yanlış, aha orada parantez var aslında. yani paranteze takmışsınız.


    bu işlem, aslında şunun genişletilmiş versiyonu:

    2,143 + 67,2 - 3,6

    yani (6*7*2/5*4) bu işlem grubu, aslında 67,2 imiş, ama biraz cafcaflı yazmışlar sadece. soldan sağa işlemini yapıyorsun sırayla.

    mesela, çok taktığınız parantez şöyle bir yerde olsun:

    6*7*2/(5*4), o zaman bu ifade 84/20'nin genişletilmiş bir gösterimi olacaktı. temel olarak mantık bu.




  • 502
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hashus1099

    bunun öğretmenlerle, eğiticilerle alakası yok. buradan o konuya ekmek çıkmaz.
    yani ortaokul çocuğuna, günümüz matematiğinin mantığını nasıl anlatacaksın? o kadar soyut şeyi kurgulayacak beyin yapısında olmuyorlar kesinlikle.
    hemen eğiticilere suç atılıyor. yahu, "bunlar ne işimize yarayacak yeaaaa" demekten başka bir şey yapmayan öğrencilerimize zaten hocalar bir şey veremez ki.

    işlemleri şöyle düşüneceksiniz.

    5*3/7+6*7*2/5*4-2/5*9

    bu işlem 3 ayrı adadan oluşur. toplama ve çıkarma (aynı şeydir), işlem grubunu adalara ayırır. 3 parça var bu işlemde.

    (5*3/7) + (6*7*2/5*4) - (2/5*9)

    + veya - gördüğünde orada tek başına bir sayı olduğunu anlarsın.
    parantez yok demek de yanlış, aha orada parantez var aslında. yani paranteze takmışsınız.


    bu işlem, aslında şunun genişletilmiş versiyonu:

    2,143 + 67,2 - 3,6

    yani (6*7*2/5*4) bu işlem grubu, aslında 67,2 imiş, ama biraz cafcaflı yazmışlar sadece. soldan sağa işlemini yapıyorsun sırayla.

    mesela, çok taktığınız parantez şöyle bir yerde olsun:

    6*7*2/(5*4), o zaman bu ifade 84/20'nin genişletilmiş bir gösterimi olacaktı. temel olarak mantık bu.

    Arkdaşım ekmek çıkartmıyorum ben başka şeye sadece gerçeği anlamak istiyorum doğruyumu bliyorum bilmek istiyorum

    eğitim konusundaki sözlerim malesef bir gerçeği yansıtıyor bir kafadan önce çarpma yapılır diye bir şey söylenmiş sonra büyüye büyüye gitmiş bu bak bir sürü sorun çıkıyor ortaya

    pay payda konusunda

    100
    ------ x 5 + 2
    ..1..

    gibi gitmesi gerekiyor gibi biliyorum eşit ise yazılış sırası esas kuralı soğrumu değilmi bunu bilmek istiyorum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: is_mailbyte

    Arkadaşlar soru 4 işlem bile değil 3 işlem

    soru yanlış değil

    soruda parantez olmadığının farkındayım

    mhp nin 40. yılınıda bulmuyo bunları yazmak için girenler sadece bnunu yazcaktım deyin yeter =))

    başarılar

    100/1*5+2 = ?

    Çok zormuş ya yapamadım cevabı açıklıycanmı ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: is_mailbyte

    quote:

    Orijinalden alıntı: hashus1099

    bunun öğretmenlerle, eğiticilerle alakası yok. buradan o konuya ekmek çıkmaz.
    yani ortaokul çocuğuna, günümüz matematiğinin mantığını nasıl anlatacaksın? o kadar soyut şeyi kurgulayacak beyin yapısında olmuyorlar kesinlikle.
    hemen eğiticilere suç atılıyor. yahu, "bunlar ne işimize yarayacak yeaaaa" demekten başka bir şey yapmayan öğrencilerimize zaten hocalar bir şey veremez ki.

    işlemleri şöyle düşüneceksiniz.

    5*3/7+6*7*2/5*4-2/5*9

    bu işlem 3 ayrı adadan oluşur. toplama ve çıkarma (aynı şeydir), işlem grubunu adalara ayırır. 3 parça var bu işlemde.

    (5*3/7) + (6*7*2/5*4) - (2/5*9)

    + veya - gördüğünde orada tek başına bir sayı olduğunu anlarsın.
    parantez yok demek de yanlış, aha orada parantez var aslında. yani paranteze takmışsınız.


    bu işlem, aslında şunun genişletilmiş versiyonu:

    2,143 + 67,2 - 3,6

    yani (6*7*2/5*4) bu işlem grubu, aslında 67,2 imiş, ama biraz cafcaflı yazmışlar sadece. soldan sağa işlemini yapıyorsun sırayla.

    mesela, çok taktığınız parantez şöyle bir yerde olsun:

    6*7*2/(5*4), o zaman bu ifade 84/20'nin genişletilmiş bir gösterimi olacaktı. temel olarak mantık bu.

    Arkdaşım ekmek çıkartmıyorum ben başka şeye sadece gerçeği anlamak istiyorum doğruyumu bliyorum bilmek istiyorum

    eğitim konusundaki sözlerim malesef bir gerçeği yansıtıyor bir kafadan önce çarpma yapılır diye bir şey söylenmiş sonra büyüye büyüye gitmiş bu bak bir sürü sorun çıkıyor ortaya

    pay payda konusunda

    100
    ------ x 5 + 2
    ..1..

    gibi gitmesi gerekiyor gibi biliyorum eşit ise yazılış sırası esas kuralı soğrumu değilmi bunu bilmek istiyorum

    evet çarpma en öncedir.
    2 tane çarpma işlemi varsa ne yapacaksın? sırayla yapacaksın değil mi?

    bölme de bir çarpma işlemidir. yani, bir sayıyı 5'e böleceksin diyelim. aslında o sayıyı 1/5 ile çarpıyorsun, yani 0.2 ile çarpıyorsun demektir.
    bunu göz önünde bulundurarak işlem yaparsanız problem çözülür.




  • ben bilgisayar sisteminde şöyle olduğunu duymuştum:


    100
    __________
    1x5 + 2
  • O sorunun yazılış şekli yanlış. Sınavlarda bu şekilde sorulmaz. Bu soruyu 100 bölü 1 in 5 ile çarpımı olarak görürseniz sonucu 502 bulursunuz ama payı 100 paydayı ise 1 çarpı 5 olarak görürseniz sonucu 22 bulursunuz.
  • SORUDA YANLIŞLIK FALAN YOK. PARANTEZ KULLANILMAK ZORUNDA DEĞİL. İŞLEM ÖNCELİĞİ çarpma VE bölmededir. SOLDAN SAĞA DOĞRU İLK HANGİSİ GELİRSE GELSİN YAPILIR. CEVAP 502
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.