Şimdi Ara

3 silindir atmosferik 83 beygir (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
39
Cevap
0
Favori
3.276
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Düzgün bakılırsa uzun süre kullanırsınız. Çokta takılmayın bunlara. Bende de 1.2 puretechin turbolu aracı var 27 bine yaklaştı sıkıntısı yok şuanda.
    Ne kadar yakıyor sizin araç şehir içinde km ortalaması da yazarak söyler misiniz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 82 beygirdir o

    Aynısı 208 aracımda var. Aracın ağırlığına kıyasla öyle aşırı hantal ve leş bir motor kesinlikle değil. Yokuş çıkmada sorun yok 2 kişi (4 kişi nasip olmadı). Bastın mı gayet iyi kaçıyor. Şanzıman rezalet yalnız benim ki (yarı otomatik).

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • programmer_onur kullanıcısına yanıt
    83 o :) demek ki sürücüyü de katıyor Citroen 🤣🤣

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Aynı araca sahibim. Motor şehir içi vs gayet yeterli. Yakıtı max 6.5 litre. Uzun yolda 5.5

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • star scream S kullanıcısına yanıt
    Şehir içi 6.0 -6.5 yakıyor

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • programmer_onur kullanıcısına yanıt

    Hocam bu hafta albea ile gezdim(genelde şehir içi takılırdık kendisiyle) 1.4 Fire 77hp 115 tork LPG’li gayet güzel yürüyordu öyle deli gibi de yüklenmedim gaza yani 5.viteste tatlı rampaları çıkabiliyordu (110la 2900 devir çeviriyor yaklaşık),208’le aynı yeri 5 le 110-115 rahatça çıkıyordu(hızlanacaksam 4 le hızlanıyordum )...


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 3 silindirli olması daha iyi,


    çünkü aynı çap-strok oranlı 1.2 litre 4 silindire kıyasla daha büyük silindirlere sahip olması demek bu da hacim/yanal alan oranının artması dolayısı ile birim güç için daha düşük sürtünme demek.

  • Hocam bu forumda herkesin ihtiyacı turbolu 300 beygir arabalardır. O yüzden atmosferik arabalar hele düşük hacimse çöptür.


    İsterseniz şehir içinde işe gidin 50 km hızı geçmeyin gene turbolu motor olmalı.


    O yüzden hiç o arabalara bakmayın(!)  

  • 19can84 1 kullanıcısına yanıt
    Opel’in Astra K ve İnsignia grand sport da kullandığı 1.5 dizel 122hp 3 silindir motorun silindirleri , emisyondan ötürü kalkan 1.6 136hp 4 silindir olan motordan daha büyük söylediğiniz gibi
    Daha iyi mi olur o kadarını bilmem , ama araştırdığımda silindirin daha büyük olduğunu öğrenmiştim

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Ben de zaten her gün 5 km mesafe yola işe gidip geliyorum.Hızım 40-50 yi geçmiyor şehir içi. O yüzden 83 beygir atmosferik motor işimi fazlasiyla görüyor.Bundan önce turbolu bir aracım vardı ama benim ihtiyaçlarıma yönelik değildi. Şehir içi kullanım için bu aracı tercih ettim. Daha sonra düşük hacimde yüksek güç motoru yıpratır, 3 silindir iyi değildir gibi yorumlara maruz kaldığım için foruma sorup aydınlanmak istedim. Motorun ömrü konusunda soru işaretlerim bu yüzden oluştu. Sonuçta motorlar hakkında çok detaylı teknik bilgim yok. Katkıda bulunan arkadaşlara teşekkürler

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • bu arada gaza basmaktan çekinmezseniz o motor saçma şekilde iyi gidiyor, son vites oranının kısa olmasının da katkısıyla.

    208 mesela 3 kişiyle 170-180'e gayet istikrarlı hızlanıyor

  • 19can84 1 kullanıcısına yanıt
    Hiç denemedim ama kullandığım kadarıyla öyle kötü bir performansı yok. Devlet yoluna çıkınca gayet rahat araç sollayip hızlanıyor. Bir önceki aracım 1.4 turbo 140 beygir bir araçtı. Bu araçtan beklentim çok daha düşüktü beklentim düşük olunca performansı beni şaşırttı. Benzinli,düz vites, az yakan ,turbo olmayan yani arıza çıkaracak parçaları en az olan araçları veya tamirat gideri düşük araçları seçmeye çalışıyorum yeni mantığına göre. Yürütme maliyeti az olsun istiyorum..Motor ömrüne takılma sebebim buydu.3 silindir hakkında bilgim yoktu sonrasında bazı yorumlar kafamı karıştırdı..Mekanik bu her araç arıza verebilir ama 70-80 bin km de motor değişimine kadar gidecek bir arıza ile karşılaşabilme ihtimali beni endişelendirdi ama sağolsun forumdaki arkadaşlar her konuya iyi niyetli cevap veriyor ve aydınlatıyor.. Bazı teknik konularda sorduğum sorular saçma gelmiş olabilir bu konudaki cehaletime verin.insan aldığı aracı 3-4 sene sonra değiştirecek olsa bile çok uzun seneler binecegini farz edip o şekilde satın alabiliyor.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • Bu arada herkesin araç seçimine saygı duyuyorum turbo, otomatik, dizel vs.. herkesin aradığı şey farklı. Önemli olan ihtiyacınıza karar verip ona göre araç almak

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Hushh H kullanıcısına yanıt

    Ortalama hız ne ? Benim araç 11 litre yakıyor şehir içi.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ortalama hızdan emin değilim 40 civarı olabilir..aracınız otomatikse veya km si çok düşük ise fazla yakabilir.ama yine de 11 her halükarda çok fazla bence. Çok sortif kullanıyorsanız bir ihtimal diyeceğim ama yinede çok ancak bu ihtimalleri hepsi bir arada ise bir ihtimal. Yarın ortalama hıza bakıp yazarım kesin olarak

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Birde tabii İstanbul'da yaşıyorsanız oradaki anormal trafik için normal olabilir belki.. İstanbul'da yaşıyorsanız oradaki kullanıcılar daha sağlıklı bilgi verebilir

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Hushh H kullanıcısına yanıt

    "Düşük hacimde yüksek güç motoru yıpratır, 3 silindir iyi değildir" Memleketimiz hiç bir halt bilmediği halde bu şekil de ahkam kesen bir çok süper zekalı zır cahil doludur Hocam siz onları boş verin. 2002 Yılın da Multijet Dizeller ülkeye girdiği zaman güzide memleketimizin Toros, Broadway, Şahinden başka araba görmemiş, üstün zekalı Tamircilerimiz hep bir ağızdan "1300 Dizel Motor mu olur, bu Motorlar 100 Bin Km yi geçemez" diye ahkam kesiyorlardır, ama Multijetler lerin çok rahat düzgün bakımla 700-800 Bin Km yapan ları görülünce sesleri kısıldı. Şimdi de üstün zekalılar Küçük hacimli Turbo Benzinliler için cahil cahil konuşuyorlar ki, çoğu bu Motorların yeni bir icat falan sanıyorlar. Küçük hacimli Turbo Benzinli araçların yaygın olarak kullanımı 2005-2006 Yılın da Vw gen tarafından piyasaya sürülmesiyle başladı, yani 16 Yıldır piyasa da olan Motoru yeni icat sanıyorlar.


    Küçük hacimli Benzinli araçların 3 Silindir olmasının yegane amacı; Daha düşük emisyon değerleri ve yakıt tüketimi sağlama amacıyla olup Motor ömrü ile alakası yoktur. Zaten alakası olsaydı 5 Silindirli Motorun 4 Silindirli Motora, 6 Silindirli Motorun 5 ve 4 Silindirliye, 8 Silindirli Motorun 6-5-4 Silindirliye göre daha uzun ömürlü olması beklenirdi ki, öyle bir şey yok.





  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.